2018-03-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Hade förväntat mig att Madsens säd skulle kunna påvisas på/i liket. Hade även förväntat mig att dödsorsaken skulle varit fastställd, etc etc... Men allt tycks sväva på målet. Nu är rättegången i full gång, och ska man hårddra saken, så har åklagaren så långt bara presenterat indicier, inser ni detta här i tråden?

Det finns en chans att Madsens faktiskt kan gå fri, om detta är allt Åklagaren har. Hörsägen, besvärande omständigheter, men inga rediga bevis. Man frågar sig varför dessa inte tycks finnas, det kan faktiskt ha gått till som Madsens nu hävdar!

Tror personligen att han planerat att mörda henne, precis som åklagaren framställer saken, med betoning på"tror". Men saken är den, att det ska bevisas i rätten. Glöm inte att Madsen än så länge är att betrakta som oskyldig, även om hela världen, redan dömt honom!

Sexualsadister, såna som PM är (oftast) inte intresserade av att penetrera sina offer sexuellt. Då får det gå i brallorna eller nån annanstans i stället. Det är offrets skräck och hjälplöshet och förövarens totala makt som är intressant för denna och som får förövaren att få utlösning. I Pms fall i hans unkna kalsonger.
Citera
2018-03-22, 22:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hade förväntat mig att Madsens säd skulle kunna påvisas på/i liket. Hade även förväntat mig att dödsorsaken skulle varit fastställd, etc etc... Men allt tycks sväva på målet. Nu är rättegången i full gång, och ska man hårddra saken, så har åklagaren så långt bara presenterat indicier, inser ni detta här i tråden?

Det finns en chans att Madsens faktiskt kan gå fri, om detta är allt Åklagaren har. Hörsägen, besvärande omständigheter, men inga rediga bevis. Man frågar sig varför dessa inte tycks finnas, det kan faktiskt ha gått till som Madsens nu hävdar!

Tror personligen att han planerat att mörda henne, precis som åklagaren framställer saken, med betoning på"tror". Men saken är den, att det ska bevisas i rätten. Glöm inte att Madsen än så länge är att betrakta som oskyldig, även om hela världen, redan dömt honom!

Oj, du har verkligen missat en massa saker, och inte minst summan av allt.

Men du menar alltså på fullt allvar att en styckad kropp med hugg av 50cm lång skruvmejsel i könet som enligt rättsmedicin tillförts innan offret dött, inte är ett bevis?

Och nej, det kan inte ha gått till som PM hävdar. Åklagaren tycktes förvisso missa ett sådant bevis idag, vilket är lite anmärkningsvärt som jag påtalade tidigare. Men, som vi redan konstaterat i tråden, så kommer det mera, och vi får hoppas att åklagaren tar fasta på detta under morgondagen. Om jag förstod rätt skulle det komma en ubåtsexpert imorgon, en hel del av detta bör kunna utredas då.
Citera
2018-03-22, 22:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte osannolikt. Men redan tidigare på kvällen ca 21 fick ett kryssningsfartyg göra en gir för ubåten.

Med tanke på att dessa farvatten är hans bakgator borde han kunna alla rutter i sömnen.

Denna kväll händer incidenter 2 ggr.
Japp. Men inte riktigt så nära krasch som vid midnatt. Han är i deras kurs, Kim ses i tornet.
Tider saxade ur live (med reservation att det är rörig live).
Citat:
10 augusti

Kl 19.20 lämnar Nautilus Refshaleøen. Flera personer tar kort på ubåten med Kim och Madsen.

Kl 20.16 skickar Kim sista sms till pojkvännen.

Kl 20.20 är ubåten nära kryssningsfartyget Aida Bella (mellan middelgrundsfortet och Köpenhamns hamn). Kryssningsfartyget försöker kontakta ubåten då den är i deras kurs.
En passagerare tar ett av de sista fotona på ubåten:
https://newsbreak.dk/wp-content/uploads/2018/01/20170814-145003-3-1638x1280we-608x475.jpg

Kl 20.23 är sista klockslag då PMs mobil är återskapad.

Kl 20.29 är sista aktivitet på Kims mobil en kort sekvens.

Kl 20.43 och framöver försöker Kims pojkvän skicka sms men får inget svar.

Kl 23.05 kommer ubåten upp till ytan.

Vid midnatt siktas ubåten från fraktfartyget Ternvag (vid Drogden, en ränna mellan Saltholm och Amager, 12 km sydost om Köpenhamn). Ubåten är endast 30 meter från Ternvag så det är nära kollision.

11 augusti

Kl 02.15 ligger ubåten stilla drygt 50 minuter.

Kl 04.43 går ubåten i undervattensläge och stannar där i 3 timmar och 40 minuter.
Citera
2018-03-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gällande att överskatta. Jag kan nog snarare tycka att dessa, tack och lov ovanliga, personer underskattas väldigt lättvindigt sett till deras farlighet och potential, med förmågan att manipulera, leva dubbelliv år ut och år in. PM är ett ypperligt bevis.
Anhöriga och omgivning står med hakan nere vid knäna när det väl smäller till.

Att jämföra en person som ses vinka öppet till folk, som har en pojkvän som förväntar sig att hon kommer hem efter en arbetsintervju med att det tar dagar innan nåt sökpådrag gällande andra personer halta rejält. Så blåst är inte PM heller.
Att han inte förväntade sig VIDDEN av sökpådrag är en annan femma och utifrån det ena ställer han givetvis bekymrade frågor när han väl kommer iland.
Men tidsspegeln stör mig och jag ska fundera vidare.

Det handlar inte om dagar här, när Kim var saknad i 4 timmar larmade pojkvännen.
Citera
2018-03-22, 22:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Gällande att överskatta. Jag kan nog snarare tycka att dessa, tack och lov ovanliga, personer underskattas väldigt lättvindigt sett till deras farlighet och potential, med förmågan att manipulera, leva dubbelliv år ut och år in. PM är ett ypperligt bevis.

Att jämföra en person som ses vinka öppet till folk, som har en pojkvän som förväntar sig att hon kommer hem efter en arbetsintervju med att det tar dagar innan nåt sökpådrag gällande andra personer halta rejält. Så blåst är inte PM heller.
Att han inte förväntade sig VIDDEN av sökpådrag är en annan femma och utifrån det ena ställer han givetvis bekymrade frågor när han väl kommer iland.

Fast det handlar ju om vilka saker man över/under-skattar.

Att de är sluga, falska, känslolösa personer, betyder inte att de är supersmarta och alltid tänker på allt.
Människor som inte är ett skvatt blåsta gör alla möjliga konstiga saker. Du har säkert klantat dig någon gång också när du inte tänkt dig för. Dragit en förhastad slutsats och så vidare. I detta fallet har PM all anledning att "lura" sig själv. Han vill genomföra detta, han vet att det finns risker och han söker lösningen på dessa. Samtidigt som han gör det, pågår också en process inom honom som handlar om att övertyga sig själv om att han har tänkt på allt, att det han tänkt och planerat fungerar och är "vattentätt", som exempelvis att dumpa ett lik i kögebukten. Det hade han och hans kompisar kommit fram till var den optimala dumpningsplatsen för ett lik.
Hur bra gick det?

Det är väl i så fall ett typexempel på vad en PM som är så smart som du säger inte skulle missa, eller något så trivialt som att inte dumpa kroppen ordentligt utan att den flyter upp igen.

Sorry, men du överskattar PM. Han är långt ifrån så "smart" och genomtänkt som en del vill göra gällande.
Citera
2018-03-22, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fast det handlar ju om vilka saker man över/under-skattar.

Att de är sluga, falska, känslolösa personer, betyder inte att de är supersmarta och alltid tänker på allt.
Människor som inte är ett skvatt blåsta gör alla möjliga konstiga saker. Du har säkert klantat dig någon gång också när du inte tänkt dig för. Dragit en förhastad slutsats och så vidare. I detta fallet har PM all anledning att "lura" sig själv. Han vill genomföra detta, han vet att det finns risker och han söker lösningen på dessa. Samtidigt som han gör det, pågår också en process inom honom som handlar om att övertyga sig själv om att han har tänkt på allt, att det han tänkt och planerat fungerar och är "vattentätt", som exempelvis att dumpa ett lik i kögebukten. Det hade han och hans kompisar kommit fram till var den optimala dumpningsplatsen för ett lik.
Hur bra gick det?

Det är väl i så fall ett typexempel på vad en PM som är så smart som du säger inte skulle missa, eller något så trivialt som att inte dumpa kroppen ordentligt utan att den flyter upp igen.

Sorry, men du överskattar PM. Han är långt ifrån så "smart" och genomtänkt som en del vill göra gällande.
Tyck vad du vill, förväntade mig inte nån direkt dialog. Jag ska kolla vidare.
Citera
2018-03-22, 22:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Japp. Men inte riktigt så nära krasch som vid midnatt. Han är i deras kurs, Kim ses i tornet.
Tider saxade ur live (med reservation att det är rörig live).

Va? Kim syntes i tornet, vid midnatt?
Det skulle jag vilja se en källa på. Vem kunde identifiera Kim där och då?

Ternvåg har jag för övrigt varit ombord på
Senast redigerad av trngw 2018-03-22 kl. 22:53.
Citera
2018-03-22, 22:48
Bannlyst
Citat:
Detta är bara början av rättegången.

Du menar att Åklagaren kommer med en Grand Finale vad det lider, med en Joker i ärmen? Vad skulle det vara?

Det känns faktiskt som att allt för många underskattar Madsen i den här saken. Han har faktiskt poänger i det han säger, rörande Åklagarens fantasier... Om man tänker lite längre än näsan räcker...
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-22 kl. 22:51.
Citera
2018-03-22, 22:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tyck vad du vill, förväntade mig inte nån direkt dialog. Jag ska kolla vidare.

Ja, det gör ju du, så varför skulle inte jag?
Dialog nej, du förefaller inte så öppen för det.
Citera
2018-03-22, 22:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Du menar att Åklagaren kommer med en Grand Finale vad det lider, med en Joker i ärmen? Vad skulle det vara?

Det känns faktiskt som att allt för många underskattar Madsen i den här saken. Han har faktiskt poänger i det han säger, rörande Åklagarens fantasier... Om man tänker lite längre än näsan räcker...

Ursäkta men va f-n, har du ingen koll alls? Det är massvis med rättegångsdagar kvar!
Citera
2018-03-22, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Det handlar inte om dagar här, när Kim var saknad i 4 timmar larmade pojkvännen.
Nej, precis och med tanke på hur de ger sig ut och varför. Hon är på arbetsuppdrag.
Tror du han visste mer om henne?
Att hon ringde just då är en sak, tyvärr levererad på silverfat, så där går slumpen in men de bodde väldigt nära och hon hade kontakt innan.
Citera
2018-03-22, 22:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag har funderat mycket på det här ,men det er svårt att bli klok på det när man inte vet vad som hände inne i ubåten. Resultatet vet vi, men inte hur det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in