2018-03-22, 16:13
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Detta ska bli intressant. Låter som högt flygande planer att bli rikstäckande och finnas längs vägarna i sverige som donken och max etc. men jag hoppas han lyckas, och att kvaliten håller en hög nivå förstås.

Hade jag varit mångmiljonär hade jag med glädje investerat i bun meat bun för att få dom rikstäckande istället. Förstå lyckan att kunna svänga av motorvägen vid en långresa och ta en onion cheese med nice fries och en chokladshake

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Priset är väl oväsentligt, vad krögare inte tycks förstå är att hamburgare är snabbmat. De ska levereras snabbt (mot förskottsbetalning!), och de ska kunna ätas i farten. Det är inte frågan om något high-tech eller gourmetkäk, den som inbillar sig det är dömd att misslyckas. Personligen har jag aldrig beställt hamburgare på något ställe mer fancy än McD osv., och skulle aldrig få för mig att göra det heller. Ska jag omaka mig med att sitta ner på en restaurang ska det fanimej vara vettigt käk också.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad ska hans hamburgerkedja heta ?

Johan matgeek har varit och gjort ett litet test - https://www.youtube.com/watch?v=Rd4Nh8o1VN0
Citera
2018-03-22, 17:55
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Johan matgeek har varit och gjort ett litet test - https://www.youtube.com/watch?v=Rd4Nh8o1VN0

Såg den. Burgarna ser ju onekligen trevliga ut. Vad som däremot stör mig är prissättningen på menyn.. Det finns ju redan en uppsjö med burgarhak i prisklassen 90-130, jag hade mer hoppats på en prislapp omkring 130-150 för en komplett meny med dricka och pommes. Fick iallafall dom vibbarna av pressreleasen där dom säger sig sikta på ~60 restauranger runt om i landet.

Någon smashteknik ser det ju inte ut at vara heller då köttpuckarna verkar "färdigformade" när dom läggs på stekhällen? Känns som att det kan bli ett ganska kompakt kött. Nåväl, jag kommer garanterat åka förbi och prova en burgare när dom väl öppnar, så det återstår väl att se.
Citera
2018-03-22, 18:03
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Såg den. Burgarna ser ju onekligen trevliga ut. Vad som däremot stör mig är prissättningen på menyn.. Det finns ju redan en uppsjö med burgarhak i prisklassen 90-130, jag hade mer hoppats på en prislapp omkring 130-150 för en komplett meny med dricka och pommes. Fick iallafall dom vibbarna av pressreleasen där dom säger sig sikta på ~60 restauranger runt om i landet.

Någon smashteknik ser det ju inte ut at vara heller då köttpuckarna verkar "färdigformade" när dom läggs på stekhällen? Känns som att det kan bli ett ganska kompakt kött. Nåväl, jag kommer garanterat åka förbi och prova en burgare när dom väl öppnar, så det återstår väl att se.

Återkom gärna med en recension efteråt
Citera
2018-03-23, 16:03
Medlem
Big Bosss avatar
Kommer med stor sannolikhet besökas när man ska till Sthlm i sommar.
Citera
2018-03-23, 16:34
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Återkom gärna med en recension efteråt

Will do. Dom öppnade visst 11.00 idag redan, så det är inte omöjligt att det blir ett besök i helgen redan!
Citera
2018-03-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
McDonalds ansikte utåt ska öppna 60 nya restauranger.

Efter tv-programmet Världens bästa burgare och samarbetet med McDonalds tar Jureskog nästa steg i hamburgar-riktningen. I april öppnar han sin egen hamburgerkedja Jureskogs tillsammans med sin bror Ludvig. Bröderna har fokus på hållbarhet. – Bland annat ska våra burgare göras på färs från mjölkkossor och vi ska jobba ekologiskt så långt det går. Vi ska ha ett ekobröd som bakas av bageriet Bakery & Spice, säger Johan Jureskog till Besöksliv.

Deras mål är att öppna 60 restauranger inom de kommande tio åren. Inspirationen kommer från hans resor runt USA i jaken på den perfekta burgaren (var annars?). Hamburgarna ska ha en "smash style". Det innebär att man slänger färsen på stekhällen och plattar till den, vilket ska generera en bra stekyta och mycket grillsmak.

– Jag har jobbat med McDonalds i många år och jag känner att nu är det kul att göra något eget. Och burgare är något alla gillar, det är lätt och billigt att äta, och det är så himla gott. Så det finns alltid plats för fler ställen tror jag, säger han till Besöksliv.

Den första restaurangen öppnar i Stockholm i april.

https://ng.se/artiklar/johan-jureskog-lanserar-egen-hamburgerkedja
http://www.besoksliv.se/nyheter/hallbara-hamburgare-jureskog/

Hur kommer detta att ga tro? Vilka skall han konkurrera med? Har inte "hamburger-taget" gatt?

Sådant kan man bygga ihop själv och så blir det billigare och man vet vad det är i maten.
Citera
2018-03-23, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
Sådant kan man bygga ihop själv och så blir det billigare och man vet vad det är i maten.

Då har du alltså ätit på Jureskog?
Vad tyckte du?
Citera
2018-03-23, 19:14
Medlem
Tammers avatar
Vem f-n är Jureskog? Var kommer alla dessa självutnämnda "kändiskockar" ifrån? "Nakna kocken" , "Arga kocken", Per Morberg, Paolo Roberto, Ernst Kirschsteiger, Tareq Taylor, Jonas Cramby, Tina Nordström, Plura Jonsson, Jan Boris-Möller och tusen andra...
Citera
2018-03-23, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vem f-n är Jureskog? Var kommer alla dessa självutnämnda "kändiskockar" ifrån? "Nakna kocken" , "Arga kocken", Per Morberg, Paolo Roberto, Ernst Kirschsteiger, Tareq Taylor, Jonas Cramby, Tina Nordström, Plura Jonsson, Jan Boris-Möller och tusen andra...

Sa kan man val inte riktigt saga, Johan Jureskog var ju medlem i Svenska Kockslandslaget (de vann OS 2004) under manga ar, samt att ager han restaurang AG. Lite koll har han val?

Per Morberg ar ju en erkant duktig kock efter hans aventyr pa restauranger sasom; Riche, Cafe Opera och Club Alexandra.
Senast redigerad av Sherbert 2018-03-23 kl. 19:26.
Citera
2018-03-23, 19:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Sa kan man val inte riktigt saga, Johan Jureskog var ju medlem i Svenska Kockslandslaget (de vann OS 2004) under manga ar, samt att ager han restaurang AG. Lite koll har han val?

Per Morberg ar ju en erkant duktig kock efter hans aventyr pa restauranger sasom; Riche, Cafe Opera och Club Alexandra.
Det verkar bara var en lättköpt trend just nu. Alla som har nån form av anknytning till matlagning hakar på, oavsett om man har jobbat som snickare eller bilmekaniker de senaste trettio åren. Helt plötsligt står man och stänker olivolja och vinäger omkring sig i tv och är "kändiskock". Åtminstone har jag aldrig hört talas om Jureskog förrän ha stod och stekta hamburgare i tv-rutan för några månader sedan.
Citera
2018-03-23, 20:47
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det verkar bara var en lättköpt trend just nu. Alla som har nån form av anknytning till matlagning hakar på, oavsett om man har jobbat som snickare eller bilmekaniker de senaste trettio åren. Helt plötsligt står man och stänker olivolja och vinäger omkring sig i tv och är "kändiskock". Åtminstone har jag aldrig hört talas om Jureskog förrän ha stod och stekta hamburgare i tv-rutan för några månader sedan.

Det säger ju dock mer om dig och din kunskap om du aldrig hört talas om Jureskog innan dess..
Citera
2018-03-23, 21:00
Bannlyst
Citat:
Det säger ju dock mer om dig och din kunskap om du aldrig hört talas om Jureskog innan dess..

Precis sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in