2018-03-22, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Va? Kim syntes i tornet, vid midnatt?
Det skulle jag vilja se en källa på. Vem kunde identifiera Kim där och då?

Ternvåg har jag för övrigt varit ombord på
Nej. Kraschen var nära vid midnatt. Fotot är däremot taget från Aida Bella.
Citera
2018-03-22, 22:55
Medlem
Citat:
Nu får du vara försiktig med slutsatser.

Jag tyckte mig idag uppfatta att angående de andra sticken, så kan man inte avgöra om de påförts innan eller efter dödens inträde. Anledningen är att eventuella blodsutgjutelser som skulle ha blivit om de påförts innan döden, kan ha försvunnit under tiden kroppen låg i vattnet.

Så vad jag förstått så är det 1 (eller möjligen 2) stick som tillförts innan eller i samband med döden, och resten vet man inte.
Jag har inte dragit några slutsatser än. Jag frågar ju er om ni tolkar det som jag?

Læsionerne andre steder end på kønsdelene er ifølge vidnet formentlig påført efter dødens indtræden.
Det var mycket förklarande runt det här från rättsmedicin. Som sa att sannolikt har de övriga skadorna på andra ställen än könsdelarna tillkommit efter döden. ( Men skärsåret på bröstet var tydligen också medans hon levde men ej dödande.)

Vid mikroskopiska vävnadsprov har blodsutgjuteser upptäckts. Med andra ord kan KiM ej varit helt död. När skadorna på könsdelarna bl.a 2 stick (av 4) i vaginan tillkom.
Som jag förstått det. (?)
Citera
2018-03-22, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag har funderat mycket på det här ,men det er svårt att bli klok på det när man inte vet vad som hände inne i ubåten. Resultatet vet vi, men inte hur det hände.
Ja, är det som han säger dvs på morgonen blir det ruggigt. Jag orkar knappt fundera på den delen, jag försöker mer se på hur han agerat innan (planering alltså).
Citera
2018-03-22, 22:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Va? Kim syntes i tornet, vid midnatt?
Det skulle jag vilja se en källa på. Vem kunde identifiera Kim där och då?

Ternvåg har jag för övrigt varit ombord på

Nej, inte midnatt. Hen syftar på kl 20.20, se ovan tidsaxel och länk till fotot.
Citera
2018-03-22, 23:00
Medlem
Kenpos avatar
Är det någon här som har koll på exakt vilken nautisk behörighet som krävs för att ensam få framföra "världens största privatbyggda undervattensbåt"?
Citera
2018-03-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, precis och med tanke på hur de ger sig ut och varför. Hon är på arbetsuppdrag.
Tror du han visste mer om henne?
Att hon ringde just då är en sak, tyvärr levererad på silverfat, så där går slumpen in men de bodde väldigt nära och hon hade kontakt innan.

Hon hade SMS-at honom i mitten på mars och berättat att hon ville skriva en artikel om RML och CS som hon ville sälja in till Wired. Sen dess hade hon inte hört ett ljud från honom förrän han ringde och meddelade att han hade en tidslucka samt bjöd in henne på te till verkstaden ...
Citera
2018-03-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja Siris beteende är förvånande. Undrar hur informerad hon var om att Kim var med på ubåten och varför sa hon till Kims pojkvän att inte fråga mer om ubåten. Pojkvännen var rejält orolig men hon var det uppenbarligen inte. Vad visste hon då? Många frågor som dyker upp ang Sirid . Skumt är det.
Det låter som att S också var orolig. PM skickade ett SMS till henne som lät lite kryptiskt. Som jag minns det nu,-att något hade inträffat och att skulle vara ute hela natten. Kanske S anade oråd och ville skydda PM. Något så här gräsligt som mord kunde hon nog ej föreställa sig. Men att någon olycka hänt kanske?
Citera
2018-03-22, 23:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har inte dragit några slutsatser än. Jag frågar ju er om ni tolkar det som jag?

Læsionerne andre steder end på kønsdelene er ifølge vidnet formentlig påført efter dødens indtræden.
Det var mycket förklarande runt det här från rättsmedicin. Som sa att sannolikt har de övriga skadorna på andra ställen än könsdelarna tillkommit efter döden. ( Men skärsåret på bröstet var tydligen också medans hon levde men ej dödande.)

Vid mikroskopiska vävnadsprov har blodsutgjuteser upptäckts. Med andra ord kan KiM ej varit helt död. När skadorna på könsdelarna bl.a 2 stick (av 4) i vaginan tillkom.
Som jag förstått det. (?)

Ja, det stämmer. En skada inuti buken och en i vagina underliv har visat tecken på blodflöde.
Dock fanns även en stickskada vid halsen som visade tecken på utgjutelser el likn, som ev kunde ha varit påförd när hon levde. Därav att man menar att det kan ha varit dödande / dödsorsak. "Dödsorsak medelst halsavskärning"

Däremot hänger jag inte med ang tidsangivelsen klockan 7. var finns den uppgiften?
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-22 kl. 23:07.
Citera
2018-03-22, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon hade SMS-at honom i mitten på mars och berättat att hon ville skriva en artikel om RML och CS som hon ville sälja in till Wired. Sen dess hade hon inte hört ett ljud från honom förrän han ringde och meddelade att han hade en tidslucka samt bjöd in henne på te till verkstaden ...
Det trodde jag också, att han kontaktat henne men är tveksam pga uppgifterna nu via liveuppgifter som finns från förra rättegången och som ställde till det.
Citera
2018-03-22, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sexualsadister, såna som PM är (oftast) inte intresserade av att penetrera sina offer sexuellt. Då får det gå i brallorna eller nån annanstans i stället. Det är offrets skräck och hjälplöshet och förövarens totala makt som är intressant för denna och som får förövaren att få utlösning. I Pms fall i hans unkna kalsonger.

Noterar att du redan dömt Madsen!

En teori. I ärlighetens man, kan en man få säd i brallan lite närsomhelst, av mycket olika anledningar. När i tiden skedde detta då, i kalsongen? Ger inget alls för det utspelet av Åklagaren, det är ett halmstrå, ärligt.

Tänk om Madsen har ett kort i armen då??
Citera
2018-03-22, 23:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, är det som han säger dvs på morgonen blir det ruggigt. Jag orkar knappt fundera på den delen, jag försöker mer se på hur han agerat innan (planering alltså).

Madsen har ju haft flera hundra "besökare" om bord på Nautilus. Kanske har det händt förut at dom har blivit kraftigt försenade utan att något sök har blivit igångsatt?
Citera
2018-03-22, 23:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Det trodde jag också, att han kontaktat henne men är tveksam pga uppgifterna nu via liveuppgifter som finns från förra rättegången och som ställde till det.

Pojkvännen sa väl idag att hon hade ringt 16.38 och äntligen fått svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in