Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Helt enig och tack för era givande svar. Lade ni märke till att Madsen sa att han hade frågat Sirid , när hon kom på besök för att få skilsmässopapperen underskrivna , om det var av känslomässig anledning hon ville skiljas, så hade hon svarat att det var enbart av ekonomiska skäl. Det fick mig att dels undra om det stämmer, dels tänka att hon svarat så för att hon helt enkelt inte vågade säga annat, eller så var det som du säger, hon älskar honom ändå trots allt.
Pm och S träffades 2010 och gifte sig ett år senare. Så jag undrar om de inte genomlevde den berömda 7-års krisen?
Och att det även var turbulensen i äktenskapet som var en bidragande orsak till tragedin ombord.
Om S hade velat skilja sig pga enbart ekonomiska skäl, så hade hon väl fortsatt att träffa PM i fängelset?
Kanske att det var en flykt? Att S inte ville,orkade,kunde känslomässigt mer? Men att hon inte hade ork/mod att ta farväl av PM. Att det var lättast för henne själv känslomässigt att använda ett svepskäl för att inte behöva träffa honom mer.
Och kanske är det pga av sitt svek hon nu inte klarar av att sitta i en rättssal, ansikte mot ansikte med Madsen?
Och veta att han längtar efter henne och katterna.
Även om hennes känslor kanske mattats av efter vad han gjort, så känner ju S precis som DK en annan Madsen.
Och jag kan tänka att hon tycker synd om honom trots allt. Samtidigt som hon svikit honom bakom hans rygg.
Sådant där med känslor och förnuft går ju inte alltid hand i hand tyvärr.