2018-03-26, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är du dum i huvudet på något sätt? Eller inte läskunnig? Läs igen så ser du att det är i samma stycke under Tidsforklaring, Vad du ser eller tror vill jag skita i eftersom du tycks tro att man sågar i en kropp som en träbit. Och att det görs fort vilket är felaktigt då det tar tid för en som inte är van. Så vill du anklaga mig för klippa och klistra får du ha kött på benen.

Fatta att Madsen säger att han påbörjade styckning och punktering 7 timmar efteråt det håller inte enligt rättsmedicin. Slutcitat.

Dum i huvudet är det tydligen du som är, eftersom du inte kan skilja på "læsionerne i underlivet" och att stycka armar, ben och huvud. Eller har du ditt underliv i huvudet kanske?

Och jo, det tar ungefär samma tid att såga, även för en ovan, det tar liksom längre tid för en ovan oavsett vilket. Man får vara bra dum i huvudet för att inte fatta det.
Citera
2018-03-26, 22:46
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag sa att våpet slirar, och är betuttad i den här vidriga dvärgen. En del människor är obegripliga helt enkelt. Och följdfrågan är var hon sanningsenlig i domstolen? Närstående i Sverige som vittnar har inget värde öht i domstolen. Dit räknas säkerligen en älskarinna som funnits vid sidan av under många år.
Jag tror inte någon vettig människa värderar hennes vittnesmål högt. Det sista hoppet försvann när hon gjorde hjärta och slängkyssar till Madsen. Så teatraliskt. Hennes 5 sekunder of fame. Han visste vad han gjorde när han vittnade att hon var den hustru han aldrig fick. Undrar hur Siris vittnesmål låter? Det får vi nog inte veta. D.K är nog illa sedd av väldigt många efter det här utspelet.
Citera
2018-03-26, 22:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dum i huvudet är det tydligen du som är, eftersom du inte kan skilja på "læsionerne i underlivet" och att stycka armar, ben och huvud. Eller har du ditt underliv i huvudet kanske?

Och jo, det tar ungefär samma tid att såga, även för en ovan, det tar liksom längre tid för en ovan oavsett vilket. Man får vara bra dum i huvudet för att inte fatta det.

Och det gäller dig också som sågar i träbitar och jämför det med styckning av kroppar. Du har en del att lära dig så som sannolikhetsskala och korrekta tolkningar av vad rättsläkaren säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tror inte någon vettig människa värderar hennes vittnesmål högt. Det sista hoppet försvann när hon gjorde hjärta och slängkyssar till Madsen. Så teatraliskt. Hennes 5 sekunder of fame. Han visste vad han gjorde när han vittnade att hon var den hustru han aldrig fick. Undrar hur Siris vittnesmål låter? Det får vi nog inte veta. D.K är nog illa sedd av väldigt många efter det här utspelet.

Jag var inne på henne i går och misstänkte att hon skulle slira. Obegripligt.
Citera
2018-03-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JA - det är honom vi diskuterar ?
Fortsättningsvis tror jag dock - pga fyndplats likdelar, sänkning ubåt där han då upptäcks - att han styckat vid sista dyk. Ihop med att han ansåg just Kögebukten som superb plats för likdelar.
Och jag tror att hon varit bunden en tid för att få trycklesioner på ena handleden, vrister samt huvud/hals.
Tillkommer det däremot annat under rättegång lär det gå fint att ändra på sig. Syvende och sist är det äcklet själv som sitter med ess i rockärmen - dvs full insyn. Däremot har han fallit på den punkt som diskuterats:
Hon kan ej ha dött kl 23 om han styckat kl 07. Så det är bara finfint.
Det rättsmedicinska diskuterade inte klockslag för död och styckning.
De diskuterade det omöjliga i PMs påstående att pikeringskadorna tillkom vid styckningen.
Hennes blod cirkulerade fortfarande när pikeringskadorna kom. Det är konstaterat sedan tidigare av rättsmedicin att KiM var död vid styckningen. Klockslagen är helt PMS.
Citera
2018-03-26, 22:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, de flesta människor är ju skadade på ett eller annat sätt o då som du säger så är de väl vana vid den miljön o bryr sig inte.
Ja många är nog i S/M miljön , men visst var det hon som filmade från Australien som började gråta, så det verkade inte att hon hade samma miljö som de andra. Eller så har jag glömt.

Riktigt, men hon var ju en journalist som skulle göra ett inslag om PM, inte en av kvinnorna runt honom. PM var såklart en lika slemmig obehaglig typ med henne som med alla andra, du hörde ju vad hon berättade och att hon stålsatte sig emot det eftersom hon var där som yrkeskvinna/journalist. Han var ju helt klart en riktigt ful gubbe PM. Hennes vittnesmål är väl egentligen det enda hittills vi fått från en "normal" människa.
Citera
2018-03-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, hon verkar inte vara mer korkad än att välja sina ord; inte ett ord om styckningen i rätten, här säger hon att " har man parterat en människa så kan man inte längre vara densamma". Och hon vill inte svara på rak fråga om hon tror Peter dödat Kim, kroppsspråket säger dock att hon inte vill veta det, eller hon tror inte på det.
Hon vill behålla den Peter som hon kände sen förr. Och det kan man ju förstå.

Handlar väl också om att inte klara att inse man blivit lurad vem det är man trott man känt i så många år. Vissa klarar aldrig att möta den sortens sanningar.

Liksom de unga killarna som varit vittnen dessa dagar, de som jobbat i verkstan, de kommer aldrig att kunna förstå. Troligtvis kommer också de under mer eller mindre tid framöver få svårigheter vad gäller att lita på människor o liknande.

Ja, många tycks ta in fakta MEN väljer samtidigt att bortse från den av just den anledningen du nämner - man vägrar acceptera att man blivit manipulerad.

Med tiden försvinner fakta och det Han säger KAN stämma tar mer och mer överhanden. Man hade rätt hela tiden.
Citera
2018-03-26, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det rättsmedicinska diskuterade inte klockslag för död och styckning.
De diskuterade det omöjliga i PMs påstående att pikeringskadorna tillkom vid styckningen.
Hennes blod cirkulerade fortfarande när pikeringskadorna kom. Det är konstaterat sedan tidigare av rättsmedicin att KiM var död vid styckningen. Klockslagen är helt PMS.
Men SNÄLLA - vem har påstått det? Det är en felande TIDSSPEGEL sett från hans klockslag.
Sen kan du sluta med sticklesionerna de gått efter. JAG VET ända sen det levererades i live på fm.
Citera
2018-03-26, 22:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja?
Jag har full koll på den delen.
Hans version död vid 23 stämmer inte ihop med styckning kl. 07 pga obduktionsutlåtande.

Kan DU presentera detta obduktionsutlåtandet?

Och då menar jag inte några citat ryckta ur sina sammanhang som blandar ihop sticken i underlivet med styckningen.
Citera
2018-03-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, så kan det ha varit stackars satar som mår så dåligt att de ser honom som ett geni! Tycker det syns att han är en psykopat. Finns en bild på honom när han står i nån öppning på ubåten..hade Kim sett den bilden innan..hade hon nog aldrig åkt ut med honom. Stackars Kim o familjen.

Tr0r jag vet vilken bild du menar, den fick mig at rysa. Det var en närbild där man såg anletsdragen, inte hår och hals etc. Mycket talande. Har inte nämnt den själv här i tråden dock.
Citera
2018-03-26, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan DU presentera detta obduktionsutlåtandet?

Och då menar jag inte några citat ryckta ur sina sammanhang som blandar ihop sticken i underlivet med styckningen.
Vilken del menar du? Det är just de djupa sticklesioner i och runt underliv som är den avgörande frågan eftersom det är där de sett tecken på cirkulation, ev. en skärskada nånstans högre upp på torson om jag inte missminner mig.

Edit. Menar du hänvisningar?
Citera
2018-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Japp. PM fick henne på kroken igen. Jag tycker nästan synd om denna kvinna som är så svag. De har haft sex sedan 2010 men 2011 gifte sig Madsen med en annan. Hon är bara en kompis och en som Madsen har sex med ibland (inte så ofta vad det tycks). Tragiskt att hon fortfarande efter så många år inte fattar att han bara vill ha henne på avbytarbänken.
Citera
2018-03-26, 23:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hon kan ej ha dött kl 23 om han styckat kl 07. Så det är bara finfint.

Tills du presenterar en referens som entydigt säger att styckningen inte kan ha skett flera timmar efter döden, så kommer jag hävda att du inte kan göra det påståendet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in