2018-03-25, 15:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
https://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-djursholm-danderyds-kommun-gotavagen-14-13629297

Brackigheten. Adelssläkt i huset otippat nog, vilket man inte kan tro utifrån inredning och klädkammare.

Det var verkligen hemskt intrett. Tycker också att det var otippat om det är en adelssläkt, kändes verkligen nyrikt och brackigt. Bentleyn utanför, möblemanget och deras walk in-closet med glasdörrar för skorna... Inget dumt hus i sig dock, om man tänker bort möblerna. Inte min favoritstil, men jag har inte en budget där jag kollar på samma grejer som dem heller.
Citera
2018-03-26, 08:35
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Var ska jag börja? Familjen måste ha en fattig kusin som är elektriker, har aldrig sett så mycket ljus och spottar i ett hus. Men placeringen av kristallkronan mitt i trappan var väldigt smart, då kan man beundra den från alla håll.

VAD är det som sitter ovanför ytterdörren? På insidan, alltså. Antingen är det något slags pling-plong för ringklockan, eller så är det mycket modern och mycket dyr konst.

Utanför sovrummet står något som liknar, men givetvis inte är en äkta Haupt-byrå, målad skär. Haha, så roliga vi kan vara då.

Ja, vi ser att även Gucci kan göra fula och totalt smaklösa kläder.

Men adelskap innebär ju inte automatiskt god smak.

Själv tyckte jag om den rosa byrån..

I övrigt fastnade jag inte riktigt. Med all konst blir det mycket färger och mönster, blir väldigt spretigt på något sätt. Däremot duschen gillade jag. Gillar duschar med mycket plats samt en sån liten "hylla" att sitta på.
Citera
2018-03-26, 11:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vem betalar 5 miljoner för att bo där . Okej, jag fattar att man vill bo centralt i "finare" område, men vafan, pendeltåget är ju en betydligt mysigare miljö än lägenheten.

Känns ju spontant som att utrymmet varit betydligt mer attraktivt och funktionsdugligt för någon typ av verksamhet. Typ något hantverkarföretag kunde ha sina prylar där och dricka morgonkaffet innan de drar någon annanstans för att jobba.

Ja ser mer ut som ett mindre kontorsställe och köket ser ut att passa bättre på valfri arbetsplats det med, så ja ett kontor ser det ut som.
Citera
2018-03-26, 12:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-djursholm-danderyds-kommun-gotavagen-14-13629297

Brackigheten. Adelssläkt i huset otippat nog, vilket man inte kan tro utifrån inredning och klädkammare.

Ett bevis på att mycket pengar och god smak inte går hand i hand. De där genomskinliga plaststolarna är dyra som attans och jag gissar på att det enbart är det därför de har dem. Ingen kan väl på allvar tycka att de är snygga?
Citera
2018-03-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ett bevis på att mycket pengar och god smak inte går hand i hand. De där genomskinliga plaststolarna är dyra som attans och jag gissar på att det enbart är det därför de har dem. Ingen kan väl på allvar tycka att de är snygga?
Mycket vanlig i dyra lägenheter där ägarna saknar egen uppenbar smak. Dyra som attan vet jag inte, men de ligger väl kring 2500 styck? Av de "själlösa" stolarna (i brist på bättre ord) så föredrar jag klart Wegners matstolar.
Citera
2018-03-26, 21:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Mycket vanlig i dyra lägenheter där ägarna saknar egen uppenbar smak. Dyra som attan vet jag inte, men de ligger väl kring 2500 styck? Av de "själlösa" stolarna (i brist på bättre ord) så föredrar jag klart Wegners matstolar.

Nä det finns givetvis dyrare, dock anser jag det galet dyrt för en stol som dessutom är så ful
Citera
2018-03-27, 09:55
Medlem
Moffins avatar
https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/gavleborg/hudiksvall/kolonivagen/342801?referrer=hemnet#bilder

Ärligt den här länkar jag bara för alla väggorden och "väggmeningarna". Lite komiskt att de först glömt ett I (I verkligheten har det nog trillat ner..) och sedan glömt göra plats för "det" så de har fått göra ett litet upphöjt D som nödlösning..

Är det för övrigt bara jag som är så barnslig att jag typ blir fnittrig när folk har ordet "kärlek" över sängen? liksom jo fattar ju vilket typ av kärlek det syftas till här..
Citera
2018-03-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/gavleborg/hudiksvall/kolonivagen/342801?referrer=hemnet#bilder

Ärligt den här länkar jag bara för alla väggorden och "väggmeningarna". Lite komiskt att de först glömt ett I (I verkligheten har det nog trillat ner..) och sedan glömt göra plats för "det" så de har fått göra ett litet upphöjt D som nödlösning..

Är det för övrigt bara jag som är så barnslig att jag typ blir fnittrig när folk har ordet "kärlek" över sängen? liksom jo fattar ju vilket typ av kärlek det syftas till här..

Ja där var det gullenuttigt, och nu undrar väl mäklaren varför det blir så många visningar just på denna lgh. många som gillar carpe diem på kudden ock kärlek i sängen. Undrar om det kanske bor en förskollärare där... min erfarenhet att de gillar skyltar.... (fördom?)
Citera
2018-03-27, 14:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Det är märkligt att behöva små kom-i-håg-lappar lite överallt i form av att man skriver på väggarna och ställer upp träbokstäver lite överallt. "Hur var det nu, gillar jag min fru egentligen? Ja, just det, det står ju kärlek här ovanför sängen så då borde det vara lugnt."

Det var en rätt trälig lägenhet i övrigt, inte något direkt fel på den så sett men kändes tråkig.
Citera
2018-03-28, 01:47
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Det är verkligen floskeltoppen deluxe med såna där "väggmeningar". Jag förstår inte heller vad man vill uppnå med dem...? Ger mig nästan fan på att den där vita väggmeningen med "Fånga dagen" (bara det ger sura uppstötningar) återfinns som tatuering på antingen den ena eller båda av säljarna av lägenheten.

För några år sedan när jag var på väg att flytta till hus så traskade jag omkring en hel del på olika inrednings- och möbelvaruhus, på Mio Möbler i Bromma så hade de just en sån där väggmening ovanför en dubbelsäng - men när ingen tittade så kastade jag om bokstäverna lite samt lånade några från ett rum bredvid så att när jag gick därifrån så stod det, med snirkliga "romantiska" bokstäver: "Död & Massmord"...
Citera
2018-03-28, 02:45
Medlem
Kuypers avatar
Härlig västkustidyll. Dyrt men vackert läge.
http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1550299480

Överdådig sörmländsk sekelskiftesdröm. Inget pris, märkligt.
http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1588503143
Citera
2018-03-28, 08:18
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är märkligt att behöva små kom-i-håg-lappar lite överallt i form av att man skriver på väggarna och ställer upp träbokstäver lite överallt. "Hur var det nu, gillar jag min fru egentligen? Ja, just det, det står ju kärlek här ovanför sängen så då borde det vara lugnt."

Det var en rätt trälig lägenhet i övrigt, inte något direkt fel på den så sett men kändes tråkig.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är verkligen floskeltoppen deluxe med såna där "väggmeningar". Jag förstår inte heller vad man vill uppnå med dem...? Ger mig nästan fan på att den där vita väggmeningen med "Fånga dagen" (bara det ger sura uppstötningar) återfinns som tatuering på antingen den ena eller båda av säljarna av lägenheten.

För några år sedan när jag var på väg att flytta till hus så traskade jag omkring en hel del på olika inrednings- och möbelvaruhus, på Mio Möbler i Bromma så hade de just en sån där väggmening ovanför en dubbelsäng - men när ingen tittade så kastade jag om bokstäverna lite samt lånade några från ett rum bredvid så att när jag gick därifrån så stod det, med snirkliga "romantiska" bokstäver: "Död & Massmord"...

Haha fyndigt tilltag

Men ja det är märkligt.. Och som sagt är som kom-ihåglappar när det står "kök" eller "mat" i köket. Postade ett objekt här för ett par år sedan där det stod "TV" ovanför TVn (utöver kök, sova osv) är ju som att det är dementa som bor där.

Har också svårt för det lite mer accepterade "Välkommen" innanför dörren. Det säger man väl verbalt till gästerna och det är ingen fucking butik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in