2018-03-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Poängen är att de inte hittade på nånting. Det var poliserna som hittade på, och tvingade pojkarna att säga.

Det vet jag redan om & det är därför idioten fick det svar han fick.
Citera
2018-03-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necklaces
Borde inte en pall legat kvar över honom om han kvävdes mellan 2?

När polisen kom till platsen hade kroppen redan flyttats. Kan ju rent teoretiskt vara så att den som hittade honom blev så chockad att han inte minns om han flyttat en pall eller inte.
Citera
2018-03-27, 18:50
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Alla som fortsätter skriva något om bröderna eller förhören med dem i annat syfte än att utreda 13åringen, spottar de anhöriga till Kevin i ansiktet.

Samtalsämnet nu är 13 åringens identitet, liv och hur han kopplas till Kevins död. Eventuellt finns det en eller två till inblandade.

Det är uppenbart att det var en politisk fråga inför valet 98 och att Socialdemokratin på justitiedepartementet hade enorma intressen i fråga framtills dess att de fick återkopplingen att bröderna var misstänkta. Det är uppenbart att korrupta herrar i rättsvårdande myndigheter inte skött sitt jobb, begått brott och undanhållit sanningen bakom Kevins död.

Det vi vet är att dagens etablerade media är allierad med makten. SVTs Dan Josefsson ska ha beröm för sitt jobb. Men han har bara gett upprättelse till bröderna. Nu ska Kevins anhöriga ha upprättelse.

Alla som skriver något här som inte går ut på att ge Kevins anhöriga upprättelse, dvs utreda 13åringens förehavanden, spottar Kevin i ansiktet. Alla som tror på olycka är efterblivna.

Bra skrivet. Om det finns någon rättvisa (vilken är tveksamt) skall den politiska dimensionen (och dess följder) utredas parallellt med det rent polisiära. Jävligt illa skött minst sagt. Någon borde skaka galler för att ha ödelagt två familjers liv, och sannolikt utsatt fler personer för fara. Vi vet ju inte ens om den (eller dom) mördare som gått fria begått fler brott efter detta.

Som sagt: All heder åt en journalist som verkligen gjort ett jävulskt bra jobb!
Citera
2018-03-27, 18:53
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/gt/12-arig-...evin-mordades/

I denna artikel beskrivs följande tre personer:

* 12 åringen
* 13 åriga Marius
* Hans (Marius) jämnåriga kamrat

Vem av dessa är "13 åringen"?

Är det samma person som omnämns som "kurdiska flyktingen"?
Jag får inget bra grepp om vem 12-åringen är. Kan inte svara på det. Kan vara någon helt annan person av den information som man får.

GWs 13-åring är personen som benämns som kurdiska flyktingen.

Citat:
Vad säger/tycker/tror/vet folk i området om 13 åringens eventuella delaktighet?

Vad har han gjort mer som är dåligt, skumt, olagligt än att våldta en 3årig pojke samt misshandla sin förra fru?

Vad kan du mer berätta om hans uppväxt och/eller vuxna liv?

Det är nog många som tror att han är skyldig nu när man vet att han var vän med Kevin, förr var det ingen som visste det men man visste att han hade våldtagit en ung pojke.

Något mer vet jag inte om han är dömd för, tror inte det. Nu var det många år sedan jag träffade honom men tvivlar på att han har förändrats. Han var utvecklingsstörd så man märkte det men inte överdrivet mycket. Han hade inga vänner i sin egen ålder utan lekte enbart med små barn och verkade trivas med det. Fanns vissa sexuella saker kring honom också, att han beskrevs som sexuellt störd i den gamla rapporten förvånar mig inte. Men han verkade harmlös och helt ofarlig på den tiden.

Vet inget direkt om hans uppväxt men det går rykten om att han behandlades väldigt illa och att han inte behandlades som sig bör var rätt uppenbart, det såg man. Hur det gick för honom som vuxen vet jag inte mer än det med hans fru. Jag tror inte det har hänt så mycket kring honom faktiskt. Jag tror det har fungerat okej för honom sedan våldtäkten. Det med hans fru gissar jag var för att han sattes i en situation han aldrig borde ha varit i och det gick åt skogen.
Den röda tråden i hans problem verkar vara att man har ignorerat hans utvecklingsstörning.
Citera
2018-03-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Vad fan är det här? Var har du hittat det? Tror du att det är något slags bevis för att de mördat Kevin?
Förvirrade ledande frågor och rädda barn är vad det är.
Lägg ner med skitsnacket Salzalino.

Pappans anteckningar finns att beskåd här http://goranlambertz.se/bilaga-2-til...kningsnamnden/ bläddra ner en bit står datum. Vem är den tredje killen har han nämnts?
Citera
2018-03-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Fast när de säger att han ligger och flyter i vattnet stämmer det ju, Kevin låg på lastpallen och den flöt i vattnet. Sen om du kollar tillbaka och läser anteckningarna så beskriver hon väldigt noga vilka kläder christian hade på sig och hon minns att hon blivit irriterad på han för att hans kläder var blöta.

Enda anledningen till att du & andra i denna tråd fortsätter att baktala bröderna (om du nu inte vill hävda att du har extremt lågt IQ) borde vara att du är en av de idioter som hotat bröderna under åren. Nu när det visar sig att de är helt oskyldiga vill du inte kännas vid vad du gjort mot två oskyldiga individer. Varför tror du att du vet mer om detta fall än DJ & hans journalistkollegor som gått genom fallet & åklagare & poliser som utrett fallet under en längre tid? Har du grandios självuppfattning kanske?
Citera
2018-03-27, 19:02
Medlem
Fantastiskt att bröderna är avskrivna. Detta var verkligen på tiden. Åklagaren i Karlstad hamnar på min pluslista även om jag tycker att han var mesig i sin kritik mot de förra utredarna. Mina sympatier går till främst till en av bröderna och hans föräldrar samt styvmamma. Den andra brodern skulle också ha fått mina sympatier men med tanke på att han verkar vara dömd för ett ganska allvarligt brott så känner i alla fall jag inte några större sympatier för just denna person. Tyvärr går väl Rolf Sandberg, Sven Å Christianson och Ingrid Harrysson fria från att ha orsakat stor onödigt lidande för minst två familjer. Tror knappast att någon av dem känner någon ånger men det får väl framtiden utvisa.
Citera
Medlem
"12-åringen"

Citat:
Ursprungligen postat av Arvikakoppom
Jalal abdali numera bosatt i Oslo som "polisofficer" var de som våldtog ett litet barn i dottervik kort efter att Kevin mördats. Antar att de är han GW syftar på.
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
”LEIF GW PERSSON
GW om okända spåret i Kevin-utredningen
Publicerad 21 maj 2017 kl 07.21
Om vi antar att lille Kevin blev mördad av ett annat barn är det ytterst osannolikt att de två utpekade bröderna skulle ha orsakat hans död.
Anledningen är deras låga ålder i förening med det sätt på vilket Kevin då har mördats och jag blir därför inte förvånad över att jag inte kan hitta något liknande brott.
Det finns förvisso fler möjligheter både vad gäller dödsorsaken och tänkbara gärningsmän men låt oss tills vidare bortse från dem.
Enligt obduktionen skulle dödsorsaken vara kvävning genom strypning genom att något hårt och avlångt föremål pressats mot Kevins hals. Inte med en snara eller med händerna vilket annars är det klart vanligaste tillvägagångssättet. Kevin har också blåmärken i skrevet – klämskador som någon åstadkommit med sina händer som jag tolkar dem – vilket skulle kunna tyda på att gärningsmannen haft ett sexuellt motiv av en tidig pubertal karaktär. Om man betraktar obduktionsresultaten på det viset finns det ett flertal kända fall i den kriminologiska litteraturen. Till och med så många att de kan läggas till grund för en profil och gärningsanalys som visar sig stämma väl med ett av de många barn som är med i Kevinutredningen.
Det är en pojke i tonåren som bor i samma område som Kevin, som känner honom väl och ofta leker med betydligt yngre barn. Detta har oroat vuxna i hans omgivning som uppfattat det som ett tecken på en funktionell störning men skälet till att han hamnar i utredningen är två andra omständigheter.
11 maj 1999, nio månader efter Kevins död, blev en treårig pojke våldtagen i samma bostadsområde. En tonårig pojke som också bodde i området erkände brottet några dagar senare.
För det första några barn som uppger att de sett honom leka med Kevin under den aktuella eftermiddagen. Enligt min bedömning har Kevin dött vid 18-tiden, drygt tre timmar innan han hittas, och skälet till att jag tror det är dels hans kroppstemperatur när han dödförklaras, dels olika vittnesuppgifter. För det andra, vilket är en alarmerande uppgift i ett sammanhang som detta, skulle han redan dagen efter att Kevin dog ha berättat för andra barn att han hittat Kevins skor vilket de i sin tur berättat för polisen.
Detta visar sig också stämma. Skorna ligger slängda cirka trettio meter från den plats där man finner Kevins kropp. I närheten av dem finns också den avbrutna pinne som flera av utredarna tycks ha betraktat som det föremål som använts när Kevin blev strypt. Jag delar inte den uppfattningen. Det finns inga spår på den som binder den till Kevin eller någon annan i utredningen aktuell person. Jag tror skadorna på Kevins hals har uppkommit när den som dödade honom pressade hans hals mot kanten på den lastpall där han hittades liggande framstupa med kroppen på lastpallen och huvudet i vattnet med ansiktet mot vattenytan. I det skedet tror jag att han också både svalt och andats in vatten vilket påskyndat dödsförloppet.
Blåmärkena i hans underliv uppkommer när gärningspersonen sticker ner handen i hans byxor och trevar och klämmer i hans skrev. Innan dess har Kevin, mot sin vilja, tvingats och dragits cirka trettio meter från det ställe där man hittar hans skor till den lastpall som ligger i vasskanten där gärningen har avslutats. Detta skulle även förklara de skrik från ett barn som många vittnen säger sig ha hört. Jag vill också understryka en sak. Detta är min arbetshypotes. Den är inte enkelt förenlig med obduktionsresultaten och vad den kriminaltekniska biten anbelangar är det vissa uppgifter som jag saknar men jag diskuterar den gärna.
Vad säger tonåringen? När polisen hör honom förnekar han att han ens skulle ha varit på platsen och lekt med Kevin vilket också intygas av de medlemmar av hans familj som man pratade med. Det som stör mig något alldeles våldsamt, och får mig att tro att han ljuger, är uppgiften att han skulle ha hittat Kevins skor.” (…)
Källa: https://www.expressen.se/kronikorer/...n-utredningen/ (Hämtad 2018-03-27)
(…)NEWSNER Juni 20, 2017 ”Nio månader efter Kevins död greps 13-åringen på bar gärning när han våldtog en treårig pojke. Våldtäkten ägde rum i närheten av platsen där Kevin hittades död, och det är denna 13-åring som GW misstänker som skyldig.” (…) Källa: https://www.newsner.com/nyheter/leif...4-ariga-kevin/ (Hämtad 2018-03-27)
Källa: https://nwt.se/karlstad/2018/03/27/l...ha-dodat-kevin (Hämtad 2018-03-27)
Precis men nu när bröderna är frikända då har inget mord begåtts. Det kan faktiskt ha varit en ren olycka. För sedan lastpallen kom in i bilden känns det som om ingen annan kan läggas till last för vad som hänt utan hålls på plats av pallplats i det allestädes lyckliga folkhemmet. Vi simmar alla i samma båt.

Eller är det verkligen så fantastiskt att samtidigt som bröderna frikänns har vi funnit den verkliga boven i dramat den dumma lastpallen som nu kan lastas för det hela tillsammans med utredningens otur vilken dock delades med Kevin som dog.

MC bristen i området gjorde att det inte fanns någon bönepall att tralla emot utan då kom lastpallen väl till plats. Att barn kan trassla in sig mellan olika bryggdelar och sådant går att se, liksom att dödsorsakerna kan förändras om liket ligger till sig några 10-tals år-

En Lambertz turboladdad minnesexpert kanske kommer laddad
Kan Kevin ha haft en undermedveten dödsdrift som triggats av att ha hört vuxna berätta om att "sjön suger" en minnesexpert berättar om sina egna fantasier och får stöd av lambertz på mungiga som får tunga att svänga till skön musik. tungomålstalet på mungiga som rättshaveristens HD Blues - Svea Duh snea Hovrätt - Ishotellet i Jukkasjärvi
Para-(
å, äh. Ö) -graferna - Cool uta helvitä
Noll Kelvin så kristallint - stiff i riffä
Å hela havet gjorde vågen - likets stilleben
Rigidaste identiteten, å, äh. Ö.

Å iskristallerna från kristallkronorna smälte
Åsikten om en flod färgerna i prismorna krängde
bar bar å sikten om en flod
Vad som är vad -ett skenben att se -
å, äh. Ö.

Vågorna rappa like på flottä fläskläppä
Hvergang hvergang -Öl är inte Lö
facebook mellan brädorna - hej flik i ribban
Psst, såsom i äpplä här kommer musten
högtidligt stel och stiff
TIR märkt i pallet, låt oss lalla tä skvalpä

Utgår från att samtliga fall med med strypskador och greppmärken runt könsområdet kan öppnas åter för att se om det kan vara den nyupptäckta lastpalls-attackfenomenet som bakomliggande orsaker.
Någon hörde Kevin skrika, och det blev nog Kevins död, för någon ville inte att Kevin skrek för det var inte roligt. Därför ströps Kevin gissar jag. Och sedan blev intresset lite mera ljummet för sexlekarna s.a.s. Vilket inte hindrade att 13 åringen lite skrytsamt dagen därpå kunde berätta om var Kevins skor fanns utan att ha varit på platsen.

Å Lambertz tungomålstalar på mungiga - åle feskens bajs hyckel
Eller allvarligt talat vad talar emot 13 åringen då? Finns det nått?
Citera
2018-03-27, 19:03
Medlem
Skitsnack. De blöta kläderma bevisae allt. The killee types. Även barn kan döda.

Citat:
Alla som fortsätter skriva något om bröderna eller förhören med dem i annat syfte än att utreda 13åringen, spottar de anhöriga till Kevin i ansiktet.

Samtalsämnet nu är 13 åringens identitet, liv och hur han kopplas till Kevins död. Eventuellt finns det en eller två till inblandade.

Det är uppenbart att det var en politisk fråga inför valet 98 och att Socialdemokratin på justitiedepartementet hade enorma intressen i fråga framtills dess att de fick återkopplingen att bröderna var misstänkta. Det är uppenbart att korrupta herrar i rättsvårdande myndigheter inte skött sitt jobb, begått brott och undanhållit sanningen bakom Kevins död.

Det vi vet är att dagens etablerade media är allierad med makten. SVTs Dan Josefsson ska ha beröm för sitt jobb. Men han har bara gett upprättelse till bröderna. Nu ska Kevins anhöriga ha upprättelse.

Alla som skriver något här som inte går ut på att ge Kevins anhöriga upprättelse, dvs utreda 13åringens förehavanden, spottar Kevin i ansiktet. Alla som tror på olycka är efterblivna.
Citera
2018-03-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Pappans anteckningar finns att beskåd här http://goranlambertz.se/bilaga-2-til...kningsnamnden/ bläddra ner en bit står datum. Vem är den tredje killen har han nämnts?

Det ante mig att det var Lambertz, han borde åtalas för förtal. Men du förstår Salzalino lille att de där anteckningarna visar inte att pojkarna har något med Kevins död att göra. Snarare tvärtom. Det visar bara hur vilseledda föräldrar ställer ledande frågor som de matats med av polisen och att sjuåringen värjer sig mot frågorna.
De är frikända, förstår du?
Citera
2018-03-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enda anledningen till att du & andra i denna tråd fortsätter att baktala bröderna (om du nu inte vill hävda att du har extremt lågt IQ) borde vara att du är en av de idioter som hotat bröderna under åren. Nu när det visar sig att de är helt oskyldiga vill du inte kännas vid vad du gjort mot två oskyldiga individer. Varför tror du att du vet mer om detta fall än DJ & hans journalistkollegor som gått genom fallet & åklagare & poliser som utrett fallet under en längre tid? Har du grandios självuppfattning kanske?

Baktalar? Läser ur anteckningar en vuxen människan gjort om vad sina barn berättat. Ifrågasätter bara hur de kommit runt alla de uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in