2018-03-27, 15:22
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
På grundval av någon diffus hittepåhistoria i samband med valet av styrelse i SD Stockholm stad 2015 så drar du slutsatsen, utan att nämna några namn, att AfS kryllar av adliga personer; är det rätt uppfattat?

Att man har goda inkomster tyder snarare på att man både utbildat sig och lyckats i arbetslivet, något som du förmodligen inte kan beskyllas för i alla fall.

Högborgerliga åtminstone plus att man själva är kraftigt borgerligt lagda, kolla personerna själv. Kolla politiken i dessa frågor som det här partiet lägger fram. Gynnar det hela svenska folket? Eller är man Stockholmsfixerade med en förkärlek för personer jag beskrivit, det är frågan. Man såg tydligt vilka man lyfte fram vad för typ av personer man såg upp till.
Citera
2018-03-27, 15:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har du kritiserat detta tidigare på Flashback?

Nej, det är många som är borta mycket från riksdagen. Att jag kommenterar det nu är för att användaren jag skrev det till ifrågasatte min bild av att Ahl inte skulle komma med på riksdagslistan.

Han har varit borta flera långa perioder, flera gånger över ett halvår i taget, från riksdagen av olika skäl. Han visste såklart vad det skulle leda till.
Citera
2018-03-27, 15:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
SD har inte åstadkommit någonting alls av värde sedan Åkesson & Co kom in i riksdagen för snart åtta år sedan. Förutom att de har blivit miljonärer.

SD har varit lata och har inte förnyat det politiska programmet medan Moderaterna och Socialdemokraterna har gjort det och i valrörelsen kommer att framstå som hårdare än SD i invandringspolitiken. Nu finns det flera andra uppstickarpartier; Medborgerlig Samling, Alternativ för Sverige, Nordiska Motståndsrörelsen.

Förut har SD varit ensam herre på täppan. Det är man inte mera. Jag tror det kommer gå jäkligt dåligt för SD i höst. Folk kommer strömma tillbaka till Moderaterna och Socialdemokraterna. De som är nationalister på riktigt kommer strömma till NMR eller AfS. Jag gissar på 10-15 procent för SD i september. Som bäst.

AfS ger jag 5-10 procent och NMR 0-5 procent.

Men partier som är ansedda som mer extrema hade fått jättestort inflytande och kunnat påverka enormt.

Då vet jag din åsikt, bra. Hur det skulle gå till lär du få återkomma till.
Citera
2018-03-27, 15:25
Medlem
SD kan säga att man kommer att rösta nej till varje statsministerkandidat som inte förhandlar. Det är precis vad Oscar Sjöstedt sa för ett år sedan men då gick Åkesson ut dagen därpå och backade.

Den officiella linjen sedan dess har varit att SD kommer att släppa fram en Alliansregering helt kravlöst men sedan fälla den genom att rösta på Socialdemokraternas budget om man är missnöjd med regeringen. Totalt vansinnig oppositionspolitik Mao.
Citera
2018-03-27, 15:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Men den där Jeff kan väl inte beskyllas för att vara en Stockholmsfjolla, det är väl en redig norrlänning efter vad jag förstår.
Citera
2018-03-27, 15:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, det är många som är borta mycket från riksdagen. Att jag kommenterar det nu är för att användaren jag skrev det till ifrågasatte min bild av att Ahl inte skulle komma med på riksdagslistan.

Han har varit borta flera långa perioder, flera gånger över ett halvår i taget, från riksdagen av olika skäl. Han visste såklart vad det skulle leda till.

Så du vet att Jeff Ahl valde att inte kandidera på grund av hans påstått höga frånvaro?
Citera
Medlem
Citat:
...och det hade ju sääääkert ett mycket mindre parti, ansett som mer extremt med mer extrema personer fått. Man hade fått enormt genomslag och blivit helt accepterade i riksdagen. Vilken verklighet lever du i?

Oj, bli inte så arg att du får en hjärnblödning nu. Sa jag någonstans att dom skulle fått det? Det jag säger är att att om val efter val med röster på SD ändå resulterat i samhället vi har idag, och många röster ändå varit symboliska, då tror jag att om AfS poängterar det resultatlösa utfallet kan ta många annars potentiella SD-röster.
Citera
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Högborgerliga åtminstone plus att man själva är kraftigt borgerligt lagda, kolla personerna själv. Kolla politiken i dessa frågor som det här partiet lägger fram. Gynnar det hela svenska folket? Eller är man Stockholmsfixerade med en förkärlek för personer jag beskrivit, det är frågan. Man såg tydligt vilka man lyfte fram vad för typ av personer man såg upp till.

Du slirar betänkligt på sanningen och från att ha varit en massa adliga personer så är de nu 'högborgerliga'? Vidare, att förslaget till styrelse för SD Stockholm Stad är stockholmsfixerade; skulle det vara något dåligt menar du?

Vad gäller AfS så bor väl Jeff Ahl i Norrland och Eddie Ek i Skåne. Olle Felten är Östgöte och Jessica Ohlsson är väl Sörmlänning(?). Otroligt Stockholmsfixerade...
Citera
2018-03-27, 15:29
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Sverigedemokraterna har inte aviserat något som du skriver, utan har en omfattande valplattform, budget, kravlista med mera man arbetar med. Jimmie Åkesson har sagt att han inte behövde träffa Kinberg Batra, men naturligtvis finns det krav och saker som måste uppfyllas, men det kan skötas på olika sätt. Du vinklar och misstolkar medvetet.

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så. Som jag skrev om du läser mitt förra inlägg där jag la till detta.

Från Aftonbladet:

Citat:
M har närmat sig SD:s migrationspolitik, enligt Åkesson. Det gör att han ser en alliansbudget som det bästa alternativet, och lovar att stötta en sådan.

– Ja, mycket talar för det. Om man får välja mellan den regering vi har i dag, som jag bedömer som fullständigt meningslös, och en alliansbudget och möjligen en Alliansregering där man faktiskt stramar åt politiken mot det Moderaterna föreslår, säger han till DI.

SD tänker stötta alliansbudgeten utan att förhandla, säger Åkesson. Såvida inget alldeles extremt görs från Alliansens sida. Dessutom, förklarar han, så kan Alliansen inte räkna med något evigt stöd från SD.

Och enligt Jeff själv så är det precis denna konflikt som idag förs inom partiet där partiet kommer lägga sig platt framför Moderaterna, inklusive deras invandringspolitik. Oavsett vad så är det här den mest misslyckade förhandlingsstrategi som finns: att ge upp redan innan man sitter vid bordet när motparten ändå inte har något intresse av att förhandla.

Jaha, så nu är du tankeläsare alltså. Du håller fast vid din lögn att han har "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna" trots att han inte kandiderade. För du vet att han "ändå ville sitta i riksdagen för SD" men "visste att han ändå inte skulle komma med". Patetiskt.

Det enkla faktum att man faktiskt kan vara missnöjd över hur SD sköts och skrämd av partikulturen så till den grad att man inte vill ha med den att göra verkar vara helt omöjligt för dig att erkänna. Det var väldigt sekteristiskt av dig, din pinsamma "Heja Jimmie".
Citera
2018-03-27, 15:31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men den där Jeff kan väl inte beskyllas för att vara en Stockholmsfjolla, det är väl en redig norrlänning efter vad jag förstår.

Ja, då är det konstigt att han lierar sig med detta parti som består av personer som är och lyfter fram kraftigt borgerliga personer. Om du minns listan i Stockholm och hur man talade om den. Om man tycker Sverigedemokraterna är för borgerliga, då är dessa ett par snäpp värre. Man kommer inte nå några 50%, så vem ska man driva igenom sin skattepolitik med? Man föraktar moderaterna och den som tvingas samarbeta med detta parti. Hur avser man då sjläva att få igenom sin politik?

Frågar man det får man inga svar.
Citera
2018-03-27, 15:32
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så du vet att Jeff Ahl valde att inte kandidera på grund av hans påstått höga frånvaro?

Han skulle naturligtvis inte kommit med på riksdagslistan eftersom han varit frånvarande mer i riksdagen än han varit närvarande denna mandatperiod. Han har som sagt flera långa perioder om över ett halvår styck som han av olika skäl varit borta från arbetet. Om han inte är dum så förstod han såklart att det var kört för en ny mandatperiod.
Citera
2018-03-27, 15:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
I och med att situationen var som den var och man lanserade SDU-ledningen, sig själva som motkandidater med en lista innehållandes en rad namn sm Sverigedemokraterna inte alls ville ha med att göra. Samma sak mot det du tycker är viktigt hade du definitivt kallar en kupp.

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så. Du kanske skulle läsa innan du skriver samma fråga tre gånger.

Nej, nu ljuger du igen. För det första har du ingen aning om vad jag kallar kupp eller inte. För det andra så lanserade man inte SDU-ledningen, enbart William Hahne. För det tredje så har du dragit det fullständigt ur röven att listan innehöll en rad namn som "Sverigedemokraterna inte alls ville ha med att göra". För det fjärde så hade det fortfarande inte varit en kupp. Och det vet du om, så varför behöver du ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in