Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Sverigedemokraterna har inte aviserat något som du skriver, utan har en omfattande valplattform, budget, kravlista med mera man arbetar med. Jimmie Åkesson har sagt att han inte behövde träffa Kinberg Batra, men naturligtvis finns det krav och saker som måste uppfyllas, men det kan skötas på olika sätt. Du vinklar och misstolkar medvetet.
Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så. Som jag skrev om du läser mitt förra inlägg där jag la till detta.
Från Aftonbladet:
Citat:
M har närmat sig SD:s migrationspolitik, enligt Åkesson. Det gör att han ser en alliansbudget som det bästa alternativet, och lovar att stötta en sådan.
– Ja, mycket talar för det. Om man får välja mellan den regering vi har i dag, som jag bedömer som fullständigt meningslös, och en alliansbudget och möjligen en Alliansregering där man faktiskt stramar åt politiken mot det Moderaterna föreslår, säger han till DI.
SD tänker stötta alliansbudgeten utan att förhandla, säger Åkesson. Såvida inget alldeles extremt görs från Alliansens sida. Dessutom, förklarar han, så kan Alliansen inte räkna med något evigt stöd från SD.
Och enligt Jeff själv så är det precis denna konflikt som idag förs inom partiet där partiet kommer lägga sig platt framför Moderaterna, inklusive deras invandringspolitik. Oavsett vad så är det här den mest misslyckade förhandlingsstrategi som finns: att ge upp redan innan man sitter vid bordet när motparten ändå inte har något intresse av att förhandla.
Jaha, så nu är du tankeläsare alltså. Du håller fast vid din lögn att han har "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna" trots att han inte kandiderade. För du vet att han "ändå ville sitta i riksdagen för SD" men "visste att han ändå inte skulle komma med". Patetiskt.
Det enkla faktum att man faktiskt kan vara missnöjd över hur SD sköts och skrämd av partikulturen så till den grad att man inte vill ha med den att göra verkar vara helt omöjligt för dig att erkänna. Det var väldigt sekteristiskt av dig, din pinsamma "Heja Jimmie".