2018-03-24, 18:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det faktum att Deidre och kanske hundratals likasinnade galenpannor till kvinnor har åkt ubåt med Madsen är väl inget bevis på att det skulle vara en behaglig upplevelse för en normal kvinna?

Tror inte du ska kalla andra för galenpannor och definitivt inte vad som räknas som en normal kvinna. Då du inte har minsta aning om det. Hasselsjö som sköts på öppen gata med avsågat hagelgevär, Rudholm osv har du samma argument, så du kanske ska byta skiva nu? Det är ingen i den här tråden som är intresserad av en kränkt jävels syn på kvinnor det bör du begripa. Så KW råkade bli Madsens offer då han säkerligen fantiserat under mycket lång tid att tortera och döda kvinnor. Och när han inte längre kunde styra sina impulser så förverkligade han sina fantasier helt enkelt. Det ligger ingen skuld hos ett mordoffer oavsett hur många gånger du rapar det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Tack. Lite förvånad dock att han deltog och på det sätt som gav dem underlag till
det utlåtande de gav:"svårt sexuellt avvikande","narcissistiska psykopatiska drag" och " framstår som en patologisk lögnare". Med tanke på hur selektivt han har talat under rättegången.

Han blev helt enkelt lurad. Han är ju en narcissist så det gällde att smickra in honom i detta ;-)

Han vill ha uppmärksamhet och tänk nu ett helt team som vill intervjua honom.. Annars satt han helst ensam i sitt rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Tack. Lite förvånad dock att han deltog och på det sätt som gav dem underlag till
det utlåtande de gav:"svårt sexuellt avvikande","narcissistiska psykopatiska drag" och " framstår som en patologisk lögnare". Med tanke på hur selektivt han har talat under rättegången.
En narcissist har överskattad självbild, överdriven självkänsla, bristande självkännedom, stor grad av självhävdelse osv. en personlighet som är säker på att den är mer än normal och välfungerande och självfallet inte har något emot att få papper på detta
Citera
2018-03-24, 18:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Det finns ingen människa vid sina fulla sinnen, som ens skulle komma på tanken att stycka en död människa vid en olycka! Via detta agerande, följer det lätt att Madsen även mördade Kim Wall! Sammantaget med hans minst sagt speciella intressen, så finns det inget utrymme för annat än fällande dom för mord!

Svårt detta, att man känner en människa så illa. Jag gillade Madsen, och hans galna ideer, man tar det personligt. Det känns som ett oehört svek, det han gjort.

Madsen för fan, varför....

Kände du honom personligen..? I så fall får du berätta mer! *ber snällt*
Citera
2018-03-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om man lever utan sprit och droger, lär man sig också att klara sig utan sprit och droger. Det sker en tillvänjning i, att kunna take a grip on oneself i jobbiga situationer, då möjligheten att dulla ner känslorna och steady one's nerves med en wirre eller en valium helt enkelt inte finns. Men jag misstänker att du inte kan förstå det...
Du vet inget om mina vanor. Jag har varit vegetarian sedan jag var 13 år. Numer äter jag kött ibland men inte så ofta.
Så i princip renlevnadsperson. Men jag unnar mina medmänniskor ett glas vin på helgen även om jag slutade med helgdrickande när jag var i 20-årsåldern. Jag är ingen glädjedödare nämligen. Att tro att jag bara för den sakens skull,skulle ställa mig och stycka en död kropp med allt vad det innebär, NEJ, självklart skulle jag INTE KLARA DET. Framförallt inte moraliskt men inte heller fysiskt eller psykiskt. Jag klarade ju inte ens av att stycka en djupfryst,tinad kyckling eftersom att den blödde. Så för att stycka en död människokropp i nära anslutning till döden krävs en synnerligen rå, väldigt förhärdad samt grym person med psykopatiska drag samt troligtvis perversa intressen. Det begriper alla. Även du självklart!
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-24 kl. 18:45.
Citera
2018-03-24, 18:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såg en intervju med Djursing och han var, precis som alla andra omkring PM, helt chockad över vad som hade hänt. Ingen fattade hur det här med KW kunde hända.
Ja, självklart. Att han var ett sånt mördarpervo visste väl ingen. Däremot har han ett personlighetsbeteende och är extremt nyckfull som flertal ifrågasatte via bloggen i kommentarerna - där ryggar Djursing honom, ohoj, i sina egna inlägg. Han vet likaväl hela processen med PMs galna påståenden i ubåtsprocessen.
Citera
2018-03-24, 18:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
jag skulle heller inte vågat av liknande anledningar som du nämner. Jag hade tackat nej till att åka ut med båten. Faktum är nog att Kim var modigare än de allra flesta kvinnor.

...eller dumdristigare...

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du menar på fullt allvar att när man ska intervjua någon ska man kontrollera vilken typ av sexliv personen har, hur omgivningen uppfattar personen och vilka relationer som finns till andra?
Skulle knappat gå att göra en enda artikel om någon om man först skulle kartlägga privatlivet

Nä, men det normala är ju (och jag har erfarenhet av det här) att man intervjuar personen på hans arbetsplats (eller liknande), eftersom de flesta intervjuer är relaterade till människors värv. Men om inte det går av någon anledning, så går man på ett café och tidningen bjuder på fika. Caféerna lever i stort sett på detta, liksom på första dejter - då det inte heller är lämpligt att sätta sig ensamma på tu man hand. Till arbetsplatsen går man inte heller efter stängning, utan det vanliga är ju att man går dit på kontorstid. Man vill ju se hur arbetsplatsen ser ut när det är folk där som arbetar, förutom allt annat...

Om jag skulle intervjua en VD för ett företag om hans verksamhet, och han skulle vilja träffa mig ensam i sin villa eller yacht klockan 20 på kvällen, så skulle jag dra öronen åt mig. Faktiskt.

Citat:
Beror väl på hur mycket bakgrundsinformation man samlar om intervjuobjektet om man tänker genomföra intervjun ensam, mitt i skogen i en öde stuga. Eller på ett kafé mitt i stan. Eller..

Det är ingen idé...
Citera
2018-03-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
]Tror inte du ska kalla andra för galenpannor[/b] och definitivt inte vad som räknas som en normal kvinna. Då du inte har minsta aning om det. Hasselsjö som sköts på öppen gata med avsågat hagelgevär, Rudholm osv har du samma argument, så du kanske ska byta skiva nu? Det är ingen i den här tråden som är intresserad av en kränkt jävels syn på kvinnor det bör du begripa. Så KW råkade bli Madsens offer då han säkerligen fantiserat under mycket lång tid att tortera och döda kvinnor. Och när han inte längre kunde styra sina impulser så förverkligade han sina fantasier helt enkelt. Det ligger ingen skuld hos ett mordoffer oavsett hur många gånger du rapar det här.

Allt tycks vara väldigt enkelt i din värld. Män ska respektera kvinnor och deras rättighet att gå nakna genom mörka parker mitt i natten utan att bli antastade. Ifall någon kvinna råkar illa ut - då är det ödet. En kvinna kan aldrig vidta några som helst säkerhetsåtgärder och dessutom måste en kvinna tro gott om alla män - samtidigt som det virvlar av idioter på våra gator som inget annat vill än att döda, våldta och lemlästa kvinnor..

Allt detta lyckas du upprepa nästan i samma mening och kanske även tro på det själv.

Oh ja, jag tar mig friheten att kalla kvinnor som skickar en bild på sitt underliv och en yxa till en man som hon säger sig vara rädd för för en total galenpanna. Det tycks inte ha funnits en normalkvinna så långt ögat når i Madsens närmiljö.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Han blev helt enkelt lurad. Han är ju en narcissist så det gällde att smickra in honom i detta ;-)

Han vill ha uppmärksamhet och tänk nu ett helt team som vill intervjua honom.. Annars satt han helst ensam i sitt rum.
Lurad? Vet du ens hur underlag till en RPU går till, faktainsamling, studier?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Det finns ingen människa vid sina fulla sinnen, som ens skulle komma på tanken att stycka en död människa vid en olycka! Via detta agerande, följer det lätt att Madsen även mördade Kim Wall! Sammantaget med hans minst sagt speciella intressen, så finns det inget utrymme för annat än fällande dom för mord!

Svårt detta, att man känner en människa så illa. Jag gillade Madsen, och hans galna ideer, man tar det personligt. Det känns som ett oehört svek, det han gjort.

Madsen för fan, varför....

Jo, det finns fall gällande det, men det är mindre sannolikt i just detta fallet ska man väl tillägga.
Oavsett vad man tror eller antar här, så är det alltid så att det ska ledas i bevis inför domstolen och då duger inte att ingen normal person styckar en kropp efter en olycka.

Jag vet fan inte men jag tror och hoppas på en morddom, men hur strängt straffet blir kan bli en besvikelse. Jag tänker lite på förvaring och det uttalande om att han är farlig kanske påverkar danskt rättssystem, men jag vet inte det. Jag tänker med svenska ögon mätt gällande mord och beviskrav osv.
Citera
2018-03-24, 18:47
Medlem
Citat:
Vilka icke rumsrena hemligheter menar du att Madsen kunde använda gentemot Kim så att han lyckades lura in henne i burken ensam med honom?

Inte just PM mot KW. Det var inte det jag tänkte på. Skriver inte det heller. Jag skriver om psykopater i allmänhet. Så driven är inte ens du, trots ditt säkerhetstänk, att du inte skulle kunna bli lurad av en såndjävulsk individ.

Han/hon skulle kunna låtsas vara din vän och över ett par öl i ett gemytligt läge dra ur dig sånt som du inte vill berätta för nån egentligen. Du kan tro att ni är i samförstånd, men manipulationen är förödande och den är så finurlig och grym. Det sker på ett mycket subtilt sätt och ska man undvika den typen av påverkan så måste man vara på tånaglarna och ständigt på sin vakt mot varenda människa i samhället. Så skulle i alla fall inte jag kunna leva. Jag måste ha en grundtro på att de flesta människor är bra och inte har en dold agenda.

Har själv blivit lurad och svårt ansatt av en psykopat, men klarade mig ur det med rena förskräckelsen. Av detta har jag naturligtvis dragit slutsatser och lärdom, men inte tack vare säkerhetskurser, men däremot överlevde jag genom självförsvar och mitt, trots allt, sunda förnuft.
Citera
2018-03-24, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...eller dumdristigare...
Så du hade inte följd med PM med charmen om du fått chansen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in