2018-03-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, men förutom tatueringen - som gjorts av väldigt personliga och speciella skäl - så ser hon aldrig trashig ut. Och hon har utbildning och arbete, t.o.m. ett arbete som många skulle vilja ha. (Samtidigt är det NÅGONTING som är fel på henne också... vi snackar ju grader i Helvetet här, inte att några kvinnor runt M skulle vara fullt normala.)

Jag undrar om han inte yttrade sig så varmt om D endast p.g.a. att S svikit för gott, medan D fortfarande kan finnas kvar. Man måste komma ihåg att M ofta eller alltid försöker manipulera någon eller några med det han säger! OM han föredragit D framför S när han hade möjlighet att välja, så hade han ju lätt kunnat skilja sig från S och gifta om sig med D när som helst, eftersom D var klar på att hon önskat det hela tiden.

Men käre värld. S har ju varit M:s hustru, han har fått ligga med henne hur mycket han har velat i hemmets lugna vrå. Han har inte behövt trycka sin penis mot henne eller peta henne mellan benen i hangaren... För övrigt svarade hon (gårdagens vittne) ju "nej" på frågan om hon haft ett sexuellt förhållande med M. Nu får du läsa en gång till...
Hemliga vittnet! Bakom lyckta dörrar! Ingen rapportering! Inga journalister! HEMLIGT för alla utom rätten.
NU FÅR DU VÄL LÄSA PÅ!
EDIT: "Fredagens sista vittne är helt anonymt, och kommer att höras bakom stängda dörrar. Media är inte tillåtna att rapportera om det, och får inte heller ta del av vittnesmålet."
Det övriga om "hemliga vittnet" kan du läsa om i alla tidningar,svenska och danska igår.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-24 kl. 19:43.
Citera
2018-03-24, 19:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, men förutom tatueringen - som gjorts av väldigt personliga och speciella skäl - så ser hon aldrig trashig ut. Och hon har utbildning och arbete, t.o.m. ett arbete som många skulle vilja ha. (Samtidigt är det NÅGONTING som är fel på henne också... vi snackar ju grader i Helvetet här, inte att några kvinnor runt M skulle vara fullt normala.)
Det kan finnas helt normala familjer kring en sån här person, du de förutfattade meningarnas mästare.
De väljer nämligen med omsorg det som ska se bra och stabilt ut utåt sett.
Citat:
Jag undrar om han inte yttrade sig så varmt om D endast p.g.a. att S svikit för gott, medan D fortfarande kan finnas kvar. Man måste komma ihåg att M ofta eller alltid försöker manipulera någon eller några med det han säger! OM han föredragit D framför S när han hade möjlighet att välja, så hade han ju lätt kunnat skilja sig från S och gifta om sig med D när som helst, eftersom D var klar på att hon önskat det hela tiden.
Du ÄR lättlurad. Han sitter några dagar innan hon ska vittna och vet att hon slukar allt om fallet. Tänk att efter alla år få höra dessa ord att hon egentligen var den fru han borde tagit.
Waow! Ditte som sa att hon skulle gifta sig direkt även om han styckat.
Gissa om PM är medveten om detta efter alla år och han är har ingen empati och bryr sig inte mer om henne än att hon är en trogen madrass.
Citera
2018-03-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom har hanterat fler dårar än Madsen, dessutom tror jag att han känt sig trängd. Han har inte kunnat fly undan på samma sätt. Mest troligen har han haft ett eller annat utbrott under perioden.

Han ÄR en udda person med synnerligen djupa störningar, vilket inte undgått deras studium av honom.

För mig kändes utlåtandet helt adekvat, vilket väl förstärks och bekräftas av gärningen.

Hoppas på evig förvaring.

Han är störd, sjuk och skadad. Utlåtandet är troligen mitt i prick. Min förundran rör att han ens deltog och bjöd på underlaget. Han vägrade ju till exempel att under rättegången tala om styckningen som han ju ändå erkänt. Men säkert kan det ha varit som du skriver att utbrotten och aggressiva svar och manövrar gav endel av underlaget.
Senast redigerad av Fårfällen 2018-03-24 kl. 19:35.
Citera
2018-03-24, 19:32
Medlem
Citat:
Det var för den skull inte nödvändigt att åka iväg ensamma tillsammans i ubåten på kvällen. Det är inte normalt journalistiskt arbete alls, sorry.
Att åka iväg på förmiddagen hade varit ok men inte en ljus varm sommarkväll när människor sitter ute och vinkar åt båten.
Citera
2018-03-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Det verkar ju som att intervjuer, tester, iakttagelser och frågor utifrån fakta utifrån som utredarna har rätt att begära ut från olika instanser utgör huvudunderlaget till utlåtandet ( alltså inte filmer eller andras berättelser). Och där har han då gett dem tillräckligt för att klassificera honom som narcissistisk psykopat, patologisk lögnare och pervers. Värsta möjliga utlåtandet från hans persoektiv, helt i linje med det brott han är åtalad för. Ett alternativ hade ju varit att inte delta med ngn krystad ursäkt eller inte ge några som helst aktiva svar i denna riktningen. Sorry, jag fastnar lite i detta.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättspsykiatrisk_undersökning

PM nekade från en början att delta, varpå Åklagaren svarade att då blev det tvångsintagning.

Det slutade med en kompromiss, PM skjutsades dit dagtid och hem till fängelset varje kväll. Sova på fängelset fick han.
Senast redigerad av Remark 2018-03-24 kl. 19:35.
Citera
2018-03-24, 19:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Och trots sin fru så benämnde han Deidre som "hustrun jag aldrig haft" vid ett tillfälle. Jag minns inte exakt när det var men jag skrev om det här efteråt. Vad tusan menade han med det?

Jag tolkade det som att han var besviken eller arg på S. Och kanske även ett adresserat sätt att påpeka att hon inte uppfyllde allt han önskade. Ett grisigt uttalande enligt min tolkning. S har väl sagt upp bekantskapen medan D slirar lite fortfarande. Han vill säkert ha någon att brevväxla med eller om det tillåts besök.

Citat:
Det var för den skull inte nödvändigt att åka iväg ensamma tillsammans i ubåten på kvällen. Det är inte normalt journalistiskt arbete alls, sorry.

Skitsnack!
Senast redigerad av Moosky 2018-03-24 kl. 19:35.
Citera
2018-03-24, 19:36
Bannlyst
Citat:
Kände du honom personligen..? I så fall får du berätta mer! *ber snällt*

Ja.

Nej tack!
Citera
2018-03-24, 19:36
Medlem
Citat:
PM nekade från en början att delta, varpå Åklagaren svarade att då blev det tvångsintagning.

Det slutade med en kompromiss, PM skjutsades dit dagtid och hem till fängelset varje dag. Sova på fängelset fick han.

Det är standard att man bara är på kliniken dagtid.
Citera
2018-03-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

My bad. Tack.
Citera
2018-03-24, 19:39
Medlem
Citat:

Det slutade med en kompromiss, PM skjutsades dit dagtid och hem till fängelset varje kväll. Sova på fängelset fick han.

Ok. Så han gjorde ett försök ändå.
Citera
2018-03-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Ok. Så han gjorde ett försök ändå.

Ja, vägran kom direkt. Man förstår varför.
Citera
2018-03-24, 19:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hur lång tid jämfört med svensk? Här sker ju en beteendestudie, hur vederbörande interagerar med andra, gruppbeteende, isloering, följer regler, attityd osv osv osv. i flera veckor 24/7.
Förutom alla tester alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in