2018-03-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jaha, då är ju bilden ganska klar. PM har "spettat" offret, och rotade fram den längsta skruvmejsel han kunde hitta, som gick genom både bäcken och buk.

Vilken riktning skruvmejseln hade får man aldrig veta, men det spelar ingen roll när domen sys ihop.

Det finns nog med stoff för åklagaren.
Tror du inte att rättsmedicin kan se ingångs samt utgångshål med mikroskopisk undersökning av stickskadorna?
Hur som helst var det ju skickligt av Madsen isåfall, om om han lyckades sticka omvänt, genom buken och ut genom vaginan. Men de tio pikeringsskadorna runt könsdelarna talar nog emot att det skulle vara så.
Citera
2018-03-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tydligen hade han med kameran men hävdar att det inte hade ngt minneskort!
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/905428-peter-madsen-berattar-om-styckningen-det-har-skulle-inte-ske : " Hade med sig kamera
Under rättegången framgick också att Peter Madsen hade en kamera med sig ombord. Minneskortet fanns dock inte i kameran, och ännu har det inte framkommit om polisen har återfunnit minneskortet.
Åklagaren har varit särskilt intresserad huruvida Madsen tog bilder av Kim Wall – död som levande – men Madsen hävdar att han aldrig hade kunnat gömma minneskortet. Dessutom slängde han både hans och Kim Walls mobiltelefon i vattnet."

Hade man hittat deras mobiler, främst hans, så hade saken antagligen varit klar.
Citera
2018-03-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns en marknad för allt.

Och i Madsens fall går ingenting att utesluta.
Men Madsen har ju erkänt att han hade en kamera (digitalkamera) med sig ut, men inte kunde använda den då den saknade kort (minneskort?). Stämmer det. Eller har jag missförstått det tekniska?
Citera
2018-03-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är urdålig på teknik, totalt ointresserad. Men jag bor utomlands och vet att det finns lite internettjänster som erbjuder "kryphål" om man vill exempelsvis se något svenskt TV-program som är spärrat för utlandet.....

Så lite spekulationer......

1. Kan Madsen ha hyrt en utländsk IP-adress och laddat upp filmen med?

2. Kan han ha bytt SIM-kort.....

3. Kan han ha haft med sig någon annans mobiltele, exempelsvis utländsk?

4. Kan han ha sänt live till någon/några som spelat in som är i utlandet någonstans?

När han går upp i ytläge första gången (de där 50 minuterna) på natten, är det då han googlar "halshuggning" på sin mobil, eller gjorde han det på eftermiddagen innan de åkte?

Var det då (på natten) som han SMSade sin fru också?

Jag är också övertygad om att han filmat......och tanken var att även sälja filmen. Kanske han fått delbetalt i förväg?

Att man bara har tre spänn på bankkontot behöver ju inte betyda att man är pank.......

Men tekniskt är jag på järnåldern, så det kanske är dumma tankar.....

Främst ville han nog ha den eventuella filmen för att själv få återuppleva det grymma mordet han begick. Gång på gång. Kanske ville han också dela den? Vem vet? Kanske framkommer det när teknisk bevisning läggs fram av experter som vittnen?
Citera
2018-03-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

4. Kan han ha sänt live till någon/några som spelat in som är i utlandet någonstans?

Intressant! GoPro har en funktion som gör att man kan streama livevideo via Periscope. På Periscope i sin tur kan man ställa in privat sändning och bjuda in enbart de man vill ska se sändningen.
Citera
2018-03-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du inte att rättsmedicin kan se ingångs samt utgångshål med mikroskopisk undersökning av stickskadorna?
Hur som helst var det ju skickligt av Madsen isåfall, om om han lyckades sticka omvänt, genom buken och ut genom vaginan. Men de tio pikeringsskadorna runt könsdelarna talar nog emot att det skulle vara så.

Det intressanta för PM var förmodligen att sticka henne i vaginan underifrån/nedifrån s.a.s. Härrör från ett ursinnigt kvinnohat att göra på det viset. Ett kvinnoförakt utan motstycke. En total skändning. Jag tror inte ens de själva begriper vad det kommer ifrån. De flesta sexualsadister gör ju så, har jag förstått efter att ha läst massor om såna individer.
Citera
2018-03-25, 18:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Två av sticken inne i underlivet hade gått ut genom buken och därför var det svårt att säga att de inte hade gått den andra vägen. Två av fyra....

Ok, men när Madsen förklarar att han gjorde detta för att punktera delarna så de inte flöt upp, så svarade rättsmedicinska expertisen att det inte var trovärdigt eftersom sticken var ytliga.

Jag får ingen ordning på det här då medierna skrivit 14 stick i underlivet och 4 stick i underlivet.
Nu är det minst två som kan ha kommit utifrån och in. Vissa var ytliga osv.
Frågan är då var man kan få en helhet i de här uttalanden under dagen i domstolen med rättsmedicinska expertisen? Alltså uttalande som handlar om mängd och med stor sannolikhet för det är vad dom använder en sannolikhetsskala. Att det kan vara si eller så är inte starkt nog.

Typ-
Citat:
Sannolikhetsskala

1. Fynden anger…

2. Fynden talar starkt för…

3. Fynden talar för…

4. Fynden kan tala för…

5. Kan inte anges…
Senast redigerad av Moosky 2018-03-25 kl. 18:39.
Citera
2018-03-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han behöver ju inte ha skurit halsen av henne i livet, utan det kan ha varit en del av avkapningen av huvudet. Som var nödvändig för att göra kroppen lättare att dra upp.
Enligt rättsmedicin så trodde de att han kapat av huvudet efter döden pga av snittytan på torson. När de sedan fick tillgång till huvudet och satte ihop snittytorna (från torson+huvud,hals) så indikerade snittsåren på att kroppen kan ha varit i liv (med blodet fortfarande cirkulerande) när huvudet skars av. Det fanns tre knivskärningsskador på halsen som kunde tyda på att offret fått halsen avskuren. Sedan hela huvudet avskuret. Som jag förstod danskan. Men de kan inte säga med säkerhet utan bara diskutera i sannolikhet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-25 kl. 19:34.
Citera
2018-03-25, 18:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Tydligen hade han med kameran men hävdar att det inte hade ngt minneskort!
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/905428-peter-madsen-berattar-om-styckningen-det-har-skulle-inte-ske : " Hade med sig kamera
Under rättegången framgick också att Peter Madsen hade en kamera med sig ombord. Minneskortet fanns dock inte i kameran, och ännu har det inte framkommit om polisen har återfunnit minneskortet.
Åklagaren har varit särskilt intresserad huruvida Madsen tog bilder av Kim Wall – död som levande – men Madsen hävdar att han aldrig hade kunnat gömma minneskortet. Dessutom slängde han både hans och Kim Walls mobiltelefon i vattnet."
Har han sagt vad han gjorde med kameran, förutom att han inte hade något minneskort med sig på båten?
Inställningarna för molntjänsten borde väl finnas i själva kameran och inte på minneskortet?
Då borde polisen utifrån kameran kunna hitta sökvägen till hans molntjänst om han har någon.
Jag antar att polisen har hans kamera.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja, lite som jag skrev.

Gav sig Madsen in på resonemang att han inte hade kunnat gömma ett minneskort. Det är ungefär som mina barn ljuger.
Haha, det var ju ett talande svar. Polisen får fortsätta att leta efter hans minneskort.
Citera
2018-03-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt rättsmedicin så trodde de att han kapat av huvudet efter döden pga av snittytan på torson. När de sedan fick tillgång till huvudet och satte ihop snittytorna (från torson+huvud,hals) så indikerade snittsåren på att kroppen kan ha varit i liv (med blodet fortfarande cirkulerande) när huvudet skars av. Det fanns tre knivskärningsskador på halsen som kunde tyda på att offret fått halsen avskuren. Sedan avskuret. Som jag förstod danskan. Men de kan inte säga med säkerhet utan bara diskutera i sannolikhet.
Det skedde inte efter att ha tömt u-båten på giftiga gaser, försökt återupplivning, försök med sjöbegravning och ett antal timmars sömn med en död människa i båten.
Citera
2018-03-25, 18:54
Medlem
Domen skulle vara 26 april. Den kommer med 99% chans innebära livstids fängelse för han.
Förövrigt har jag skrattat mycket åt vissa inlägg här i tråden.
Citera
2018-03-25, 18:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stendthal
Intressant! GoPro har en funktion som gör att man kan streama livevideo via Periscope. På Periscope i sin tur kan man ställa in privat sändning och bjuda in enbart de man vill ska se sändningen.
Det är svårt att streama live när han är under vattnet.
Då måste kameran starta streamingen så fort båten kommer upp ur vattnet och får kontakt med någon mottagare, men det kanske också fungerar automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in