Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Vilka icke rumsrena hemligheter menar du att Madsen kunde använda gentemot Kim så att han lyckades lura in henne i burken ensam med honom?
Inte just PM mot KW. Det var inte det jag tänkte på. Skriver inte det heller. Jag skriver om psykopater i allmänhet. Så driven är inte ens du, trots ditt säkerhetstänk, att du inte skulle kunna bli lurad av en såndjävulsk individ.
Han/hon skulle kunna låtsas vara din vän och över ett par öl i ett gemytligt läge dra ur dig sånt som du inte vill berätta för nån egentligen. Du kan tro att ni är i samförstånd, men manipulationen är förödande och den är så finurlig och grym. Det sker på ett mycket subtilt sätt och ska man undvika den typen av påverkan så måste man vara på tånaglarna och ständigt på sin vakt mot varenda människa i samhället. Så skulle i alla fall inte jag kunna leva. Jag måste ha en grundtro på att de flesta människor är bra och inte har en dold agenda.
Har själv blivit lurad och svårt ansatt av en psykopat, men klarade mig ur det med rena förskräckelsen. Av detta har jag naturligtvis dragit slutsatser och lärdom, men inte tack vare säkerhetskurser, men däremot överlevde jag genom självförsvar och mitt, trots allt, sunda förnuft.