Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det stämde väl inte att Kent Ekeroth har gått över till AfS? Inte heller Gamov hoppas jag?

Inget officiellt iaf. Tror och hoppas verkligen inte de är så dumma och släpper in dessa.
Citera
2018-03-27, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Inget officiellt iaf. Tror och hoppas verkligen inte de är så dumma och släpper in dessa.

Kent skulle dom nog kunna ta in med öppna armar.
Citera
2018-03-27, 16:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jeff Ahl har fått en debattartikel publicerad på Aftonbladets hemsida där han förklarar varför han bytt parti.

Han skriver i artikeln om "vänsterns lekstuga i SVT".

Vet man något om vilken syn AfS har på Public Service?
En viktig fråga för mig.
Citera
2018-03-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elarvedico
Kent skulle dom nog kunna ta in med öppna armar.

Öh varför? Kent är en super-sionist som var en av hökarna på SDU efter deras mer sansade positionering i Israel-Palestina-frågan (vilket inte ens borde vara en fråga i Sverige). Var typ efter den artikeln från SDU som konflikten mellan SD och SDU bröt ut på allvar... som till slut efter en tid ledde till att de officiellt kapade bandet med dem. Tror även att Kenta har kallat SDU för både det ena och det andra. Nej om han faktiskt släpps in kan AfS dra åt helvete. Gamov vore också ett idiotiskt drag, om än inte lika idiotiskt, men fortfarande idiotiskt.
Citera
2018-03-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Slänger man ut en miljon bidragstagare så blir det ganska mycket pengar över.

Visst! Och varför kan man inte sänka bidragen och låta dessa utgå i form av kuponger till matvarubutiker och till myrorna. Då skulle det inte längre gå att sända hem pengar för att försörja ett dussin släktingar. Därmed skulle incitamentet att ta sig till Sverige minska ordentligt.
Citera
2018-03-27, 17:03
Medlem
Vryzass avatar
Citat:

En viktig fråga för mig.

Enligt deras / Kassels twitter ska SVT och SR läggas ned och en ny organisation byggas upp.

Vilket är vad jag förespråkat länge. Du kan nämligen inte förändra dagens organisation, det sitter i väggarna och de har jobbat på detta sätt och anställt efter ideologi sen 70-talet.

Alla måste sparkas. Vissa kan säkert komma ifråga för återanställning (kameramän? Ljudtekniker? Unt so weiter...) men enklast är att lägga ner helt och börja om från början.
Citera
2018-03-27, 17:04
Medlem
Citat:

En viktig fråga för mig.

Jeff Ahl är en fanatisk förespråkare FÖR public service . Under landsdagarna var ju alla som inte var blodslojala mot public service ”nyliberala”.
Citera
2018-03-27, 17:05
Medlem
Citat:
En viktig fråga för mig.

Alternativ för Sverige vill lägga ner SVT och SR och återuppbygga Public Service från grunden. Det är så genomruttet idag så det går inte att rädda.
Citera
2018-03-27, 17:07
Medlem
Intressant hur afs bara på några veckor blivit ett tvärpolitiskt parti

Jeff”globalistjägaren” Ahl, uselt maskerad sosse, vill att allt skall vara i statlig ägo. Alla som inte håller med honom=globalister

William och Gustav, vars politik är sd 2010

Olle”megaglobalisten” felten, fd moderat som är för både EU och Nato.
Citera
2018-03-27, 17:10
Medlem
Baertlings avatar
När man hör sosse/SD-argumentationen här från Heja Jimmie-klanen så förstår man verkligen(!) varför det behövs ytterligare ett alternativ. Ett alternativ som inte är sossigt/vänster. Eftersom den positionen redan är upptagen. Av SD.
Citera
2018-03-27, 17:14
Medlem
Ördögs avatar
Sosseoraklet Anders Forss återkommer till sitt favoritämne, SD:s förestående kollaps.

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1908&blogg=71797
http://blogg.vk.se/andersforss/2018/03/27/nu-har-sds-fall-inletts-pa-allvar/
Citat:
Jag har under lång tid hävdat två saker – För det första att SD kommer att implodera inifrån och sönderfalla i två eller fler utbrytarpartier som slåss om samma väljare och för det andra att SD befinner sig i en nedåtgående spiral där resultatet i kommande val kommer att landa på runt 10% på resan ner mot deras naturliga nivå som ligger runt 4%.

Det första har nu blivit verklighet i och med att de som uteslutits tillsammans med SD företrädare som känner att partiet svikit sina kärnväljare hoppat av för att ansluta sig till det nybildade Alternativ för Sverige som leds av SDU:S förre ordförande Gustav Kasselstrand.

Att riksdagsledamöter hoppar av och sitter kvar på sina platser som politiska vildar måste i sanning vara besvärande för SD då det i sak innebär att deras möjlighet att gå emot regeringen minskat radikalt.

Att allt detta kommer att leda till kannibalism där två partier slåss om samma väljare är ingen vild gissning och att det i sig kommer att leda till minskat stöd för SD är en självklarhet.

Dessutom kommer SD att måsta lägga sådan kraft på att begränsa de interna skadorna och försvara sig mot utbrytarna att de med all säkerhet kommer att förlora fokus i valrörelsen.
Citera
2018-03-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
När man hör sosse/SD-argumentationen här från Heja Jimmie-klanen så förstår man verkligen(!) varför det behövs ytterligare ett alternativ. Ett alternativ som inte är sossigt/vänster. Eftersom den positionen redan är upptagen. Av SD.

Om det inte skall vara sossigt förstår jag inte varför de släppt in Jeff, researcha gärna Jeff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in