Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 14:40
Bannlyst
Jag önskar väl förvisso Afs allt väl och hoppas på ett bra valresultat för deras del. Men jag tror inte Ahl är någon vidare rekrytering. Han sägs vara impulsiv och konfliktsökande. Jag tycker även denna tweet var i allra högsta grad pubertal, https://www.interasistmen.se/granskning/riksdagskollega-om-pavel-gamov-antligen-kan-jag-skrika-ut-mitt-forakt-mot-dig/.

Hade väl hoppats på Kent för att ge dom en extra push. Det är viktigt att Afs kommer in för att SD ska kunna påminnas av sina egentliga värderingar. Ska bli intressant om Afs kommer in. Kommer SD välja M före Afs eller tvärtom?

Afs har ändå rekryterat riksdagsledamöter, oppositionsråd och folkvalda kommunpolitiker ifrån SD. Alltså politiker som fram tills för några dagar/veckor sedan företrädde Sverigedemokraterna. Då vore det logiska att samarbeta med Afs (som SD i månt och mycket är anslutet till) än M som motarbetat SD i flera års tid innan.

Sverigedemokraternas största problem är definitivt Mattias Karlsson. Innan Åkesson sjukskrevs så fungerade SDU samarbetet någorlunda. Mattias förändrade partiet till det sämre. Finns en bild, hittar ej den nu. Där två inlägg av Mattias Karlsson är infogade i samma bild. I bilden till vänster formulerar han sig överlycklig av att karriäristen Patrick Reslow lämnade M för SD. I bilden till höger gällande Olle Feltens övergång till Afs uttryckte sig Mattias i termer av att Olle sviker väljarna genom att bli vilde (som Reslow).

Dock tycker jag, som Erik Hellsborn uttryckte i sin kommentar till Mattias inlägg om Felten att detta nedanstående bör gälla.

Citat:
jag är glad över att se dig skriva detta, Mattias. Just den inställningen har jag haft i diskussioner om valsystem och vildar. Personkryssad = Du äger mandatet. Annars äger partiet platsen.
Citera
2018-03-27, 14:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vinge uttalar sig i Aftonbladet:

Samma Vinge som hade Jeff Ahl som sin föreslagna vice ordförande under SDU-striden.
Citera
2018-03-27, 14:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
AfS behöver få ut budskapet att röster på SD se senaste riksdagsvalen haft inget som helst inflytande på frågorna SD gått till val på. Lyckas dom med det så kommer flertalet SD-väljare känna att det inte är en bortkastad röst att välja bort SD för AfS, tror jag. Ett parti som AfS ligger helt rätt i tiden sett till hur de globala politiska vindarna blåst upp till storm på kort tid.

...och det hade ju sääääkert ett mycket mindre parti, ansett som mer extremt med mer extrema personer fått. Man hade fått enormt genomslag och blivit helt accepterade i riksdagen. Vilken verklighet lever du i?
Citera
2018-03-27, 14:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Samma Vinge som hade Jeff Ahl som sin föreslagna vice ordförande under SDU-striden.

Samma Ahl som nyss var rejält i strid med dessa som startat det här partiet.

Tider förändras och personliga relationer även så. Uppenbarligen.
Citera
2018-03-27, 14:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Aftonbladet har gått på Hypen att AfS bildades nyligen
"”Alternativ för Sverige” är en rörelse som bildades för ett par veckor sedan. "
Melin behöver läsa denna tråd på FB som startade för nästan 5 månader sedan.

Vet någon exakt när AfS bildades? Typ hade ett konstituerande möte där partiet startade?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/1kdBjB/akessons-linje-lonar-sig-i-langden--trots-avhopp-hogerut
Citera
2018-03-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Såg nu att jag lade troligtvis tråden på fel ställe. Men i alla fall. Ännu en Sverigedemokratisk riksdagsledamot går över till AFS. Han åsikter om det gamla partiet lyder såhär..

Som ni vet är AFS lite som SD var för ca. 8-10 år sedan. AFS ger t.o.m av kraftiga nostalgiska SD vibbar om jag får lov och säga det själv. Kanske är det för Kasselstrand o company är tillbaka i rutan. Men men!

Hur länge dröjer det tills ((Rikskapitalister)) börjar springa runt i AFS korridorer också?

Bakom AFS står ett antal kapitalister med kopplingar till Ryssland. Snacket om att AFS vill värna om Sverige och svenska intressen är nonsens. Tror ni på fullaste allvar att ett gäng "välklädda" unga människor jobbar gratis?

Följ pengarna och ni kommer att häpna.
Citera
2018-03-27, 14:47
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Oh, de har fler på gång. Det lär ju vara Ekeroth nästa då eftersom han försvarade Ekeroth.

Väldigt bra saker han säger också. Det behövs en sån tydlig markering för svenskarna, vilket inte SD gör längre. Det här är positivt för alla invandringskritiker utom möjligen de som är beroende av SD för sin försörjning.

Behöver inte betyda något att man skyddar någon. Kan handla om principer.

Jag som t.ex. inte gillar Ekeroth försvarade honom i en tråd imorse.
Citera
2018-03-27, 14:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jeff Ahl klagar på att Sverigedemokraterna går in för samarbete med moderaterna. Men han går då själv med i ett parti som är ett riktigt skattesänkarparti, som är starkt emot skattefinansierade verksamheter och delar av välfärden.

Ett parti startat av personer som om några är väldigt borgerligt lagda i grunden, som i Stockholm omgett sig med och på sina listor förespråkat högborgerliga personer som det bästa som kan hända ungefär. Hur ska man genomföra detta, tror man på 50% eller tänker man samarbeta med moderaterna för att sänka skatterna och genomföra politiken för dessa högborgerliga och adliga personer man omger sig med?

Det går inte riktigt ihop. Vet Jeff Ahl vilket parti han går med i? Han som nyss var osams även med dessa personer i ledningen för det här partiet ifråga. Märkligt. Men han kom ju inte med på listorna till riksdagsvalet, där har vi hela förklaringen till hämndbegäret.

Det är nog inte skattepolitiken som gör att Jeff Ahl kritiserar moderatfjäskandet utan snarare det faktum att Moderaterna är ett gäng landsförrädare som förstört det här landet. Att han inte kom med på riksdagslistan beror för övrigt på att han själv inte ställde upp för omval.

Citat:
Ursprungligen postat av elarvedico
Han sägs vara impulsiv och konfliktsökande.

Av ledningens nickedocka Henrik Vinge, ja. Konfliktsökande bör nog i det här sammanhanget tolkas som "självständigt tänkande".
Citera
2018-03-27, 14:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jeff Ahl klagar på att Sverigedemokraterna går in för samarbete med moderaterna. Men han går då själv med i ett parti som är ett riktigt skattesänkarparti, som är starkt emot skattefinansierade verksamheter och delar av välfärden.

Ett parti startat av personer som om några är väldigt borgerligt lagda i grunden, som i Stockholm omgett sig med och på sina listor förespråkat högborgerliga personer som det bästa som kan hända ungefär. Hur ska man genomföra detta, tror man på 50% eller tänker man samarbeta med moderaterna för att sänka skatterna och genomföra politiken för dessa högborgerliga och adliga personer man omger sig med?

Det går inte riktigt ihop. Vet Jeff Ahl vilket parti han går med i? Han som nyss var osams även med dessa personer i ledningen för det här partiet ifråga. Märkligt. Men han kom ju inte med på listorna till riksdagsvalet, där har vi hela förklaringen till hämndbegäret.

Du ljuger för dig själv.

Jeff Ahl har klagat på att SD redan innan någon som helst förhandling har påbörjats har lagt sig platt för Moderaterna, framförallt deras extrema invandringspolitik, samt att de låtit riskkapitalister och liberaler styra partiets utveckling samtidigt som de svikit sina vallöften och brutit mot sina aviserade ställningstaganden.

Han har ej heller ens kandiderat till riksdagen varför ditt skitsnack om att "inte kom med på listorna till riksdagsvalet" och "hämndbegär" blir pinsamt. Riktigt pinsam "Heja Jimmie"-nivå.
Citera
2018-03-27, 14:58
Medlem
8711s avatar
Citat:
Det är nog inte skattepolitiken som gör att Jeff Ahl kritiserar moderatfjäskandet utan snarare det faktum att Moderaterna är ett gäng landsförrädare som förstört det här landet. Att han inte kom med på riksdagslistan beror för övrigt på att han själv inte ställde upp för omval.

Så Jeff Ahl vill också sänka skatter enormt och minska välfärdens förutsättningar. Han har också en Stockholmsfixering där han beundrar högborgerliga och adliga personer? Okej. Jag ser inte hur det ska göra Sverige bättre för dig, mig eller svenska folket i stort. Den "kritiken" går inte ihop med hans nya val av parti.

Jag håller ju med i många frågor som är likartade Sverigedemokraternas, men det här partiet står mer högerut i fördelningspolitik och ekonomisk politik vilket också är viktiga frågor för många svenskar och väljare, där jag anser att man har mycket att jobba med och unga personer har en annan ofta icke riktigt verklighetsförankrad syn på frågor som dessa. Livet är inte så enkelt och rättvist för alla och det finns stora behov i samhället om jag säger som så.

Vem ska man genomföra denna politik med, om man inte avser samarbeta med det stora skattesänkarpartiet moderaterna? Tror du att 50% är rimligt, eller kommer man behöva samarbeta och ge och ta för att få igenom sin politik i dessa frågor. Jag vet svaret. Det går inte ihop. Det är lätt att prata idag, men när det väl kommer till kritan, då kommer samma personer vara extremt missnöjda igen och starta ett nytt parti till. Det här partiet har bara lite flyt för att det är just Kasselstrand och att han är känd från SDU sedan tidigare, utan honom vore det omöjligt att det skulle ge något överhuvudtaget, inget liknande parti hade gjort det med vem som helst annars.
Citera
2018-03-27, 15:00
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Oops! Stackars Jeff. Trots flera veckors diskussioner med Kasselstrand så har han tydligen blivit förd bakom ljuset och har inte en aning om vart han hamnat. Attans också!

Kan inte du ta din Heja Jimmie-skylt och hemmasnickrade politiska analyser och låsa in dig på pojkrummet medan vi vuxna diskuterar i den här tråden?
Citera
2018-03-27, 15:01
Medlem
8711s avatar
Citat:
Kan inte du starta en tråd om att Jimmie Åkessons fjantiga band ska lira i Falun eller dylikt istället för att hetsa mot Alternativ för Sverige? Det förstnämnda är ju något som du är bra på.

Där kom det Har man inga svar i sakfrågorna och inte kan argumentera om det här partiets politik så blir det så. För det kan du ju inte. Du är för svagbegåvad. Då tar man till låga metoder. Svara du "ja" och "nej" på fler inlägg som den tomte du är.

Jag kritiserar det här partiet för det jag anser är mest fel med det och när det angränsar till ämnen jag är intresserad av. Det får du lära dig att leva med, precis som du gnäller i trådar om Sverigedemokraterna stup i kvarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in