2018-03-22, 16:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, ÅK står nog på fast mark gällande sin framställning:

"Ifølge tiltalen havde Peter Madsen under sejladsen med den svenske journalist medbragt "sav, kniv, tilspidsede skruetrækkere, stropper, strips og rør", hvorefter han bandt hende ved hovedet, på arme og ben, mishandlede hende ved at slå hende, stak og snittede i hende og dræbte hende (...)"
live bt

Remmarna kan även sammanfogas och överensstämmer med märken på henne:

"Han viser billeder fra messen, hvor han beder retten bemærke nogle tværgående metalstænger i loftet. Og han viser derefter nogle stropper og stroppedele, der er bundet fast i disse metalstænger."

"Han beder retten bemærke snitfladerne på stroppe fundet i ubåden og stroppe fundet på havets bund. Den kriminaltekniske vurdering er, at stroppene der lå sammen med Kim Walls tøj og stroppene i ubåden er identiske - de hører altså sammen. Der er også fundet mærker på Kim Walls kropsdele."
live dr.dk

"Snitt på bandet ska visa samhörigheten mellan banden, och tekniker har slagit fast detta i en undersökning, berättar Jakob Buch-Jepsen. Rättsmedicinare har också konstaterat ett samband mellan spännband och avtryck på kvarlevor."live svt

Edit:

"Anklageren fortæller, at der er skader på hovedet. Der er 11 stiklæsioner og 2 snitlæsioner. Derudover er der hudafskrabninger og han oplyser, at hendes hoved kan have været fastspændt."
live dr.dk

"Derudover blev der konstateret hudafskrabninger og mulige underhudsblødninger, der muligt er påført ved, at hovedet eller ansigtet har været fastgjort eller fikseret og munden kneblet.""
live bt

Den tyske ” praktikanten ” nämnde även att det saknades en stor kökskniv.
Citera
2018-03-22, 16:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
De bodde där, i ett "rum" på övervåningen i hangaren.
Åh är det verkligen så !? Jag trodde hon bodde skild från honom, hon har en annan adress...ok
Citera
2018-03-22, 16:45
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Som sagt, jag har bara skummat igenom vittnesmålet men om rättsläkaren inte kan utesluta kolmonoxidförgiftning, vilket är den förklaring Madsen gett, så borde det här vara den punkt som ger försvaret hopp. Nåväl, vi får se vad som händer framöver.
Vi tar det igen.

Kolmonoxidförgiftning kan inte uteslutas om man utgår ifrån vad obduktionen av kroppen visade pga väder, vind, tid, vatten och förruttnelse vad gäller den teoretiska möjligheten att påvisa kolmonoxid i kroppen eller kolmonoxidskador.

Däremot så har man rent tekniskt kunnat konstatera att det måste ha krävts omkring 150 grader celsius inne i ubåten för att kolmonoxid överhuvudtaget ska kunna uppstå inne i ubåten. Kims kropp (eller Madsen för den delen) påvisar inga värmeskador. Så på det sättet så kan man med hjälp av vad som framkommit indirekt avvisa sagan om kolmonoxidförgiftning. Det här är snarare något som skulle kunna ge åklagarsidan hopp om fällande dom.
Senast redigerad av lindemann 2018-03-22 kl. 16:50.
Citera
2018-03-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Om du följer länken här:
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788

Är bilden på den blonda tjejen som lutar sitt anikte mot handen PM´s fru? Hon ser ju som att vara 15 år...
Citera
2018-03-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja. Så enkelt är det.

Jag mår väldigt dåligt och jag kan inte läsa vad hans försvarsadvokat frågar om, jag får ont i magen av oro att han ska komma undan.
Han kommer inte undan, oroa dig inte för det!
Citera
2018-03-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Åh är det verkligen så !? Jag trodde hon bodde skild från honom, hon har en annan adress...ok

Tidigt i tråden kunde hon hittas via krak.de med adress Istedgade men nu finns hon inte att finna på någon dansk adressökningssite, eller jag hittar iaf ingen adress på henne. Enl Ekstrabladet bodde de båda vid hangaren 10/8.
Citera
2018-03-22, 16:59
Medlem
Angående att komma undan, pm historier om vad som hände är helt osannolika med tanke på den tekniska bevisning som kommit fram idag. Så varför ljuger han om en olycka? Dvs skulle han komma undan åklagarens starka beviskedja måste han komma upp med något åtminstone tekniskt möjligt.
Citera
2018-03-22, 17:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Detta är från Aftonbladet. Hoppas det är ok att citera det annars ta bort.

Där står 2016 och att Kim Wall var där med ett australiskt tv-team.

Motbevisa inte det att första gången hon träffade Madsen var dagen för färden med ubåten?

Är det feltolkat eller något eller?
Ja, 2016 är fel.
Citera
2018-03-22, 17:03
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja. Så enkelt är det.

Jag mår väldigt dåligt och jag kan inte läsa vad hans försvarsadvokat frågar om, jag får ont i magen av oro att han ska komma undan.

Samma här. Det är så bestialiskt alltihop att jag känner att jag MÅSTE vara säker på att han blir dömd, och det finns kanske en liten chans att han kommer undan med griftesbrott. DET, är jag orolig över.
Skulle det bli så, jag kommer att viga min tid till att hitta honom!
Citera
2018-03-22, 17:03
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Är bilden på den blonda tjejen som lutar sitt anikte mot handen PM´s fru? Hon ser ju som att vara 15 år...
Ja det är Sirid.
Citera
2018-03-22, 17:06
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då har jag börjat och läsa mig i kapp om dagens händelser.., och rättsmedicinarnas förklaringar på allt våldet understryker i min mening att Peter har tagit sig "gott med tid", med Kim, när hon levde. Detta tog nog sina timmar..

Sedan en sak som jag reagerar på, ifrån Kims sambo :

Kjæresten dro natt til 11. august til verkstedet til Madsen, der han møtte på Madsens kone.

– Hun var den eneste linken jeg hadde til Madsen, og hun begynte å rope på meg, hun sa at jeg ikke skulle spørre om ubåten, sa han.

https://www.tv2.no/nyheter/9758643/

Så Peters fru "stoppar" Kims sambo.., och vill att han inte skall fråga om Ubåten..?

Hmm..., varför var hon mån över det ?

Jag undrar också över det hon säger till honom, det känns verkligen inte normalt, varför?!
Citera
2018-03-22, 17:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Samma här. Det är så bestialiskt alltihop att jag känner att jag MÅSTE vara säker på att han blir dömd, och det finns kanske en liten chans att han kommer undan med griftesbrott. DET, är jag orolig över.
Skulle det bli så, jag kommer att viga min tid till att hitta honom!
Jag försöker att inte tänka på det, annars får jag panik! Det vore så groteskt om han blir dömd för griftefridsbrott till 6 månader och släpps direkt då han ju redan suttit så länge! Det knyter sig i magen och jag vet ju vad som kommit fram och att drt måste luta åt att han blir dömd, men det knyter sig av oro ändå! 😩😩😓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in