2018-03-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Håller fullständigt med om det du skriver. Det spelar ju ingen roll om rättläkaren inte med "exakthet" kan förklara vissa detaljer.
Så låter det ju i princip alltid när rättsläkarna ger sina förklaringar.
Men, det viktigaste kom fram, som sänker Madsens "olycksteori":
Om ubåten skulle ta in den mängden gas som Madsen hävdat hade värmen stigit avsevärt. Rättsläkarna har därför undersökt om Kim Wall utsattes för hög värme i samband med dödsfallet – något som de kommit fram till att hon inte har gjort.
– I så fall skulle hon haft tredje gradens brännskador på kroppen. Om det fanns heta gaser skulle det dessutom funnits värmeskador på luftvägarna, sa Jakobsen.

Och, som du skriver, Madsen har ju varit vid Kims kropp när hon avled, han har stuckit i henne medan hon var vid liv. Om det då vore så som han ljugit om med kolmonoxiden så skulle han ju också avlidit eller blivit medvetslös samt fått brännskador. Även hans lögner om hur länge han väntade innan styckningen faller pladask.

Slaktar-Madsen är körd.

Mår illa över att han log mot journalisterna när han passerade dem. Men, det ingår väl i hans ultrastörda personlighet.

Helt korrekt. Avgaser (enligt Madsen) plus den påvisade skadebilden/död är OFÖRENLIGA. En ska bort och det är inte skadorna.

Jag tycker att Åklagarens plan är intelligent upplagd. Släpper fram Madsen stundvis så han känner sig tillfreds, för att sedan utan en min dra åt snaran.

Madsen kommer nedbrytas plågsamt i ett utdraget förlopp. Det skall bli ett stort nöje att åse hur Kackerlackan Madsen krossas.
Citera
2018-03-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Ja, du menar att hon försökte "skydda" pojkvännen från att ertappa KW med hennes promiskuösa man? Det är det enda skälet jag kan tänka mig, om det inte är så att hon var i maskopi med honom om mordet.

Jag är också nyfiken på varför frun sa som hon gjorde.
- ville "skydda" pv från att få kunskap om en möjlig sexträff
- var trött och irriterad eftersom hon trodde att PM hade en sexträff och tyckte att pv var tjatig
- ville skydda PM så att han fick utrymme och tid att göra det han ville på ubåten

Någon mer möjlig eller omöjlig förklaring kan jag inte komma på.
Citera
2018-03-22, 20:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Tänker på Kims pojvän som vittnade i dag och hade några kamrater med sig som stöd.
Tänker då på de empatilösa kräk i tråden som försökt förringa hans sorg efter Kim, typ "han går snart vidare, glömmer det hela och drar sen storyn på partyn för att få uppmärksamhet" och annat skit som skrivits om deras förhållande.

Hans ord i rätten i dag säger allt, om den enorma tomheten och sorgen. Som om hela hans liv förlorat sin mening, som att han inte längre har någon framtidstro.

Pojkvännen får frågan hur Kim Walls död förändrat hans liv.

Alla mina framtidsplaner var gjorda med Kim. Nu vet jag inte ens längre varför jag studerar, säger han och tillägger:

– Det har påverkat allt
.
Citera
2018-03-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det här är väl det viktigaste, enl mig, för att åtalspunkten om det grova sexualbrottet ska hålla:

- Er det så korrekt forstået, at når det ikke kan afvises ,at to af de fire skader, der er fundet i underlivet, kan være sket ude fra - så er de ikke sket ved døden indtræden eller kort efter, så er de med sikkerhed sket EFTER dødens indtræden, siger advokaten.
Retsmedicineren tøver og kan ikke helt forstå spørgsmålet.
- Det er kun ved en af de fire læsioner inde i underlivet, at man har kunne konstatere en blodudtrækning (altså at stikket er tilført tæt på døden red.), svarer retsmedicineren.

Ekstrabladet

Hvilke stiklæsioner, der er påført på hvilket tidspunkt, kan man ikke sige med sikkerhed. Ved i hvert fald en af de fire stiklæsionerne er der fundet tegn på, at den er påført inden dødens indtræden - altså mens Kim Wall stadig var i live.
BT

- Hvis læsionerne først er påført tre-fire eller syv timer efter dødens indtræden, vil der ikke være blodudtrædningerne omkring læsionerne.
BT

Korrekt. Som jag förstått det så korsar TVÅ stick varandra, varför rättsläkaren misstänker två stick men bara med säkerhet kan påvisa minst ETT stick eftersom det finns en blodansamling.

Kim var alltså vid liv. Det är helt avgörande.
Den tillspetsade skruvmejseln satt i handen på förövaren Peter Madsen.

Det i sig bevisar Mord och är därtill oförenligt med avgasteorin.
Citera
2018-03-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har tyvärr bara hunnit läsa BT:s ganska kortfattade liverapportering - får läsa ikapp i helgen - men en sak är säker: M är en som kämpar till the bitter end. Och det måste väl alla beundra..? Även om det är en person som själv satt sig i skiten från början (och det vet vi ju inte än, om det är så). Detta att han inte ville titta på filmen med den verkliga avskärningen av en kvinnas huvud, medan man får höra hennes dödsrosslingar, för han tyckte att det var för hemskt... det var så fräckt, falskt och teatraliskt att det blev roligt!

Och NEJ jag skrev inte att filmen i sig var rolig. Jag såg den - sökte på samma tre ord som M och hittade den. Jag visste inte ens att sådant material fanns på vanliga nätet, och att det går att hitta med vanliga Google. Vilket ansvar tar Google, tänker jag då..? Detta borde det bråkas om mer än att de tillåter olika politiska åsikter att komma fram. Människor med olika känsligheter i själen kan ju tyvärr inspireras av sådant material, och det känns därför väldigt olämpligt att det är så lättillgängligt.

Jag lärde mig det själv skrev jag ju, det var ju inte så att alla läroböcker i stenografi brändes på bål när diktafonen uppfunnits... Sedan fann jag att mitt eget förkortningssystem passade mig bättre ändå.

Nä, och det är just därför man i normalfallet väntar med att skaffa barn tills man har studerat klart och har en fot inne på arbetsmarknaden... *suckar* Du pratar ju som om kvinnor skulle vara några djur, som inte kan hjälpa att de blir gravida hela tiden...

Nu fick vi ju veta igår att en av M:s halvbröder tog livet av sig, trots att han växte upp med den av dig så beundrade morsan. Undrar vad det berodde på, då..
?
Ja,om en man väljer att avsluta sitt liv så är det hans mammas fel.
Om en man har sexualsadistisk läggning så är det hans mammas fel.
Om en man mördar är det hans mammas fel.
Om hans offer har kjol på sig, kan det också vara mordoffrets fel.
Om offret är välutbildat, framgångsrik i karriären, utan barn och vigselbevis så är hon bortskämd och lever på sin pappas pengar och har bara en "lös förbindelse" som inte betyder något alls.
Om en gift kvinna på 60-talet inte utbildade sig, (utan studiestöd,studielån)utan stannade hemma och tog hand om man och barn (vilket var normen på 60-talet) så är det också fel.
Hur man än vrider och vänder så är det alltid kvinnans fel oavsett hur hon gör.

Medans "charmiga" Madsen äntrar sängkammaren med en go-pro-kamera fastspänd på huvudet,
(sexigt,tycker du inte? ) inte har något ansvar för vad han gör. Om det skulle bli befruktning av PMs eskapader i sänghalmen, så är det kvinnornas fel! (Det finns inget preventivmedel som ger 100% skydd.)
För att kvinnorna"slampigt" klonar sig och fröar av sig som gurkor utan någon mans inblandning ändå.
En graviditet är ju enligt ditt sätt att se det, inget som en man har gemensamt ansvar med en kvinna för.
Allt är kvinnornas fel! Och män kan absolut inte vara "slampor" dvs promiskuösa.
Slutsats: Madsen är ett oskyldigt offer för hemskt många ondsinta kvinnor.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-22 kl. 20:57.
Citera
2018-03-22, 20:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fy faaan

- To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår. Det må antages, at der har været tale om en tynd, lang, rund genstand, forklarer retsmediceneren.
Fruktansvärt!
Trodde inte att det kunde bli värre än vad det redan framstått som, men det kunde det visst.
Herregud, vad den stackars tjejen måste ha lidit. Lidit och skrikit och ingen kunde höra henne
mer än hennes skoningslöse plågoande som bara välkomnade allt av skrik han kunde driva fram.
Måste ha blivit en våldsam blödning av bara detta. Och vid liv lär hon ha varit när svinet
genomförde det här delen av det hela. Strax efteråt lär halsavskärningen ha vidtagit.

Så ofattbart ond Madsen är.

Förmodligen har han skuttat omkring därnere i mässen, yr av upphetsning, med den halv meter
långa "förbättrade" skruvmejseln i ena näven, med lysten, glansig blick betraktandes sitt nu helt
värnlösa offer, antingen där hon låg fastspänd på britsen eller var placerad ståendes, bunden
med händerna vid det längsgående röret i taket. Lejdaren lär tydligen inte ha varit "inblandad" i
vart fall. Det är i själva mässen hemskheterna har utspelat sig, det törs man nog kunna fastslå.
Skuttat omkring framför KW och låtit henne få veta om vad han exakt ämnade göra med
henne. Vilka oerhörda plågor som väntade henne. För att göra det än mer djävulskt.
Han är säkert mycket utstuderad i sin ondska, denna vedervärdiga avart till individ.

Och så tröttsamt förutsägbar nu i domstolen när hans illgärning synas i sömmarna och
han står till svars för denna. Så förutsägbar i all sin utpräglade psykopatiska, mörka personlighet.
I trängda lägen och några andra än såna erbjuder man ju honom knappt så är det de
typiska reaktionerna; ilska och trotsighet. Man ställer inte en psykopat mot väggen ostraffat
liksom...Denne gör precis som han vill och önskar och inte en jävel ska komma med några
anklagelser sedan. Allra minst nåt kryp till åklagare som heter Jakob i förnamn...
PM hade så gärna kastat nåt tungt efter den nämnde ifall han bara haft tillgång till nåt i
den vägen...Åh, vad han är VRED, den mot väggen ställde. Det är nog med yttersta möda
han förmår hålla sig samman. Han vill helst krevera. Ryta och skrika och hoppa och studsa.
Inte givet att han klarar av det ända "in i mål". Det kan bli riktiga utbrott här innan det är över.
Madsen kan komma att synliggöra sig själv fullt ut, den han verkligen är. Hans svarta själ för
alla att se live.
Rovdjuret som fått nog av att förställa sig, hålla tillbaka.
Kan bli en sån stund, såna stunder. Kanske.
Jakob måste bara vinnlägga sig om att gå än hårdare fram än hittills, pressa och pressa,
inte lätta på trycket. ATTACK. Hela jävla tiden. Och inte låta besten få möjlighet till minsta andrum.
Förhören är ju inte riktigt över med detta mordiska odjur. Ett eller två återstår väl nästa vecka.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-22 kl. 21:17.
Citera
2018-03-22, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men eftersom sjöräddningens helikopter dök upp och tog kontakt med PM ,innan fritidsbåten (räddarna),
så fick PM ändra sin ursprungliga plan dvs att ta med grejerna. I och med att sjöräddningen var där kvar på plats, fick PM improvisera en nödlösning. Min poäng -att det inte var hans ursprungliga plan. Han hoppades kanske på att sänka ubåten och räddas i land med grejerna före sjöräddningen hann att ta kontakt med honom kanske. (Hela hans planering verkar improviserad samt urusel men han kanske hoppades på turen.)
Det som är intressant i mitt tycke är det som starkt förefaller som souvenirer/memento - det är klassiskt att just spara intima klädesplagg som trosor och strumpbyxor. Även hårlockar och just rött hår förekommer frekvent kring PM. Känns som bingo för hans del.
Varför blev detta kvar när han noggrant häver iväg allt annat?
Var det dolt (iaf trosor) under golvplattorna är det mycket märkligt.

Det är en väldigt personlig ägodel detta med anteckningsblock. Det kan även ha en grandios status om det är noteringar gällande intervjun med PM - Hans ord/ord om honom står som ett rejält in memoriam... tills pennan stannar.

Ett scenario är att han inte tänkt sig så dramatisk sökinsats, att han kunde fara runt i mörkret och sen åka hem. Då hänger samlarsakerna med hem.
Samtidigt låter det så oerhört pantat (sett till den tid han dyker upp) eftersom han knappast inte skulle hinna förtöja ubåten innan polis skulle be om en titt. Att städa ur en ubåt som ser ut som en slaktbod lär inte ske på en kvart.
Nog för att han är störd men han är inte pantad.
Men;
blev han kvar ute till havs längre än det egentligen var planerat?
Nu vet jag inte om sådana här perversa avarter har så skoj att de tappar tidsbegrepp men varför han inte går in tidigare finner jag märkligt.

Var det så spännande (thrill seeking, katt-råttalek) att intervjuas med sitt ovetande offer att han tappar bort sig? Sen ska väl helvetet ha sin perversa stund. Tog det längre tid med styckning än han tänkt sig?

Hon ska ha varit tillbaka efter ett par timmar, iaf innan det mörknar. Efter möte med Aida Bella verkar ubåten gått ner.
Sen verkar han helt ha tappat fattningen och är nära att krocka med lastfartyget runt midnatt när han far runt i mörkret. Har inte lyckats finna tidsuppgift.
Den står sen stilla drygt 50 min vid 02-tiden. Andra och sista dyket är 3 tim och 40 min. Han går i undervattensläge kl 04:43.

Edit.
Med tanke på dagens uppgifter stämmer inte hans tidsuppgifter (dog vid midnatt, styckades vid 7-tiden).
Senast redigerad av develi 2018-03-22 kl. 21:09.
Citera
2018-03-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JxcoCo
Som alla andra här mår jag mycket illa av det här fallet. Jag mår också mycket illa av det enorma slöseri med pengar, skattepengar som detta kostat och kommer att kosta.
Generellt förstår jag inte varför styckning av en människokropp bara räknas som "brott mot griftefriden" (åtminstone i Sverige). Jag tycker det är mycket mer allvarligt brott än så, särskilt som rättsläkare inte kan med säkerhet bestämma hur den styckade personen dog.
Kanske är det dags att ändra på straffskalan för styckningar, och höja upp det till samma straff som för överlagt mord. Då hade man ju inte behövt hålla på och ta reda på den exakta dödsorsaken hos människor som nu råkar bli mördade och styckade, det är liksom inte relevant längre. För vilken normal människa styckar en annan människa - oavsett om man styckar henne innan döden inträtt eller efter? Ingen normal människa gör det, så enkelt är det. Eller?

En som får betalt för att undanröja en kropp efter ett mord tex. Den personen är ju inte mördaren.
Men den personen gör sig skyldig till griftefridsbrott. Jag håller med dig om att styckande av kropp (+ allt annat som har med en kropps försvinnande att göra,syra,eld osv) ska ge ett långt fängelsestraff. För näst mord är det väl, det allvarligaste brottet.
Citera
2018-03-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som är intressant i mitt tycke är det som starkt förefaller som souvenirer/memento - det är klassiskt att just spara intima klädesplagg som trosor och strumpbyxor. Även hårlockar och just rött hår förekommer frekvent kring PM. Känns som bingo för hans del.
Varför blev detta kvar när han noggrant häver iväg allt annat?
Var det dolt (iaf trosor) under golvplattorna är det mycket märkligt.

Det är en väldigt personlig ägodel detta med anteckningsblock. Det kan även ha en grandios status om det är noteringar gällande intervjun med PM - Hans ord/ord om honom står som ett rejält in memoriam... tills pennan stannar.

Ett scenario är att han inte tänkt sig så dramatisk sökinsats, att han kunde fara runt i mörkret och sen åka hem. Då hänger samlarsakerna med hem.
Samtidigt låter det så oerhört pantat (sett till den tid han dyker upp) eftersom han knappast inte skulle hinna förtöja ubåten innan polis skulle be om en titt. Att städa ur en ubåt som ser ut som en slaktbod lär inte ske på en kvart.
Nog för att han är störd men han är inte pantad.
Men;
blev han kvar ute till havs längre än det egentligen var planerat?
Nu vet jag inte om sådana här perversa avarter har så skoj att de tappar tidsbegrepp men varför han inte går in tidigare finner jag märkligt.

Var det så spännande (thrill seeking, katt-råttalek) att intervjuas med sitt ovetande offer att han tappar bort sig? Sen ska väl helvetet ha sin perversa stund. Tog det längre tid med styckning än han tänkt sig?

Hon ska ha varit tillbaka efter ett par timmar, iaf innan det mörknar. Efter möte med Aida Bella verkar ubåten gått ner.
Sen verkar han helt ha tappat fattningen och är nära att krocka med lastfartyget runt midnatt när han far runt i mörkret. Har inte lyckats finna tidsuppgift.
Den står sen stilla drygt 50 min vid 02-tiden. Andra och sista dyket är 3 tim och 40 min. Han går i undervattensläge kl 04:43.

Edit.
Med tanke på dagens uppgifter stämmer inte hans tidsuppgifter (dog vid midnatt, styckades vid 7-tiden).

Jag tror helt enkelt att Madsen inte ens kunde föreställa sig att Kims sambo skulle sakna henne och larma så tidigt. Hur skulle han kunna det, då han själv inte besitter förmågan?

Han blev störd av att hans perfekta brott inte höll måttet pga sin egen känslomässiga imperfektion.

Han förstod aldrig att Kim skulle bli saknad och att pojkvännen skulle larma. Hur skulle han begripa det?
Citera
2018-03-22, 21:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Håller fullständigt med om det du skriver. Det spelar ju ingen roll om rättläkaren inte med "exakthet" kan förklara vissa detaljer.
Så låter det ju i princip alltid när rättsläkarna ger sina förklaringar.
Men, det viktigaste kom fram, som sänker Madsens "olycksteori":
Om ubåten skulle ta in den mängden gas som Madsen hävdat hade värmen stigit avsevärt. Rättsläkarna har därför undersökt om Kim Wall utsattes för hög värme i samband med dödsfallet – något som de kommit fram till att hon inte har gjort.
– I så fall skulle hon haft tredje gradens brännskador på kroppen. Om det fanns heta gaser skulle det dessutom funnits värmeskador på luftvägarna, sa Jakobsen.

Och, som du skriver, Madsen har ju varit vid Kims kropp när hon avled, han har stuckit i henne medan hon var vid liv. Om det då vore så som han ljugit om med kolmonoxiden så skulle han ju också avlidit eller blivit medvetslös samt fått brännskador. Även hans lögner om hur länge han väntade innan styckningen faller pladask.

Slaktar-Madsen är körd.

Mår illa över att han log mot journalisterna när han passerade dem. Men, det ingår väl i hans ultrastörda personlighet.

Känns i själen detta mörker man har följt med i nu ett tag.
Trots att man fått reda på saker i minsta detalj och kan föreställa sig det han lämnat efter sig, så går
det ändå inte att omfatta med tanken hur det har gått till eller hur han betett sig o sett ut.
Går inte att föreställa sig Kim alls. Går inte att förstå att allt detta har hänt henne.
Våldet och lidandet är ofattbart, smärtan i den tystnad som har omgärdat det hela. Endast skriken, gråten och Madsens djuriska läten, kanske skrek han åt henne och gav order, sparkade. Och hur höll han i skruvmejslarna? Kan inte se det framför mig. Även om jag försöker.

Känns skönt att veta att han snart är krossad. Inlåst i en liten cell, den lilla fula insekten. Där kan han krypa runt för resten av sitt ynkliga liv. Drömma om slakt och blod. Känna på sin lilla pillesnopp och be o böna efter mera block och penna.
Citera
2018-03-22, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror helt enkelt att Madsen inte ens kunde föreställa sig att Kims sambo skulle sakna henne och larma så tidigt. Hur skulle han kunna det, då han själv inte besitter förmågan?

Han blev störd av att hans perfekta brott inte höll måttet pga sin egen känslomässiga imperfektion.

Han förstod aldrig att Kim skulle bli saknad och att pojkvännen skulle larma. Hur skulle han begripa det?
Han är ute i runt 13 timmar innan han tar upp ubåten. Hon skulle vara tillbaka efter två timmar, iaf innan solnedgång.
Att han "inte kan föreställa sig" betvivlar jag - han har full koll även om han är en copy cat. Han har nämligen bedragit omgivningen hela sitt liv och tillräckligt intellekt har han.
Att han sen urkass på att härma empati är en annan femma.
Citera
2018-03-22, 21:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Man brukar ju tala om triggers för seriemördare, en eller flera händelser som får dom att ta steget. T.ex. en fru som lämnar en eller att dom får sparken från jobbet.
Vad tror ni om att den inställda raketuppskjutningen kan ha varit Madsens trigger? Han får reda på att den inte blir av och bestämmer sig då för att göra slag i saken och leva ut sin perversa drömmar, slänger ut krokar till flera kvinnnor (4 totalt va?), Kim nappar och det blir hennes död?

Tycker att praktikantens vittnesmål idag pekar på det du beskriver, att den inställda raketuppskjutningen verkade ha gjort PM uppgiven. Såpass låg att han behövde en riktigt kraftig kick för att starta om sig själv.

Resten är historia..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in