2018-01-28, 20:32
Medlem
nirrts avatar
Tror han måste kunna konkurrera med pris först och främst. Säkert kan han göra lyxiga burgare men det är inte det som säljer mest nödvändigtvis. Sen behöver han ställen med drive-in. 100%.

McDonald´s cheeseburgare för 10 kr t. ex. är oslagbart sett till pris och produkt.

Vi vill alla ha mer utbud. Nu har vi Donken, BK och Max. Men till 80% Donken.

Det var ju snack om att Clock skulle komma tillbaka och det vore fantastiskt.

Fler kedjor med vanliga "sunkburgare" kommer bli succé IMO.

Svensson vill ha snabbt, billigt, enkelt.
Citera
2018-01-28, 20:41
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Detta. Vet inte varför man fortsätter denna idiotiska trend med torn till burgare men det blir så slafsigt och besvärligt att försöka äta dessa.
När käkade ni som tycker detta burgare senast?

Har i princip käkat mig igenom Stockholms samtliga hipsterburgarhak och INGET av dom har torn till burgare.
Citera
2018-01-28, 21:57
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Där har vi ett segment en krögare skulle kunna slå in sig på. Goda hamburgare man kan äta med händerna.

Surf Shack i Malmö.
På lunchen är det 80-grammare perfekt inslagna för handätande.

Sen finns det nåt hipsterställe som kör samma koncept på kvällarna. Ganska små burgare, med hyfsat få ingredienser så man kan äta dom som man ska äta burgare. Med händerna.
Citera
2018-01-28, 22:06
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Om det ska lyckas hänger det på en sak, och en sak endast: Inga jävla idiotburgare som är en halvmeter höga och sitter ihop med tandpetare och skit. Kvalitetsburgare som man kan äta i bilen när man kör, det är grejen. Det finns inte idag.
Haha håller med till 100

Satsa på bra meny ( som max originalmål ) till bra pris och utan E-ämnen och skräp. Inget hipsterhak tack.
Citera
2018-01-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Haha håller med till 100

Satsa på bra meny ( som max originalmål ) till bra pris och utan E-ämnen och skräp. Inget hipsterhak tack.

Du nämner alltså Max Originalmål som en bra meny och samtidigt vill du inte ha E-ämnen?

Jag är säker att Jureskog vill ha högre kötthalt i sina puckar än 80%

Har du själv koll på Max' innehåll?
Citera
2018-01-29, 06:01
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du nämner alltså Max Originalmål som en bra meny och samtidigt vill du inte ha E-ämnen?

Jag är säker att Jureskog vill ha högre kötthalt i sina puckar än 80%

Har du själv koll på Max' innehåll?
Jag menade att upplägget var bra, eller att utförmningen på originalburgaren var bra. Innehållet är det som kan förbättras.
Citera
2018-01-29, 06:33
Medlem
Känns som att han vill göra en Vigårda. Deras burgare är ju goda (även om det finns godare) men väldigt billiga och prisvärda. 90kr med pommes för en vanlig.

Tror ej detta går jättebra.
Citera
2018-01-29, 09:26
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Känns som att han vill göra en Vigårda. Deras burgare är ju goda (även om det finns godare) men väldigt billiga och prisvärda. 90kr med pommes för en vanlig.

Tror ej detta går jättebra.

Ja, ska han kunna massproducera till rimligt pris lär det bli något i stil med Vigårda. Jag har aldrig gillat Vigårda själv, framför allt för att jag inte tycker om deras smakkombinationer. Det är dessutom så pass liten skillnad i kvalitet mellan deras burgare och de stora kedjorna att det inte känns lönt att gå dit. Men det går inte att säga annat än att det funkar, det är ofta proppat med folk där. Jureskog kan säkert också få fart på något liknande, många människor verkar ändå nöjda med den typen av koncept.
Citera
2018-01-29, 10:09
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hamburgare idag är fortfarande väldigt "hipster eller skräp", så nog finns det plats för en kedja till. McDonalds är ju rätt trötta, Max och Burger King samma sak. Jämför med Shake Shack eller In-n-Out Burger t.ex., kvaliteten på dom restaurangerna är otroligt mycket högre än dom svenska kedjorna trots att maten är billig. Hoppas verkligen att Jureskog satsar på det segmentet, då kan det här projektet fylla en funktion.

Instämmer helt. Hade blivit lycklig över att kunna gå till att hak liknande In-n-out burger eller Shake Shack här hemma. Utklassar det som finns i mainstream-burgarväg här hemma alla dagar i veckan.
Citera
2018-01-29, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är ju inte på något sätt sant. Mjölkkor kan hålla lika hög kvalité som nötdjur.
Problemet är just att du är varit slaktare på "största nötslakteriet" - de saknar ju helt kunskap i att hantera kött över huvud taget.
Det som gör att allt svenskt kött är rysk roulett är att det styckas fel och att de inte möras. Man kan fan inte sälja en felstyckat nötkött som hängt i fyra minuter och tro att det ska bli bra kött. Men en välhängd och korrekt styckad mjölkko är ett fantastisk kött - mjölkkor växer dessutom långsammare än nötdjuren och har en lite annan struktur på köttet. Problemet är att det inte är jättemycket kött på dagens mjölkraser. Danskarna som är lite före oss andra jobbar på detta genom att korsa in nötraser så att man ska få ett större slaktvärde på mjölkkorna när de sinat.

Jaha. Så jag som är utbildad att kvalitetsmärka kor och ansvarar för vad det största slakteriet i Småland betalar ut till bönder (beroende på kvalite på korna). Har ingen koll menar du?

Intressanta tankar du har om mjölkkor. Bra att du gillar det. Jag håller mig till den högre klassen och så kan du fortsätta låtsas.

Mvh

Edit: Varför ska man korsa mjölkkor med nötraser om mjölkkor är minst lika bra? Du är logiskt inkonsekvent.
Citera
2018-01-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91

Edit: Varför ska man korsa mjölkkor med nötraser om mjölkkor är minst lika bra? Du är logiskt inkonsekvent.
Om du nu är så himla duktig på allt så borde du känna till varför. Men läs vad jag skrev och gör ett nytt försök att förstå.
Det står väldigt tydligt varför.
Citera
2018-01-30, 14:34
Medlem
Metallharrys avatar
Detta ska bli intressant. Låter som högt flygande planer att bli rikstäckande och finnas längs vägarna i sverige som donken och max etc. men jag hoppas han lyckas, och att kvaliten håller en hög nivå förstås.

Hade jag varit mångmiljonär hade jag med glädje investerat i bun meat bun för att få dom rikstäckande istället. Förstå lyckan att kunna svänga av motorvägen vid en långresa och ta en onion cheese med nice fries och en chokladshake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in