2018-03-26, 18:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Torso och huvudet är markerat på bilden,

Vilken bild är det du hänvisar till, länk?
Citera
2018-03-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Innan rättegången lär han ju få tillgång till hela förundersökningen, men det intressanta här ju om han fått tillgång till dessa vittnesuppgifter innan han övergick till version tre.

Om inte så lär åklagaren få problem.

Jag är inte helt uppdaterad denna tråden. Vet du/ni när han övergick till version tre?

Förhör 14/10, tog flera timmar och resulterade i 36 sidor utskrivet.
Citera
2018-03-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja i intervjuer så sa hon att hennes förtroende för honom är borta. Men hon verkar tycka att bara han ger henne uopmärksamhet så är han inte skyldig.
.Eller så bryr hon sig helt enkelt inte. Hon fick nu bekräftelse att det är hon som är hans äkta fru.

Oavsett så borde hon ju visat respekt för Kims angöriga. Men det ör ju något fel med DK. Narcissist och psykopat hen med.

D hade ju en dotter som praktiserat/ jobbat för dansken. En "under bältet fråga" från åklagaren vore om D skulle känna sig trygg med dansken som chef för sin dotter kvällstid utan att D var med.
Citera
2018-03-26, 18:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad menar du med "10-11 timmar?"

Han kom upp vid 23-tiden och dök igen vid kvart i fem. Det är 5h45min. Kolla sträckan han färdats, utgå från att ubåten gör 4 knop, och att han håller på med saker under tiden, och ligger stilla i 50 minuter samt rör sig saktare när dumpningen sker. Detta har jag rett ut tidigare i tråden. Tiderna stämmer väl.

Ja, han är en sexualsadist, han är fascinerad av döden och dödsinsikt. Att ha en fastbunden skrikande kvinna ombord hela natten tror jag inte han är intresserad av. Oavsett vilket tror jag inte hon kunnat skrika utan haft en munkavle i så fall, vilket även rättsmedicinaren anser att det finns tecken på.

Som jag sa, det kan ha gått till på olika vis. Detta är min teori.
Jag menar totaltid. Om han är styckad och klar kl 23 så borde det väl rimligtvis vara dags att bege sig till bukten och dumpa? Eller menar du att han är mer fascinerad av henne som lik än sadism? Quick fix och sen sova?
Visst är han fascinerad av döden, men det är lika intressant att binda kvinnor och allt vad det innebär. Har svårt att se att det de uppger troligen är trycklesioner skulle uppstå på den minimala tid hon då är bunden om han ska hinna stycka också i första dyket. Allt sker då på 2 tim och en kvart.
Citera
2018-03-26, 18:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Min teori pga sin sjukliga döds fascination. För Madsen var kanske en död kvinna mer värdefull än en levande kvinna.
Han tom lägger sig att sova med en död kropp i närheten i det trånga utrymmet (enligt PM själv).
Skulle inte förvåna mig om han låg och betraktade det avhuggna huvudet bredvid sig innan han somnade.
Ja, nånstans får man bestämma sig gällande erotophonophilia och nekrofili, vad som då fascinerar herrn mest. Nu tror jag tyvärr att han är lika ondskefull som fascinerad av döden.

Jag tror inte han sovit en minut, det är hans utsaga.
Citera
2018-03-26, 18:13
Medlem
Citat:
Min teori pga sin sjukliga döds fascination. För Madsen var kanske en död kvinna mer värdefull än en levande kvinna.
Han tom lägger sig att sova med en död kropp i närheten i det trånga utrymmet (enligt PM själv).
Skulle inte förvåna mig om han låg och betraktade det avhuggna huvudet bredvid sig innan han somnade.

Ingenting förvånar mig gällande Madsen. Han kan lika gärna ha dragit ut på överfallet, misshandeln och sluligen styckningen. Varför skulle han anse att det måste gå fort? Det är vi som så gärna vill tro det, men det tror inte jag - med de kunskaper jag har om såna svin som PM.
Citera
2018-03-26, 18:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vilken bild är det du hänvisar till, länk?
La den i tråden för ganska nyss, kolla några sidor bak. Till moosky kanske?
Citera
2018-03-26, 18:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Innan rättegången lär han ju få tillgång till hela förundersökningen, men det intressanta här ju om han fått tillgång till dessa vittnesuppgifter innan han övergick till version tre.

Om inte så lär åklagaren få problem.

Jag är inte helt uppdaterad denna tråden. Vet du/ni när han övergick till version tre?

Enligt uppgift så var förhöret med vittnet 14/10 , alltså FÖRE Madsen presenteras kolmonoxidteorin 27/10.
Citera
2018-03-26, 18:17
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon inte varit gift eller trolovad fyra gånger? Hur var det med Lillbabs som var drygt tio år äldre än Madsens Mamma? "Särskilt på den tiden" när Lillbabs var ung.
Hur många barn/äktenskap hade inte Ingmar Bergman ????
5 äktenskap,+ett samboförhållande från 1943-71, 9 barn med sex olika partners. Samt otaliga förhållanden.

Du tycker inte att du har en väldigt otäck kvinnosyn?

Bästa svaret!!!
Citera
2018-03-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Möller har ju i presskonferens (finns på youtube) sagt att huvud, ben, kläder, kniv är hittade längs den 1,8 km sträcka som ubåten färdades 08.25-09.05.

Så han dumpade henne påpass sent? Då är frågan - Var "leken" utdragen så hon levde långt in på småtimmarna eller har han åkt omkring med hennes lik i flera timmar?
Citera
2018-03-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ingenting förvånar mig gällande Madsen. Han kan lika gärna ha dragit ut på överfallet, misshandeln och sluligen styckningen. Varför skulle han anse att det måste gå fort? Det är vi som så gärna vill tro det, men det tror inte jag - med de kunskaper jag har om såna svin som PM.
Att Madsen tillbringat minst 7 timmar ombord med en död kropp talar väl starkt för detta. Dessutom är hans dödsfascination omvittnat. Vilket inbegriper döda kroppar. Jag tror att Madsen hade en morbid nyfikenhet/fascination av kroppsdelar bl.a
Citera
2018-03-26, 18:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur vet du att hon inte varit gift eller trolovad fyra gånger? Hur var det med Lillbabs som var drygt tio år äldre än Madsens Mamma? "Särskilt på den tiden" när Lillbabs var ung.
Hur många barn/äktenskap hade inte Ingmar Bergman ????
5 äktenskap,+ett samboförhållande från 1943-71, 9 barn med sex olika partners. Samt otaliga förhållanden.

Du tycker inte att du har en väldigt otäck kvinnosyn?

Kanske ska ändra till nionde inseglet.

För övrigt passande tema med tanke på att Raket-Madsen avgick med döden eller hur han sa i sept vid nåt förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in