2018-03-22, 15:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Motsäger inte rättsläkaren sig själv när hon pratar om kolmonoxiden? Å ena sidan kan det inte uteslutas att Kim Wall dött av kolmonoxidförgiftning. Å andra sidan säger läkaren att Wall skulle ha tecken på brännskador om hon dött av kolmonoxiden, vilket hon tydligen inte har. Jag får inte riktigt ihop det. Här finns en öppning för försvaret att i alla fall så vissa tvivel.

Som sagt, jag ser fram emot Leif GW Perssons analys. Hoppas att någon av reportrarna intervjuar honom.

GW är kriminolog inte jurist om det nu är så att du vill höra hur rättsläget ser ut efter dagens domstolsförhandling. Det var inte direkt förväntat kan jag tycka att åklagaren med sin tyngsta expert inte hade mer stadiga påstående än det här. Så försvarets dag kan man säga. Och det är då själva fan att man säljer ut fallet via media med all inklusive utan att reflektera över säkerheten i den rättsmedicinska delen.
Citera
2018-03-22, 15:31
Medlem
Psykopater har alltid funnits:
Ur Bibeln:

"Svek och våld fyller hans mun, hans tunga gömmer ondska och ofärd.
Han ligger på lur vid gårdarna och mördar den oskyldige i lönndom.
Hans ögon följer den värnlöse, han lurar som ett lejon i snåret, han ligger på lur för att
fånga den arme och drar åt sitt nät."

(Psaltaren 10:7-9)
Citera
2018-03-22, 15:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
"Episoden, der skete den 31. august, blev dokumenteret i en politirapport.
- Vi har hørt rygter om, at indholdet af mappen kan være blevet affotograferet, og det er vi naturligvis bekymrede over.
- Vi har dog ikke konstateret, at der er offentliggjort sådanne foto, siger Jens Møller til Ekstra Bladet.
- Jeg vil dog henlede opmærksomheden på, at det vil være stærkt uetisk at bringe sådanne billeder, hvis de findes, samt at det derudover vil være en overtrædelse af straffeloven at vise billederne, tilføjer politichefen."
Dom vet inte , men ett rykte går att de blivit avfotograferade, förfärligt för Kims anhöriga att det överhuvudtaget finns möjlighet att bilderna är på vift. Synnerligen konfidentiellt material.

Hua, då är det för jävligt rent ut sagt. Men det kanske ändå aldrig hamnar för allmän beskådan.
Straffbart dessutom upplyser polisen om.
Citera
2018-03-22, 15:34
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
GW är kriminolog inte jurist om det nu är så att du vill höra hur rättsläget ser ut efter dagens domstolsförhandling. Det var inte direkt förväntat kan jag tycka att åklagaren med sin tyngsta expert inte hade mer stadiga påstående än det här. Så försvarets dag kan man säga. Och det är då själva fan att man säljer ut fallet via media med all inklusive utan att reflektera över säkerheten i den rättsmedicinska delen.

Jag vet att GW inte är jurist och det är kanske just därför hans analys är intressant. Han är såvitt jag vet den ende som har sagt att det inte är säkert att Madsen blir fälld och utifrån detta är jag nyfiken på hur han ser på situationen efter dagens vittnesmål.
Citera
2018-03-22, 15:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag vet att GW inte är jurist och det är kanske just därför hans analys är intressant. Han är såvitt jag vet den ende som har sagt att det inte är säkert att Madsen blir fälld och utifrån detta är jag nyfiken på hur han ser på situationen efter dagens vittnesmål.

Ok, jag tyckte nog att han påstått att han döms för livstid, men jag kan ha förväxlat honom med någon annan. Det som är intressant med GW är själva mordutredningen och polisens arbete vilket är hans område. Men han kommer säkert kommentera vad det lider.
Citera
2018-03-22, 15:37
Medlem
Vissa kvinnor hade han tydligen särskilt gott öga till

"- Det kan godt passe, at jeg har sagt til politiet, at han sværmede for beskidte ting. Eksempelvis at tyske kvinder, der kan være meget korrekte og sekretær-agtige om dagen, opfører sig som ludere om natten, når de møder op på sexklubber."

Säger den praktikant som bl.a. varit i Berlin med Peter
(Ekstrabladet)
Citera
2018-03-22, 15:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag har andra minnesbilder där av vad han sa att han sagt till henne , så får avvakta o kolla länkar senare
Ja, gör det. Det är intressant.
Här är om deras relation iaf:

"Aftalen var, at det ikke måtte være veninder. Eller nogen der havde sin gang i rumlaboratorium," fortæller Peter Madsen."

Följande rimmar illa med ovanstående - det är väl Ditte som jobbar i hangaren:

Citat:
"Peter Madsen fortæller, at han på et tidspunkt havde en pause med sin daværende hustru. I den periode boede kvinden D sammen med ham."

"Han og kvinden D er altid vendt tilbage til hinanden. Sådan var det også i august 2017.
Denne kvinde har været med ude på Nautilus mange gange. Hun fungerede også på et tidspunkt som en slags praktikant på rumlaboratoriet."
"Hun var dog inviteret med ud på ubåden Nautilus den 11. august sidste år." Live dr

Förutom sugar-daddy tjejen i 20 årsåldern samt Signe och Agnes.
Samt att hennes vänninna i tidigare förhör berättat att S tyckte det var jobbigt mot slutet.
Citera
2018-03-22, 15:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

"- Det kan godt passe, at jeg har sagt til politiet, at han sværmede for beskidte ting. Eksempelvis at tyske kvinder, der kan være meget korrekte og sekretær-agtige om dagen, opfører sig som ludere om natten, når de møder op på sexklubber."

(Ekstrabladet)

Då skröt han nog väldigt, men den åsikten i sig är nog inte så ovanlig från en del män.
Madonnan och hora exemplet.
Citera
2018-03-22, 15:40
Medlem
Aha, en mattkniv alltså (+ extra knivblad vet vi sedan tidigare) o kökskniven:

Lagde du mærke til, at der manglede noget på værkstedet 10. august, spørger anklageren som sidste spørgsmål.

- Ja, en stor køkkenkniv fra køkkenet. Peter Madsen gik også normalt med en hobbykniv - en slags tæppekniv, svarer vidnet.
Citera
2018-03-22, 15:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Aha, en mattkniv alltså (+ extra knivblad vet vi sedan tidigare) o kökskniven:

Lagde du mærke til, at der manglede noget på værkstedet 10. august, spørger anklageren som sidste spørgsmål.

- Ja, en stor køkkenkniv fra køkkenet. Peter Madsen gik også normalt med en hobbykniv - en slags tæppekniv, svarer vidnet.

Fast har rättsmedicinska fastslagit om vilka slags vapen det rör sig om?
Citera
2018-03-22, 15:42
Medlem

(Ekstrabladet)

Dommaren ställer en extrafråga
"Nu spørger dommeren, om det er et citat fra Peter Madsen.
- Jeg kan ikke huske de præcise ord, men det var hårde ord, siger vidnet."
Citera
2018-03-22, 15:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JxcoCo
Som alla andra här mår jag mycket illa av det här fallet. Jag mår också mycket illa av det enorma slöseri med pengar, skattepengar som detta kostat och kommer att kosta.
Generellt förstår jag inte varför styckning av en människokropp bara räknas som "brott mot griftefriden" (åtminstone i Sverige). Jag tycker det är mycket mer allvarligt brott än så, särskilt som rättsläkare inte kan med säkerhet bestämma hur den styckade personen dog.
Kanske är det dags att ändra på straffskalan för styckningar, och höja upp det till samma straff som för överlagt mord. Då hade man ju inte behövt hålla på och ta reda på den exakta dödsorsaken hos människor som nu råkar bli mördade och styckade, det är liksom inte relevant längre. För vilken normal människa styckar en annan människa - oavsett om man styckar henne innan döden inträtt eller efter? Ingen normal människa gör det, så enkelt är det. Eller?

Ja. Så enkelt är det.

Jag mår väldigt dåligt och jag kan inte läsa vad hans försvarsadvokat frågar om, jag får ont i magen av oro att han ska komma undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in