2006-04-24, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Isåfall skulle väl Israel kunna totalt krossa de återstående palestinska maktpositionerna, ockupera hela västbanken och kalla det en "Autonom region", för att seda luta sig tillbaks och vänta på stabilitet och gillande från västerländsk vänster? Inser du själv hur idiotiskt ditt uttal verkar då du totalt fördömer en ockupationsmakt medans du närmast glorifierar en annan, långt mycket värre sådan?

Du fortsätter på din inslagna pubertetsgrabbsretorik. Varför ändra ett förlorande koncept, eller hur säger dom?

Att jag skulle glorifiera Kina som nation, eller som ockupationsmakt, är fullständigt befängt. Vi diskuterade konsumentageranden, jag informerade att jag inte köper israeliska varor, då kom parallellen Tibet/Kina upp. En parallell som jag tyckte var missvisande, p.g.a. det relativa lugn som rått i Tibet i 30 år.

Ska man straffa länder med konsumentblockader för saker dom gjort för 30 år sedan blir det svårt att handla mat eller kläder.
Citera
2006-04-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambou
Iran stoppade sin anrikning, och förde samtal med EU. Då dessa samtal efter lång tid ännu var fruktlösa återupptog man anrikningen.

Sen får man ju se kritiskt på hur drivande Iran egentligen var under samtalen. Nordkorea visade ju ungefär samma entusiasm under sexpartsamtalen i Beijing, se hur det gick sen..

Citat:
Jag har aldrig sagt att jag anser att Iran ska få skaffa kärnvapen, tvärtom. Iran har ratificerat NPT, och det skulle bryta mot NPT om dom skaffade kärnvapen. Men, enligt NPT får dom utveckla kärnkraft, och det anser jag att dom har rätt till. Har aldrig sagt att Iran har rätt till kärnvapen.

Jag frågade dig om hur det stod till, och ett svar räckte. Försöker knappast sätta någon slags stämpel på dig. Förutom möjligtvis det att du har svårt att förstå skillnaden mellan frågor och antaganden.

Citat:

Så ja, du har missförstått. Även om jag förstår att du inte missförstår, utan endast försöker debattera, mycket dåligt vill jag tillägga.

Er..va? Förlåt mig, men jag kan helt enkelt inte hjälpa det faktum att de uttalanden du gjort i posterna i mina ögon inte riktigt stämmer överens med din förrädiskt neutrala hållning.
Citera
2006-04-24, 22:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Sen att det finns folk som tycker att Israel är en demokrati övergår mitt förstånd för om Israel är en demokrati så måste ju det rasistiska Sydafrika varit en demokrati också.
Så avskaffa dagens Israel och gör som Sydafrika gjorde.
Non sequitur... (=En slutsats som inte följer premisserna.)

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-04-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ska man straffa länder med konsumentblockader för saker dom gjort för 30 år sedan blir det svårt att handla mat eller kläder.

Israel har ockuperat Västbanken sedan 1967, så nästa år är det mao fritt fram att börja kalla Västbanken för stabilt och så? Lugnet i Tibet beror på indraget CIA-stöd sedan 1969. Du ska se att det blir jävligt lungt i Västbanken med så fort alla galna oljesjeiker drar bort stödet till diverse skumraskgrupper. Sedan är det väl självklart upp till dig vilka varor du väljer att köpa och inte köpa, men för mig verkar det som en jävla dubbelmoral att du de facto är jävig i frågan när du upprepat hävdar att du utgår från samma etiska regler eller vad man nu kan kalla det.
Citera
2006-04-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Så avskaffa dagens Israel och gör som Sydafrika gjorde.

Översatt: Förvandla en progressiv, välmående och till övriga regionen sett stabil och rik stat för att istället förvandla den till ett veritabelt zoo med laglöshet inom lagen och interna katastrofer större än staten självt. Inte att förglömma skall man även börja missgynna intelligentsian bara för att de råkade inneha makten tidigare (pga kvalifikationer och inte etnisk tillhörighet). Låter som en utmärkt ide.
Citera
2006-04-24, 23:07
Bannlyst
Citat:
Sen får man ju se kritiskt på hur drivande Iran egentligen var under samtalen. Nordkorea visade ju ungefär samma entusiasm under sexpartsamtalen i Beijing, se hur det gick sen..

Sexpartssamtalen har ingenting med den rådande situationen i Iran att göra. Fullständigt ovensentligt. Iran slutade med samtalen för att dom var fruktlösa, inte tvärtom. Kan garantera dig att Iran är intresserade av en lösning av denna fråga, om det innebär att dom inte tappar ansikte.

Citat:
Jag frågade dig om hur det stod till, och ett svar räckte. Försöker knappast sätta någon slags stämpel på dig. Förutom möjligtvis det att du har svårt att förstå skillnaden mellan frågor och antaganden.

Man blir lite frågande när du stället frågor(påståenden), som jag svarat på flera gånger under dom senaste dagarna i dessa trådar(bl.a. flera gånger idag).

Du försöker sätta en stämpel på mig att jag inte förstår skillnaden mellan frågor och antaganden? Hur menar du? Menar du frågor som i situationer eller diskussioner? Eller frågor som frågor man ställer till någon?

Vänligen utveckla.

Citat:
Er..va? Förlåt mig, men jag kan helt enkelt inte hjälpa det faktum att de uttalanden du gjort i posterna i mina ögon inte riktigt stämmer överens med din förrädiskt neutrala hållning.

Min förrädiskt neutrala hållning? Hur menar du? Menar du att jag är falsk i min humanistiska retorik? P.g.a. att jag är kritisk till Israels statsterrorism? Kan man inte vara humanist och samtidigt Israelkritisk?

Vänligen utveckla.
Citera
2006-04-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Non sequitur... (=En slutsats som inte följer premisserna.)

MVH
/Herr Lindholm
Används främst för att beskriva en form av humor. Så värst humoristisk tycker jag dock inte att den här debatten är...
Citera
2006-04-24, 23:50
Medlem
Citat:
Kan man inte vara humanist och samtidigt Israelkritisk?

Vänligen utveckla.
Menar du inte "humanitärian"? Humanist är något helt annat, en hel livsåskådning faktiskt.
Citera
2006-04-25, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Menar du inte "humanitärian"? Humanist är något helt annat, en hel livsåskådning faktiskt.

Ska vi märka ord eller debattera?

Citat:
Modern humanism
I filosofisk mening är humanism ett etiskt-estetiskt förhållningssätt grundat på ett människocentrerat förhållningssätt till livet och samhället. Beroende på grad av religiositet och människosyn kan humanismen i praktiken ta sig mycket olikartade uttryck. Gemensamt för alla riktningar är en tro på de mänskliga rättigheterna och en universell moral, samt vanligen någon form av naturrätt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Humanism
Citera
2006-04-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ska vi märka ord eller debattera?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Humanism
Nja, vi kan väl debattera om att märka ord? Jag utgår alltså ifrån att du INTE menade "humanism"?
Citera
2006-04-25, 01:44
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Nej, jag anser inte att Iran har rätt att utveckla kärnvapen. Däremot kärnkraft.
Du anser alltså att Iran, trots upprepade bevis, inte har som avsikt att anrika uran för vapenframställning? Är det rätt uppfattat?

Om vi nu kan bevisa att de faktiskt forskar för att utveckla ett vapen skulle du så vara lika positiv till deras rätt att utveckla kärnkraft?

Citat:
Anser du det rimligt att Israel har rätt att utveckla kärnvapen och lura det internationella samfundet när dom undersöker frågan? Demokratiska stater har mao. rätt att bryta internationella regler? Utveckla.
Vi diskuterar inte Israel, jag är inte relativist som du. Nu diskuterar vi Iran, vill du diskutera Israel är det bara att starta en ny tråd.
Citera
2006-04-25, 01:45
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Finns det någon tvekan om att GM inte skulle använt kärnvapen om AS inte stoppats på Sinaihalvön?

Naturligtvis finns det inga officiella bevis för det, eftersom Israel förnekar kärnvapeninnehav (dom erkänner inte iaf.). Finns inget tvivel om att dom skulle använda dom om dom ansåg det vara befogat?

Det är vad du antar, men du vet inte, du har inga bevis och det hände inte. Sammantaget så var din post om detta en kandidat för konspirationsforat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in