2018-03-26, 12:27
Medlem
shevitas avatar
Jag vet inte om någon har uttalat sig om det här i tråden, men är det bara jag som får creepy vibbar av hans medhjälpare Kasper?

Det är något väldigt underligt med denna person. Hans blick och ansiktsuttryck ger mig faktiskt en obehaglig känsla av att han nog vet lite mer än vi tror.

Vad tror ni? Känns som att han döljer något och är väldigt bra på att spela.
Citera
2018-03-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Jag är mycket väl medveten om vad som brukar utgöra ett öppet förhållande. Med tanke på PMs manipulativa personlighet kanske det inte är helt orimligt att detta är något han delvist övertalat S om, och hon gått med på för att förhållandet skulle hålla. PM gjorde ju det konstiga uttalandet att deras överenskommelse gjorde att "S kunde dansa med sjömannen" (huh?!), om det inte är en metafor för att ligga med andra män så verkar det itne ha varit så att förhållandet var lika öppet för dem båda, så att säga. Men, det jag sa till dig måste naturligtvis också appliceras på mig själv - vi vet så oerhört lite om förhållandena kring förhållandet att det liksom inte lönar sig att spekulera kring dess detaljer. Eller får du ut någon kittlande känsla av att spinna på om det? Rent faktamässigt är underlaget helt enkelt alldeles för tunt för att kunna dra några slutsatser utifrån deras öppna förhållande - bortsett från att PM är promiskuös, då, och att S "fick dansa med sjömannen".
Låter som att hon kanske har dansat med nån "sjöman" och han blivit svartsjuk och därför måste Siri då acceptera att han får "dansa med andra"? Men, men ren spekulation.
Citera
2018-03-26, 12:35
Medlem
Jag har inte följt fallet på ett bra tag men minns att han fick ha på sig sin overall i början av utredningen, antagligen samma overall han hade på sig när han mördade KW?
Får han fortfarande ha på sig denna overall under rättegången? Vore helt galet i så fall och man kan ju fråga sig varför i så fall? Han måste ju känna sig oerhört mäktig om han får ikläda sig en annan karaktär i sin overall.
Citera
2018-03-26, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jag vet inte om någon har uttalat sig om det här i tråden, men är det bara jag som får creepy vibbar av hans medhjälpare Kasper?

Det är något väldigt underligt med denna person. Hans blick och ansiktsuttryck ger mig faktiskt en obehaglig känsla av att han nog vet lite mer än vi tror.

Ja det finns nog spår av ren besvikelse att hanns store raketforskar vän varit så slarvig och rent amatörmässig.
(Bad mess...)
Kasper ser ut att tappat respekten och vördnaden, han kanske är mer en semestermördare och inte som Madsen slaktar någon i sitt egna badvatten..usch för raketforskare " mycket rök utan eld".
Citera
2018-03-26, 12:44
Medlem
Citat:

Med stor sannolikhet lär ett antal av medhjälparna vara lite udda med tanke på att de arbetade i laboratoriet på obetald tid av rent intresse för raketer och u-båtar, något vittne tillfrågades om utbildning/yrke han sa han var säljare
Citera
2018-03-26, 12:50
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med stor sannolikhet lär ett antal av medhjälparna vara lite udda med tanke på att de arbetade i laboratoriet på obetald tid av rent intresse för raketer och u-båtar, något vittne tillfrågades om utbildning/yrke han sa han var säljare

Då undrar jag om polisen verkligen sett till att granska denne Kasper ordentligt.

Bara för att hanske inte just hade något med Kim mordet att göra, behöver inte det betyda att han inte är insyltat i andra saker.

Något säger mig att det här mordet inte är det enda, utan att det finns fler skelett i garderoben. Bokstavligt talat.
Citera
2018-03-26, 12:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Jag har inte följt fallet på ett bra tag men minns att han fick ha på sig sin overall i början av utredningen, antagligen samma overall han hade på sig när han mördade KW?
Får han fortfarande ha på sig denna overall under rättegången? Vore helt galet i så fall och man kan ju fråga sig varför i så fall? Han måste ju känna sig oerhört mäktig om han får ikläda sig en annan karaktär i sin overall.
Han togs "genast", exakt tidpunkt kan jag inte ge, av de kläder han bar och topzades säkert överallt mm mm därefter fick han en blå överdrsgsoverall av polisen.
Citera
2018-03-26, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Låter som att hon kanske har dansat med nån "sjöman" och han blivit svartsjuk och därför måste Siri då acceptera att han får "dansa med andra"? Men, men ren spekulation.
Njae, hon verkar ha ett fling som är till havs el. dyl. som då ska vara jämnvikt med hans eskapader. Dealen för hans del var väl att inte ligga med hennes väninnor och kvinnor i hangaren. Gick inte så bra med sistnämnda iaf. sett till Vladimirskan.

Edit.
Ditte sa att Vlad även hade mask förutom kaptensmössan. Kanske var så här, fast helnäck då:
https://archive.is/iCvVT/3e7558e121a3c60f2255d553a0a377f82f3dfc06.jpg
Senast redigerad av develi 2018-03-26 kl. 13:25.
Citera
2018-03-26, 13:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Mycket intressant och väl förklarat. Även om jag själv arbetar inom psykiatri lyckades du sätta fingret på vad som skavt en tid. För det är så fruktansvärt svårt att sätta sig in hur man kan med att både aktivt nedvärdera ett brottsoffer som med stor sannolikhet har lidit något enormt, och i vilket syfte då det helt uppenbart inte har något att göra med det aktuella fallet egentligen. Åtskilliga äckliga små pikar sida upp och ner mot en kvinna som bragts om livet på det mest fruktansvärda vis.
Att dessa personer finner någon slags identifikation i ”outsidern” och mördaren madsen är inte omöjligt.

Jag hoppas så innerligt att Madsen aldrig någonsin kommer ut.
Jag är mer intresserad av själva kriminalfallet, hur man ska lyckas övertyga rätten om att låsa in mördaren, än av att bolla åsikter om de inblandade. Det kan finnas mordfall där det är svårt att ha goda tankar om offret, alla offer är inte guds bästa barn. Och det kan faktiskt vara extra intressant, ibland mycket frustrerande, att följa polisarbetet i sådana fall, där offren också betraktas som "avskum". Vi är inte lika inför lagen, tyvärr.
Men i detta fall finns ju ingenting som gör offret till någon som kan nedvärderas. Och det syns på utredningen också, man har inte sparat på resurserna. Det finns heller ingen anledning att påstå att offret utsatte sig för någon särskilt stor risk, hon övervann sin rädsla för ubåten för att hon var modig. Att hon skulle varit misstänksam mot Peter M.? Nej i Skandinavien är vi uppfostrade med att en man och en kvinna kan vara i samma rum utan att någon blir våldtagen. Och så ska det fortsätta vara.
Citera
2018-03-26, 13:20
Avslutad
Krokodilväktare och utlandsjournalister har något gemensamt, dom lever farligt och det händer att deras levebröd sluter käften om dom.
Nyfikenhet har sitt pris, kunskap behöver inte vara makt om det inte är äns egen.
Hon visste han var en "galning" en udda typ, följer man ner en sådan i en ubåt om man inte känner honom väl?
Nu vet vi vad Madsen gillar och tänder på, frågan är då vad tände Kim på?
Kanske det uppstod en viss motsättning på vem som skulle vara under eller över bunden eller master/mistress etc
Det är inte helt lätt att veta vad som är hon och han men tydligt är att Madsen med sina raketer var av hankön och då borde Kim vara av honkön, men det är självfallet inte helt säkert.
Helt klart jobbig situation i konservburken.
Cor*elis vr*eswijk jagade ett par transvestiter på Södermalm som bekant.
Var Kim en han som ville vara hon eller en hon som egentligen ville vara han...
Om så blev det nog lite av ett skeppsbrott både i Madsens huvud och i Ubåten.
Ingen yxa men en handsåg jagar han hen i det lilla utrymmet och parterar upp Kim som en överväldigt glad Sushi kock.
Undrar om han hade den där ryska kaptenmössan som en av hanns älskarinnor sa han brukade ha på sig?
Det kan inte blivit en "pang rulle" till de danska vhsbutikernas uthyrningshyllor.
Men om han spelat in allt på mobilen vilket jag tror ges nog filmen ut till sommaren, rena Ingmar Bergmans filmen "(U777) Inseglat brott i natten" en serie i 7 x 45minuter, långt ner i djupet där ingen kan höra dig skrika.
Skulle säkert ge en extra klirr i kassan till själva "Kim stipendiert".
Det gäller att vända det onda till det goda och helst inte göra som liberalerna och få det beviljat att knulla med lik, frusen kärlek är inte ett hett ämne i dessa dagar.
Citera
2018-03-26, 13:27
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Kanske otäckt men inte menat så utan mer utan för "boxen".
Du får inte tänka så eller så, men verkligheten kan mycket väl vara något annat.
Jag provocerar något känsligt men som borde också tas i betraktande.
Vad vet du och vad vet vi.
Kim gillade utmaningar och var modig som journalist vad som kommit fram.
Visst tror jag hennes intelligens ren socialt var betydligt högre än Madsen, därför tror jag hon visste om att det var farligt det hon gjorde.
Jag på inget vis försvarar Madsen eller de gravt respektlösa och otäckt fega handlande denne gjort.
Avskyvärt
Lyssna bara på PMs kvinnor som vittnar i rätten. De vågade vara ensamna med honom och de lever.
Hur många gånger om dagen är du, eller jag, ensamna i ett rum eller på en gata med någon av det andra könet? Hur ofta leder det till en våldtäkt eller ett mord?
Ingen ska vara rädd för det motsatta könet. Det är mördare vi vill skydda oss ifrån. Det syns tyvärr inte alltid utanpå vem som blir en mördare men nu vet vi(?) att PM blev det. Det är därför han ska låsas in, så att han aldrig gör det igen.
De flesta mördare är män men de flesta män är inte mördare.
Citera
2018-03-26, 13:31
Medlem
develis avatar
Citat:

Om det är denna så ser han ju lite skum ut.
Fotat i hangaren, står K*asper F*eld:
https://archive.is/iCvVT/80d592fb28d2f7881d9d19bd728db7abb0345efb.jpg
Fanns visst en till: K*asper B*omholtz (nåt med data):
https://archive.is/iCvVT/fc9bbd7e96f2161d242cac16e7fb2d1152fad00c
Senast redigerad av develi 2018-03-26 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in