Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ligger redan ute: http://sverigesradio.se/sondagsintervjun

Frågor ställdes men Özz var undanglidande, för att inte säga direkt lögnaktig.

Tack för infon!
Fann länken i skvallertråden om ÖN och postade nyss ett inlägg efter att ha lyssnat på intervjun.
Jag håller med dig. ÖN var undanglidande. ÖN var direkt lögnaktig.
Nu ställer jag mitt hopp till Uppdrag Granskning. Om det är sant som ÖN säger, att klanen Nujen ännu inte fått minsta fråga från vare sig Säpo eller Polisen om pengaöverföringarna till Akilovs privatkonto, då är det i sig en större skandal än att Nujens anlitat en svartarbetare. Då kan det finnas ytterligare utbetalningar från svågern eller systern, asylantadvokaten Debbie Nujen, till andra, framtida terrorister.

Jag säger att UG här, med detta ärende, har en sittande fågel. Som 'like shooting fish in a barrel'. Detta skandalärende kan bara inte misslyckas för UG/JJ
Håller alla tummar.
Citera
2018-03-24, 19:27
Medlem
"Ingen från någon myndighet ... har nånsin kontaktat min svåger, pappa eller syster:"

"The system's just too damned corrupt
It's always the same, the name of the game
Is who do you know higher up"
Citera
2018-03-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för infon!
Fann länken i skvallertråden om ÖN och postade nyss ett inlägg efter att ha lyssnat på intervjun.
Jag håller med dig. ÖN var undanglidande. ÖN var direkt lögnaktig.
Nu ställer jag mitt hopp till Uppdrag Granskning. Om det är sant som ÖN säger, att klanen Nujen ännu inte fått minsta fråga från vare sig Säpo eller Polisen om pengaöverföringarna till Akilovs privatkonto, då är det i sig en större skandal än att Nujens anlitat en svartarbetare. Då kan det finnas ytterligare utbetalningar från svågern eller systern, asylantadvokaten Debbie Nujen, till andra, framtida terrorister.

Jag säger att UG här, med detta ärende, har en sittande fågel. Som 'like shooting fish in a barrel'. Detta skandalärende kan bara inte misslyckas för UG/JJ
Håller alla tummar.

Om det stämmer att familjen Nujens slipper frågor från SÄPO, skatteverket osv och inga journalister ställer frågor ska man kanske kontakta utländsk press och utländska regeringar. Jag tänker främst på Trump som varit kritisk till svenska migrationspolitiken men det finns säkert fler, tex våra nordiska grannländer, Ryssland, Polen, Tyskland osv.
Citera
2018-03-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Om det stämmer att familjen Nujens slipper frågor från SÄPO, skatteverket osv och inga journalister ställer frågor ska man kanske kontakta utländsk press och utländska regeringar. Jag tänker främst på Trump som varit kritisk till svenska migrationspolitiken men det finns säkert fler, tex våra nordiska grannländer, Ryssland, Polen, Tyskland osv.

Håller med dig.
Har även försökt puffa för att andra, mer språkbegåvade skribenter här i trådarna, borde vända sig till internationell press och berätta om denna skandal i det svenska inrikeslandskapet. En kurdisk kändisfamilj i Sverige, med bl a en "komiker" och en asyladvokat, betalar en blivande terrorist svarta pengar. Borde vara av 'front page-dignitet', men här i Sverige hittills totalt tyst.
Borde inte svensk alternativmedias hungriga och samhällskritiska journalister kunna snickra ihop några säljande artiklar om den svenska tystnaden?

Tänk tanken: Michael Moore behöver fixa till sitt hus. MM använder sig av bröderna Tsarnajev för att få huset fixat och han betalar dem svart. Knappt två år senare, år 2013, är det dags för Boston maraton. Resten är historia. Förfärlig historia.
Alla som tror att Michael Moore efter ett sånt scenarium hade fått vara ifred för FBI, CIA, IRS, NSA, CNN och FOX News kan räcka upp handen nu.
-Näe, just det..
Citera
2018-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Håller med dig.
Har även försökt puffa för att andra, mer språkbegåvade skribenter här i trådarna, borde vända sig till internationell press och berätta om denna skandal i det svenska inrikeslandskapet.
Jag är fullkomligt övertygad om att just det faktum att det är dödstyst i media gör att varje underrättelsetjänst med anspråk på att ligga i framkant följer ärendet med stort intresse.
Citera
2018-03-24, 22:38
Medlem
Citat:
Håller med dig.
Har även försökt puffa för att andra, mer språkbegåvade skribenter här i trådarna, borde vända sig till internationell press och berätta om denna skandal i det svenska inrikeslandskapet. En kurdisk kändisfamilj i Sverige, med bl a en "komiker" och en asyladvokat, betalar en blivande terrorist svarta pengar. Borde vara av 'front page-dignitet', men här i Sverige hittills totalt tyst.
Borde inte svensk alternativmedias hungriga och samhällskritiska journalister kunna snickra ihop några säljande artiklar om den svenska tystnaden?

Tänk tanken: Michael Moore behöver fixa till sitt hus. MM använder sig av bröderna Tsarnajev för att få huset fixat och han betalar dem svart. Knappt två år senare, år 2013, är det dags för Boston maraton. Resten är historia. Förfärlig historia.
Alla som tror att Michael Moore efter ett sånt scenarium hade fått vara ifred för FBI, CIA, IRS, NSA, CNN och FOX News kan räcka upp handen nu.
-Näe, just det..

...och då är MM ändå amerikan! Tänk om det var någon parasitinvandrare verksam i ett annat land som anlitade blivande terrorister och landets säkerhetstjänst, skatteverk och polis struntade i att följa upp vara sig anknytning till terrorist eller svartbetalning. Det låter helt osannolikt.
Citera
2018-03-25, 09:46
Medlem
Citat:
...och då är MM ändå amerikan! Tänk om det var någon parasitinvandrare verksam i ett annat land som anlitade blivande terrorister och landets säkerhetstjänst, skatteverk och polis struntade i att följa upp vara sig anknytning till terrorist eller svartbetalning. Det låter helt osannolikt.

Javisst, men inte desto mindre är ju detta precis vsd som hänt (dvs om vi vågar lita på ÖN:s försäkran om att ingen i familjen hörts av nån myndighet).
Var det skedde nånstans? Jo, i Sverige. Vem kunde tro det? I Sverige?!

Eftersom jag känner obehag när namnet Trump nämns och när jag ser och hör honom, så ber jag om ursäkt för att jag ändå inte kunde låta bli att använda hans nu världsberömda prat om Sverige.
Det värsta är ju att karlfan i princip har rätt i sin beskrivning av hur det kan gå till här i landet nuförtiden. Men säg det inte till honom. Han blir så mallig då.

OffT: Idag skall hans äventyr med porrstjärnan Stormy Daniels granskas i CBS-programmet '60 minutes'. Över hundra miljoner tittare väntas följa sändningen.
Melania också..?
Senast redigerad av Carinah78 2018-03-25 kl. 09:52.
Citera
2018-03-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ligger redan ute: http://sverigesradio.se/sondagsintervjun

Frågor ställdes men Özz var undanglidande, för att inte säga direkt lögnaktig.

Frågorna han fick om utbetalningarna var bra, tydliga och ganska hårda. Özz försökte hela tiden framstå som ovetande, även när frågorna inriktade sig om det var svarta utbetalningar. Han skyllde hela tiden på svågern. Det lät som att han mörkade och inriktade sig på ”damage control”. På frågan om denna tokiga hantering skapat någon osämja i familjen, så hade det inte gjort det... Ingen kan veta om det är frågan om svartarbete menade han. De har inte fått fakturor ÄN, men har väntat/väntar på fakturorna.

I intervjun sas att Uppdrag granskning vill göra reportage om detta och intervjuaren sa att Özz (enligt UG) inte är sugen på att medverka, men Özz var oförstående till det också och menar att tid för intervju är bestämd. Det ska bli intressant att se det avsnittet av UG, där de förhoppningsvis undersöker hela bostadshistorien med tillstånd, renovering, ev. svarta utbetalningar etc.

Att polis är långsamma och ibland väntar länge innan de ”slår till” när det gäller ekonomiska brott är inget ovanligt. Jag tror och hoppas att polis kommer att göra en utredning om detta.
Citera
2018-03-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Frågorna han fick om utbetalningarna var bra, tydliga och ganska hårda. Özz försökte hela tiden framstå som ovetande, även när frågorna inriktade sig om det var svarta utbetalningar. Han skyllde hela tiden på svågern. Det lät som att han mörkade och inriktade sig på ”damage control”. På frågan om denna tokiga hantering skapat någon osämja i familjen, så hade det inte gjort det... Ingen kan veta om det är frågan om svartarbete menade han. De har inte fått fakturor ÄN, men har väntat/väntar på fakturorna.

I intervjun sas att Uppdrag granskning vill göra reportage om detta och intervjuaren sa att Özz (enligt UG) inte är sugen på att medverka, men Özz var oförstående till det också och menar att tid för intervju är bestämd. Det ska bli intressant att se det avsnittet av UG, där de förhoppningsvis undersöker hela bostadshistorien med tillstånd, renovering, ev. svarta utbetalningar etc.

Att polis är långsamma och ibland väntar länge innan de ”slår till” när det gäller ekonomiska brott är inget ovanligt. Jag tror och hoppas att polis kommer att göra en utredning om detta.

(det fetade)
Jag är ännu inte så uppgiven så att jag tror att detta med Nujens svartaffärer kommer att helt kunna sopas under mattan, men det är viktigt att denna skandal blir belyst innan september.

Visst kan det vara så att utredande myndigheter sedan länge håller på med att samla in fakta kring The Nujens, men jag är skeptisk.
Det finns en sak som talar för att det existerar ett Väktarråd här i landet och det är att MSM så ihärdigt vägrar att ta upp det faktum att klanen Nujen har gött en terrorist vid sin barm. Hela Mediasverige känner till vad Nujens har gjort, men ingen (med nåt enstaka undantag), har velat göra ens en liten artikel om denna skandal.
Gången nu har varit att UG har flaggat för att man kommer att titta närmare på denna skandal. Då blir lille Özz Nujen byxängslig och satsar, efter coachning, på damage control i form av att ta kontakt med gamle kompisen Martin Wicklin. Det framgick tydligt av Söndagsintervjun att ÖN inte var helt bekväm med att låta sig utfrågas av UG.
UG tappar både Nils Hanson och Janne Josefsson under ett och samma år. Måtte de nu få till ett hejdundrande avslutningsavsnitt där Özz Nujen lämnas stående med brallorna nere. Han förtjänar inte bättre, rasisten som hånat folket. Ett folk som tyvärr till stora delar uppskattat att bli pissat på. ÖN är mångmiljonär efter att under flera år från scen fått folk att betala för att bli hånade. Tala om masochism!
Citera
2018-03-25, 17:21
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Trump är säkert superintresserad av att veta vad en svensk avdankad standup-komiker har för ekonomiska kopplingar till en förvirrad Uzbek som utförde ett terrordåd i Skandinavien. Antagligen pausar han DACA-, Nordkorea- och budgetförhandlingarna för att omedelbart prioritera denna superheta fråga. Det är ju trots allt flera dussin flashbackare som bryr sig om detta!

Kanske kan det rentav bli en partiöverskridande fråga i kongressen, med tanke på att vi ändå har att göra med en ytterst känslig fråga som kan sätta hela världen i gungning? Vad tror du?
Senast redigerad av Garnityr 2018-03-25 kl. 17:25.
Citera
2018-03-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Trump är säkert superintresserad av att veta vad en svensk avdankad standup-komiker har för ekonomiska kopplingar till en förvirrad Uzbek som utförde ett terrordåd i Skandinavien. Antagligen pausar han DACA-, Nordkorea- och budgetförhandlingarna för att omedelbart prioritera denna superheta fråga. Det är ju trots allt flera dussin flashbackare som bryr sig om detta!

Han förefaller bry sig tillräckligt för att konfrontera gästen "Sveriges statsminister" på officiellt besök i Vita Huset om gettona, våldtäkterna och upploppen i Sverige och idioten Löfven står och ljuger för hela världen.

En migrant som finansierar en terrorist torde väl vara intressant för västvärldens ledare och om landets säkerhetstjänst och myndigheter inte förefaller sig intressera sig för fallet borde väl det vara ännu mer intressant?

Eftersom du själv tar upp NK. Du vet att NK/USA-samtalen planeras ske i Sverige, va? En inhemsk nonchalant och slapp attityd från säkerhetstjänsten om terrorbrott kanske sätter P för det.
Citera
2018-03-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr

Kanske kan det rentav bli en partiöverskridande fråga i kongressen, med tanke på att vi ändå har att göra med en ytterst känslig fråga som kan sätta hela världen i gungning? Vad tror du?

Det är dramaturgin som gör det hela intressant; i samband med utredningen kring terrordådet på Drottninggatan avslöjas att en familj med en känd kulturpersonlighet innan dådet betalat vad som synes vara svarta pengar (85.000 kr under 1,5 månad) till terroristen. Istället för att göra de undersökningar som rimligen borde göras sticker svenska myndigheter på klassiskt strutsmaner huvudet i sanden samtidigt som media närmast tiger som muren; ”slow motion train crash”.

Hittills har inget framkommit som tyder på att någon myndighet har för avsikt att undersöka saken, istället överlämnas till statstelevisionen* att göra ett tv-program om ärendet.

• SVT:s styrelse tillsätts av dess moderbolag Förvaltningsstiftelsen för SR, SVT och UR vars ledamöter i sin tur utses av regeringen.
Senast redigerad av Externalist 2018-03-25 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in