2018-03-23, 13:18
  #5413
Medlem
ballebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Om det inte står något om tullhantering i din spårningsinfo så tror jag inte att du behöver betala några avgifter, men jag är inte säker.

Nej, bara "på väg" och sen att jag ska få en avi när försändelsen finns att hämta... Uppdaterar nästa vecka!
Citera
2018-03-23, 13:35
  #5414
Medlem
Guru-Gurus avatar
Nu har Postnord blivit anmälda till konkurrensverket.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25421-postnord-anmals-till-konkurrensverket
Citera
2018-03-23, 13:38
  #5415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej China post är inte gratis du betalar frakten via din skattsedeln.

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad har China Post subventionerade frakter att göra med Postnords vinst eller förlust menar du?

Nej China post är inte gratis du betalar frakten via din skattsedeln.

Skattepengar behöver vi ju inte skjuta till innan PN går med förlust. Så länge de går med vinst är det ju tvärs om och de genererar pengar när de går med vinst.

Kimdah Du som är avlönad av PostNord för att vara nättroll och störa kritiker alla kritiker till PN. Titta er egen hemsida så kan du se årsbokslutet för 2017, plus drygt en halv miljard i vinst. Staten har inte behövt skjuta till ett öre till verksamheten tvärt om ..

PostNord Sverige
Nettoomsättning, MSEK 22 671 (23 025)
Justerat rörelseresultat, MSEK 515 (824)
Antal brev, miljoner 1 637
Antal paket, miljoner 97,7
Utlämningsställen, cirka 2 000
Medarbetare (FTE) 19 550 (19 534)
__________________
Senast redigerad av EnAnonymTyp 2018-03-23 kl. 13:49.
Citera
2018-03-23, 13:40
  #5416
Medlem
[quote=Tinos|Blir att bojkotta utrikesköp efter detta.[/QUOTE]

PostNord/Staten/Svenska eHandlarna har vunnit.
Citera
2018-03-23, 13:51
  #5417
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Svenska eHandlarna

Tveksamt, då många prylar har 1000% vinstmarginal här, och skitmånga grejer finns inte ens hos dem
Citera
2018-03-23, 13:51
  #5418
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Nej China post är inte gratis du betalar frakten via din skattsedeln.

Skattepengar behöver vi ju inte skjuta till innan PN går med förlust. Så länge de går med vinst är det ju tvärs om och de genererar pengar när de går med vinst.

Kimdah Du som är avlönad av PostNord för att vara nättroll och störa kritiker alla kritiker till PN. Titta er egen hemsida så kan du se årsbokslutet för 2017, plus drygt en halv miljard i vinst. Staten har inte behövt skjuta till ett öre till verksamheten tvärt om ..

PostNord Sverige
Nettoomsättning, MSEK 22 671 (23 025)
Justerat rörelseresultat, MSEK 515 (824)
Antal brev, miljoner 1 637
Antal paket, miljoner 97,7
Utlämningsställen, cirka 2 000
Medarbetare (FTE) 19 550 (19 534)
Nu handlar det ju inte om PN alls utan China Post som vi skickar våra skattepengar till så dom kan subventionera frakten till oss...
Citera
2018-03-23, 13:54
  #5419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nu handlar det ju inte om PN alls utan China post som vi skickar våra skattepengar till så dom kan subventionera frakten till oss...

Menar du att Svenska Staten med jämna mellanrum transfererar stora summor till China Post ???

Det var väldigt intressanta uppgifter, berätta mer.
Citera
2018-03-23, 13:55
  #5420
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Menar du att Svenska Staten med jämna mellanrum transfererar stora summor till China Post ???
Ja via UPU har du ingen koll alls eller läst den här tråden från början?

Läs tidigare inlägg så ser du hur det hänger ihop...
Citera
2018-03-23, 14:06
  #5421
Medlem
lillapaddingtons avatar
Om jag beställer små saker från AliExpress från olika säljare(?) för runt 700kr, kommer paketet skickas till Holland och sedan till mig för att undvika PN avgiften? Vad för mer extra avgifter kommer jag behöva betala?

Mvh
Citera
2018-03-23, 14:14
  #5422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Menar du att Svenska Staten med jämna mellanrum transfererar stora summor till China Post ???

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja via UPU har du ingen koll alls eller läst den här tråden från början?

Läs tidigare inlägg så ser du hur det hänger ihop...

Nej jag har ingen koll alls på detta, jag trodde PN åtar sig att dela ut försändelser i Sverige från Kina som kommer till Svenska gränsen för en ganska låg summa per kg p.g.a. av ett dåligt avtal i UPU, det är vad jag har läst i tråden.

Jag hade ingen aning att vi (Staten) skickade stora summor till China Post för deras arbete "på sin sida".
__________________
Senast redigerad av EnAnonymTyp 2018-03-23 kl. 14:25.
Citera
2018-03-23, 14:16
  #5423
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Du kimdah som uppenbarligen representerar PN, det är inte er jag beskyller för allt jävelskap.

Det är ju för fan oduglingar och klåpare i regeringen som är grundproblemet.

Begriper dessutom inte hur du kan sitta och försvara sådana odugliga och totalt värdelösa politiker?

Det är helt otroligt att han orkar, han verkar ju vara anställd på heltid av PN.
Citera
2018-03-23, 14:16
  #5424
Medlem
Zeta9s avatar
Hej kimdah2002!

Var finns du när man behöver dig? Vad ska man göra om PostNord vägrar att skippa avgiften trots att paketet har skickats från Kina innan den 16/2? Tydligen är inte PostNord konsekventa. Har förklarat tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in