Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Gällande att överskatta. Jag kan nog snarare tycka att dessa, tack och lov ovanliga, personer underskattas väldigt lättvindigt sett till deras farlighet och potential, med förmågan att manipulera, leva dubbelliv år ut och år in. PM är ett ypperligt bevis.
Anhöriga och omgivning står med hakan nere vid knäna när det väl smäller till.
Att jämföra en person som ses vinka öppet till folk, som har en pojkvän som förväntar sig att hon kommer hem efter en arbetsintervju med att det tar dagar innan nåt sökpådrag gällande andra personer halta rejält. Så blåst är inte PM heller.
Att han inte förväntade sig VIDDEN av sökpådrag är en annan femma och utifrån det ena ställer han givetvis bekymrade frågor när han väl kommer iland.
Men tidsspegeln stör mig och jag ska fundera vidare.
Fast det handlar ju om vilka saker man över/under-skattar.
Att de är sluga, falska, känslolösa personer, betyder inte att de är supersmarta och alltid tänker på allt.
Människor som inte är ett skvatt blåsta gör alla möjliga konstiga saker. Du har säkert klantat dig någon gång också när du inte tänkt dig för. Dragit en förhastad slutsats och så vidare. I detta fallet har PM all anledning att "lura" sig själv. Han vill genomföra detta, han vet att det finns risker och han söker lösningen på dessa. Samtidigt som han gör det, pågår också en process inom honom som handlar om att övertyga sig själv om att han har tänkt på allt, att det han tänkt och planerat fungerar och är "vattentätt", som exempelvis att dumpa ett lik i kögebukten. Det hade han och hans kompisar kommit fram till var den optimala dumpningsplatsen för ett lik.
Hur bra gick det?
Det är väl i så fall ett typexempel på vad en PM som är så smart som du säger inte skulle missa, eller något så trivialt som att inte dumpa kroppen ordentligt utan att den flyter upp igen.
Sorry, men du överskattar PM. Han är långt ifrån så "smart" och genomtänkt som en del vill göra gällande.