Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Frågorna han fick om utbetalningarna var bra, tydliga och ganska hårda. Özz försökte hela tiden framstå som ovetande, även när frågorna inriktade sig om det var svarta utbetalningar. Han skyllde hela tiden på svågern. Det lät som att han mörkade och inriktade sig på ”damage control”. På frågan om denna tokiga hantering skapat någon osämja i familjen, så hade det inte gjort det... Ingen kan veta om det är frågan om svartarbete menade han. De har inte fått fakturor ÄN, men har väntat/väntar på fakturorna.
I intervjun sas att Uppdrag granskning vill göra reportage om detta och intervjuaren sa att Özz (enligt UG) inte är sugen på att medverka, men Özz var oförstående till det också och menar att tid för intervju är bestämd. Det ska bli intressant att se det avsnittet av UG, där de förhoppningsvis undersöker hela bostadshistorien med tillstånd, renovering, ev. svarta utbetalningar etc.
Att polis är långsamma och ibland väntar länge innan de ”slår till” när det gäller ekonomiska brott är inget ovanligt. Jag tror och hoppas att polis kommer att göra en utredning om detta.
(det fetade)
Jag är ännu inte så uppgiven så att jag tror att detta med Nujens svartaffärer kommer att helt kunna sopas under mattan, men det är viktigt att denna skandal blir belyst innan september.
Visst kan det vara så att utredande myndigheter sedan länge håller på med att samla in fakta kring The Nujens, men jag är skeptisk.
Det finns en sak som talar för att det existerar ett Väktarråd här i landet och det är att MSM så ihärdigt vägrar att ta upp det faktum att klanen Nujen har gött en terrorist vid sin barm. Hela Mediasverige känner till vad Nujens har gjort, men ingen (med nåt enstaka undantag), har velat göra ens en liten artikel om denna skandal.
Gången nu har varit att UG har flaggat för att man kommer att titta närmare på denna skandal. Då blir lille Özz Nujen byxängslig och satsar, efter coachning, på damage control i form av att ta kontakt med gamle kompisen Martin Wicklin. Det framgick tydligt av Söndagsintervjun att ÖN inte var helt bekväm med att låta sig utfrågas av UG.
UG tappar både Nils Hanson och Janne Josefsson under ett och samma år. Måtte de nu få till ett hejdundrande avslutningsavsnitt där Özz Nujen lämnas stående med brallorna nere. Han förtjänar inte bättre, rasisten som hånat folket. Ett folk som tyvärr till stora delar uppskattat att bli pissat på. ÖN är mångmiljonär efter att under flera år från scen fått folk att betala för att bli hånade. Tala om masochism!