2018-03-26, 00:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mer än så. Jag listar alla relevanta skäl till att jag misstänker det.

Du tycker inte att dessa skäl är övertygande, jag vet. Nu får inte jag heller tycka det, jag vet.

Det är ju du som bestämmer.

Har du nu möjlighet att besvara resten av mitt inlägg, tror du?

Och punkt 2 - 7 anseende direkta felaktigheter i NIST’s detaljerade, eleganta och troliga förlopp?

Du bestämmer.

Fast att du misstänker något borde väl inte göra dig övertygad? Och framförallt borde det inte vara skäl nog för att rätt ut påstå det i ett forum?? Helt utan reservationer?? Typ.. en disclaimer?
Citera
2018-03-26, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast att du misstänker något borde väl inte göra dig övertygad? Och framförallt borde det inte vara skäl nog för att rätt ut påstå det i ett forum?? Helt utan reservationer?? Typ.. en disclaimer?
Jag är övertygad om att NIST ljuger även i fallet med (inga) shear studs på girder A2001, ja. Skälen till det har jag listat ett antal gånger och vilka sammantagna ger att jag är övertygad.

Att du inte är övertygad om det vet jag också, även om jag anser att du har käpprätt fel även i den här frågan.

Menar du nu att du bestämmer att jag inte är övertygad och att det därför är fel av mig att vara övertygad?

Eller hur menar du?

Edit:

Och punkt 2 - 7 anseende direkta felaktigheter i NIST’s detaljerade, eleganta och troliga förlopp?

Du bestämmer.
2018-03-26, 00:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är övertygad om att NIST ljuger även i fallet med (inga) shear studs på girder A2001, ja. Skälen till det har jag listat ett antal gånger och vilka sammantagna ger att jag är övertygad.

Att du inte är övertygad om det vet jag också, även om jag anser att du har käpprätt fel även i den här frågan.

Menar du nu att du bestämmer att jag inte är övertygad och att det därför är fel av mig att vara övertygad?

Eller hur menar du?

Edit:

Du bestämmer.
2018-03-26, 01:01
Avstängd
Citat:
Hur kan du vara övertygad utan bevis?
Är det här en religion för dig?
Fast nu är du där igen. Det finns ett stort antal olika typer av bevis, varav jag har listat ett antal som jag menar indikerar att NIST ljuger. Dessa bevis sammantagna är så pass starka att jag, personligen, är övertygad om att NIST ljuger även här.

Nu vill ju du inte att jag använder ordet ”bevis” här eftersom att du gör associationer till motsvarigheten till engelskans ”proof”, vilket det ju inte är frågan om.

Har du någon procentsats här som du menar är kravet för att kunna vara övertygad om något och hur beräknar du i så fall den?

Kulram? Kg? Vad?
Citera
2018-03-26, 07:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast nu är du där igen. Det finns ett stort antal olika typer av bevis, varav jag har listat ett antal som jag menar indikerar att NIST ljuger. Dessa bevis sammantagna är så pass starka att jag, personligen, är övertygad om att NIST ljuger även här.

Nu vill ju du inte att jag använder ordet ”bevis” här eftersom att du gör associationer till motsvarigheten till engelskans ”proof”, vilket det ju inte är frågan om.

Har du någon procentsats här som du menar är kravet för att kunna vara övertygad om något och hur beräknar du i så fall den?

Kulram? Kg? Vad?
OK, du är övertygad om att NIST ljuger eftersom du misstänker att NIST ljuger...
man baxnar, men det är väl inte mycket mer att gör än att konstatera att du tycker det låter smart...

Citat:
Nja, nu består ju golvet av både stålbalkar och betong. Blir resultat likvärdigt om endast stålet ”bucklar sig” menar du?

Hur vet du det?
Antingen så buckar sig golvet likadant som balken varvid resultatet blir detsamma, eller så bucklar sig golvet i motsatta riktningar, varvid fästena slits av ännu snabbare än vid ett stillaliggande golv.
Dock har jag svårt att ser man skulle kunna simulera det korrekt.

Citat:
Citat:
Men Nist var ju bara ute efter att visa att en kollaps var möjlig av brand, och det ”lyckades” man ju med ändå trots att kan inte tog med faktorer som bucklade golv, bristande brandskydd, byggmissar, materialfel osv..
Man tog heller inte med förstärkningsplåtar, kortare stödbalkar, sidplåtar, expanderande girder, likvärdig uppvärmning av betong, etc.

Och viktigast.

- Nej, det är fortfarande så att NIST hävdar att det är den troliga kollapssekvensen, i bestämd form.

- Nej, NIST har fortfarande inte visat att en totalkollaps från brand, enbart, är möjlig om samma ”visning” innehåller en mängd påvisade felaktigheter.

Att du, och dina vänner i A&E anser att ni hittat några brister i simuleringen gör inte att NIST inte har visat att det är möjligt.. Om vi tar förstärkningsplåtarna som exempel - hur menar du att de skulle förändrat vad som sker i simuleringen?
Citera
2018-03-26, 18:10
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
WTC7, nuff said! Inside-jobb

Mossad i samarbete med sionist-maffian, bankjudarna, MSM och globalist-eliten.

Var open-minded så faller bitarna på plats!

Simple as that

Citat:
Sionist-maffian, US National Security State och oligarkerna, ja.

Mördarpack.

Det är verkligen fascinerande vad en enda videosekvens som dessutom är nerklippt till några sekunder kan framkalla sådana hjärnspöken att man börjar skapa en ny religion.
Vilka bevis som än läggs fram spelar ingen roll för er. Ni svarar likt religiösa som använt upp alla argument "du vill ju inte tro"

Hur open-minded jag än är så faller inga bitar på plats.
WTC7 kollapsade av långt gången okontrollerad eldsvåda och gravitation. Konstigare än så är det inte om man plussar ihop omständigheterna.
Det började brinna i fler byggnader intill när tornen kollapsade. Det brann värst i WTC7 plus att sprinklersystemet inte fungerade.

Men i och för sig så kan man väl få för sig precis vad som helst om man seriöst tror att det inte kan brinna för att det brännbara materialet blandades med betongpulver
Citera
2018-03-26, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Det är verkligen fascinerande vad en enda videosekvens som dessutom är nerklippt till några sekunder kan framkalla sådana hjärnspöken att man börjar skapa en ny religion.
Vilka bevis som än läggs fram spelar ingen roll för er. Ni svarar likt religiösa som använt upp alla argument "du vill ju inte tro"

Hur open-minded jag än är så faller inga bitar på plats.
WTC7 kollapsade av långt gången okontrollerad eldsvåda och gravitation. Konstigare än så är det inte om man plussar ihop omständigheterna.
Det började brinna i fler byggnader intill när tornen kollapsade. Det brann värst i WTC7 plus att sprinklersystemet inte fungerade.

Men i och för sig så kan man väl få för sig precis vad som helst om man seriöst tror att det inte kan brinna för att det brännbara materialet blandades med betongpulver
Var det inte du som inte visste ett smack om hur NIST säger sig förklara hur byggnaden kollapsade? Som om det vore trivialt. Det här ”obekämpade” bränder verkar ha en smått magisk inverkan på dina kognitiva fakulteter? När ”bekämpade” bränder har brunnit minst lika länge och minst lika intensivt utan att något har hänt.

Vad är det med det här ”obekämpade” som har en så mytisk kraft att det inte ens behövs någon mer detaljerad förklaring till skyskrapans totalkollaps, varav ca 2,5 sekunder i fritt fall? Hur kan den falla fritt om inte 8 våningar försvinner simultant i tomma intet på bråkdelen av en sekund? Var 8 våningar av byggnaden byggda av chokladkex? Glass? För att bränderna var just ”obekämpade”? Ger det starkare gravitationskrafter, menar du?

Förklara nu för oss.
Senast redigerad av onopono 2018-03-26 kl. 19:54.
Citera
2018-03-26, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var det inte du som inte visste ett smack om hur NIST säger sig förklara hur byggnaden kollapsade? Som om det vore trivialt.
Hur NIST förklarar det är förvisso trivialt för om det är möjligt eller ej, det blir ju liksom inte mer möjligt för att man visar det...

Citat:
Det här ”obekämpade” bränder verkar ha en smått magisk inverkan på dina kognitiv fakulteter? När ”bekämpade” bränder har brunnit minst lika länge och minst lika intensivt utan att något har hänt.
Stannade hjärnan halvvägs nu eller vad hände? Först gnäller du på att det var varmt i marken trots att man spolade vatten över rasmassorna, inlägget efter verkar du inte längre förstå att vatten sänker temperaturen..

Citat:
Vad är det med det här ”obekämpade” som har en så mytisk kraft att det inte ens behövs någon mer detaljerad förklaring till skyskrapans totalkollaps, varav ca 2,5 sekunder i fritt fall? Hur kan den falla fritt om inte 8 våningar försvinner simultant i tomma intet på bråkdelen av en sekund? Var 8 våningar av byggnaden byggda av chokladkex? Glass? För att bränderna var just ”obekämpade”? Ger det starkare gravitationskrafter, menar du?
Genom att de 8 våningarna försvann "långt" innan - precis som i NISTs simulering.

Citat:
Förklara nu för oss.
Klart.
Citera
2018-03-26, 19:51
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det här ”obekämpade” bränder verkar ha en smått magisk inverkan på dina kognitiv fakulteter? När ”bekämpade” bränder har brunnit minst lika länge och minst lika intensivt utan att något har hänt.
Nu låter det nog faktiskt som att du är igång och ljuger igen... Inte har väl du tillgång till några sådana exempel? Ljug-Pelle!
Citera
2018-03-26, 20:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra. Då vet du var i deras rapport man kan läsa om hur WTC 7 kunde falla fritt i 8 våningar utan att alla tusentals ton stålstruktur i samma 8 våningar gjorde något motsånd?
.

NIST NCSTAR Report 1-9, Section 12.5.3.
(Sid 600-603)
Citera
2018-03-26, 20:10
Avstängd
Citat:
Hur kan du vara övertygad om något du helt saknar bevis för?
Fel, jag saknar inte helt bevis. Jag saknar definitiva/slutgiltiga bevis. Varför dessa indikationer gör att jag är övertygad, har jag ett mycket stort antal gånger redovisat.

Citat:
Att värme kan ha fått golvet att buckla sig skulle förstås bara snabba på kollapsen, så trivialt kanske är ett dåligt ord.
Nja, nu består ju golvet av både stålbalkar och betong. Blir resultatet likvärdigt om endast stålet ”bucklar sig” menar du?

Hur vet du det?

Citat:
Men Nist var ju bara ute efter att visa att en kollaps var möjlig av brand, och det ”lyckades” man ju med ändå trots att kan inte tog med faktorer som bucklade golv, bristande brandskydd, byggmissar, materialfel osv..
Man tog heller inte med förstärkningsplåtar, kortare stödbalkar, sidplåtar, expanderande girder, likvärdig uppvärmning av betong, etc.

Och viktigast.

- Nej, det är fortfarande så att NIST hävdar att det är den troliga kollapssekvensen, i bestämd form.

- Nej, NIST har fortfarande inte visat att en totalkollaps från brand, enbart, är möjlig om samma ”visning” innehåller en mängd påvisade felaktigheter.
Citera
2018-03-26, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Det som faller fritt är ett tomt skal, simpel as that.
Hur vet du det?

Citat:
Byggnaden tog längre tid på sig att rasa samman men det syns inte på den videosekvens som finns från baksidan.
Var syns det, menar du?

Citat:
Varför ställer du barnfrågor? Inga balkar i WTC7 var gjorda av kex.
Bra. Hur kunde 8 våningar kraftiga stålbalkar på bråkdelen av en sekund försvinna, puts väck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in