2018-03-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jag kan förstå det. Från Survivor säsong 6.
https://www.youtube.com/watch?v=lTBdPP9kpss
Hahaha det är ju bra tv!
2018-03-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
De fick inte ta med kniv en an deltagarna som jag känner ville ha en machete med men nekades ta med den.
Varför inte? Dom har ju yxor och knivar i alla fall! Och rostiga och skitiga!

Värkar vara mycket uppgjort hur dom ska göra och så!
Från förra säsonger har det spatserade fåglar huff puff och då är det jakt som gäller!
Kan tänkas att teamet släpper lös djur och att det blir en ordnad jakt.
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-03-24 kl. 21:23.
2018-03-24, 21:28
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Kul att feministerna blivit mer passande
vissa tjejer tycker det är och att säga gubbjävel men när dom får hugg så e det gråt och fascistfasoner hahahaha nån borde fan uppfostra dessa 90 talister
2018-03-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Hon kanske tänkte plocka isär den? Stålekrar från hjulen kan man nog göra mycket nyttigt med, liksom metallrören i ramen. Fast det kanske finns något smartare.
Tror jag inte då hon verkar vara nån slags cykelnörd. Tror snarare hon hade tänkt att sätta den i ett sånt där ställ så att man kan cykla stillastående. Idiotisk idé att träna hur som helst med tanke på mattillgången.
2018-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Varför inte? Dom har ju yxor och knivar i alla fall! Och rostiga och skitiga!

Värkar vara mycket uppgjort hur dom ska göra och så!
Från förra säsonger har det spatserade fåglar huff puff och då är det jakt som gäller!
Kan tänkas att teamet släpper lös djur och att det blir en ordnad jakt.
De fick inte ta in vapen till Fiji, förbjudet.
2018-03-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
De fick inte ta in vapen till Fiji, förbjudet.
Att robinson inte ordnar det så dom kan ha sinna grejer?
2018-03-25, 00:15
Medlem
Förstår inte att det är ett sånt jävla gnäll på Desiree. Hade nog irriterat mig en hel del på Anabola-monstret Nick med då han är totalt hjärndöd som inte ens begriper att han är sämst på att göra upp eld.

Hade inte bangat på henne. Det där feministtramset behöver man inte lyssna så noga på. Bara att nicka och låtsas att man håller med och sedan ändå göra som man vill :-)
2018-03-25, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Hade inte bangat på henne. Det där feministtramset behöver man inte lyssna så noga på. Bara att nicka och låtsas att man håller med och sedan ändå göra som man vill :-)
Hon är rätt skön. På Instagram kommenterade hon att Marie sagt typ "jag är inte van vid att svälja så äckliga saker" i samband med att hon svalde sandormen med "your husband has been good to you", alltså att hon sluppit svälja sperma.
2018-03-25, 04:00
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Programidén var väl aldrig egentligen att det främst handlade om överlevnad? I sådana fall hade utröstningar aldrig förekommit. Det var alltid ett tävlingsprogram som gått ut på att få bort sina konkurrenter (oavsett om man fått rösta på någon i det egna eller det andra laget).

Håller inte riktigt med om ovanstående, de första åren kändes det absolut mer inriktat på att kunna överleva på en öde ö - därav namnet Robinson (eller 'Survivor' som den amerikanska versionen heter). Tävlingarna då var inriktade på överlevnadskunskaper och liknande som deltagarna hade nytta av vid vistelsen på ön.

Men med åren som gick så utvecklades programmet mer och mer om att handla om olika pakter, vilket medför att såna som jag inte ids följa det mer än sporadiskt. Tacka vet jag det brittiska programmet där deltagarna får filma själv och inte får någonting med sig till ön, det känns ärligare och intressantare. Man kan ju fråga sig varför de åker ända bort till Fiji för att låta vuxna människor tokljuga för varandra i några veckor när det skulle gå precis lika bra med något vanligt svenskt badhus för det ändamålet.
2018-03-25, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Förstår inte att det är ett sånt jävla gnäll på Desiree. Hade nog irriterat mig en hel del på Anabola-monstret Nick med då han är totalt hjärndöd som inte ens begriper att han är sämst på att göra upp eld.

Anabola-monster? Varför tror du han går på anabola ? Att han är mer vältränad än vad du är betyder inte att han går på anabola.
2018-03-25, 09:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hon Heaps verkar ju psykiskt störd och jävligt märklig.

Månsson är ju efterbliven. Första tanken MÅSTE väl vara att man väljer att bli ihopkedjad med någon från samma kön av respekt för det privata i att gå på toa etc. Redan där röjer han ju sig som en komplett jävla idiot.

Var nu inte för hård. Tänk dig själv in i hans situation, vilken stress med galna snickaren som gafflar i örat på honom. Man riktigt ser hans beslutsvånda och till slut bestämmer han sig.
Han trodde nog inte att de skulle vara fastkedjade på muggen också, så nedrig kan väl inte ens tv4 vara.

Visst verkar han vara en figur som inte pallar trycket så det blir troligen en av följande som åker ut: Johan, Månsson eller Lillemor.

Den enda jag skulle sakna är Lillemor, hon har förmågan att skapa dramatik.
2018-03-25, 11:31
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Håller inte riktigt med om ovanstående, de första åren kändes det absolut mer inriktat på att kunna överleva på en öde ö - därav namnet Robinson (eller 'Survivor' som den amerikanska versionen heter). Tävlingarna då var inriktade på överlevnadskunskaper och liknande som deltagarna hade nytta av vid vistelsen på ön.

Men med åren som gick så utvecklades programmet mer och mer om att handla om olika pakter, vilket medför att såna som jag inte ids följa det mer än sporadiskt. Tacka vet jag det brittiska programmet där deltagarna får filma själv och inte får någonting med sig till ön, det känns ärligare och intressantare. Man kan ju fråga sig varför de åker ända bort till Fiji för att låta vuxna människor tokljuga för varandra i några veckor när det skulle gå precis lika bra med något vanligt svenskt badhus för det ändamålet.

Fast varför vann Martin Melin? Var det inte för att han hade en pakt som höll hela vägen fram? Så minns jag det. Möjligen var tävlingarna mer inriktade på överlevnad men själva programidén och hur och vem som vinner hade aldrig något att göra med vem som klarade sig bäst i vildmarken. Det handlade alltid om vem som spelade spelet bäst.

Angående var man spelar in så är såklart miljön en bidragande del till att programmet blivit populärt. Hade de spelat in programmet i Örebro under November månad hade det inte varit lika intressant. En del är naturligtvis att man placerar människor tillsammans som inte känner varandra i en miljö som de inte är vana att vistas i. Tropisk miljö är för svensken exotiskt och många längtar sig bort till sådana platser. Den är tilltalande helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in