2018-03-23, 23:32
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vem f-n är Jureskog? Var kommer alla dessa självutnämnda "kändiskockar" ifrån? "Nakna kocken" , "Arga kocken", Per Morberg, Paolo Roberto, Ernst Kirschsteiger, Tareq Taylor, Jonas Cramby, Tina Nordström, Plura Jonsson, Jan Boris-Möller och tusen andra...

Flera av dessa, merparten, -inte alla, har bevisat att de kan leverera nyskapande mat och även behärskar det som vi andra älskar att kalla för klassiker, husmanskost etc.

I övrigt. Vad vill du ha sagt med ditt inlägg??

´
Citera
2018-03-23, 23:35
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
Sådant kan man bygga ihop själv och så blir det billigare och man vet vad det är i maten.

Ord ord men inget språk.

´
Citera
2018-03-23, 23:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Detta kommer den hungriga köttkillen fixa väl.
Han kan sin sak och med lite trim så kommer denna härliga kille lyckas väl.

Om han sparkar igång 60 hak inom kort vet jag inte?
Det visar tiden.
Om mynta ska vara i en burgare visar tiden.
Om konjaksgrejen för 6-7.000:- passar på ett hak som detta får tiden visa?
I övrigt.
Att leverera burgare och skön miljö. Succé om priserna inte skenar…
Det fixar Jureskog.
Citera
2018-03-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Detta kommer den hungriga köttkillen fixa väl.
Han kan sin sak och med lite trim så kommer denna härliga kille lyckas väl.

Om han sparkar igång 60 hak inom kort vet jag inte?
Det visar tiden.
Om mynta ska vara i en burgare visar tiden.
Om konjaksgrejen för 6-7.000:- passar på ett hak som detta får tiden visa?
I övrigt.
Att leverera burgare och skön miljö. Succé om priserna inte skenar…
Det fixar Jureskog.

Det skall bli superskoj att åka dit och provsmaka burgarna
Citera
2018-03-24, 18:04
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Flera av dessa, merparten, -inte alla, har bevisat att de kan leverera nyskapande mat och även behärskar det som vi andra älskar att kalla för klassiker, husmanskost etc.

I övrigt. Vad vill du ha sagt med ditt inlägg??

´
Att en massa nollor passar på att bli kändisar och rika genom att haka på en fånig trend som man själva lyckats skapa. Ungefär som med alla inrednings- och byggprogram. Alla Martin Timell, Arga Snickaren, Äntligen Hemma, Bygglov och allt vad de heter.
Citera
2018-03-24, 18:06
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Det säger ju dock mer om dig och din kunskap om du aldrig hört talas om Jureskog innan dess..
Kunskap om vad då..?
Har han verkligen synts i TV tidigare?
Citera
2018-03-24, 20:08
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Kunskap om vad då..?
Kanske inte i Virtanens aftonbladet pod men prova en google sökning
Citera
2018-03-24, 21:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Kunskap om vad då..?

Du måste ha levt i en grotta när han förra året samarbetade med mcdonalds och promotade sina burgare stup i ett på reklamen som gick på tv.. han är en duktig kock även om han är lite speciell. Han har gjort rätt så många matprogram på tv där han reste runt och tävlade med att laga den ultimata burgaren, så någon amatör är han verkligen inte. så tittar man inte på tv kan jag förstå kanske varför man inte hört talas om han.
Citera
2018-03-24, 23:00
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Du måste ha levt i en grotta när han förra året samarbetade med mcdonalds och promotade sina burgare stup i ett på reklamen som gick på tv.. han är en duktig kock även om han är lite speciell. Han har gjort rätt så många matprogram på tv där han reste runt och tävlade med att laga den ultimata burgaren, så någon amatör är han verkligen inte. så tittar man inte på tv kan jag förstå kanske varför man inte hört talas om han.
Ja, nu har man ju hört talas om honom, eftersom McDonalds skrikit om honom i ett år nu. Men det var just det jag undrade: helt plötsligt dyker det upp nån ny "kock" i tv-rutan, och alla förväntas veta vem "Jureskog" är.
Alla hans matprogram har jag tyvärr missat. Men det gör ingenting, snart står det en ny "Jureskog", "Kocktina", "Ernst" eller Per Morberg och fräser blodiga biffar i stekpanna...
Citera
2018-03-25, 00:07
Medlem
Metallharrys avatar
Då var premiärbesöket avklarat tidigare idag, och jag måste säga att dom första intrycken är klart positiva!

När man kliver in genom dörrarna kommer man till kassan där man beställer mat och dryck. När man beställt fortsätter man vidare in i lokalen och får sin dricka vid baren, maten hämtar man själv vid en lucka vid köket. Du får ett nummer på kvittot som visas på en skärm ovanför köksluckan och lyser grönt när maten är redo att hämtas.

Lokalen är rymlig och stor och är väl som de flesta liknande hak är idag, tänk industrilokal med betonggolv och bänkar uppradade.
Maten då? Jag tog en dubbel cheeseburgare (cheddar, silverlök, majo och pickles). Köttet hade en bra stekyta med en lätt rosa ton i mitten och var otroligt saftigt. Köttpuckarna hade en ganska fast konsistens, utan att för den saken bli kompakt. Brödet tycker jag är riktigt bra, gyllenbrunt och rostat och suger åt sig köttsafterna på ett bra sätt utan att gå sönder.

Det som var lite mindre bra var att brödet var för stort för köttet, alternativt tvärtom, vilket gjorde att brödet tog över lite grann tyvärr. Burgerdudes har en bild på deras facebook som visar vad jag menar.
Något jag personligen inte gillar på en burgare är när köttet är rosa, jag vill ha min burgare genomstekt så den får lite tuggmotstånd.

Överlag vill jag säga att det är riktigt bra. Nu i början är det säkert en inkörsperiod innan man kommer igång fullt ut och justerar alla små detaljer som exempelvis storleken på brödet, något jag tror och hoppas att dom kommer göra. Konceptet tycker jag är klockrent med hur man beställer och hämtar sin mat, man frångår alltså inte "snabbmatskonceptet" trots att man har lite roligare dricka att beställa i baren som drinkar och konjak etc.
Priserna ligger ju på samma nivå som alla andra burgarhak ligger på idag i princip, och jämför jag burgaren med de haken jag provat (flippin', prime, bastard mfl.) så ligger den högt upp på listan.
Senast redigerad av Metallharry 2018-03-25 kl. 00:10.
Citera
2018-03-25, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Då var premiärbesöket avklarat tidigare idag, och jag måste säga att dom första intrycken är klart positiva!

När man kliver in genom dörrarna kommer man till kassan där man beställer mat och dryck. När man beställt fortsätter man vidare in i lokalen och får sin dricka vid baren, maten hämtar man själv vid en lucka vid köket. Du får ett nummer på kvittot som visas på en skärm ovanför köksluckan och lyser grönt när maten är redo att hämtas.

Lokalen är rymlig och stor och är väl som de flesta liknande hak är idag, tänk industrilokal med betonggolv och bänkar uppradade.
Maten då? Jag tog en dubbel cheeseburgare (cheddar, silverlök, majo och pickles). Köttet hade en bra stekyta med en lätt rosa ton i mitten och var otroligt saftigt. Köttpuckarna hade en ganska fast konsistens, utan att för den saken bli kompakt. Brödet tycker jag är riktigt bra, gyllenbrunt och rostat och suger åt sig köttsafterna på ett bra sätt utan att gå sönder.

Det som var lite mindre bra var att brödet var för stort för köttet, alternativt tvärtom, vilket gjorde att brödet tog över lite grann tyvärr. Burgerdudes har en bild på deras facebook som visar vad jag menar.
Något jag personligen inte gillar på en burgare är när köttet är rosa, jag vill ha min burgare genomstekt så den får lite tuggmotstånd.

Överlag vill jag säga att det är riktigt bra. Nu i början är det säkert en inkörsperiod innan man kommer igång fullt ut och justerar alla små detaljer som exempelvis storleken på brödet, något jag tror och hoppas att dom kommer göra. Konceptet tycker jag är klockrent med hur man beställer och hämtar sin mat, man frångår alltså inte "snabbmatskonceptet" trots att man har lite roligare dricka att beställa i baren som drinkar och konjak etc.
Priserna ligger ju på samma nivå som alla andra burgarhak ligger på idag i princip, och jämför jag burgaren med de haken jag provat (flippin', prime, bastard mfl.) så ligger den högt upp på listan.

Stockholm? Nar oppnade dom? Hur manga restauranger har oppnats?
Citera
2018-03-25, 11:46
Medlem
rostigamazons avatar
Han skulle nog ha kommit på något nytt, finns en massa hamburgare, att tro att alla kommer köpa just hans hamburgare, är naivt, ger det 2 år, sen konkar han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in