2018-03-19, 20:14
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är ju det jag säger varan skickas i retur till säljaren, Wish eller Ali har ingen aning om att det sker då dom endast är inblandade i köp och betalningprocessen. Wish eller Ali hanterar inga paket som du tidigare påstod!
Nej, alla försändelser registreras. Wish frågar köparen om varan mottagits när leveranstiden löpt ut. Svarar köparen nej så går köpet tbx och säljaren får inga pengar. På det här viset är Wish en dröm att handla av. Det kan inte gå fel, om det inte vore för PN som pajat hela skiten.

När påstod jag att Wish hanterar paket?
Citera
2018-03-19, 20:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Nej, alla försändelser registreras. Wish frågar köparen om varan mottagits när leveranstiden löpt ut. Svarar köparen nej så går köpet tbx och säljaren får inga pengar. På det här viset är Wish en dröm att handla av. Det kan inte gå fel, om det inte vore för PN som pajat hela skiten.

När påstod jag att Wish hanterar paket?
Jag har handlat en massa gånger från Ali, Wish och eBay m.fl. och har aldrig svarat på om varan kommit fram eller gett något omdöme eller betyg om säljaren, har dom aldrig fått betalt då menar du?
Citera
2018-03-19, 20:23
Medlem
Helt rätt! Postnord får inte in ett öre i ersättning från Kina pga nåt gammalt avtal som gjordes när Kina fortfarande var ett U-land. Nu försöker Kina med alla medel sälja sina billiga plastprylar till svenskar som tror de gör ett kap, för noll och ingenting i frakt.
Citera
2018-03-19, 20:30
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jag har handlat en massa gånger från Ali, Wish och eBay m.fl. och har aldrig svarat på om varan kommit fram eller gett något omdöme eller betyg om säljaren, har dom aldrig fått betalt då menar du?
Om du inte svarar så utgår de ifrån att du fått varan. Jag har gjort precis tvärtemot dig och varit en aktiv köpare. Jag har alltid fått tbx pengarna på defekta/felaktiga/inte varit nöjd etc varor och på de jag inte tagit emot så har jag sagt till och fått degen tbx. Ingen diskussion någonsin!

Om vara dimper ner dagen efter spelar ingen roll. De återkräver aldrig något. Det enda har varit att man ska kunna dokumentera genom ett foto att man tagit emot en felaktig vara eller något man vill reklamera. Busenkelt.

Om jag ska kritisera något, förutom PN som stuit, slarvat bort eller krossat paket, så är det Klanta (även känt som Klarna). Deras hantering av återbetalningar är ett jävla skämt.
Citera
2018-03-19, 20:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Om du inte svarar så utgår de ifrån att du fått varan. Jag har gjort precis tvärtemot dig och varit en aktiv köpare. Jag har alltid fått tbx pengarna på defekta/felaktiga/inte varit nöjd etc varor och på de jag inte tagit emot så har jag sagt till och fått degen tbx. Ingen diskussion någonsin!

Om vara dimper ner dagen efter spelar ingen roll. De återkräver aldrig något. Det enda har varit att man ska kunna dokumentera genom ett foto att man tagit emot en felaktig vara eller något man vill reklamera. Busenkelt.

Om jag ska kritisera något, förutom PN som stuit, slarvat bort eller krossat paket, så är det Klanta (även känt som Klarna). Deras hantering av återbetalningar är ett jävla skämt.
Då kan man ju alltid hävda att man inte fått några varor och alltid få varorna gratis, bara att beställa en massa dyra saker och sedan kräva återbetalning? Smart...
Citera
2018-03-19, 20:37
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Då kan man ju alltid hävda att man inte fått några varor och alltid få varorna gratis, bara att beställa en massa dyra saker och sedan kräva återbetalning? Smart...
Det ser de nog igenom rätt kvickt. Ärlighet vara längst eller....

Dyrare varor brukar gå som REk och har inte PN stulit försändelsen så måste du kvittera ut den med leg o underskrift.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-03-19 kl. 20:40.
Citera
2018-03-19, 20:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Vet inte om ärlighet varar längst ta det här med momsen t.ex. hur många var ärliga och betalade den innan :-)
Citera
2018-03-19, 20:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Vet inte om ärlighet varar längst ta det här med momsen t.ex. hur många var ärliga och betalade den innan :-)
Men det är en helt annan femma. Blåsa Magda och sjuklöverns mångkulturella dyngsamhälle är helt legitimt. Om jag kunde skulle jag köpa allt ifrån någon annan för att inte betala moms.
Citera
2018-03-19, 20:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Men det är en helt annan femma. Blåsa Magda och sjuklöverns mångkulturella dyngsamhälle är helt legitimt. Om jag kunde skulle jag köpa allt ifrån någon annan för att inte betala moms.
Aha selektiv ärlighet :-)

Vet inte om det är så mycket bättre i Kina https://www.youtube.com/watch?v=v0Kif9cugQ0
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-19 kl. 20:50.
Citera
2018-03-19, 20:52
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Aha selektiv ärlighet :-)

Vet inte om det är så mycket bättre i Kina https://www.youtube.com/watch?v=v0Kif9cugQ0
quid pro quo

Jag bor inte i Kina.
Citera
2018-03-19, 20:54
Medlem
Citat:

Citat:

Dyrare varor brukar gå som REk och har inte PN stulit försändelsen så måste du kvittera ut den med leg o underskrift.
När Aliexpress har gått in och avgjort en twist, så har det stått nått i stil med att " du är en trovärdig kund, bla bla bla ,därför har vi beslutat att återbetala hela beloppet.
Citera
2018-03-19, 20:59
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
När Aliexpress har gått in och avgjort en twist, så har det stått nått i stil med att " du är en trovärdig kund, bla bla bla ,därför har vi beslutat att återbetala hela beloppet.
Wish har aldrig sagt något liknande, De brukar beklaga att varan är trasig, inte kommit etc etc. De kan nog avgöra vem som är värd att ha kvar som kund baserat på köpvilja och betalningsförmåga. Finns säkert en algoritm som räknar ut vilka som är trovärdiga och om det blir för många dispyter.

Mitt senaste mail från Wish:

Tack för ditt tålamod och för att du kontaktar oss på Wish kundtjänst.

Jag är verkligen ledsen över att du har upplevt problem med din leverans. Jag förstår att du har väntat länge och vill be så mycket om ursäkt för detta, jag vet själv hur det känns. Det är inte kul när man väntat på sin vara!

Av den information som jag kan se här verkar det tyvärr som att din beställning har kommit bort påväg hem till dig.

Jag kan dock informera att vi har gjort en återbetalning till dig. Det som är viktigt att veta är att det kan ta 7-14 arbetsdagar för att få återbetalningen via Klarna. Om fakturan inte har betalats än kommer denna att annulleras.

Om du får produkten efteråt så behöver du inte oroa dig för att skicka tillbaka den till oss. Om din återbetalning inte kommit efter 14 bankdagar, eller om du upplever andra problem med fakturan så ber vi dig kontakta Klarna som är mellanhanden i detta fall.

Det är bara att kontakta dem här:

https://klarna.se

Återigen vill jag be om ursäkt för att din beställning inte kommit fram till och vi beklagar ifall detta orsakat komplikationer för dig. Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor eller funderingar.

Tack för att du handlar hos Wish!

Jag önskar dig en riktigt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-03-19 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in