Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 15:53
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
AFS behöver definitivt den 'brölande rasistiska klasslösa populasen' om de ska ansamla en kvarts miljon röster. Att Kent är deras främsta företrädare är ju ingen hemlighet (det är ju knappast någon slump att han har tillåtits ha en sådan framträdande position inom SD). Om man tror att AFS ska få sina 4% från sofistikerade pålästa etnonationalister i kostym och välpolerade moderater misstar man sig grovt. Likt Trump kommer Kasselstrand försöka nå ut till (ur svenska förhållanden motsvarande) väljargrupper som satte honom i vita huset. Vidare är AFS är ett populistiskt parti. De är inte ett uttalat antisionistiskt rasnationalistiskt part som sätter judefrågan främst, och jag tror knappast synen på Israel/Palestina är en avgörande åsikt för om man förtroende att företräda partiet.
Bara för att man behöver grisar på en bondgård behöver man inte sätta dem vid middagsbordet. Brölpöbeln får man lätt med sig ändå genom att helt enkelt vara hårdast.
Citera
2018-03-16, 15:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Dulny sågade Hahnes och Kasselstrands Israelartikel. Det tyckte jag var intressant.

Han tog inte avstånd från artikelns innehåll utan snarare från publiceringen av den, detta ur ett taktiskt perspektiv.
Citera
2018-03-16, 15:56
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Problemet är att han kommer med för mycket baggage. Inte värt besväret. AfS måste bygga nytt, stabilt från grunden och satsa på vettigt folk. Vore mycket vettigare att sno godbitarna ur Ungsvenskarna och sedan komplettera med några avhoppande med redan halvbra positioner inom SD.

Någon som vet mer om de avhoppande i Vadstena, är någon eller några där vettig nog att AfS borde håva in dem?

Absolut är det viktigt att bygga med kvalité. Dock måste det kryddas med spektakulära utspel och kända företrädare (som skapar uppmärksamhet) om de ska ha en chans i valet. Ingen hade någon som helst aning om vem Olle var förrän igår (Ingen blir liksom direkt upphetsad över en gammal moderat som sitter i massor med skatteutskott). Hans erfarenheter kommer säkert vara nyttig men den största vinsten är den uppmärksamhet man fick.

Uppmärksamhet, Uppmärksamhet och mer uppmärksamhet är vad som krävs.
Citera
2018-03-16, 16:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han tog inte avstånd från artikelns innehåll utan snarare från publiceringen av den, detta ur ett taktiskt perspektiv.
Ja, istället för spännande AfS idag hade vi haft en neutraliserad och lojal Kasselstrand som taktiserat sig fram till en Mikael Jansson-karriär. Jag tyckte det var intressant för det sa något om Dulnys antirevolutionära grundfilosofi.
Citera
2018-03-16, 16:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ja, istället för spännande AfS idag hade vi haft en neutraliserad och lojal Kasselstrand som taktiserat sig fram till en Mikael Jansson-karriär. Jag tyckte det var intressant för det sa något om Dulnys antirevolutionära grundfilosofi.

Ja, det var säkert något sådant som Dulny eftersträvade. Lägg ner nu.
Citera
2018-03-16, 16:04
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är det verkligen sista chansen? Han kan komma med på lokala listor, det är bara 60 namn på denna lista och SD räknar nog med fler mandat.

Distrikten ska ju sätta lokala kandidater. Om jag inte missminner mig så skulle Kents distrikt välja 'nya namn' istället för välkända politiker.

Det hela är nog väl planerat från partiledningen.
Citera
2018-03-16, 16:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, det var säkert något sådant som Dulny eftersträvade. Lägg ner nu.
Han "eftersträvade" givetvis något annat. Men det hade blivit som jag berättade. Jag gjorde två kommentarer i en, det är på en för hög nivå för dig.
Citera
2018-03-16, 16:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
det är på en för hög nivå för dig.

Ja, ditt lysande intellekt och din skarpa hjärna får oss andra att framstå som viljelösa får.
Citera
2018-03-16, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Absolut är det viktigt att bygga med kvalité. Dock måste det kryddas med spektakulära utspel och kända företrädare (som skapar uppmärksamhet) om de ska ha en chans i valet. Ingen hade någon som helst aning om vem Olle var förrän igår (Ingen blir liksom direkt upphetsad över en gammal moderat som sitter i massor med skatteutskott). Hans erfarenheter kommer säkert vara nyttig men den största vinsten är den uppmärksamhet man fick.

Uppmärksamhet, Uppmärksamhet och mer uppmärksamhet är vad som krävs.

Rätt uppmärksamhet bör man nog tillägga.
Citera
2018-03-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har svårt att tro att Afs skulle vilja rekrytera belastningar. Hellre slå mot SD där det känns.
Som t.ex. Kent Ekeroth menar du? Kan han vara en kandidat? Frikänd från brott, paria i SD, och starka åsikter. Kanske kan vara något för Afs?
Citera
2018-03-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Som t.ex. Kent Ekeroth menar du? Kan han vara en kandidat? Frikänd från brott, paria i SD, och starka åsikter. Kanske kan vara något för Afs?

Eftersom Kent Ekeroth offentligt har kritiserat Gustav Kasselstrand så är det ingen bra idé att försöka värva till AfS, vilket jag inte tror att dom är intresserade av.
Citera
2018-03-16, 17:48
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Nej, Kent är ingen som Afs bör knyta till sig, ej heller tror jag att detta är något de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in