Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
När sanningen kommer fram om Afs, att de är ett extremt högerparti för överklassen, lett av ett gäng avhoppade SDU:are som knappt fyllt 30 (erfarenhet hallå...) som vill ha platt skatt, montera ned stora delar av statsförvaltningen (vad ska alla dessa arbetslösa göra?), lämna EU, och massutvisa invandrare som varit här i decennier, tror jag inte att stödet kommer bli särskilt stort. Motståndarna kommer göra slarvsylta av dessa (allt för) unga och vilsna utopister.
Det tror jag inte. Däremot tror jag att svenskarna kommer att inse att ett utbyggt socialförsäkringssystem inte är förenligt med den mångkultur Sverige blivit. Solidaritet måste finnas - svenskar emellan. Det måste tvunget bli i civilsamhället, inte genom SD:s offentliga sektor.
Massutvisa de som varit här i decennier? Nja. Hittade du det i Afs partiprogram?
Har man f.ö. likt jag haft inblick i SD:s politiska föreningsliv, så inser man snart att de där medlemstalen man skryter om och påståendet om folkrörelse, är rent retoriskt bedrägeri. Maken till illa fungerande parti får man leta efter. Med ett lightinvandringskritiskt M och Afs på banan, så upphör gratisrösterna att strömma till SD med tiden. Valet 2018 går bra. Men sen...