Citat:
Han fortsätter att snacka sitt skit.- Nu dröjer det inte länge förrän han kommer att ge en livfull beskrivning av vad han i sin "psykose" gjorde med KW i sina tappra försök att ge henne en värdig sjöbegravning. - Härtill tvingas han ifrågasätta om KW då verkligen hunnit avlida; annars kommer han inte att kunna förklara det som rättsläkarna överbevisat honom om: att KW åsamkats 1-2 större skador medan hon varit i livet plus även andra stick- och skärskador i mycket nära anslutning till dödens inträde, alt. strax efter att döden inträtt. - Då håller inga 50 min för att söka få upp KW på däck, följt av en liten sovstund före styckningen, och han måste också erkänna att KW varit blodig när styckningen inleddes (vilket han tidigare på direkt fråga förnekat).
Citat:
Ursprungligen postat av PM
Jeg er overbevist om, at Kim Wall var død, da jeg kom ned i ubåden. Jeg ved ikke, om det stemmer med retsmedicinernes konklusion, men det var min opfattelse. Jeg er meget hurtig overbevist om, at Kim Wall er afgået ved døden. /.../ Jeg har haft hende bundet op, da jeg forsøger at løfte hende, og jeg har håndteret hende på forskellige måder. De stropper, som I har fundet, har siddet der i forvejen og har tjent et formål.
/.../
Hvis jeg havde vidst, at jeg stod i den her situation, så havde jeg jo haft et væld af instrumenter på værkstedet, som jeg kunne have taget med og brugt til at løfte en ud af ubåden. Men det vidste jeg jo ikke, og derfor må jeg bruge, hvad jeg har på ubåden - herunder de her stropper.
Jeg er overbevist om, at Kim Wall var død, da jeg kom ned i ubåden. Jeg ved ikke, om det stemmer med retsmedicinernes konklusion, men det var min opfattelse. Jeg er meget hurtig overbevist om, at Kim Wall er afgået ved døden. /.../ Jeg har haft hende bundet op, da jeg forsøger at løfte hende, og jeg har håndteret hende på forskellige måder. De stropper, som I har fundet, har siddet der i forvejen og har tjent et formål.
/.../
Hvis jeg havde vidst, at jeg stod i den her situation, så havde jeg jo haft et væld af instrumenter på værkstedet, som jeg kunne have taget med og brugt til at løfte en ud af ubåden. Men det vidste jeg jo ikke, og derfor må jeg bruge, hvad jeg har på ubåden - herunder de her stropper.
Men kan du - och ni andra - förklara det fetade, då? Om det hade varit ett planerat mord, så hade han såklart tagit med sig en vinsch eller ett block-och-taljor-system för att kunna få ut kroppen på egen hand. Han VET ju hur svårt det är att lasta och lossa tunga saker i/ur ubåten, efter alla dessa år. Han kan på sina fem fingrar vad som krävs, för varje viktklass. Likaså vet han hur mycket vikter det behövs för att tynga ner föremål i vatten, han är ju expert på att beräkna flytkraft. Om han hade planerat det här, varför hade han då inte de grejor han behövde ombord..? Det är ju en man med både intelligens och praktiskt förstånd som vi talar om här.