Citat:
Ursprungligen postat av
givemeyourmoney
När Aliexpress har gått in och avgjort en twist, så har det stått nått i stil med att " du är en trovärdig kund, bla bla bla ,därför har vi beslutat att återbetala hela beloppet.
Wish har aldrig sagt något liknande, De brukar beklaga att varan är trasig, inte kommit etc etc. De kan nog avgöra vem som är värd att ha kvar som kund baserat på köpvilja och betalningsförmåga. Finns säkert en algoritm som räknar ut vilka som är trovärdiga och om det blir för många dispyter.
Mitt senaste mail från Wish:
Tack för ditt tålamod och för att du kontaktar oss på Wish kundtjänst.
Jag är verkligen ledsen över att du har upplevt problem med din leverans. Jag förstår att du har väntat länge och vill be så mycket om ursäkt för detta, jag vet själv hur det känns. Det är inte kul när man väntat på sin vara!
Av den information som jag kan se här verkar det tyvärr som att din beställning har kommit bort påväg hem till dig.
Jag kan dock informera att vi har gjort en återbetalning till dig. Det som är viktigt att veta är att det kan ta 7-14 arbetsdagar för att få återbetalningen via Klarna. Om fakturan inte har betalats än kommer denna att annulleras.
Om du får produkten efteråt så behöver du inte oroa dig för att skicka tillbaka den till oss. Om din återbetalning inte kommit efter 14 bankdagar, eller om du upplever andra problem med fakturan så ber vi dig kontakta Klarna som är mellanhanden i detta fall.
Det är bara att kontakta dem här:
https://klarna.se
Återigen vill jag be om ursäkt för att din beställning inte kommit fram till och vi beklagar ifall detta orsakat komplikationer för dig. Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor eller funderingar.
Tack för att du handlar hos Wish!
Jag önskar dig en riktigt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,