Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 15:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nej, AfS medianärvaro är inte på något sätt jämförbar med feministgalningarnas dito i nuläget.
Inte i nuläget, men betänk vilken gratisreklam & medietäckning FI fick inför förra valet.
Citera
2018-03-22, 15:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är väll princip omöjligt att vara liberterianskt och invandringskritiskt samtidigt?

Bara gud vet.
Citera
2018-03-22, 15:39
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
De som på allvar tror att AfS är Sveriges räddning och/eller att de kommer blir stora osv. kan jag inte begripa hur de tänker.

Hur TUSAN skulle AfS kunna rädda Sverige utan att få 51%????

Och som ett resultat av den frågan: Hur TUSAN skulle AfS kunna få 51% när t.o.m SD räknas som rasister/nazister osv. av 87% av folket, typ.

Anta att SD får 30% i år, vilket inte är en omöjlighet, så är det FORTFARANDE långt ifrån 51%.

Och ÄVEN om SD skulle få 51% så finns det ingen chans i denna värld att AfS skulle kunna nå så höga siffror, när SD fortfarande räknas som ett rasistiskt/nazistiskt parti av 7-klövern.

Jag kan inte fatta hur ni, som tror att AfS skall rädda Sverige inom överskådlig framtid (säg inom de närmsta 20-30 åren) någonsin skall ens NÄRMA sig att kunna göra det. Har ni något logiskt tänkande överhuvudtaget? Eller hur tänker ni? Snälla lägg fram några logiska argument, så man förstår hur ni får ihop det där.

Det är ju t.o.m ett under om SD någonsin får styra. Möjligen om 8-12 år, när landet är så sargat att gemene man håller på att gå under av fattigdom och obefintlig välfärd,... då kanske. Så AfS kan ni ju glömma totalt. AfS kan jag bara se lyckas som ett stödparti åt SD, inget annat. Att tro att de skall styra med minst 51% eller mer är en utopi som saknar motstycke, med tanke på hur Sverige är idag och inom överskådlig framtid.

Med en den här attityden kan man ju lika gärna förklara nederlag redan nu, ge upp och ge fan i att rösta.

Eller gå med i NMR och bege sig ut på gatorna och göra det jobb som krävs där via en utomparlamentarisk organisation.

Att ge upp bara för att man tycker att ett parti måste ha 51% för att få igenom sin politik är korkat tänkt.

Förhoppningarna är ju självklart att AfS ska bli så stora att dom andra partierna kryper efter dom.

Inte som SD som kryper runt Ms fötter när man med största sannolikhet kommer att bli större.

Om AfS blir en stark kraft i svensk politik är jag övertygad om att man kan förvalta sin position mycket bättre än vad vi har sett partier göra tidigare.

Den som lever får se
Citera
2018-03-22, 15:43
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Med andra ord, som ett resultat av hur läget ser ut idag, så är det en fullkomligt bortkastad röst att rösta på AfS.

De idioter, som tror att AfS skall rädda Sverige, och som själva vrider sig av smärta bara av tanken att se hur Sverige ser ut idag, skjuter ju bara sig själva i foten genom en röst på AfS, för en sådan röst kommer bara försvinna från SD, ett parti som är det ENDA REALISTISKA i form av en räddning idag.

Och ni som gillar AfS vill ju i första hand ha en FÖRÄNDRING av landet väl? Eller vill ni bara visa för Svenska folket att det finns folk som är villiga att rösta på AfS? För, visst, det kan ni ju åstadkomma med en röst på AfS, så partiet får kanske uppemot 3%. Eller rent av 5%. Men det kommer vara fullkomligt bortkastat för ingen i 7-klövern kommer vilka samarbeta med de, så med andra ord kommer det inte bidra till något för att "rädda Sverige", inte ett jävla skit. Tvärtom!

Så tänk efter för tusan!
Citera
2018-03-22, 15:49
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Förhoppningarna är ju självklart att AfS ska bli så stora att dom andra partierna kryper efter dom.

Inte som SD som kryper runt Ms fötter när man med största sannolikhet kommer att bli större.

Nä men SNÄLLA någon! Var nu lite realistisk!

Vi pratar om SVERIGE här, inte Ungern! Hade vi levt i Ungern, så JA! hade jag sagt, AfS har alla chanser i världen att rent av få 60-70% liksom.

Men vi bor i SVERIGE!!! Det är ett UNDER om ens SD lyckas i det sjuka land som vi lever i, idag! Och SD är inte lika radikala som AfS.

Varför inte svälja stoltheten och rösta med HJÄRNAN istället för att spela tuff och försöka visa "vem som bestämmer", för i ett sjukt land som Sverige, så fungerar inte det!

SD har nu mjuknat såpass, att de börjar långsamt bli smått accepterade av vissa partier. Så DÄRIGENOM finns det chans för förändring.

Allt annat är UTOPI. Och att hålla på och försöka bygga upp något genom AfS inför framtiden är bara IDIOTISKT! Vid det laget man skulle kunna få igenom en förändring med hjälp av AfS, så finns inte Sverige! Då är landet för länge sedan förlorat!

Det är BRÅTTOM NU! Snälla snälla ni, tänk efter lite! Nästa val efter årets, är 2022... vid det laget kan vi likväl ha inbördeskrig! Låt det inte gå så långt...
Citera
2018-03-22, 15:52
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Sedermera, att tro att SD är mjuka, mesiga och daltande, är bara korkat.

Lita på mig när jag säger, att OM SD får makten, så kommer här bli förändringar minst till den grad som AfS enbart lovar via ord!

Men SD kan ju inte gå så hårt fram nu innan de får makten, för då vågar ju inte tillräckligt många rösta på de.

Lita på att SD kommer slänga ut kriminella, stänga gränser, osv. De kommer också ställa krav på de som kommer och totalt stoppa bidragsregnet!

Tror man att SD blir som MP så är man ju lite efter...
Citera
2018-03-22, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Lita på mig när jag säger, att OM SD får makten, så kommer här bli förändringar minst till den grad som AfS enbart lovar via ord!

Men SD kan ju inte gå så hårt fram nu innan de får makten, för då vågar ju inte tillräckligt många rösta på de.

Lita på att SD kommer slänga ut kriminella, stänga gränser, osv. De kommer också ställa krav på de som kommer och totalt stoppa bidragsregnet!

Som jag skrivit om tidigare i andra trådar så verkar det som om både anhängarna och motståndare till SD kraftigt överskattar SDs radikalitet.
Citera
2018-03-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Märkligt att så många jämför AfS och MED. De senare är ju ett klassiskt borgerligt och snällt parti som med goda argument vill locka till sig besvikna alliansväljare. Fair enough, men det ger ingen exponering i media och inga rubriker. Tar evinnerlig tid att nå väljarstöd på detta sätt, även om det är sympatiskt i sig. MED påminner i ärlighetens namn mest om en politisk diskussionsklubb i ABF:s regi, där man ska bryta goda argument med varandra.

AfS är å andra sidan uppkäftiga, raka och till viss del provocerande (för många). De kan hantera media och har på drygt två veckor fått mer publicitet än vad MED/Borgerlig Framtid fått på två år. AfS är Trump! Metros 'gratiskampanj' är också något alldeles extraordinärt för ett nystartat parti som behöver all exponering de kan få. Vidare har AfS redan en Riksdagsledamot och ett Kommunalråd...och ska man tro Kasselstrand blir de snart flera. Har ingen aning om hur mycket pengar MED har samlat in, men att AfS samlat in 1,25 miljoner på två veckor är även det ett anmärkningsvärt gott resultat.

De här två partierna spelar i två helt olika divisioner och det är bara ett av dem som kan nå framgång...och det är inte MED!

Det är ju rimligt att jämföra dem när de har så lika politik. Bara det att AfS lägger fram det rakare och går lite längre.

I övrigt håller jag med. MED är snälla och lydiga, och hoppas media ska ge dem uppmärksamhet för deras välskrivna debattartiklar. AfS nonchalans triggar media till att skriva om dem oavsett.
Citera
2018-03-22, 15:58
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Nä men SNÄLLA någon! Var nu lite realistisk!

Vi pratar om SVERIGE här, inte Ungern! Hade vi levt i Ungern, så JA! hade jag sagt, AfS har alla chanser i världen att rent av få 60-70% liksom.

Men vi bor i SVERIGE!!! Det är ett UNDER om ens SD lyckas i det sjuka land som vi lever i, idag! Och SD är inte lika radikala som AfS.

Varför inte svälja stoltheten och rösta med HJÄRNAN istället för att spela tuff och försöka visa "vem som bestämmer", för i ett sjukt land som Sverige, så fungerar inte det!

SD har nu mjuknat såpass, att de börjar långsamt bli smått accepterade av vissa partier. Så DÄRIGENOM finns det chans för förändring.

Allt annat är UTOPI. Och att hålla på och försöka bygga upp något genom AfS inför framtiden är bara IDIOTISKT! Vid det laget man skulle kunna få igenom en förändring med hjälp av AfS, så finns inte Sverige! Då är landet för länge sedan förlorat!

Det är BRÅTTOM NU! Snälla snälla ni, tänk efter lite! Nästa val efter årets, är 2022... vid det laget kan vi likväl ha inbördeskrig! Låt det inte gå så långt...

Att du skriver ord i stora bokstäver och stryker under andra ändrar inte det faktum att SDs politik är alldeles för "lite" för att rädda Sverige. Alltså är det en bortkastad röst redan där om ens avsikt är att rädda Sverige.

Hur man sedan förväntar sig att få igenom sin politik när man ständigt anpassar bort den för att krypa för Moderaterna gör att jag undrar ännu mer hur du tänker när du verkar tro att SD är någon sorts gudagåva som kommer rädda Sverige.

Hmm... Man undrar nästan om det är dig själv du försöker övertyga när man läser dina panikslagna inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag skrivit om tidigare i andra trådar så verkar det som om både anhängarna och motståndare till SD kraftigt överskattar SDs radikalitet.

Detta är något jag håller med om.

Det ironiska är att folk verkar tro att SD står för den politik som det i själva verket är AfS som står för

Okej om man vill rösta på SD för det dom står men det blir en gnutta ironiskt när folk som försvarar SD egentligen försvarar den politik AfS vill föra.
Vissa är onekligen en smula förvirrade och verkar sakna koll på vad dagens SD är för sorts parti.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-22 kl. 16:02.
Citera
2018-03-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Med en den här attityden kan man ju lika gärna förklara nederlag redan nu, ge upp och ge fan i att rösta.

Eller gå med i NMR och bege sig ut på gatorna och göra det jobb som krävs där via en utomparlamentarisk organisation.

Att ge upp bara för att man tycker att ett parti måste ha 51% för att få igenom sin politik är korkat tänkt.

Om AfS blir en stark kraft i svensk politik är jag övertygad om att man kan förvalta sin position mycket bättre än vad vi har sett partier göra tidigare.

Den som lever får se

Precis. Samt att dra overton fönstret till en radikalare riktning.
Citera
2018-03-22, 16:00
Medlem
Citat:
De som på allvar tror att AfS är Sveriges räddning och/eller att de kommer blir stora osv. kan jag inte begripa hur de tänker.

Hur TUSAN skulle AfS kunna rädda Sverige utan att få 51%????

Och som ett resultat av den frågan: Hur TUSAN skulle AfS kunna få 51% när t.o.m SD räknas som rasister/nazister osv. av 87% av folket, typ.

Anta att SD får 30% i år, vilket inte är en omöjlighet, så är det FORTFARANDE långt ifrån 51%.

Och ÄVEN om SD skulle få 51% så finns det ingen chans i denna värld att AfS skulle kunna nå så höga siffror, när SD fortfarande räknas som ett rasistiskt/nazistiskt parti av 7-klövern.

Jag kan inte fatta hur ni, som tror att AfS skall rädda Sverige inom överskådlig framtid (säg inom de närmsta 20-30 åren) någonsin skall ens NÄRMA sig att kunna göra det. Har ni något logiskt tänkande överhuvudtaget? Eller hur tänker ni? Snälla lägg fram några logiska argument, så man förstår hur ni får ihop det där.

Det är ju t.o.m ett under om SD någonsin får styra. Möjligen om 8-12 år, när landet är så sargat att gemene man håller på att gå under av fattigdom och obefintlig välfärd,... då kanske. Så AfS kan ni ju glömma totalt. AfS kan jag bara se lyckas som ett stödparti åt SD, inget annat. Att tro att de skall styra med minst 51% eller mer är en utopi som saknar motstycke, med tanke på hur Sverige är idag och inom överskådlig framtid.

Poängen är inte så mycket att lyckas bilda regering, snarare att partiet ska flytta samhällsdebatten genom sin existens och framgång. Så ser jag det åtminstone. Det demokratiska valet däremot kvittar, den vägen är hopplös.
Citera
2018-03-22, 16:02
Medlem
Citat:

Roligt att se "Sverigevänerna" få panik efter att AFS redan ligger på 2% efter 2 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in