2018-03-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja?
Jag har full koll på den delen.
Hans version död vid 23 stämmer inte ihop med styckning kl. 07 pga obduktionsutlåtande.
Pikeringskadorna kom RUNT DÖDEN,styckningen EFTER DÖDEN. Hur många timmar har enligt rättsmedicin förflutit mellan döden+pikeringsskador, samt styckningen? Har de sagt något om det?
Citera
2018-03-26, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, hon tillhörde ett filmteam från Australien som var där tillfälligt för att göra en dokumentär över PM.

Han hade flirtat med henne också. Hon var chockad över händelsen. Förståeligt.
De där indicien var stark, waow. Det ligger honom grymt i fatet.
Minns du tidpunkten?
Citera
2018-03-26, 22:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pikeringskadorna kom RUNT DÖDEN,styckningen EFTER DÖDEN. Hur många timmar har enligt rättsmedicin förflutit mellan döden+pikeringsskador, samt styckningen? Har de sagt något om det?

Fast nu gäller det vad han har sagt och det håller alltså inte. Det är liksom målsättningen med det här och ingenting annat.
Citera
2018-03-26, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Men sluta MAL med mig. Det var jag som fick berätta för dig då det begav sig:
Tidsspegeln stämmer inte.
Jag vet väl precis vad hon sa relaterat till de djupa stick som han påstod var påförda vid styckning för att förhindra gasbildning.
Citera
2018-03-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad? Ingen har väl sagt att hon styckades levande? Nej, utgångspunkten är Madsen påhittade story där han säger att KW dog runt 23 och att han började dela och punktera kroppen 7 timmar efteråt.
Det säger rättsmedicinska inte håller tidsmässigt eftersom det är cirkulation kvar då vissa stick påförs kroppen. Det är liksom en uppenbar lögn från PM. Han har punkterat kroppen eller stuckit i kroppen när det cirkulerar.
Pikergsskadorna kom åtminstone RUNT döden (eventuellt före döden)eftersom det fanns blodcirkulering.
Styckningen kom efter döden pga INGEN blodcirkulering. (när det gäller avskiljandet av huvudet är det mer osäkert.)
Citera
2018-03-26, 22:11
Medlem
Citat:
Men sluta MAL med mig. Det var jag som fick berätta för dig då det begav sig:
Tidsspegeln stämmer inte.
Jag vet väl precis vad hon sa relaterat till de djupa stick som han påstod var påförda vid styckning för att förhindra gasbildning.
Jag undrar vad ni mal om. Det PM ljuger om är pikeringsskadorna,att dessa kom till vid styckningen,vilket är lögn. Eller hur?
Citera
2018-03-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men om man utgår från de tidsangivelserna som finns så ställer jag mig frågorna:
1. Vad händer under ytan mellan 20:43-23:05?
"Leker" och dödar henne?
2. Klockan 23:05 kommer ubåten upp till ytan.
Varför? Behövs det ny syre?
3. Vad händer mellan 23:05-02.15?
Är ubåten i yt- eller undervattensläge under den tiden?
Är det nu han styckar henne?
4. 02.15 ubåten ligger still i 50 min
Vad gör han nu? Kroppsdelarna är ju funna på olika platser så han borde seglat på ytan och kastat av dem ut med vägen tänkar jag. Inte kastat i dem på samma ställe under dessa 50 minuter.
5. Vad händer mellan 03:05-04.43?
6. 04:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
Vad gör han då?
7. Vad händer mellan 08.22-10.18?

Alternativt händelseförlopp

1. Fika, intervjun sen tumult överfall och provisoriskt bunden innan de ska gå upp i ytläge. (MP hade rivsår på armarna och Kims naglar kanske innehåller MPs vävnad)

2. PM upp för och smsa till S "jag tar ut på äventyr"

3. I Ytläge, med först östlig kurs mot Sverige sen sydlig mot Köge bukt. Här möblerar han om i mässen, flyttar stegen, spänner upp henne i armar, ben, huvud sätter på munkavel... Samtidigt som KW spjärnar mot och han försöker spänna upp henne styr han och håller på och krocka med fraktfartyget 23.42. I 5-6 knop tar det nog 2 Tim typ. tills han ligger stilla på platsen i Köge bukt.

4. & 5. Från ca 2.15-04.40 i ca 2.5 tim; Riggar kamera, torterar och kanske fullbordar samlag med kondom sen omfattande tortyr tills hon slutligen avlider. Kanske även får i väg en filmupptagningen.

6. Går ner i undervattensläge plockar ner KW, styckar upp kroppsdelarna, fäster tyngder på dem, samlar ihop tillbehör, verktyg mm. Sparar den del troféer eller bevis som han gömmer under golvet. Börjar städa men väldigt nersölat med vävnader, kroppsvätskor, blod mm överallt i mässen

7. Går upp i ytläge där han sprider ut kroppsdelar, tillbehör, verktyg etc. Fortsätter sen städa i båten tills han inser att tiden ej räcker till få han blir anropad (sänker då overallen, tar på en ny, tvättar av sig) och blir snart upptäkt och inser slutligen att han måste sänka båten pga alla DNA spår
Citera
2018-03-26, 22:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Deidre King på TV4 nyheterna - Kommer alltid älska Peter.

kort intervju utanför byretten.

kan tyvärr inte länka
Citera
2018-03-26, 22:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Pikergsskadorna kom åtminstone RUNT döden (eventuellt före döden)eftersom det fanns blodcirkulering.
Styckningen kom efter döden pga INGEN blodcirkulering. (när det gäller avskiljandet av huvudet är det mer osäkert.)

Enligt Madsen började han stycka och punktera 7 timmar efter KW avlidit av en olycka.
Det håller inte och är klarlagd lögn numera. Så när var och hur kommer kanske mer om framöver.
Finns inget säkert gällande huvudet eller kvävningen. Det gäller att veta vad som är säkert och osäkert vilket du har lite svårt för kanske. Inte alltid bra att klistra sig i en tråd och inte läsa lite till opåverkad av spekulationer och teorier och självsäkra uttalande om styckning.
Citera
2018-03-26, 22:14
Medlem
Citat:
De där indicien var stark, waow. Det ligger honom grymt i fatet.
Minns du tidpunkten?

*S*
Filmteamet packade ihop ca 16.30 då gick PM ut och hon såg PM använda telefonen. 16.38 ringde KW till PM. Kan ha varit samma tillfälle.
Citera
2018-03-26, 22:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Deidre King på TV4 nyheterna - Kommer alltid älska Peter.

kort intervju utanför byretten.

kan tyvärr inte länka

Jag sa att våpet slirar, och är betuttad i den här vidriga dvärgen. En del människor är obegripliga helt enkelt. Och följdfrågan är var hon sanningsenlig i domstolen? Närstående i Sverige som vittnar har inget värde öht i domstolen. Dit räknas säkerligen en älskarinna som funnits vid sidan av under många år.
Citera
2018-03-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är du dum i huvudet på något sätt? Eller inte läskunnig? Läs igen så ser du att det är i samma stycke under Tidsforklaring, Vad du ser eller tror vill jag skita i eftersom du tycks tro att man sågar i en kropp som en träbit. Och att det görs fort vilket är felaktigt då det tar tid för en som inte är van. Så vill du anklaga mig för klippa och klistra får du ha kött på benen.

Fatta att Madsen säger att han påbörjade styckning och punktering 7 timmar efteråt det håller inte enligt rättsmedicin. Slutcitat.

Kommenterat från;

"Har du klippt och klistrat här? Jag har väldigt svårt att se att dessa två kommentarer kommer i direkt följd.

Ty, "læsionerne i underlivet" har inget med styckningen att göra. "læsionerne i underlivet" är de stick hon har fått i samband med döden. Styckningen gäller armar, ben och huvud, och skedde enligt rättsläkaren efter döden. Jag kan inte påminna mig att jag sett någon närmare precisering än så av när styckningen kan ha skett, eller inte."

Att påstå att t... är "dum i huvet", är en mycket korkad kommentar, det är allt annat än vad t... är. Dock är det inte så lätt att läsa av t... alla gånger, det kan bli både för mycket och för lite förklaringar därifrån....

Fakta är att det finns oklarheter i vad som skedde vid dödstillfället, och vad som skedde både för och efter. Rättegången kommer nog att sortera ut det, kanske blir slutsatsen att det är oklart, det kan tyvärr fria PM. Där står fallet just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in