2018-03-25, 11:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var nu inte för hård. Tänk dig själv in i hans situation, vilken stress med galna snickaren som gafflar i örat på honom. Man riktigt ser hans beslutsvånda och till slut bestämmer han sig.
Han trodde nog inte att de skulle vara fastkedjade på muggen också, så nedrig kan väl inte ens tv4 vara.

Visst verkar han vara en figur som inte pallar trycket så det blir troligen en av följande som åker ut: Johan, Månsson eller Lillemor.

Den enda jag skulle sakna är Lillemor, hon har förmågan att skapa dramatik.
Men minns du att Månnsons beslutsvånda till att ha valt Lillemor motiverades med "jag tycker du verkar intressant" 😂, diametrala motsatsen till vad man vill höra i denna sits morra ju Marie Fredriksson redan i Roxettes "Turn To Me"

.....antagligen sög hennes underligmedvetna upp den opportunistiska motiveringen det kan ju inte bara var jag. Månsson måste ju få ut något av sitt syndastraff (psykologen säger jag jag jag) vilket kanske rentav var vad som fick henne lack, det hade varit intressant att se Lillemors inhibering ifall han bara lärt sig inte peta i sår som värsta samtalsterapeuten

Då kevinnan alltid är programmerad att känna sä underlägsen o hotad av för klängiga gossar som ba ville efterleva Midnight Run med De Niro...försöker jag påminna mä om.

Månnson tog med sig jobbet bort...varvat med att han var singel och sökande, jag tänker fortsätta tjata om Månsson så länge ni andra fortsätter tjata om taktik och tävlingsaspekterna (livet)
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-03-25 kl. 12:35.
2018-03-25, 11:57
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Ni har båda poänger.

Från början var det nog tänkt att vara mer fokus på renodlad överlevnad. Men med åren har man förstått att det är intrigerna och pakterna som gör att det är intressant. Viss vildmarkskunskap är ju iofs också intressant, som att göra upp eld och bygga vindskydd. Men fokus ligger på vem som är ledartypen och vem som är latmasken i gänget.

I dom första programmen fick dom ju nästan ingen mat, vilket bara gjorde att dom blev slöa och apatiska. Inget hände. Nu ser man till att det finns mat, även om det inte är ett överflöd.

Robinson idag är ett helt annat program. Det går inte att jämföra med Survivor eller The Island med Bear Grylls.

Robinson är idag ett relationsdrama förlagt till en exotisk miljö. Som Oddball skriver skulle ett badhus i Sverige duga. Men som InnesI skriver tror jag inte det skulle locka lika många tittare. Men se på Farmen. Det är ett relationsdrama på en vanlig svensk bondgård, så det funkar oavsett miljö.

En lagom mix av olika personligheter är det optimala, och i den här säsongen tycker jag att man har lyckats bra. Vi har alla sorter, från machomannen till lilla feministen osv. Vi vill ha någon att älska, men vi vill väldigt gärna ha någon att hata också.
2018-03-25, 14:07
Medlem
Det har väl alltid käkats brutala mängder palmhjärta och kokos i Robinson. Att det finns mat betyder inte att det är bra mat.
2018-03-25, 14:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Från början var det nog tänkt att vara mer fokus på renodlad överlevnad. Men med åren har man förstått att det är intrigerna och pakterna som gör att det är intressant. Viss vildmarkskunskap är ju iofs också intressant, som att göra upp eld och bygga vindskydd. Men fokus ligger på vem som är ledartypen och vem som är latmasken i gänget.
Bevisbördan ligger hos er hur det var mer inriktat på överlevnad förr, eller så var det där ett känsloargument
2018-03-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Fast varför vann Martin Melin? Var det inte för att han hade en pakt som höll hela vägen fram? Så minns jag det. Möjligen var tävlingarna mer inriktade på överlevnad men själva programidén och hur och vem som vinner hade aldrig något att göra med vem som klarade sig bäst i vildmarken. Det handlade alltid om vem som spelade spelet bäst.

Angående var man spelar in så är såklart miljön en bidragande del till att programmet blivit populärt. Hade de spelat in programmet i Örebro under November månad hade det inte varit lika intressant. En del är naturligtvis att man placerar människor tillsammans som inte känner varandra i en miljö som de inte är vana att vistas i. Tropisk miljö är för svensken exotiskt och många längtar sig bort till sådana platser. Den är tilltalande helt enkelt.

Nej han vann inte pga en pakt. I slutändan var han den enda kvar i sin pakt som var tokdöd. Det var han mot bland annat Ola, dr-Åsa och Kent... han var tvungen vinna tävlingarna och det gjorde han.
2018-03-25, 15:53
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Nej han vann inte pga en pakt. I slutändan var han den enda kvar i sin pakt som var tokdöd. Det var han mot bland annat Ola, dr-Åsa och Kent... han var tvungen vinna tävlingarna och det gjorde han.

Då mindes jag fel. Men visst paktade han sig till finalen? Nåja, vad som är klart är att han inte vann för att han var den bästa överlevaren. Robinson har alltid handlat om tävlingarna och pakterna, även om temat ofta varit överlevnad.
2018-03-25, 15:57
Avslutad
Söndagar är Robinson! Något gott med söndag, att se fram emot.
2018-03-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Fy fan va nostalgisk man blir. Tänk att det gott mer än 20 år. Vilket jävla genomslag den säsongen fick, reality var ju helt nytt.

Sen har det som sagt alltid paktats, redan från säsong ett 1997.

Minns förresten att det var en som tog livet av sig efter att ha röstats ut i örådet.
2018-03-25, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Fy fan va nostalgisk man blir. Tänk att det gott mer än 20 år. Vilket jävla genomslag den säsongen fick, reality var ju helt nytt.

Sen har det som sagt alltid paktats, redan från säsong ett 1997.

Minns förresten att det var en som tog livet av sig efter att ha röstats ut i örådet.

Debatten bl a för 20 år sedan rörde att Robinson skulle vara mobbing-tv, och att det och liknande program i framtiden inte borde sändas. Fascinerande hur mycket mer "mobbing" tv blivit över åren.

Nästan så man saknar det gamla Siewert Öholm-landskapet.
Även fast jag tyckte "mobbing-tv:n" var underhållande.
2018-03-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Anabola-monster? Varför tror du han går på anabola ? Att han är mer vältränad än vad du är betyder inte att han går på anabola.

PT i LA, aggressiv och stor som ett hus, nej säkert helt ren 🤣

Intresserar mig över huvud taget inte att se ut som ett anabola-monster. Om jag skulle välja en kropp av männen på ön att eftersträva är det nog snarare killen som är tänd på fröken Sverige som ser bra ut.

Är det en släkting/kompis till dig eller varför försvarar du honom så?
2018-03-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Debatten bl a för 20 år sedan rörde att Robinson skulle vara mobbing-tv, och att det och liknande program i framtiden inte borde sändas. Fascinerande hur mycket mer "mobbing" tv blivit över åren.

Nästan så man saknar det gamla Siewert Öholm-landskapet.
Även fast jag tyckte "mobbing-tv:n" var underhållande.

En dokumentär om detta!

https://youtu.be/904lcybsB7A
2018-03-25, 18:45
Medlem
Jag tror Månsson ryker ikväll, Lillemor sitter säkert hon blir immun i tävlingen mot Marie.
Värsta scenariot är ju om Marie åker ut redan, jag gillar henne.
Hon är dock ett stort hot för de andra så röstar de taktiskt kanske hon åker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in