2018-03-22, 16:19
Medlem
Snapcounts avatar
Då har jag börjat och läsa mig i kapp om dagens händelser.., och rättsmedicinarnas förklaringar på allt våldet understryker i min mening att Peter har tagit sig "gott med tid", med Kim, när hon levde. Detta tog nog sina timmar..

Sedan en sak som jag reagerar på, ifrån Kims sambo :

Kjæresten dro natt til 11. august til verkstedet til Madsen, der han møtte på Madsens kone.

– Hun var den eneste linken jeg hadde til Madsen, og hun begynte å rope på meg, hun sa at jeg ikke skulle spørre om ubåten, sa han.

https://www.tv2.no/nyheter/9758643/

Så Peters fru "stoppar" Kims sambo.., och vill att han inte skall fråga om Ubåten..?

Hmm..., varför var hon mån över det ?
Citera
2018-03-22, 16:20
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Detta är från Aftonbladet. Hoppas det är ok att citera det annars ta bort.

Där står 2016 och att Kim Wall var där med ett australiskt tv-team.

Motbevisa inte det att första gången hon träffade Madsen var dagen för färden med ubåten?

Är det feltolkat eller något eller?
Det var samma dag, den 10e. Tycker också det redovisats lite oklart men så får vi inhen fup och då blir det så.
Citera
2018-03-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Finns det någon bild på Sirid?
Tack på förhand!

Om du följer länken här:
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2018-03-22, 16:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Camilla Marie Nielsen
"På den højre arm er der ikke konstateret nogle mærker på håndleddet.
- Udelukker det, at den forurettede har været fastbundet?, spørger anklageren
- Nej det gør det ikke.
- Kan det have noget med armens tilstand at gøre?
- Ja, den var præget af råd"

Här förstår jag inte riktigt vad det kan innebära? Någon?

Armen var rutten.
Citera
2018-03-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Om du följer länken här:
https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788

Who we are: http://archive.is/iCvVT
Citera
2018-03-22, 16:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jo, men verkar det troligt att han aldrig ens sett henne när de bodde i samma område och han varit på platsen där hon bodde? Och om han såg henne borde hon kanske ha sett honom?

Finns inga belägg för det men ändå... Madsen visste var hon bodde och kunde kunde gå dit på minuter. Verkar orimligt detta inte har koppling till mordet på något sätt.

Det kan vara en konstig slump och det verkar åklagaren tydligen tro...
Om det inte finns något konkret som visar att han sett ut henne som offer i förväg, så är det nog inget åklagaren slösar tid på. Jag känner absolut inte igen alla människor på 100 meters omkrets där jag bor. Men visst är det så att man tänker att han siktat in sig på henne och kanske t om valde tidpunkten efter hennes almanack.
Citera
2018-03-22, 16:30
Medlem
Känner någon sig manad att skriva ihop en sammanfattning om det viktigaste som kommit fram under dagen? Kanske även en sammanfattning om det viktigaste från de tidigare rättegångsdagarna med?
Citera
2018-03-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då har jag börjat och läsa mig i kapp om dagens händelser.., och rättsmedicinarnas förklaringar på allt våldet understryker i min mening att Peter har tagit sig "gott med tid", med Kim, när hon levde. Detta tog nog sina timmar..

Kjæresten dro natt til 11. august til verkstedet til Madsen, der han møtte på Madsens kone.

– Hun var den eneste linken jeg hadde til Madsen, og hun begynte å rope på meg, hun sa at jeg ikke skulle spørre om ubåten, sa han.

Så Peters fru "stoppar" Kims sambo.., och vill att han inte skall fråga om Ubåten..?

Madsens fru visste om att han brukade ta med sig kvinnor till u-båten för sex-äventyr.
Så hon antog nog att Madsen och K.W blivit kvar i u-båten för sex-.
Hon trodde väl att Kim W- var som de andra av Madsens kvinnor.
Frun visste väl inte att Kim var en seriös person som enbart besökte i U-båten för ett journalistiskt uppdrag.
Citera
2018-03-22, 16:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Märkligt här, pojkvännen mötte Sirid på kvällen , natten?

Nån som kan förklara ----

Jeg ringer til Kims forældre, som jeg har mødt første gang dagen før, og støder ind i en, som jeg finder ud af, er Peter Madsens kone. Hun råber af mig. på det her tidspunkt er hun mit eneste link til viden om noget som helst, og jeg er insisterende på, at hun skal fortælle mig et eller andet. Og hun råber, at jeg skal stoppe med at spørge til den ubåd, før jeg har nævnt ubåden, så vidt jeg husker.

Jag reagerade också på detta! Sigrid verkar närmast manisk i sina försök att få honom att sluta fråga om ubåten? Iaf efter hur jag läser hans uttalande.
Citera
2018-03-22, 16:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Citat från expressen vid förhöret med pojkvännen; Hon sa att det var svårt att bli klok på honom. Men hon hade tidigare varit intresserad av människor som är besatta av något de gör, säger pojkvännen.
Han berättar också att hon var rädd för att åka ubåt.
Arma kvinna! Hon var rädd från början, då hon var rädd att åka ubåt. Min känsla är att Madsen såg till att utnyttja det till max. Kim kanske uttryckte sin rädsla och det eggande Madsen ännumer. [sic]

Pojkvännen visas ut genom en separat dörr. När han lämnar salen följer Peter Madsen honom med blicken. Jag ger mig fan på att äcklet njuter av detta. Han vet vilket lidande han orsakat familjen och pojkvännen. Vider!

Ytterligare citat från expressen.
Peter Madsen är mer aktiv än tidigare. Han sitter och tittar rakt fram på domaren. Då och då stryker han händerna över ansiktet. Äcklet verkar ha piggnat till efter att den stackars pojkvännen har vittnat. Nu myser Madsen och känner sig tillfreds. Det rycker säkert lite i baguetten på äcklet.

Ja, stackaren var rädd för att åka i ubåten!

Inte så märkligt att hon då sänder messet om att ” jag är i livet ”
Citera
2018-03-22, 16:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Ja, det reagerade jag också på! Har inte hört att fru SM var vid verkstan den natten...
Citera
2018-03-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ja, det reagerade jag också på! Har inte hört att fru SM var vid verkstan den natten...

De bodde där, i ett "rum" på övervåningen i hangaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in