2018-03-22, 09:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
SvD var katastrof igår. Skrev typ en mening var 20é minut. Aftonbladet var något bättre men när jag läser här vad de som följt danska medier skriver så förstår jag att även Aftonbladet utesluter massa information.

Varför utesluter svensk media sånt som dansk media inte utesluter?
Och i och med att jag är urkass på danska så vill jag helst följa en svensk tidning. Vilken är bäst av de svenska?
De kanske inte begriper danska heller?
Citera
2018-03-22, 09:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Var det 00.35 som han sökt på beheading girl agony? Jag menar då natten mellan 10e och 11e? Jag trodde att det var 16 timmar innan de åkte ut som han sökt?
Nej, det lär vara innan de ger sig ut, därute hade han ingen täckning. Det var väl sökorden via mobil som de såg?
Om det är korrekt angett vet jag inte (har inte sett klockslaget innan) och man får ta vissa detaljer via live med en nypa salt, det stämmer inte alltid.
Citera
2018-03-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ju ett vittne, som blev känt tidigt, som såg PM bärandes denna såg med orange handtag ner till båten samma eftermiddag.

Ja det finns väl till och med en bild vill jag minnas. Han bär sågen över axeln.
Citera
2018-03-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan sak: M sa ju, angående det som hittades på hans dator och mobil, att han är en människa som intresserar sig för många saker, och att det därför skulle gå att använda material som han läst och tittat på för att sätta fast honom för vilket brott som helst. Han ville att åklagaren skulle ge en ut en fullständig lista på alla olika typer av material som han sökt på. Och där tycker jag att han har rätt.

Jag känner igen mig, jag är också en människa som intresserar mig för väldigt många olika saker, som har sökt på allt upptänkligt på min dator (ja nu även en film där en ung kvinna får huvudet avskuret medan man ser hennes ögonvitor och får höra hennes dödsrosslingar, så vi får väl hoppas att inte grannflickan går och tappar huvudet nu, i bokstavlig bemärkelse...), och som i perioder nördar in mig på smala ämnen. (Det har kanske märkts här i tråden! )

En åklagare skulle kunna leda i bevis en hel palett av olika störningar och brottsplaner hos mig - om han valde att endast presentera de två procent av mitt datorinnehåll som tas upp av just sådant som kan tänkas bevisa ett sådant brott eller en sådan störning. Och skiter i de andra 98 procenten, som visar att jag har en intellektuell nyfikenhet som tar mig i alla möjliga konstiga riktningar, både "goda" och "onda"...

Jag tycker att vi borde få en fullständig lista på allt som hittats i Madsens dator, samt en procentsiffra på hur mycket av totalen som utgjordes av material om våld mot kvinnor på olika sätt.

Slutligen: igår kom det även fram att det fanns IS-videor av avrättningar på hans dator, och DET sa jag hela tiden. (Just den på flickan som fick halsen avskuren med en liten kniv var dock sydamerikansk.)

Det är ju bara sökningar I närtid som är relevant. Och så många timmar har inte dygnet att han haft minsta tillstymmelse att ha sökt på "allt". Det var tvärtom ett korkat uttalande av M.
Citera
2018-03-22, 09:57
Medlem
lapons avatar
Nu förhörs rättsläkaren i "byreten" i Köpenhamn

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-retsmedicineren-skal-vidne-om-kim-walls-doedsaarsag

https://www.expressen.se/kvallsposten/i-dag-kommer-fler-svar-om-kim-walls-dod/
Citera
2018-03-22, 10:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Madsens försvarsadvokat verkar ha bra koll och begär pauser när hon ser att Madsen är på väg att explodera. Bara önskar att han briserar vid något tillfälle.
Jag kollade runt lite på olika live och alla har noterat skillnaden.

"Han virker meget anderledes, end ved det første retsmøde. Ved det første retsmøde sad han helt ret op i stolen og talte højt. Denne gang er han langt mere stille og virker mere påvirket end tidligere. " Live eb

"Vurderet alene ud fra det, så virker Peter Madsen anderledes i dag end ved de tidligere retsmøder. Markant anderledes. Nærmest opgivende. Altså lige bortset fra, når han irriteret bider af anklageren, hvad han fortsat gør, når anklageren borer i de samme temaer og spørgsmål." live dr

"Da Peter Madsen ankom til retten, så han alvorlig ud, og blev trukket ud i et sidelokale med sin forsvar."
"Han så presset ud."
live bt

Bortåt lunch sägs han ha blivit mer likt sig. Stramade upp sig, kallade ÅK vid namn (typ broder Jacob), ställde tykna motfrågor, var retorisk och flera noterade markant skillnad då han svävade ut rejält på em då han fritt fick prata om... trumvirvel... raket-Madsen!

Jag läste genom detta med advokaten och vilken pajas han är. Nog för att han lär behöva visa en annan sida sexuellt men det gav verkligen fel effekt:
Alla kvinnorna hade konstiga idéer sexuellt sett, han var bara tråkig och initiativlös. Översexuella.
En av dem hade sånt sug på grov S/M att det kunde han ju inte ställa upp på, sån var inte han och ger sen en beskrivning på sockersött sex som tagen ur forna Mitt livs novell...
Citera
2018-03-22, 10:11
Medlem
Som alla andra här mår jag mycket illa av det här fallet. Jag mår också mycket illa av det enorma slöseri med pengar, skattepengar som detta kostat och kommer att kosta.
Generellt förstår jag inte varför styckning av en människokropp bara räknas som "brott mot griftefriden" (åtminstone i Sverige). Jag tycker det är mycket mer allvarligt brott än så, särskilt som rättsläkare inte kan med säkerhet bestämma hur den styckade personen dog.
Kanske är det dags att ändra på straffskalan för styckningar, och höja upp det till samma straff som för överlagt mord. Då hade man ju inte behövt hålla på och ta reda på den exakta dödsorsaken hos människor som nu råkar bli mördade och styckade, det är liksom inte relevant längre. För vilken normal människa styckar en annan människa - oavsett om man styckar henne innan döden inträtt eller efter? Ingen normal människa gör det, så enkelt är det. Eller?
Citera
2018-03-22, 10:11
Medlem
Trots allt svammel och alla uppenbara ledtrådar får man ge Madsen en sak. Någonstans är han fortfarande skarp och en funktionell manipulatör. Han har säkerligen gått loss totalt och stuckit allt vasst han hade i Wall, och kommer alltså att hålla sig till punktering som motiv...

Han ville punktera liket, punkt.

Den stora mängden blod kommer han dock inte förbi, och jag gissar att rättsmedicin kommer att mosa autist-sadist-psykopaten...
Citera
2018-03-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
SvD var katastrof igår. Skrev typ en mening var 20é minut. Aftonbladet var något bättre men när jag läser här vad de som följt danska medier skriver så förstår jag att även Aftonbladet utesluter massa information.

Varför utesluter svensk media sånt som dansk media inte utesluter?
Och i och med att jag är urkass på danska så vill jag helst följa en svensk tidning. Vilken är bäst av de svenska?
Jag håller med. Kanske har svenska journalister svårt att rapportera om jobbiga scenarier för att hon var en kollega. Kims pappa och bror har ju jobbat i många år på Sydsvenskan och då Sverige är ett så litet land känner de flesta journalister varandra på något sätt?
Citera
2018-03-22, 10:15
Medlem
develis avatar
Fruktansvärt... måtte hon varit död.
Citat:
På torsoen fandt retsmedicinerne blandt andet en blodudtrædning, som er et tegn på, at det er opstået i live som konsekvens af let, stump vold. Det kan eksempelvis være, hvis man er blevet ramt af en hånd eller er gået ind i et bord eller er faldet.

På brystsidens forside var der også en stiklæsion, som meget vel kunne være opstået i live med stik med en kniv.

På de ydre kønsdele var der ifølge retsmedicinerene 10 stiksår, forklarer anklageren, mens en skitse af en kvindes underliv på rettens storskærme viser stiksårenes placering.
Hovedparten af stiksårene var overfladiske.

Peter Madsen har her i retten sagt, at formålet med stiksårene var at gøre torsoen gennemblæselige. Hvad siger du til det?

Hovedparten af dem har ikke haft den effekt.

Anklageren spørger nu retsmedicineren om fire stiklæsioner, der er fundet i Kim Walls indre kønsdele.

- To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår. Det må antages, at der har været tale om en tynd, lang, rund genstand, forklarer retsmediceneren.
live bt
Fetat relaterat till PMs påstående om att ha punkterat för att sänka torso.
Citera
Medlem
Idag (just nu) tror jag ridån går ner för gott för RaketMadsen och dennes historier om dödsorsaken.
Citera
Medlem
Fy faaan

- To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår. Det må antages, at der har været tale om en tynd, lang, rund genstand, forklarer retsmediceneren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in