Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Hur kan du vara övertygad om något du helt saknar bevis för?
Fel, jag saknar inte helt bevis. Jag saknar definitiva/slutgiltiga bevis. Varför dessa indikationer gör att jag är övertygad har jag ett mycket stort antal gånger redovisat.
Citat:
Att värme kan ha fått golvet att buckla sig skulle förstås bara snabba på kollapsen, så trivialt kanske är ett dåligt ord.
Nja, nu består ju golvet av både stålbalkar och betong. Blir resultat likvärdigt om endast stålet ”bucklar sig” menar du?
Hur vet du det?
Citat:
Men Nist var ju bara ute efter att visa att en kollaps var möjlig av brand, och det ”lyckades” man ju med ändå trots att kan inte tog med faktorer som bucklade golv, bristande brandskydd, byggmissar, materialfel osv..
Man tog heller inte med förstärkningsplåtar, kortare stödbalkar, sidplåtar, expanderande girder, likvärdig uppvärmning av betong, etc.
Och viktigast.
- Nej, det är fortfarande så att NIST hävdar att det är den troliga kollapssekvensen, i bestämd form.
- Nej, NIST har fortfarande inte visat att en totalkollaps från brand, enbart, är möjlig om samma ”visning” innehåller en mängd påvisade felaktigheter.