2018-03-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
OM det var en transportstyckning, kan du då förklara varför han skar halsen av Kim?
Kom även ihåg att armarna var kapade intill kroppen.

Tänk även på att han slängde i henne hel först.
Ljög för att skona de anhöriga? Nej fy fan nollan tänker inte på anhöriga. DET är lika säkert som att han ljög om landsättningen av Kim på bryggan.

Han kanske var så klen att han var tvungen att kapa av skallen för att orka bära upp den lemmlösa torson?

Klart att han ljuger. Det tycks en del av vittnena också göra.
Citera
2018-03-24, 20:45
Medlem
Merwinnas avatar
Men alltså, Expressen. Peter Kadhammar skriver om den unga kvinnan som förhördes igår. Han skriver själv att "Rätten har beslutat om namnförbud: massmedierna får inte lämna detaljer som kan identifiera kvinnan." Men själv berättar han att "Hon antogs som praktikant och blev hans "propagandaminister". Åklagaren använder det ordet. Den unga kvinnan instämmer. Hon ordnade en hemsida, klisterlappar och en logotyp som skulle hjälpa Peter Madsen att marknadsföra sin verksamhet." (Min fetstilsmarkering.)

En snabb googling av orden "propagandaminister" och "Raketmadsen" ger hennes namn, i den andra texten man får som förslag från Google:

https://ing.dk/blog/nyheder-tid-rum-raketmadsens-189557

Är Kadhammar dum i hela huvudet? (Ja, jag vet att jag outade lilla Anja redan i morse. Men jag a) är inte anställd på en tidning och behöver därför inte bry mig om varken lagar eller pressetiska regler och b) jag har inte juristutbildning och c) jag har inte arbetat som åklagare i en massa år.

ÄR han så här dum eller gjorde han det med flit..?
Citera
2018-03-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Forskning visar att porr på rulle och online skadar våra ungdomar, så de får en skev syn på sexualitet och kärlek. Claim other then that? You put up that research my man!
Det finns ingen motsättning i det. Att däremot skylla PM brott på vår kultur beror mer på att du har svårt att acceptera det han gjort eftersom du känner dig nära honom och inte på fakta.
Citera
2018-03-24, 20:51
Medlem
Merwinnas avatar
Enligt Kadhammar var det dessutom sitt eget sköte hon fotograferade, speglat i köttyxan. Så nu har han avslöjat DET också, som de danska medierna suddade över så att man inte skulle veta om det var hennes eget underliv eller inte.

https://www.aftonbladet.se/a/J1RPKR/peter-madsen-var-besatt-av-doda-berattar-den-unga-skora-kvinnan

"Den unga kvinnan speglade sitt sköte i en blank köttyxa, fotograferade och skickade bilden till Madsen."
Citera
2018-03-24, 20:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja huja vilken iskall manipulativ jäkel. Glömde fråga om förvaring - är det nåt minimum, typ lägsta som i Sverige (14 år).

Nu var det drömtänkande, skrev 34 år först, hahahahahaha.

Citat:
Snittid på 15 år
Straffet sägs vara på obestämd tid, men efter tre års inlåsning görs en prövning av om den dömde fortfarande anses vara för farlig för att vistas bland andra. Efter 12 år kan justitieministern besluta om straffet ska tidsbestämmas.

– Det kan vara kortare än en livstidsdom, men det kan också innebära att han aldrig kommer ut, om läkarna inte vågar säga att han inte längre är farlig, säger Eva Smith, professor emerita i straffrätt vid Köpenhamns universitet till TT.

Snitttiden för de som har dömts till förvaring är cirka 15 år.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/livstids-fangelse-eller-forvaring

Jag tycker att den här sk farlighetsbedömningen är betydligt bättre än RPU som jag ser som hokuspokus skit. Vi borde också ha farlighetsbedömningar där personerna inte kommer ut om dom fortfarande anses farliga. Det är liksom en självklarhet i mina ögon.
Citera
2018-03-24, 21:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Irriterande att tråden drunknar i inlägg från användare som håller hög profil men som missat det mest det mest grundläggande i fallet. Rättsläkaren menar att Kim utsattes för minst ett stick i underlivet medan hon fortfarande var i livet.

Jag har svårt att förstå er som ifrågasätter det intresse detta fall väcker. Det måste ju vara ett av de mest anmärkningsvärda brottmålen i modern tid. Begåvad journalist torteras ihjäl, förmodligen på havets botten, i en hembygd ubåt av en sexuellt utlevande särling som även konstruerar fullt fungerande raketer och fantiserar om att själv dö i ett rör tillsammans med kvinnor och kattungar. PM är för extrem för att vara trovärdig som seriefigur och brottsoffret arbetade på hög journalistisk nivå med människorättsfrågor. Sällan har dikten blivit så överträffad av verkligheten som här.

Att skuldbelägga Kim, som alltså tycks ha torerats till döds, för att hon begav sig ut en sväng under sin avskedsfest, för att komma till puben ett par timmar senare, är stört.
Same same... år ut och år in.

Kim har torterats på det mest fasansfulla sätt - och skändas bortom döden, värre än tänkbart.
En ung tjej som upplevt den värsta skräcken som inte ens är greppbar.
När helvetet är klar med henne sågar han henne i bitar och dumpar som en påse skit.

Nämen då fortsätter vi väl - varför inte verbal kränkning också. HUR kunde hon vara så dum och göra en arbetsintervju - finns det inget säkerhetstänk?
Hon kan ju helt klart skylla sig själv och inte nog med det - hon var inte ens schysst som for iväg från vännerna, det är mycket viktigare att älta än fokus på förövaren.

Denna empatistörda inställning rullar på om och om igen, i varenda tråd och förstör diskussioner som blir sönderhackade för personer som verkligen är intresserade av rättsfallet och främst att den perverse jäveln blir inlåst länge för det han gjort.

Det enda som saknas är att skylla på oskyldiga människor i offrets vänkrets - för nog är det väl nån vän till Kim som mördat henne?
Det går inte i denna tråd och då får man ge sig på annat.

Fy fan för det här fenomenet och främst för Kim. Måtte ALDRIG nån anhörig titta in i denna tråd.
Citera
2018-03-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Same same... år ut och år in.

Kim har torterats på det mest fasansfulla sätt - och skändas bortom döden, värre än tänkbart.
En ung tjej som upplevt den värsta skräcken som inte ens är greppbar.
När helvetet är klar med henne sågar han henne i bitar och dumpar som en påse skit.

Nämen då fortsätter vi väl - varför inte verbal kränkning också. HUR kunde hon vara så dum och göra en arbetsintervju - finns det inget säkerhetstänk?
Hon kan ju helt klart skylla sig själv och inte nog med det - hon var inte ens schysst som for iväg från vännerna, det är mycket viktigare att älta än fokus på förövaren.

Denna empatistörda inställning rullar på om och om igen, i varenda tråd och förstör diskussioner som blir sönderhackade för personer som verkligen är intresserade av rättsfallet och främst att den perverse jäveln blir inlåst länge för det han gjort.

Det enda som saknas är att skylla på oskyldiga människor i offrets vänkrets - för nog är det väl nån vän till Kim som mördat henne?
Det går inte i denna tråd och då får man ge sig på annat.

Fy fan för det här fenomenet och främst för Kim. Måtte ALDRIG nån anhörig titta in i denna tråd.

Och sen alltid detta falska påstående som ingen har yttrat sig överhuvudtaget någonsin i denna tråd (eller ens i många andra). Fattas bara att du påstod att motståndarsidan anser att hon "förtjänade" att bli torterad till döds..

Å ena sidan är alla män djur - rovdjur - och det kryllar av mördare där ute på våra gator. Å andra sidan SKA en kvinna inte ha något säkerhetstänk i sin skalle, eftersom alla män - även kufarna - ska respektera den emanciperade kvinnans rätt till sin egen kropp.

Det är din sidas budskap. Hur orealistisk det sen än månne vara..
Senast redigerad av sno 2018-03-24 kl. 21:22.
Citera
2018-03-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/livstids-fangelse-eller-forvaring

Jag tycker att den här sk farlighetsbedömningen är betydligt bättre än RPU som jag ser som hokuspokus skit. Vi borde också ha farlighetsbedömningar där personerna inte kommer ut om dom fortfarande anses farliga. Det är liksom en självklarhet i mina ögon.

Bra. Han kommer troligtvis aldrig ut igen, om han döms till förvaring. Han är för farlig och sexualsadister går (vad all forskning visar) inte att bota. Han kan ju sitta där med Amagermannen, Jensen och Peter Lundin och liknande kräk tills han dör av ålderdomssvaghet.

Det finns åtminstone en person som jag är säker på kommer besöka honom, men hur ska det gå? Han kommer kanske sticka dennes journalistpenna i ögat på vederbörande under ett ebsök, för att ha "lite kul". Så mycket annat går inte göra i fängelset.
Citera
2018-03-24, 21:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och hade raketen varit klar så skulle intervjun skett där den förvarades eller i anslutning till avfyrningsplats. Skulle man intervju en konstnär sker intervjun i ateljén, en forskare på labbet ..inte sätter man sig på ett fik

På Raketlabbet medan det var annat folk kvar där, hade ju gått alldeles utmärkt. Hon hade bara kunnat intervjua honom när hon ändå var där, vid téet, och så ta ett par foton mot någon raket eller kraschdocka, och kanske en exteriör också mot hangaren eller avfyrningsrampen eller människocentrifugen. Eller ett foto mot Nautilus - utifrån. Problem solved. Man måste inte vara borta i flera timmar och dyka ner till havsbotten för att lave en intervju.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag trodde att du kunde läsa mina tankar. Många här hävdar att de kan göra det

Det är en märklig (bort)förklaring att de för de blivande barnens skull skulle gifta sig för att skapa familjen en traditionell ram – som de sen bryter mot hela tiden. Inte ens det danska äktenskapet är polyamoröst utan just monogamt. Och man behöver inte gifta sig om man inte tror på den institutionen.

Att tillbringa så många år av ens liv tillsammans med galningen kan inte gå utan att det sipprar ut ett och annat under årens lopp. Med det sagt behöver S inte ha varit medveten om Madsens styckmordsdrömmar..

Dessa polyamorösa tramspellen som låtsas vara annorlunda och tillåtande trillar sen ändå dit när de precis som alla omoderna moralister gifter sig eller vill gifta sig för att markera någon sorts särställning. Patetiskt i mina ögon.

Huruvida Deidre kan stå emot frestelsen och smickret beror helt och hållet på hur mottaglig hon är för terapin. S har säkert redan börjat en intensivterapi som kommer att fortsätta flera år till..

Dessutom har ju M sagt att han inte vill ha några barn. Han har både sagt det till Djursing - att han inte har tid med familj, att han har valt bort det därför - och i kommentarerna till ett blogginlägg. Där skrev han själv att han "lyckats snege runt barnevögnerne" (vet inte om det blev rätt stavat, men ni förstår nog). Det där med att skaffa ett barn låter som en efterkonstruktion, för att verka mer... normal.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och var intervjuas minröjaren?

Helst med minst en fot stående på en mina! Det blir inte tillräckligt autentiskt annars!

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilket festande? Och vilka medarbetare talar du om? Du är inte lite fördomsfull och inbillningssjuk.
Det förkom inga droger eller "festande" på arbetsplatsen vad vi vet.
När PM var ung för mer än 20 år sedan var det en del festande tillsammans med konstnärskollektivet
Halfmachine. Det festande Djursing beskriver är ju från PMs ungdomstid. (Biografi,vet du väl vad det är?)
Dessutom brukade PM inte alkohol och droger. Så vad yrar du om här?

Vi fick ju senast nu i veckan - minns inte om det var på ons eller tors - veta att M träffat en ung tjej på en stor fest han upplåtit hangaren för, och inlett ett förhållande med henne. Han upplät ju även Nautilus för svensexor - vilket man kanske inte skulle tro i och med att han var så rädd om henne. Men han behövde ju pengarna.Tror det var med technomusik, men jag börjar bli trött nu....
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-24 kl. 21:33.
Citera
2018-03-24, 21:25
Medlem
Merwinnas avatar
Intressant förresten, att det var Anja och Deirdre han tänkte ha trekanten med. En god gissning är att Anja hade blivit offret eller "offret", som skulle bindas fast i ubåten...
Citera
2018-03-24, 21:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
OM det var en transportstyckning, kan du då förklara varför han skar halsen av Kim?
Kom även ihåg att armarna var kapade intill kroppen.

Tänk även på att han slängde i henne hel först.
Ljög för att skona de anhöriga? Nej fy fan nollan tänker inte på anhöriga. DET är lika säkert som att han ljög om landsättningen av Kim på bryggan.

Han behöver ju inte ha skurit halsen av henne i livet, utan det kan ha varit en del av avkapningen av huvudet. Som var nödvändig för att göra kroppen lättare att dra upp.
Citera
2018-03-24, 21:29
Medlem
[quote=Moosky|63594214]Jag tolkade det som att han var besviken eller arg på S. Och kanske även ett adresserat sätt att påpeka att hon inte uppfyllde allt han önskade. Ett grisigt uttalande enligt min tolkning. S har väl sagt upp bekantskapen medan D slirar lite fortfarande. Han vill säkert ha någon att brevväxla med eller om det tillåts besök.

Ja det var väl något äckligt maktspel mot S i guess? Han är inte enbart ett monster, han är dum i huvudet med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in