2018-03-24, 17:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Enligt en tysk ubåtskapten som räknat på detta på ett annat forum, så skulle inte värmen ha blivit högre än från två värmefläktar. D.v.s. inget som ger synliga spår på varken en levande eller en död kropp, på runt tio minuter.

Mmm. Och dom uppgifterna från ett forum ska trumfa expertutlåtanden som rätten kommer ta hänsyn till?
Ring Betina vet ja!

Vad gäller PM:s historia: hur kommer det sig att minst ett stick i vaginan gjordes medan hon fortfarande var i livet? Och att de andra sticken gjordes i 'anslutning till hennes död'?

Ingenting talar för hans historia. Ingenting.
Citera
2018-03-24, 17:53
Bannlyst
Det finns ingen människa vid sina fulla sinnen, som ens skulle komma på tanken att stycka en död människa vid en olycka! Via detta agerande, följer det lätt att Madsen även mördade Kim Wall! Sammantaget med hans minst sagt speciella intressen, så finns det inget utrymme för annat än fällande dom för mord!

Svårt detta, att man känner en människa så illa. Jag gillade Madsen, och hans galna ideer, man tar det personligt. Det känns som ett oehört svek, det han gjort.

Madsen för fan, varför....
Citera
2018-03-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu menade jag ju bara just den egenskapen - som jag för övrigt finner attraktiv. M skulle ha tråkat ihjäl sig på ett jobb i London City, där de inte skapar eller tillverkar något, utan bara jonglerar med pengar...
Där de inte mördar någon ja, det skulle nog tråka ut honom.
Citera
2018-03-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är vettskrämd för en ubåt från början så det spelar inte nån roll om det stod en supersnäll gammal gumma i tornet.
Om jag inte vore rädd så är jag ingen journalist som i sista minuten ämnar göra klar en artikel som stått på standby länge och avresa knackar på dörren.
.......och hur PM kunde lägga an charmen går inte att bedöma via dator. Kanske såg ut som ett gulligt ofarligt penntroll som vissa vill ha det till, inte vet jag. Retroaktivt vet jag också vilket svin han är.
Så det är vanskligt att sia om.
jag skulle heller inte vågat av liknande anledningar som du nämner. Jag hade tackat nej till att åka ut med båten. Faktum är nog att Kim var modigare än de allra flesta kvinnor.
Citera
2018-03-24, 17:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

ALLA journalister hade han blivit osams med innan Kim. Alla. Skulle någon av dem rekommenderat Kim att ta en ensam tur med honom i båten?

Finns det något.., som säger att Peter var villig att gripa till våld (i alla dess former) mot journalister.., som sprider bra pr i form utav sponsorer ?

Dålig pr dödar. Finns det någon journalist som skrev offentligt innan Kim`s död.., att Peter är farlig för den som intervjuar..?

Du kan inte jämföra "pr-arbetare" med knarkare eller andra. Det säger sig själv.
Citera
2018-03-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Det finns ingen människa vid sina fulla sinnen, som ens skulle komma på tanken att stycka en död människa vid en olycka! Via detta agerande, följer det lätt att Madsen även mördade Kim Wall! Sammantaget med hans minst sagt speciella intressen, så finns det inget utrymme för annat än fällande dom för mord!

Svårt detta, att man känner en människa så illa. Jag gillade Madsen, och hans galna ideer, man tar det personligt. Det känns som ett oehört svek, det han gjort.

Ja det är svår att ta in, man känner sig smutsig bara man läser om fallet.
Citera
2018-03-24, 17:58
Medlem
Citat:
Och detta måste en duktig och prisad journalist - med säkerhetsutbildning i bagaget - veta. Om hon inte har gjort några som helst bakgrundsstudier då vet hon ju inget om mannen hon ska låsa sig själv med ensam i en plåtburk..

OM hon däremot redan hade samlat info om honom på olika sätt - då måste hon ha hört diverse storysar angående hans beteende och karaktär.
Du menar på fullt allvar att när man ska intervjua någon ska man kontrollera vilken typ av sexliv personen har, hur omgivningen uppfattar personen och vilka relationer som finns till andra?
Skulle knappat gå att göra en enda artikel om någon om man först skulle kartlägga privatlivet
Citera
2018-03-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du menar på fullt allvar att när man ska intervjua någon ska man kontrollera vilken typ av sexliv personen har, hur omgivningen uppfattar personen och vilka relationer som finns till andra?
Skulle knappat gå att göra en enda artikel om någon om man först skulle kartlägga privatlivet

Beror väl på hur mycket bakgrundsinformation man samlar om intervjuobjektet om man tänker genomföra intervjun ensam, mitt i skogen i en öde stuga. Eller på ett kafé mitt i stan. Eller..
Citera
2018-03-24, 18:01
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler

Vill du berätta något om hur du kände/kände till honom innan han gick till historien som en av de mest störda och kallblodiga mördarna i modern tid? Är det något om honom som är intressant men som inte kommit fram i media?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har aldrig slagit dig att PM gillar de här damerna som är så depraverade och värdelösa enligt dig?
Han gillar dem. Det beskrev han för advokaten - en del fick han inte ligga med.

Chefen går ju och pillar lite här och där på dem i hangaren och eftersom han tycker de är så goa så måste det ju likaväl vara nåt galet med honom?

Alla män gillar sådana kvinnor i vissa sammanhang. Men de gifter sig inte med dem. S var ju på en mycket högre nivå än de andra, och det visste M. Det var därför han valde henne när det gällde.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Och detta måste en duktig och prisad journalist - med säkerhetsutbildning i bagaget - veta. Om hon inte har gjort några som helst bakgrundsstudier då vet hon ju inget om mannen hon ska låsa sig själv med ensam i en plåtburk..

OM hon däremot redan hade samlat info om honom på olika sätt - då måste hon ha hört diverse storysar angående hans beteende och karaktär.

Ditt resonemang kör du i varenda tråd som standard, så med tanke på det så ska väl ingen av kvinnligt kön gå utanför dörren. Men du det är inte där felet ligger utan hos dom män som dödar kvinnor.
Det vimlar av pack, slödder, psykiskt sjuka, och kriminella män som tar död på kvinnor.
I det här fallet en man som i alla fall utåt har en hel del rubriker sedan innan som raket madsen osv.
Du har gång på gång visat hur inskränkt dina åsikter är. Han som skrev boken om Madsens liv var säkert inte i någon som helst fara och inte heller tidigare reportageskrivande journalister. Den som uttalade sig i går som är på verkstaden talade om honom i snälla ordalag. Konstigt va?
Citera
2018-03-24, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
jag skulle heller inte vågat av liknande anledningar som du nämner. Jag hade tackat nej till att åka ut med båten. Faktum är nog att Kim var modigare än de allra flesta kvinnor.
Tyckte jag inte illa om dem innan - frihetsberövad ordagrant - i en plåtburk på djupt vatten så har det liksom inte gjort det bättre. Undrar hur många det påverkat så sett?
Jag tror det var jakten på röd oktober som gav mig fobier, att jag varit nära att drunkna gör det väl inte bättre till.

Ja, hon var modig och ska varken ses som dumdristig eller annat trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in