Citat:
Ursprungligen postat av
Goran2012
Men om man utgår från de tidsangivelserna som finns så ställer jag mig frågorna:
1. Vad händer under ytan mellan 20:43-23:05?
"Leker" och dödar henne?
2. Klockan 23:05 kommer ubåten upp till ytan.
Varför? Behövs det ny syre?
3. Vad händer mellan 23:05-02.15?
Är ubåten i yt- eller undervattensläge under den tiden?
Är det nu han styckar henne?
4. 02.15 ubåten ligger still i 50 min
Vad gör han nu? Kroppsdelarna är ju funna på olika platser så han borde seglat på ytan och kastat av dem ut med vägen tänkar jag. Inte kastat i dem på samma ställe under dessa 50 minuter.
5. Vad händer mellan 03:05-04.43?
6. 04:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
Vad gör han då?
7. Vad händer mellan 08.22-10.18?
Alternativt händelseförlopp
1. Fika, intervjun sen tumult överfall och provisoriskt bunden
innan de ska gå upp i ytläge. (MP hade rivsår på armarna och Kims naglar kanske innehåller MPs vävnad)
2. PM upp för och smsa till S "jag tar ut på äventyr"
3. I Ytläge, med först östlig kurs mot Sverige sen sydlig mot Köge bukt. Här möblerar han om i mässen, flyttar stegen, spänner upp henne i armar, ben, huvud sätter på munkavel... Samtidigt som KW spjärnar mot och han försöker spänna upp henne styr han och håller på och krocka med fraktfartyget 23.42. I 5-6 knop tar det nog 2 Tim typ. tills han ligger stilla på platsen i Köge bukt.
4. & 5. Från ca 2.15-04.40 i ca 2.5 tim; Riggar kamera, torterar och kanske fullbordar samlag med kondom sen omfattande tortyr tills hon slutligen avlider. Kanske även får i väg en filmupptagningen.
6. Går ner i undervattensläge plockar ner KW, styckar upp kroppsdelarna, fäster tyngder på dem, samlar ihop tillbehör, verktyg mm. Sparar den del troféer eller bevis som han gömmer under golvet. Börjar städa men väldigt nersölat med vävnader, kroppsvätskor, blod mm överallt i mässen
7. Går upp i ytläge där han sprider ut kroppsdelar, tillbehör, verktyg etc. Fortsätter sen städa i båten tills han inser att tiden ej räcker till få han blir anropad (sänker då overallen, tar på en ny, tvättar av sig) och blir snart upptäkt och inser slutligen att han måste sänka båten pga alla DNA spår