2018-03-27, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu är jag så jävla trött på ditt trollande - sluta sätt upp regler för i vilken ordning vad ska besvaras eller att samtliga 63 punkter på dina kopierade frågelistor ska besvaras innan du nedsänker dig till att fortsätta diskussionen och avslöja din okunskap. Jag har t.o.m försökt trolla tillbaks i ett stort antal inlägg för att visa hur omoget ditt beteende är - men du fattar ju inte..
Svara eller försvinn.
Du hävdar att NIST förklarar initieringen av kollapsen på ett tillfredsställande sätt. Jag frågar dig då hur du förklarar följande 7 punkter:
1. [shear studs, avhandlas ovan]

2. NIST inkluderar inte de förstärkningsplåtar som bevisligen fanns på A2001 trots att sådana hade fördubblat den sträcka som A2001 måste ha tryckts bort för att halka av fästet i column 79.

3. NIST inkluderar inte de sidplåtar som bevisligen fanns på column 79, trots att sådana hade förhindrat att A2001 hade halkat av fästet i column 79.

4. NIST inkluderar inte mindre stödbalkar som bevisligen fanns i anslutning till den kritiska delen sv konstruktionen och därmed förhindrat att A2001 hade halkat av sina fästen i columns 79 och 44.

5. NIST värmer upp endast stålet i balkarna, men inte betongen i golvet som vilar på samma balkar, trots att betong expanderar på liknande sätt som stål och därmed inte hade splittrats och därmed förhindrat att A2001 föll av sina fästen i columns 79 och 44.

6. NIST värmer upp stålet endast i de tvärbalkar som påstås trycka bort girder A2001 från fästet i column 79, men inte även just stålet i girder A2001, vilken även den måste ha expanderat av värmen och därmed kilats fast ytterligare i columns 79 och 44 och därmed inte kan ha tryckts bort från sina fästen.

7. Påkomna med att ha förkortat fästet i column 79 från 12 till 11 inch, återgår NIST till det korrekta värdet, 12 inch, men hettar istället upp stålet i tvärbalkarna ännu mer så att dessa ska expandera ännu mer och därmed återigen ska kunna trycka bort A2001 från fästet i column 79. Trots att det är omöjligt eftersom dessa balkar istället börjar sagga vid den ökade uppvärmingen.
Punkt 1 har du förklarat med att NIST inte såg något skäl till att inkludera några shear studs på girder A2001 eftersom det inte fanns några sådana angivna i de ritningar man säger sig ha tillgång till.

- Problemet är att man i andra sammanhang säger att man inte hade tillgång till alla relevanta ritningar och därmed näppeligen kan veta om sådana fanns angivna i de ritningar man saknar.

- Ett annat problem är att det finns uppgifter (Salvarinas, Bailey) på att det fanns 30 shear studs på girder A2001, även om en referens för det enligt NIST saknas.

- Ytterligare ett problem med NIST’s förklaring är att man i sin Draft report, 2004, säger att shear studs fanns på samtliga girders, utom på ”core” girders, vilket ju girder A2001 inte var.

- Att NIST i sin Final Report, 2008, således inte längre anger shear studs på girder A2001, men helt utan förklaring till hur deras underlag förändrats under de 4 år som förflutit sedan 2004. Inte ett ord.

- Att de ritningar NIST trots allt hade tillgång till innehöll en tydlig referens till ytterligare shear studs på våning 13, där ju girder A2001 var belägen.

Som sagt, jag säger inte att det är bevisat att NIST ljuger här, jag säger att det hela är mycket suspekt. Dels med avseende på punkterna precis här ovan, men även hur NIST agerar i punkt 2 - 7, där det är frågade om bevisade felaktigheter.

Slutsats. Nej, NIST visar inte på ett tillfredsställande sätt att det inte fanns några shear studs på A2001. Givet att frånvaron av sådana ”bidrog” till initieringen av NIST’s troliga kollapsförlopp så är det knappast fråga om ett trivialt frågetecken. Det är istället ett mycket kritiskt frågetecken som ska bedömas i skenat av allt annat som NIST fuskar med.

Du har också försökt att bemöta punkt 5 och hävdar att ej uppvärmd betong är helt trivialt för hur NIST’s eleganta förklaring till initieringen av kollapsen ska bedömas.

Så, jag frågar dig igen. Hur vet du det?
Citera
2018-03-27, 00:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du hävdar att NIST förklarar initieringen av kollapsen på ett tillfredsställande sätt. Jag frågar dig då hur du förklarar följande 7 punkter:
1. [shear studs, avhandlas ovan]

2. NIST inkluderar inte de förstärkningsplåtar som bevisligen fanns på A2001 trots att sådana hade fördubblat den sträcka som A2001 måste ha tryckts bort för att halka av fästet i column 79.

3. NIST inkluderar inte de sidplåtar som bevisligen fanns på column 79, trots att sådana hade förhindrat att A2001 hade halkat av fästet i column 79.

4. NIST inkluderar inte mindre stödbalkar som bevisligen fanns i anslutning till den kritiska delen sv konstruktionen och därmed förhindrat att A2001 hade halkat av sina fästen i columns 79 och 44.

5. NIST värmer upp endast stålet i balkarna, men inte betongen i golvet som vilar på samma balkar, trots att betong expanderar på liknande sätt som stål och därmed inte hade splittrats och därmed förhindrat att A2001 föll av sina fästen i columns 79 och 44.

6. NIST värmer upp stålet endast i de tvärbalkar som påstås trycka bort girder A2001 från fästet i column 79, men inte även just stålet i girder A2001, vilken även den måste ha expanderat av värmen och därmed kilats fast ytterligare i columns 79 och 44 och därmed inte kan ha tryckts bort från sina fästen.

7. Påkomna med att ha förkortat fästet i column 79 från 12 till 11 inch, återgår NIST till det korrekta värdet, 12 inch, men hettar istället upp stålet i tvärbalkarna ännu mer så att dessa ska expandera ännu mer och därmed återigen ska kunna trycka bort A2001 från fästet i column 79. Trots att det är omöjligt eftersom dessa balkar istället börjar sagga vid den ökade uppvärmingen.
Punkt 1 har du förklarat med att NIST inte såg något skäl till att inkludera några shear studs på girder A2001 eftersom det inte fanns några sådana angivna i de ritningar man säger sig ha tillgång till.

- Problemet är att man i andra sammanhang säger att man inte hade tillgång till alla relevanta ritningar och därmed näppeligen kan veta om sådana fanns angivna i de ritningar man saknar.

- Ett annat problem är att det finns uppgifter (Salvarinas, Bailey) på att det fanns 30 shear studs på girder A2001, även om en referens för det enligt NIST saknas.

- Ytterligare ett problem med NIST’s förklaring är att man i sin Draft report, 2004, säger att shear studs fanns på samtliga girders, utom på ”core” girders, vilket ju girder A2001 inte var.

- Att NIST i sin Final Report, 2008, således inte längre anger shear studs på girder A2001, men helt utan förklaring till hur deras underlag förändrats under de 4 år som förflutit sedan 2004. Inte ett ord.

- Att de ritningar NIST trots allt hade tillgång till innehöll en tydlig referens till ytterligare shear studs på våning 13, där ju girder A2001 var belägen.

Som sagt, jag säger inte att det är bevisat att NIST ljuger här, jag säger att det hela är mycket suspekt. Dels med avseende på punkterna precis här ovan, men även hur NIST agerar i punkt 2 - 7, där det är frågade om bevisade felaktigheter.

Slutsats. Nej, NIST visar inte på ett tillfredsställande sätt att det inte fanns några shear studs på A2001. Givet att frånvaron av sådana ”bidrog” till initieringen av NIST’s troliga kollapsförlopp så är det knappast fråga om ett trivialt frågetecken. Det är istället ett mycket kritiskt frågetecken som ska bedömas i skenat av allt annat som NIST fuskar med.

Du har också försökt att bemöta punkt 5 och hävdar att ej uppvärmd betong är helt trivialt för hur NIST’s eleganta förklaring till initieringen av kollapsen ska bedömas.

Så, jag frågar dig igen. Hur vet du det?

Du kan inte sluta trolla?? Inget av det jag visat att du har fel i har du tagit bort från din kopierade lista. När jag besvarar nya punkter en efter en bemödar du dig inte ens med att bemöta svaren du får, har man ”tur” upprepar du bara frågan utan att väga in eller reflektera - med största sannolikhet eftersom du inre förstår frågeställningarna du kopierar, utan kräver istället att samtliga punkter ska besvaras samtidigt.
Du är inte värd mödan, motbevisad om och om igen beter du dig ändå som om du hade något av relevans att komma med - tyvärr är det bara i ditt eget huvud..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-03-27 kl. 00:30.
Citera
2018-03-27, 00:54
Avstängd
Citat:
Du kan inte sluta trolla?? Inget av det jag visat att du har fel i har du tagit bort från din kopierade lista. När jag besvarar nya punkter en efter en bemödar du dig inte ens med att bemöta svaren du får, har man ”tur” upprepar du bara frågan utan att väga in eller reflektera - med största sannolikhet eftersom du inre förstår frågeställningarna du kopierar, utan kräver istället att samtliga punkter ska besvaras samtidigt.
Du är inte värd mödan, motbevisad om och om igen beter du dig ändå som om du hade något av relevans att komma med - tyvärr är det bara i ditt eget huvud..
Det är bara att välja en punkt i listan och med den som utgångspunkt förklara varför du tycker att NIST’s förklaring till det ”troliga” förloppet är tillfredsställande.

1. Du tycker att NIST’s argument för att inte inkludera shear studs på girder A2001 är tillfredsställande.

2. Inget svar.

3. Inget svar.

4. Inget svar.

5. Du tycker att ej uppvärmd betong är trivialt för NIST’s ”troliga” förlopp, men har fortfarande inte förklarat varför.

6. Inget svar.

7. Inget svar.

Take a pick.
Citera
2018-03-27, 01:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Om du istället bemöter mitt inlägg så kanske du kommer någonvart? Att posta tramsvideor med en massa tillrättalagd propaganda är bara pinsamt.

Inte en siffra rätt. Inte ens en siffra.
Jasså? Inte en siffra rätt? Det är svårt att övertyga någon som är helt oemottaglig, så jag sparar nog lite tid på att inte bemöta ditt redan många gånger bemötta stolleri. Inte en enda sak är du mottaglig för. Inte en enda...
Citera
2018-03-27, 01:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är bara att välja en punkt i listan och med den som utgångspunkt förklara varför du tycker att NIST’s förklaring till det ”troliga” förloppet är tillfredsställande.

1. Du tycker att NIST’s argument för att inte inkludera shear studs på girder A2001 är tillfredsställande.

2. Inget svar.

3. Inget svar.

4. Inget svar.

5. Du tycker att ej uppvärmd betong är trivialt för NIST’s ”troliga” förlopp, men har fortfarande inte förklarat varför.

6. Inget svar.

7. Inget svar.

Take a pick.

1. Motbevisad/förklarad
5. Motbevisad/förklarad
2. Utestående fråga ställd till dig flera gånger - inte ens ett försök till svar.

Övriga tar jag gärna tag i en i taget när vi är klara med punkt 2. Men som sagt är jag extremt trött på ditt trams nu så du får skärpa dig och börja läsa svaren du får också.
Citera
2018-03-27, 02:28
Medlem
Frihetsordens avatar
Citat:
Jag fortsätter gärna att diskutera NIST’s tillfredsställande, detaljerade, eleganta och troliga kollapssekvens med dig, SnakePlisssken. Det var ett inlägg här ovan som du insisterar på att inte bemöta i sin helhet. Gör det.

NIST är en semi-del av brottet av 9/11. Det är till för att täcka upp en av nivåerna i mörkläggningen. Det är en fake-utredning för att täcka upp de frågor som icke hjärntvättade människor frågar sig. Hur kan aluminiumflygplan penetrera ett flertal massiva stålbalkar av det bästa stålet som fanns och dessutom lyckas genom något magiskt trick omvandla den lilla energin i det så kallade flygplansbränslet till något som tog ner tre skyskrapor och omvandlade dom till pulver?

Ett barn förstår att det är omöjligt med nuvarande naturlagar. Vill man ändra naturlagarna eller blanda in hemliga strålar från rymden (Judy Woods) eller andra superhemliga rymdvapen och skylla på UFO:s eller nåt liknande som nanotermit för att kunna bortförklara vad det egentligen var som tog ner WTC 1, 2 och 7. Det var 150 kilotons civila kärnladdningar (den som felaktig påstår atombomber är garanterat en shill) som fördes ned 77 meter i berggrunden under var och ett av tornen.

Läs boken The Third Truth about 9/11 så slipper ni skriva 100-tals inlägg fram och tillbaka som inte leder till den minsta lösning av 9/11 och hur det genomfördes, av vilka och varför.

Lycka till...

http://www.911thology.com
http://www.mediafire.com/download/i5qvsnpdvl3ivur/9-11thology-third_truth_v4_full.zip
http://www.mediafire.com/download/p8kdj6mhzcaccr6/9-11thology-third_truth_v4_full.zip
http://www.share-online.biz/dl/ZNB7H0SM5EJ
http://www.911-truth.net/9-11thology-third_truth_v4_full.zip

(Ni kommer att bli slavar oavsett om ni vill det eller ej, eftersom Ni är för dumma att leda)
Senast redigerad av Frihetsorden 2018-03-27 kl. 02:53.
Citera
2018-03-27, 05:10
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Och vilka omständigheter är det som gör att du drar den slutsatsen.
Bränder som fick härja fritt i 7 timmar
Ingen brandkår som kunde bekämpa bränderna
Inget fungerande sprinklersystem
Ståltubskonstruktion
Den oklippta videosekvensen av händelseförloppet https://www.youtube.com/watch?v=nqbUkThGlCo
Gravitation
Citat:
Och frågan blir då, om det inte syns, hur vet du då det?
https://www.nist.gov/publications/final-report-collapse-world-trade-center-building-7-federal-building-and-fire-safety-0
Citat:
Ja, det påstår bland annat Newton, men även chefen för NIST’s utredning, Shyam Sunder.
Nej. Och Newton är död sedan många år tillbaka så ta och skärp dig nu för helvete!
Citera
2018-03-27, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Bränder som fick härja fritt i 7 timmar
Bränder som enligt NIST vandrade runt på ett begränsat antal våningar i takt med att bränslet/kontorsmaterial brinner upp, ja. ”Härja fritt i 7 timmar”, förklarar fortfarande inte vad som hände.

Citat:
Ingen brandkår som kunde bekämpa bränderna
Skyskrapor i stål har brunnit mycket mer omfattande och längre trots att ”brandmän” har ”bekämpat” bränderna under hela förloppet.

Citat:
Inget fungerande sprinklersystem
Igen, hur ledde till att byggnaden kollapsade som den gjorde?

Citat:
Ståltubskonstruktion
Innebär det att den typen av konstruktion nu är förbjuden?

Citat:
Den oklippta videosekvensen av händelseförloppet https://www.youtube.com/watch?v=nqbUkThGlCo
Och?

Citat:
Gravitation

https://www.nist.gov/publications/final-report-collapse-world-trade-center-building-7-federal-building-and-fire-safety-0

Nej. Och Newton är död sedan många år tillbaka så ta och skärp dig nu för helvete!
Han lever vidare i sina vetenskapliga alster och där han bland annat ”säger” hur hans tre rörelselagar fungerar. Det finns så här långt ingen som har lyckats att motbevisa honom härvidlag.

Mot bakgrund av dessa tre laga säger Shyam Sundar att nej, fritt fall är omöjligt om det finns bärande strukturer i vägen.

Så, jag frågar dig igen, hur kan WTC 7 symmetriskt falla i fritt fall i 2,5 sekunder rakt ner i sitt eget fotspår om inte 8 våningar bärande stålkonstruktion försvinner på bråkdelen av en sekund precis innan fallet inleds?
Senast redigerad av onopono 2018-03-27 kl. 10:11.
Citera
2018-03-27, 10:08
Avstängd
Citat:
1. Motbevisad/förklarad
Inte ”motbevisad”, nej. Frågan kvarstår, men du tycker ändå att ”förklaringen” är tillfredsställande. Det tycker som bekant inte jag.

Citat:
5. Motbevisad/förklarad
Bra. Länka då till det inlägg där du förklarar hur du vet att ej uppvärmd betong är ”trivialt” för forloppets utfall.

Citat:
2. Utestående fråga ställd till dig flera gånger - inte ens ett försök till svar.
Jag svarar nu. Förstärkningsplåtarna (stifferners) på girder A2001 hade hindrat den att falla av sätet i column 79 eftersom sådana hade förlängt den sträcka som girdern måste ha vandrat på samma säte till ca 10 inch. Enligt NIST så vandrade den endast ca 6,5 inch. Enligt Szamboti kan den ha vandrat max ca 5,5 inch, dvs nästan hälften så mycket som krävs.

Citat:
Övriga tar jag gärna tag i en i taget när vi är klara med punkt 2.
Glöm heller inte att förklara vad som är ”trivialt” med punkt 5.

Citat:
Men som sagt är jag extremt trött på ditt trams nu så du får skärpa dig och börja läsa svaren du får också.
Ja, det är tanken, att sätta lite press på dig så att du äntligen måste förklara dig.

På tiden.
Citera
2018-03-27, 10:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag svarar nu. Förstärkningsplåtarna (stifferners) på girder A2001 hade hindrat den att falla av sätet i column 79 eftersom sådana hade förlängt den sträcka som girdern måste ha vandrat på samma säte till ca 10 inch. Enligt NIST så vandrade den endast ca 6,5 inch. Enligt Szamboti kan den ha vandrat max ca 5,5 inch, dvs nästan hälften så mycket som krävs.

Då har du uppenbarligen inte studerat simuleringarna - girder A2001 vandrar inte av "sätet" på kolumn 79 i dessa.
Börja i den änden istället - studera det du kritiserar och se om din egen kritik är befogad, SEN kan du återkomma och gnälla om du fortfarande har invändningar.
Citera
2018-03-27, 10:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bränder som enligt NIST vandrade runt på ett begränsat antal våningar i takt med att bränslet/kontorsmaterial brinner upp, ja. ”Härja fritt i 7 timmar”, förklarar fortfarande inte vad som hände.

Skyskrapor i stål har brunnit mycket mer omfattande och längre trots att ”brandmän” har ”bekämpat” bränderna under hela förloppet.

Igen, hur ledde till att byggnaden kollapsade som den gjorde?

Innebär det att den typen av konstruktion nu är förbjuden?

Och?

Han lever vidare i sina vetenskapliga alster och där han bland annat ”säger” hur hans tre rörelselagar fungerar. Det finns så här långt ingen som har lyckats att motbevisa honom härvidlag.

Mot bakgrund av dessa tre laga säger Shyam Sundar att nej, fritt fall är omöjligt om det finns bärande strukturer i vägen.

Så, jag frågar dig igen, hur kan WTC 7 symmetriskt falla i fritt fall i 2,5 sekunder rakt ner i sitt eget fotspår om inte 8 våningar bärande stålkonstruktion försvinner på bråkdelen av en sekund precis innan fallet inleds?

Stålkonstruktion kollapsade innan det fria fallet skedde, och den kollapsade inte på bråkdelen av en sekund... Börja i den änden istället - studera det du kritiserar och se om din egen kritik är befogad, SEN kan du återkomma och gnälla om du fortfarande har invändningar.

NIST NCSTAR Report 1-9, Section 12.5.3.
(Sid 600-603)
Citera
2018-03-27, 12:02
Avstängd
Citat:
Verkligen inte.
Bra, då tar vi det igen.

Förstärkningsplåtarna (stifferners) på girder A2001 hade hindrat den att falla av sätet i column 79 eftersom sådana hade förlängt den sträcka som girdern måste ha vandrat på samma säte till ca 10 inch. Enligt NIST så vandrade den endast ca 6,5 inch. Enligt Szamboti kan den ha vandrat max ca 5,5 inch, dvs nästan hälften så mycket som krävs.

Hur kommer du runt det om du nu tycker att NIST’s förklaring till det ”troliga” förloppet är tillfredsställande?

(Glöm heller inte att förklara vad som är ”trivialt” med punkt 5.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in