2018-03-26, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att Madsen tillbringat minst 7 timmar ombord med en död kropp talar väl starkt för detta. Dessutom är hans dödsfascination omvittnat. Vilket inbegriper döda kroppar. Jag tror att Madsen hade en morbid nyfikenhet/fascination av kroppsdelar bl.a
Sen klockan vaddå?
Citera
2018-03-26, 18:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hoppas nån som är jurist kan svara exakt, men enligt min uppfattning får försvaret ta del av hela förundersökningen o därmed alla förhör , så ja det tror jag absolut är en rättighet som åtalad.

Ja, det framgick tydligt i början av hela denna historien, att försvaret fick löpande information om polisutredningen, samt att PM fick läsa tidningar osv. Det betyder ju dock inte att Betina uppmanat PM att ändra sin historia, men hon kan ju mycket väl ha informerat honom om innehållet i förhöret, varvid han själv kommit på detta. Men ett "sammanträffande" är det ju, och det vet vi vad GW anser om sådana

Jag tänker på det här med att hon öppnade luckan och den sögs tillbaka. Om det nu var ett undertryck, och man öppnar luckan, så sker utjämningen av tryck ganska omgående. Om det ska vara ett så stort undertryck att luckan efter att den öppnats en bit, sugs tillbaka, då är det stora mängder luft som ska in för att jämna ut trycket, alltså inte bara ett pffft, åsså är det utjämnat. Så stora undertryck / stora volymer luft, kan inte bara försvinna inifrån ubåten. Motorn kan inte skapa så stora undertryck, den stannar. Dessutom skulle det bli syrefattigt inne i ubåten och människorna skulle inte kunna vistas där. Jämför med flygplan där syrgasmasker släpps ner om kabintrycket sjunker.
Kvinnan sa själv att hon trodde att det var luckans tyngd, och jag tror nog att hennes uppfattning var korrekt. Annars hade hon dessutom upplevt ett rejält luftdrag när luckan öppnades.
Citera
2018-03-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Så han dumpade henne påpass sent? Då är frågan - Var "leken" utdragen så hon levde långt in på småtimmarna eller har han åkt omkring med hennes lik i flera timmar?

Jag tror att hon levde långt in på småtimmarna o gjorde henne mycket rädd o skar henne vid ögonen o jag tror jag läste även vid öronen...men han var tvungen att leka mera o göra henne ännu räddare, så många av de ytliga sticken gjorde han nog först o sen vid 23-tiden åker han upp till havsytan o låter Kim ligga fastbunden nere i båten, skräckslagen med dödsångest. Han är så jäkla sjuk o jag hoppas verkligen inte han kommer ut igen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, nånstans får man bestämma sig gällande erotophonophilia och nekrofili, vad som då fascinerar herrn mest. Nu tror jag tyvärr att han är lika ondskefull som fascinerad av döden.

Jag tror inte han sovit en minut, det är hans utsaga.
Du tror inte han var slut efter jätteorgasmen? Jag tror nog att han kan ha sovit två timmar i mordmiljön.
Vilket en normal funtat person självklart ej kunnat.
Vi kan nog utesluta nekrofili iallafall pga av att DNA på KWs kropp saknas från PM.
Även om kvarlevorna legat i saltvatten borde det funnits DNA kvar invärtes, tror jag iallafall, om så vore fallet.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad menar du med "10-11 timmar?"

Han kom upp vid 23-tiden och dök igen vid kvart i fem. Det är 5h45min. Kolla sträckan han färdats, utgå från att ubåten gör 4 knop, och att han håller på med saker under tiden, och ligger stilla i 50 minuter samt rör sig saktare när dumpningen sker. Detta har jag rett ut tidigare i tråden. Tiderna stämmer väl.

Ja, han är en sexualsadist, han är fascinerad av döden och dödsinsikt. Att ha en fastbunden skrikande kvinna ombord hela natten tror jag inte han är intresserad av. Oavsett vilket tror jag inte hon kunnat skrika utan haft en munkavle i så fall, vilket även rättsmedicinaren anser att det finns tecken på.

Som jag sa, det kan ha gått till på olika vis. Detta är min teori.

Jaså du har äntligen ändrat dig?
Citera
2018-03-26, 18:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag menar totaltid. Om han är styckad och klar kl 23 så borde det väl rimligtvis vara dags att bege sig till bukten och dumpa? Eller menar du att han är mer fascinerad av henne som lik än sadism? Quick fix och sen sova?
Visst är han fascinerad av döden, men det är lika intressant att binda kvinnor och allt vad det innebär. Har svårt att se att det de uppger troligen är trycklesioner skulle uppstå på den minimala tid hon då är bunden om han ska hinna stycka också i första dyket. Allt sker då på 2 tim och en kvart.

Har du kollat sträckan han ska färdas med ubåten från Middelgrundsfortet till dumpningsplatsen? Och funderat över hur lång tid det tar med hans ubåt?

Men visst, det kan mycket väl vara så att dödandet skedde under dyk 1 och styckning under dyk 2.
Kan vara så att dödandet också väntade till dyk 2. Men jag tror mer på dyk 1.
Citera
2018-03-26, 18:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Förhör 14/10, tog flera timmar och resulterade i 36 sidor utskrivet.

Tack för infon, diva59 och PhDSalander.
Citera
2018-03-26, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror inte han var slut efter jätteorgasmen? Jag tror nog att han kan ha sovit två timmar i mordmiljön.
Vilket en normal funtat person självklart ej kunnat.
Vi kan nog utesluta nekrofili iallafall pga av att DNA på KWs kropp saknas från PM.
Även om kvarlevorna legat i saltvatten borde det funnits DNA kvar invärtes, tror jag iallafall, om så vore fallet.
Supersonisk psykopat upplevelse?
Nej, jag tror inte han ens kunde sova pga eufori och uppgifter han skulle ägna sig åt i sitt projekt. Jag ser det snarare mer suspekt att det är just den tiden han vill förklara med sömn.
Han är en nekrofil om han gillar lik, du nämnde nåt om huvudet.
Menar du sperma när du skriver DNA?
Citera
2018-03-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Enligt uppgift så var förhöret med vittnet 14/10 , alltså FÖRE Madsen presenteras kolmonoxidteorin 27/10.

Nja PM förhördes den 14/10 och la då fram gasolyckan, vittnet förhördes den 4/10

@Johnni Det der skete her til sidst er meget interessant. Pigen, der netop har afgivet forklaring, blev afhørt 4. oktober og godkendte den 6. oktober. På det tidspunkt var Peter Madsens forklaring, at Kim Wall døde efter at have fået en luge i hovedet. 14. oktober ændrede Peter Madsen forklaring til, at Kim Wall døde som følge af en ulykke, der minder om den hændelse pigen her beskrev. Det er her forsvareren bliver sur, fordi hun mener anklageren insinuere at hun ulovligt har instrueret Peter Madsen til at ændre sin forklaring, så den matcher denm historie, pigen har fortalt politiet.
Citera
2018-03-26, 18:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Har du kollat sträckan han ska färdas med ubåten från Middelgrundsfortet till dumpningsplatsen? Och funderat över hur lång tid det tar med hans ubåt?

Men visst, det kan mycket väl vara så att dödandet skedde under dyk 1 och styckning under dyk 2.
Kan vara så att dödandet också väntade till dyk 2. Men jag tror mer på dyk 1.
Går det fortare totalt för att han snabbstyckar i dyk 1 eller vad menar du? Han ska väl lika tusan göra den rutten.
Ja, jag vet inte vad han gjort men det är hans våta dröm och jag tror inte han släpper den så omgående.
Citera
2018-03-26, 18:45
Medlem
Citat:
Sen klockan vaddå?
Jag tror att KiM var död vid kl 23 ca, iallafall innan midnatt. Jag tror att båda fartygs incidenterna har med förloppet ombord att göra. Den senare var ca 23.30 på väg i sydöstlig riktning ut mot Östersjön.
Jag tror att han tänkt att sänka hennes kvarlevor där först (smartast) men fegade ur. Alltså bör KiM varit död då.

PMs utsaga var att KiM dog (och även Raket-Madsen) 10/8 innan midnatt.
Han påstår att han styckade kroppen runt kl 07.00, Det är svårt att veta när PM ljuger eller talar sanning.
Men enligt tidiga uppgifter (ubåtsrutten) spred han ut kvarlevorna i Köge bukt ungefär vid den tiden.
( Från runt omkring 08 ca på morgonen ). Så det kan faktiskt vara sant som PM påstår.
Citera
2018-03-26, 18:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag tänker på det här med att hon öppnade luckan och den sögs tillbaka. Om det nu var ett undertryck, och man öppnar luckan, så sker utjämningen av tryck ganska omgående. Om det ska vara ett så stort undertryck att luckan efter att den öppnats en bit, sugs tillbaka, då är det stora mängder luft som ska in för att jämna ut trycket, alltså inte bara ett pffft, åsså är det utjämnat. Så stora undertryck / stora volymer luft, kan inte bara försvinna inifrån ubåten. Motorn kan inte skapa så stora undertryck, den stannar. Dessutom skulle det bli syrefattigt inne i ubåten och människorna skulle inte kunna vistas där. Jämför med flygplan där syrgasmasker släpps ner om kabintrycket sjunker.
Kvinnan sa själv att hon trodde att det var luckans tyngd, och jag tror nog att hennes uppfattning var korrekt. Annars hade hon dessutom upplevt ett rejält luftdrag när luckan öppnades.

Dorte sa ju att Madsen gillade att skrämmas. Kanske han stod på luckan ?
Senast redigerad av kugutt 2018-03-26 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in