Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Eller utvecklas. Arabsidan skulle göra likadant och värre saker om de vann.
Israel har slagits för sitt liv men det är inte frågan om ett imperium som äter upp arabvärlden. En kall fred råder nationerna där nere emellan.
'Utvecklas' var ju också en liten eufemism, det.

Men visst, man kan givetvis beskriva territoriella expanderingar som territoriella '
utvecklingar' om man nu föredrar det, helt oavsett regim som utför expanderingarna och oavsett om det handlar om gamla Sovjet-territorier, gamla Tredje Riket-territorier, eller, som nu, expanderande Israeliska territorier. Dock, oavsett vilken terminologi man väljer att beskriva det med, så kvarstår ju likväl det faktum att Israel med eller utan eufemistiska terminologier fortsatt expanderar/'utvecklar sina territorier', samt - som även framkom i ovan artikelutdrag- att denna expandering oavsett vad man anser om den också klassificeras som olaglig och såsom direkt stridande mot Genevekonventionen. Och istället för att betrakta Israels göromål såsom bevarandet av en 'kall fred' i berörda demografier, så betraktar både Förenade Nationerna, Ryssland, United Kingdom, Frankrike, EU och USA istället dessa göromål såsom gående
emot Israel-Palestinska fredsprocesser.
Det var allt jag ville påskina.
Även om det kanske må te sig så, så har jag personligen faktiskt ingen särskild "sida" som jag stödjer rörande denna konflikt; istället kan jag förstå båda sidorna, och enär det ju därtill är ytterst lätt för alla politiska sidor oavsett ämne att bli partiska och "blinda" för motsidans syn, så är det också just därför stundom viktigt med litet input utifrån i debatten, så att säga.