Citat:
Ursprungligen postat av
kickikott
Postnord har lyckats få till avtal med Wish. Innebärande att Wish kommer att Momsdeklarera redan vid köpet. Detta lär innebära att varor via Wish undgår avgiften så småningom.
Hoppas det stämmer, skall bli intressant att se vad "straffavgiften" för att betala momsen blir hos dem, isåfall.
Mest intressant blir att se om fler följer efter?
Jag har aldrig handlat hos Wish - så jag vet noll om dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Betvivlar riktigheten i dessa uppgifter, och tror det bara är önsketänkande?
Varför skulle kineser särbehandla Sverige och svenskar, som max svarar för någon promille av försäljningen?
Tron är de sista man mister, sägs det. Det sägs även att tron kan försätta berg.
Tro du med