Citat:
Det verkar som att du kommer "i mål" med att Hanna är största skurken här. Varför gör du det i så fall? Det finns enligt mig inget mer "tillfredsställande" i den förklaringen. Jag har själv redogjort för hur ett sådant scenario hade kunnat se ut. Men likväl kvarstår fakta, att det nästan alltid (om inte alltid) är en man som utför "familicide".
Själv tycker jag att incestspåret är mer givande, eftersom det enda motiv jag kan tänka mig som tillräckligt starkt är skammen detta medför. En skam så stark att alla vittnen måste utplånas. Det tar då mig i mål. Därför hoppas jag att bevis för detta kan hittas i obduktionen av flickorna, spår efter att någon av dem varit gravid (om detta går att se).
Men ifall det kan bekräftas att de var scientologer, behövs inget ytterligare i min värld. Det går jag också i mål med, då oavsett vem som varit drivande.
Själv tycker jag att incestspåret är mer givande, eftersom det enda motiv jag kan tänka mig som tillräckligt starkt är skammen detta medför. En skam så stark att alla vittnen måste utplånas. Det tar då mig i mål. Därför hoppas jag att bevis för detta kan hittas i obduktionen av flickorna, spår efter att någon av dem varit gravid (om detta går att se).
Men ifall det kan bekräftas att de var scientologer, behövs inget ytterligare i min värld. Det går jag också i mål med, då oavsett vem som varit drivande.
Som sagt, så har vi alla rätt att tycka olika.
Ja, jag har ändrat min uppfattning lite grann, vilket gör att jag kommer jäkligt nära mål, vad gäller min teori, om jag har Hanna som den största boven.
Jag fråntar absolut inte ansvar från Oskar, då han var med på själva beslutet, och förmodligen även den som såg till att alla var döda, innan han själv dog.
Jag har fått det förklarat för mig på ett tydligt och trovärdigt sätt.
Även om du tror att det alltid är män som utför familicide, så är det ju uppenbart att det inte var så i detta fallet, då beslutat att döda sina barn var gemensamt (ord-märk inte nu, du vet vad jag menar)
Men anledningen till detta gemensamma beslut tror jag absolut inte ligger hos Oskars eventuella narcissism, eller eventuella incestförhållande med barnen, utan helt enkelt Hannas mående.
Oskar hade lätt kunnat utplåna sina "vittnen" och fått det att se ut som självmord, och sen levt vidare om han velat det.
En sak håller jag med dej om.
Bekräftas det att dom var djupt involverade hos scientologerna, så förstår jag mycket väl att detta kunde hända.