2018-03-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Israel är ödmjukt.

Visste att du var en komiker under ditt påstådda intellekt.

https://www.youtube.com/watch?v=JrtuBas3Ipw

Åh vilken härlig Svensk Nationalist du är
Citera
2018-03-20, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En individ kan ha en åsikt, individer i ett helt folk har olika åsikter. Ödmjukhet lär det knappast handla om, man annekterade trots allt Golanhöjderna (även om ingen annan stat erkänner det). Nej, det handlade snarare om ett dilemma:
1. Väldigt många israeler vill att "Judea och Samarien" som de kallar det skall tillhöra Israel.
2. Ännu fler vill vara säkra på att Israel har en solid judisk majoritet.
3. En stor grupp anser en ny etnisk rensning av palestinier inte skulle fungera, både av rent humanitära skäl och för att den skulle ge för dålig publicitet.
4. Annekterar man Västbanken har man inget val anat än att ge palestinierna medborgarskap, vilket man enligt punkt 2 inte vill.

Därav dagens system där man behåller Västbanken i ett limbo med gradvis växande bosättningar och palestinier som trycks ihop i allt mindre områden. Förr eller senare måste man bestämma sig, men politikerna föredrar att skjuta upp problemet.

Ett balanserat inlägg för en gångs skull. Bra!
Citera
2018-03-20, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg

Exakt vad är problemet med vad Netanyahu säger? Och stava "Svensk" och "Nationalist" med liten bokstav, för fan. Mina ögon blöder.
Citera
2018-03-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Eller utvecklas. Arabsidan skulle göra likadant och värre saker om de vann.

Israel har slagits för sitt liv men det är inte frågan om ett imperium som äter upp arabvärlden. En kall fred råder nationerna där nere emellan.

'Utvecklas' var ju också en liten eufemism, det. Men visst, man kan givetvis beskriva territoriella expanderingar som territoriella 'utvecklingar' om man nu föredrar det, helt oavsett regim som utför expanderingarna och oavsett om det handlar om gamla Sovjet-territorier, gamla Tredje Riket-territorier, eller, som nu, expanderande Israeliska territorier. Dock, oavsett vilken terminologi man väljer att beskriva det med, så kvarstår ju likväl det faktum att Israel med eller utan eufemistiska terminologier fortsatt expanderar/'utvecklar sina territorier', samt - som även framkom i ovan artikelutdrag- att denna expandering oavsett vad man anser om den också klassificeras som olaglig och såsom direkt stridande mot Genevekonventionen. Och istället för att betrakta Israels göromål såsom bevarandet av en 'kall fred' i berörda demografier, så betraktar både Förenade Nationerna, Ryssland, United Kingdom, Frankrike, EU och USA istället dessa göromål såsom gående emot Israel-Palestinska fredsprocesser.

Det var allt jag ville påskina.

Även om det kanske må te sig så, så har jag personligen faktiskt ingen särskild "sida" som jag stödjer rörande denna konflikt; istället kan jag förstå båda sidorna, och enär det ju därtill är ytterst lätt för alla politiska sidor oavsett ämne att bli partiska och "blinda" för motsidans syn, så är det också just därför stundom viktigt med litet input utifrån i debatten, så att säga.
Senast redigerad av Genderbender 2018-03-20 kl. 14:28.
Citera
2018-03-20, 14:01
Medlem
Memestars avatar
Citat:

Pallywood at its finest! Såklart han visste att han filmades, kamerorna bytte ju vinkel flera gånger. Dessutom sa han knappast ens något kontroversiellt.

Jag betvivlar starkt att Mertillen är nationalist i ideologins klassiska definition.
Citera
2018-03-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Pallywood at its finest! Såklart han visste att han filmades, kamerorna bytte ju vinkel flera gånger. Dessutom sa han knappast ens något kontroversiellt.

Jag betvivlar starkt att Mertillen är nationalist i ideologins klassiska definition.

Solen är het och havet är djupt, något mer du vill upplysa mig om utöver Mertillens åsikter? Han är vad du och din stam vill att han ska vara, inte svårare än så men för mig som Svensk är du med handen uppstoppad i han och hans gelikar värre än hela Rosengård sammanlagt. Ekeroth våran store försvarare åker till Israel och mottar ett pris för sitt arbete när han borde arbeta för Sverige endast, jag ser dilemmat och framtida jäv, du gör nog inte det.

Ja säkert, det var givetvis helt trickfilmat. Hoppas anhöriga till dom tusentals soldater och hundratusentals civila som dog i Irak p ga information och styrning från deras vänner i Israel uppskattar och förstår det bara.

Är jag fräck om jag påstår att den s k. förintelsen också är något liknande, dock från erat håll. En PR-kupp för att ge sympati till ett folk som inte förtjänat ett uns av det - någonsin. Ja vi säger så och matchen slutar 1-1.
Citera
2018-03-22, 19:54
Bannlyst
Citat:
Solen är het och havet är djupt, något mer du vill upplysa mig om utöver Mertillens åsikter? Han är vad du och din stam vill att han ska vara, inte svårare än så men för mig som Svensk är du med handen uppstoppad i han och hans gelikar värre än hela Rosengård sammanlagt. Ekeroth våran store försvarare åker till Israel och mottar ett pris för sitt arbete när han borde arbeta för Sverige endast, jag ser dilemmat och framtida jäv, du gör nog inte det.

Du, Jitterbugg. Hur ställer du dig principiellt till situationen i Sydafrika? Är det inte helt rätt, tycker du, att de vita farmarna står inför den uppenbara risken att bli av med allt land och utan kompensation? De borde ju dessutom deporteras från landet, varför inte? För du skulle vilja se något precis likadant att hända i Israel?
Citera
2018-03-23, 07:56
Medlem
Melange5738s avatar
https://www.reuters.com/article/us-usa-congress-palestinians/measure-to-limit-palestinian-aid-over-martyr-payments-due-to-pass-u-s-congress-idUSKBN1GY070

Inte en dag försent.
Citera
2018-03-23, 09:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Inte en dag försent.
Om de bara såg till att stoppa allt bistånd till Israel också för den nationens ockupation, brott mot folkrätten, anskaffande av massförstörelsevapen etc.
Citera
2018-03-23, 11:36
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Om de bara såg till att stoppa allt bistånd till Israel också för den nationens ockupation, brott mot folkrätten, anskaffande av massförstörelsevapen etc.
Punkterna 1 & 3 är fullt lagliga enligt internationell lag. De påstådda brotten mot folkrätten får du nog ta och bevisa.

Även om USA avbröt allt bistånd till Israel (vilket aldrig kommer hända) skulle landets BNP ändå bara minska med mycket mindre än 1%...
https://explorer.usaid.gov/cd/ISR
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Israel
Troligen skulle USA förlora mest på det då Mossad kan avsluta säkerhetssammarbetet, plus att den amerikanska administrationen som tog ett sådant beslut kommer röstas bort i valet därpå då befolkningen är starkt pro-Israel.
Senast redigerad av Memestar 2018-03-23 kl. 11:40.
Citera
2018-03-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Många håller säkert med om att (P)is(s)rael är en av de värsta skit länderna som exsiterar på denna jord. Ingen annan regim för mörda och stjäla från så många oskyldiga civila som detta fascistland, och detta med västmakternas goda minne!

Nej upplös skiten säger jag bara! Avskaffa regringen och riv knesset, och stryk dess suveränitetsförteckning i FN. Frågan är bara, hur genomförbart skulle detta vara i praktiken? Jag vet att det går att genomföra, men vad skulle behöva göras för att omsätta detta förfarande i praktiken? Måste FN rösta om statens upplösande? Räcker det då med generalförsamlingens och säkerhetsrådets majoritet, eller pste detta ske "inneifrån"?

Jag antar att det finns en anledning till varför du blivit avstängd. Jag skulle sparka inavlade och korrupta idioten Margot Wallström och hållt inne de stora bidragen som går till Palestina. När det inte finns några pengar till de hetsiga och inavlade muslimerna så kommer det att bli fred.
Citera
2018-03-23, 11:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Punkterna 1 & 3 är fullt lagliga enligt internationell lag. De påstådda brotten mot folkrätten får du nog ta och bevisa.
Bosättningarna är ett brott enligt internationell lag. Ryssland fick sanktioner för ockupationen av Krim. Amerikansk lag förbjuder bistånd till länder som skaffar kärnvapen.
Citat:
Även om USA avbröt allt bistånd till Israel (vilket aldrig kommer hända) skulle landets BNP ändå bara minska med mycket mindre än 1%...
Och? det är väl ingen ursäkt att de ger bidrag till en skurkstat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in