Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 17:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Öh varför? Kent är en super-sionist som var en av hökarna på SDU efter deras mer sansade positionering i Israel-Palestina-frågan (vilket inte ens borde vara en fråga i Sverige). Var typ efter den artikeln från SDU som konflikten mellan SD och SDU bröt ut på allvar... som till slut efter en tid ledde till att de officiellt kapade bandet med dem. Tror även att Kenta har kallat SDU för både det ena och det andra. Nej om han faktiskt släpps in kan AfS dra åt helvete. Gamov vore också ett idiotiskt drag, om än inte lika idiotiskt, men fortfarande idiotiskt.
Dessutom var Kent involverad när Bieler skulle kuppa Hahne/Stockholmsledningen också, har jag för mig.
Citera
2018-03-27, 17:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Förutsägelse:
Valet 2018: SD kör etablissemangsspåret och kallar AfS för nazister och hemska människor; SDs väljare blir arga på SD som kallar andra vad de själva blivit kallade och många stannar antingen hemma eller röstar på AfS. SD får 20% och AfS 5%.
Mandatperioden 2018-22: SD fortsätter haverera internt, särskilt när Jimmie avgår och en infekterad partiledarkonflikt uppstår. Samtidigt kommer AfS in med hög energi och fräsch approach i ett skede när dess politik efterfrågas och inte är lika kontroversiell som när SD kom in 2010.
Valet 2018: AfS tar över SDs roll som det invandringskritiska partiet, SD fortsätter på cucklinjen. AfS 30%, SD 3,5%.

Har jag fel? Kanske. Den som lever får se.
Citera
2018-03-27, 17:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han skriver i artikeln om "vänsterns lekstuga i SVT".

Vet man något om vilken syn AfS har på Public Service?
En viktig fråga för mig.
Alternativ för Sverige vill:

Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.
Göra det förbjudet för sociala medie-företag att censurera åsiktsyttranden.
Lägga ned SVT och SR och bygga upp en ny public service-organisation från grunden.
Avskaffa presstödet.

Från hemsidan.

Jag håller med om alla dessa förslag förutom presstödet. Man borde villkora det med att tidningar som kan bli aktuella för presstöd måste ha en nationalistisk värdegrund. Jag vill inte att strålande Nya Tider går under.
Citera
2018-03-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dessutom var Kent involverad när Bieler skulle kuppa Hahne/Stockholmsledningen också, har jag för mig.
Nu när du säger det, så kan det mycket väl stämma.

Även om Kent aldrig var en del av "de fyras gäng" så var han jävligt nära detta gäng, och kunde lika gärna ha varit del av det om han inte hade klantat sig så ofta. Så varför ska en missnöjd före detta SDare rösta på AfS om nu Kent skulle gå med? Vore lika illa som om Bylund gick med. De borde ha en klar plan med detta, vilka de ens är beredda att släppa in eller ej. Att Hahne försökte ragga upp Bali var illa nog.
Citera
2018-03-27, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han skriver i artikeln om "vänsterns lekstuga i SVT".

Vet man något om vilken syn AfS har på Public Service?
En viktig fråga för mig.

Lägga ner helt eller omforma till stor del.
Citera
2018-03-27, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Om det inte skall vara sossigt förstår jag inte varför de släppt in Jeff, researcha gärna Jeff.

Sluta tramsa, Jeff ställer givetvis upp på AfS principer.
Citera
2018-03-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan inte du hålla dig till skvallerforumet där du verkar trivas väldigt bra? Dina bidrag i den här tråden är tramsiga och skrivna för att skapa tjafs.

Så kritik mot afs och deras modell är tjafs?

Tips drick inte för mycket koolaid.
Citera
2018-03-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Sluta tramsa, Jeff ställer givetvis upp på AfS principer.

Så den evigt predikande jeff Ahl kommer ställa sig bakom något han för 2-3 månader sen inte trodde på? Snacka om dubbelmoral. Gustav och William har ju iaf integritet.
Citera
2018-03-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Alternativ för Sverige vill:

Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.
Göra det förbjudet för sociala medie-företag att censurera åsiktsyttranden.
Lägga ned SVT och SR och bygga upp en ny public service-organisation från grunden.
Avskaffa presstödet.

Från hemsidan.

Jag håller med om alla dessa förslag förutom presstödet. Man borde villkora det med att tidningar som kan bli aktuella för presstöd måste ha en nationalistisk värdegrund. Jag vill inte att strålande Nya Tider går under.

Fast när de övriga punkterna har lyckats genomföras så har samhället redan glidit vår väg och NT kommer kunna leva gott för våra donationer och prenumerationer.
Citera
2018-03-27, 17:38
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När sanningen kommer fram om Afs, att de är ett extremt högerparti för överklassen, lett av ett gäng avhoppade SDU:are som knappt fyllt 30 (erfarenhet hallå...) som vill ha platt skatt, montera ned stora delar av statsförvaltningen (vad ska alla dessa arbetslösa göra?), lämna EU, och massutvisa invandrare som varit här i decennier, tror jag inte att stödet kommer bli särskilt stort. Motståndarna kommer göra slarvsylta av dessa (allt för) unga och vilsna utopister.

Det tror jag inte. Däremot tror jag att svenskarna kommer att inse att ett utbyggt socialförsäkringssystem inte är förenligt med den mångkultur Sverige blivit. Solidaritet måste finnas - svenskar emellan. Det måste tvunget bli i civilsamhället, inte genom SD:s offentliga sektor.

Massutvisa de som varit här i decennier? Nja. Hittade du det i Afs partiprogram?

Har man f.ö. likt jag haft inblick i SD:s politiska föreningsliv, så inser man snart att de där medlemstalen man skryter om och påståendet om folkrörelse, är rent retoriskt bedrägeri. Maken till illa fungerande parti får man leta efter. Med ett lightinvandringskritiskt M och Afs på banan, så upphör gratisrösterna att strömma till SD med tiden. Valet 2018 går bra. Men sen...
Citera
2018-03-27, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Så den evigt predikande jeff Ahl kommer ställa sig bakom något han för 2-3 månader sen inte trodde på? Snacka om dubbelmoral. Gustav och William har ju iaf integritet.

Lust att belägga det med några bra källor?
Citera
2018-03-27, 17:41
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det blir inget maktskifte efter detta val. Fatta det.
Sossarna sitter kvar? Utveckla lite mer kring varför det skulle vara så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in