Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Av ledningens nickedocka Henrik Vinge, ja. Konfliktsökande bör nog i det här sammanhanget tolkas som "självständigt tänkande".

Jeff sade sig vara våldsbenägen flertalet gånger när han sett PG i riksdagen. Det är ändå två forna partikamrater vi talar om. Pavel uttalade sig även positiv till Afs i Chris Dulnys podd.
Citera
2018-03-27, 15:02
Medlem
Har hört från en källa att man har flera redan klara som ska gå över. En ska vara David Lång som idag sitter i riksdagen för SD, men det är en lansering man kommer vänta med.
Citera
2018-03-27, 15:04
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du ljuger för dig själv.

Jeff Ahl har klagat på att SD redan innan någon som helst förhandling har påbörjats har lagt sig platt för Moderaterna, framförallt deras extrema invandringspolitik, samt att de låtit riskkapitalister och liberaler styra partiets utveckling samtidigt som de svikit sina vallöften och brutit mot sina aviserade ställningstaganden.

Han har ej heller ens kandiderat till riksdagen varför ditt skitsnack om att "inte kom med på listorna till riksdagsvalet" och "hämndbegär" blir pinsamt. Riktigt pinsam "Heja Jimmie"-nivå.

Det finns ju inget samarbete och massor av krav är framlagda. Du kan titta på Sverigedemokraterna valplattform så ska du finna vad du söker.

Angående det här partiet. Dess politik inom områden som skatter, välfärd med mera. Hur ska man driva igenom den? Även invandringspolitiken, är det 50% som gäller eller kommer även det här partiet tvingas samtala, samarbeta och kompromissa i verkligheten när det ställs på sin spets? Det är lätt att prata, men hur ska man få igenom sin borgerliga politik? Med vem? Om man så starkt ogillar alla andra och aldrig kan få igenom politik genom att kompromissa och ge och ta med dessa partier?
Citera
2018-03-27, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av general-one
Har hört från en källa att man har flera redan klara som ska gå över. En ska vara David Lång som idag sitter i riksdagen för SD, men det är en lansering man kommer vänta med.

Märkligt att Lång då fick en relativt hög placering på riksdagslistan.
Citera
2018-03-27, 15:06
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Oops! Stackars Jeff. Trots flera veckors diskussioner med Kasselstrand så har han tydligen blivit förd bakom ljuset och har inte en aning om vart han hamnat. Attans också!

Kan inte du ta din Heja Jimmie-skylt och hemmasnickrade politiska analyser och låsa in dig på pojkrummet medan vi vuxna diskuterar i den här tråden?

Argumenten i sakfrågorna är ni dåliga på ni som stödjer det här partiet noterar jag.

Jag har skrivit flera stycken med väl utvecklad kritik, men du har inget att komma med utöver personangrepp Det visar vem som har rätt och kan argumentera för sig, inte är det du. Har du några argument i sakfrågorna jag tagit upp?

Du verkar oerhört vuxen och intelligent, som alla andra som är som dig i sättet. Självutnämnda.
Senast redigerad av 8711 2018-03-27 kl. 15:10.
Citera
2018-03-27, 15:07
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Argumenten i sakfrågorna är ni dåliga på ni som stödjer det här partiet noterar jag.

Jag har skrivit flera stycken med väl utvecklad kritik, men du har inget att komma med utöver personangrepp Det visar vem som har rätt och kan argumentera för sig, inte är det du. Har du några argument i sakfrågorna jag tagit upp?

Vilka är t ex alla adliga som du hela tiden nämner?
Citera
2018-03-27, 15:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det finns ju inget samarbete och massor av krav är framlagda. Du kan titta på Sverigedemokraterna valplattform så ska du finna vad du söker.

Angående det här partiet. Dess politik inom områden som skatter, välfärd med mera. Hur ska man driva igenom den? Även invandringspolitiken, är det 50% som gäller eller kommer även det här partiet tvingas samtala, samarbeta och kompromissa i verkligheten när det ställs på sin spets? Det är lätt att prata, men hur ska man få igenom sin borgerliga politik? Med vem? Om man så starkt ogillar alla andra och aldrig kan få igenom politik genom att kompromissa och ge och ta med dessa partier?

Precis, det finns inget samarbete. Precis vad jag skriver. Ändå har SD sedan tidigare aviserat att de lägger sig platta i bland annat invandringspolitiken, vilket fått Jeff att lämna enligt egen utsago. Ditt snack om att han skulle lämna pga samarbete med Moderaterna som sådant är och förblir en lögn. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

Och varför kommenterar du ingenting angående din lögn om att Jeff har ett "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna"? Står du fast vid ditt ord? Eller erkänner du din lögn?
Citera
2018-03-27, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Samma Vinge som hade Jeff Ahl som sin föreslagna vice ordförande under SDU-striden.

Henrik Vinge ville ju även ha Jessica Ohlson som vice ordförande, ett par månader senare garanterar han att Jessica blir dömd för brott mot personskyddslagen (?) och att förtroende saknas.

Det svänger fort. Vänskap och förtroende gentemot partivänner betyder inget i det långa loppet.
Senast redigerad av elarvedico 2018-03-27 kl. 15:14.
Citera
2018-03-27, 15:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Vilka är t ex alla adliga som du hela tiden nämner?

Oj, en fråga mäktade du med.

Kolla vilka man promotade i Stockholm när man ville kuppa in sig där. Det var en rad personer med mycket goda inkomster och ett liv i innerstan långt ifrån någon massinvandring. Man slog sig för bröstet enormt gällande detta och var stolta som tuppar över sina högborgerliga vänner.

Det minns nog många
Citera
2018-03-27, 15:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elarvedico
Jeff sade sig vara våldsbenägen flertalet gånger när han sett PG i riksdagen. Det är ändå två forna partikamrater vi talar om. Pavel uttalade sig även positiv till Afs i Chris Dulnys podd.

Jag skiter i konflikten mellan Ahl och Gamov för att vara helt ärlig.
Citera
2018-03-27, 15:12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Precis, det finns inget samarbete. Precis vad jag skriver. Ändå har SD sedan tidigare aviserat att de lägger sig platta i bland annat invandringspolitiken, vilket fått Jeff att lämna enligt egen utsago. Ditt snack om att han skulle lämna pga samarbete med Moderaterna som sådant är och förblir en lögn. Och då inställer sig frågan: varför behöver du ljuga?

Och varför kommenterar du ingenting angående din lögn om att Jeff har ett "hämndbegär" efter att han "inte kom med på riksdagslistorna"? Står du fast vid ditt ord? Eller erkänner du din lögn?

Om man har 12,9% eller 21-23% inför kommande val, hur ska man få igenom politik utan samarbete.

Hur ska det här partiet få igenom sin politik på diverse områden utan samarbete med moderaterna och där man tvingas ge och ta om man lever i verkligheten? Man kan inre få igenom allt och samma personer som är missnöjda nu kommer då vara missnöjda även med det här partiet som aldrig heller kommer vara nära några 50%.

Du, jag har full koll angående hur mycket Jeff Ahl varit borta från riksdagen denna mandatperiod, det är mer än han varit närvarande. Borta i långa perioder flera gånger över ett halvår. Han visste var det barkade om vi säger som så.
Citera
2018-03-27, 15:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elarvedico
Mig veterligen har två killar som var med i Vinges förslag till gått med i Afs.

Ja, det var ju synd att Vinge stod för ett styrelsealternativ bestående av "högerextremister och rasister".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in