2018-03-23, 20:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickikott
Jupp, det jag skrev nyss. Tyvärr så innebär det ju då att Krimskramset kan fortsätta flöda, medan exempelvis köp från små aktörer på tex. eBay fastnar i PosMord-Karusellen...
Vill man ha sitt paket snabbt så anlitar man inte China Post utan väljer någon annan typ DHL, TNT, EMS eller UPS då blir det ingen fördröjning utan paketen kommer fram inom utlovad tid!
Citera
2018-03-23, 20:46
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
På Aliexpress kan man se landet varje recension kommer från, i motsats till andra plattformar.
Grundar svenskarnas antal recensioner till just max någon promille.

Kan aldrig tänka kineser skulle gå med på speciella rutiner för ett sånt fåtal kunder.

Det är ju mest ryssar tycker jag, och allt är värdelöst översatt

Brukar aldrig recensera något, då tiden att göra det är alldeles för kort. Det är väl därför många skriver "hasn't tested the product yet but it arrived ok" och 5 stjärnor
Citera
2018-03-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det är ju mest ryssar tycker jag, och allt är värdelöst översatt

Brukar aldrig recensera något, då tiden att göra det är alldeles för kort. Det är väl därför många skriver "hasn't tested the product yet but it arrived ok" och 5 stjärnor
Du har 5 månader på dig att lämna feedback på Aliexpress, för mig är det inte så kort tid ,men vi är ju alla olika.
Citera
2018-03-23, 21:08
Medlem
Zer0Shits avatar
Man kommer att få betala för att få det levererat till sig antar jag. Alltså man får betala det först efter försändelsen anlänt till Sverige.

Betalar ingen så skickas det antagligen tillbaka så som paket som skickas efter till ombud gör om ingen kommer och hämtar ut det.

Edit: Varför inte googla eller kolla i befintlig tråd?
Citera
2018-03-23, 21:21
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Du har 5 månader på dig att lämna feedback på Aliexpress, för mig är det inte så kort tid ,men vi är ju alla olika.

Jag kan inte lämna recension längre på saker jag beställde i slutet av januari
Citera
2018-03-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Hoppas det stämmer, skall bli intressant att se vad "straffavgiften" för att betala momsen blir hos dem, isåfall.

Mest intressant blir att se om fler följer efter?
Jag har aldrig handlat hos Wish - så jag vet noll om dem.

Tron är de sista man mister, sägs det. Det sägs även att tron kan försätta berg.
Tro du med
Wish verkar ha ett "tajtare " förhållande med sina säljare och att man betalar via Klarna gör nog att det är lättare att få med alla på skuta så att säga, hoppas att Aliexpress hänger på ,men jag tror inte det finns samma incitament för det som det finns på Wish
Citera
2018-03-23, 21:27
Medlem
Citat:
Jag kan inte lämna recension längre på saker jag beställde i slutet av januari
Hm ,gå in på My Aliexpress>>>Manage Feedback och titta .
Citera
2018-03-23, 21:30
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Hm ,gå in på My Aliexpress>>>Manage Feedback och titta .

Citat:
Guidelines
1. You can leave feedback for sellers within 30 days in "Orders Awaiting My Feedback".

Citat:
No orders waiting for feedback

Har då alltid varit såhär för mig
Citera
2018-03-23, 21:33
Medlem
Citat:
Har då alltid varit såhär för mig
ser nu att man måste nog ha lämnat feedback initialt( 30 dagar) för att kunna lämna en recension senare,(150 dagar)sorry, mitt misstag!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2018-03-23 kl. 21:44.
Citera
2018-03-23, 21:47
Medlem
När kom kineserna på att de kan svämma över andra med post? Runt 2008? Varför inte tidigare?
Jag har skickat vykort från Kina till Sverige och det var inte gratis på nåt sätt. För vilka ju kineser gäller denna subvention?
Citera
2018-03-23, 21:56
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
När kom kineserna på att de kan svämma över andra med post? Runt 2008? Varför inte tidigare?
Jag har skickat vykort från Kina till Sverige och det var inte gratis på nåt sätt. För vilka ju kineser gäller denna subvention?
Företag?
Citera
2018-03-23, 22:08
Medlem
Lyzzas avatar
I dag fick jag mitt paket som postnord hållit som gisslan. Man får vara glad för det lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in