2018-03-21, 13:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Allt som får fortgå fast det inte är logiskt är i min värld trams. Så inte ens ordet trams är vi överens om.

Vi får helt enkelt enas om att vi inte tycker lika om olika aspekter när det kommer till hur Manson ses på

Citat:
Exakt. Då är det väl bra om vi tar reda på så mycket som möjligt, oavsett vart det leder?

Det nekar jag inte men något man absolut bör vara är just skeptisk till det som sägs, för som sagt det är på tok för breda saker som sägs, det senaste som har delats här i tråden går att tolka som att det rör Clinton men ett tidigare inlägg som rör "watch the panik" eller vad det nu var gick att tolka som att demokraterna skulle få panik men den som genuint hade panik på twitter under den tiden var Trump själv.

Detta visar i mitt tycke att Q är på tok för bred i sina påståenden och man bör absolut inte ta det som sägs som den totala sanningen
Citera
2018-03-21, 13:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi får helt enkelt enas om att vi inte tycker lika om olika aspekter när det kommer till hur Manson ses på

Det nekar jag inte men något man absolut bör vara är just skeptisk till det som sägs, för som sagt det är på tok för breda saker som sägs, det senaste som har delats här i tråden går att tolka som att det rör Clinton men ett tidigare inlägg som rör "watch the panik" eller vad det nu var gick att tolka som att demokraterna skulle få panik men den som genuint hade panik på twitter under den tiden var Trump själv.

Detta visar i mitt tycke att Q är på tok för bred i sina påståenden och man bör absolut inte ta det som sägs som den totala sanningen
Ingen som jag vet som har postat här tror att Q är "den totala sanningen" men för de som är bara lite kritiska till det officiella narrativet, ser ganska många ologiska slutsatser i MSM. Några exempel som Lila banan tog upp ovan. Snart är censuren här och för de som vill veta vad de inofficiella berättelserna har att förtälja borde ganska snart börja, för det är mycket att ta in.
Citera
2018-03-21, 14:01
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hade hela den här rörelsen med Trump, Q, alt-right osv varit legit, så hade vi alla vetat vid det här laget att Mossad orkestrerad 9/11 och USA som är köpt av sionisterna Rothschilds gav vika och lät 3000 av deras egna dö för Israel.
The Federal Reserve hade hängts ut för vad de är. En privat bank. Som styr våra politikwr. För pengar är det som styr. Pengar leder till makt. Makt leder till kontroll.

Dessa psykopater gör allt för att kontrollera oss. Och kontrollera vad vi ska tycka och tänka. De vill skapa tjafs bland alla oss som förut trodde vi var på samma bana. NU splittras även vi. DIVIDE AND CONQUER

Jag är så trött på detta. Jag uppmanar alla som läser att söka videos om De 5 dansande israelerna som var de enda som arresterades på dagen 9/11. 9/11 var vår tids Pearl harbour.
Uppmanar även alla som läser att kolla upp Israels skoningslösa attack mot USS Liberty under 6-dagars kriget.

Jag uppmanar alla att sluta svälja det som låter bra. Sök er egen information och se informationen ifrån alla håll och lägg ihop pusselbitarna. Svaret är skrattretande enkelt. För er som har konto och kan se min signatur, där finns några bra videos. Men jag uppmanar er att söka själva.

Tack för mig.

Jag håller med, det är alldeles för mycket fokus från Q och hans inlägg på Shabbos Goys eller low hanging fruits såsom offentliga Judar, när han börjar nämna Judar/Zionister och "vem tjänade på WW1, Great Depression, WW2 och allt annat fördärv sedan ca 1880" eller Blood Libel, Usury och andra i princip anti-Judiska lagar som Kristna skapade för att motverka Judens natur.

Jag vet och förstår att väldigt många vita idag känner att något är fel, något onaturligt är i görningen s.a.s, den här Q verkar mer eller mindre sälja hopp om en bättre framtid, han är samma sorts aura som SD och andra mellanmjölk varianter.

Vid närmare analys av det som faktiskt har hänt som denna Q kan knytas till så är det fokus på personer som de flesta redan visste med stor sannolikhet var korrupta, inget nytt under solen.

Ett exempel som de flesta kan stryka under är, om median styrs av "deep state" borde inte då de som median vill ha bort på alla sätt och vis vara deras fiende? Då bör man först fråga sig, vilken/vilka är det median hatar mest av alla? Vilka propagerar median för att förbjuda, förlora jobb, familj och allt där emellan?

Det är inte någon anon som ger lite halvvarma nyheter dolda i lite koder och siffror, med någon referens till Bibeln för att krydda till det lite.
Citera
2018-03-21, 15:57
Medlem
I USA har QANON blivit en väckelserörelse ungefär som Förintelsen, Islam, Kulturmarxism.

Några vet vilka knappar man ska trycka på.
Citera
2018-03-21, 16:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
I USA har QANON blivit en väckelserörelse ungefär som Förintelsen, Islam, Kulturmarxism.

Några vet vilka knappar man ska trycka på.
Verkar verkligen så. Sedan är det de kristna protestanterna som är förlorare i vanlig ordning, och de vet inte ens om det.
Citera
2018-03-21, 18:16
Medlem
Det sägs att fbi är efter Q. Det var efter han hade lagt upp ett inlägg med inlägg med text boom och utreds nu för bombningarna i austin. Så något verkar möjligtvis på gång for reals this time.

https://twitter.com/qanon76/status/976386747369181185
Citera
2018-03-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ok, med andra ord inte bara jag som går i de funderingarna. Ja, hela historien luktar ju "Conquer by divide"
Nej, knappast. Sen om det är sionister eller rysk trollfabrik som ligger bakom spelar mindre roll. Men folk som inte sväljer budskap med hull och hår brukar inte behöva bekräfta varandra så som troende behöver så det märks inte riktigt på samma sätt antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför ska jag googlesöka när jag vet att det inte är en generell eller ens seriös jämförelse som folk utanför Tumbler och Twitter gör.

Som sagt, Manson var inte Alt Right, han identiferade sig aldrig som det och kan därför varken tillhöra dem eller jämföras med dem, allt annat är trams.
Jisses, för senast ett par månader sedan skrev t. ex Vice en artikel där de jämförde Manson med alt-right rörelsen. De är inte de enda som gör så. Men de kanske bara är en obskyr och extremt vänsterliberal och ultra-PK youtubekanal, vad vet jag. Du får tycka att det är hur tokigt som helst men faktum är att jämförelsen görs på relativt stora plattformer. Är vi färdiga med denna OT icke-fråga nu som hade kunnat undvikas genom att googla en minut?
Senast redigerad av sazed 2018-03-21 kl. 20:32.
Citera
2018-03-21, 20:54
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Nej, knappast. Sen om det är sionister eller rysk trollfabrik som ligger bakom spelar mindre roll.
Håller inte med. Är det sionister så tillhör Trump, Deep State vilket kan ge väldigt obehagliga följder. Är det en rysk trollfabrik så kan ju de lurade bara gå vidare och spotta i gruset av ilska.

Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Men folk som inte sväljer budskap med hull och hår brukar inte behöva bekräfta varandra så som troende behöver så det märks inte riktigt på samma sätt antar jag.
Jag, har om jag ska erkänna använt denna kanal för att visa hur jag ser på världen, därav postat här och där när det passar. Men tyckte den börjar dra åt ett håll som inte kommer att sluta lyckligt för de amerikaner som följer det och känns som USA kommer att göra allt för att även de ska censurera internet. Vilket även kommer ge stora effekter här i Sverige.
Citera
2018-03-21, 21:15
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Håller inte med. Är det sionister så tillhör Trump, Deep State vilket kan ge väldigt obehagliga följder. Är det en rysk trollfabrik så kan ju de lurade bara gå vidare och spotta i gruset av ilska.

Jag, har om jag ska erkänna använt denna kanal för att visa hur jag ser på världen, därav postat här och där när det passar. Men tyckte den börjar dra åt ett håll som inte kommer att sluta lyckligt för de amerikaner som följer det och känns som USA kommer att göra allt för att även de ska censurera internet. Vilket även kommer ge stora effekter här i Sverige.

Den riktiga Deep State, dvs de med verklig makt märker att det är nationalistiska strömmar i USA och Europa och kommer försöker kväsa det med diverse psyops, denna Q luktar kontrollerad opposition ju mer man tänker efter.

Han/de har hypats upp lika mycket som Bitcoin, folk letar efter en lätt väg att tjäna pengar/förstå vad det är som inte stämmer. Och så kommer då denna Q och berättar sanningar förvisso men det slutar innan mållinjen. Jag har dessutom inte sett några bevis att FBI skulle vara efter honom.

Det kommer komma "enkla" lösningar på våra problem titt som tätt, allt medans vi fortsätter bli utbytta och censurerade. Om Trump är på någon annan sida än Deep State låter jag vara osagt, om han verkligen skulle hota de riktiga skuggfigurerna så är han inte långvarig som offentlig person.
Citera
2018-03-21, 21:20
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Om Trump är på någon annan sida än Deep State låter jag vara osagt, om han verkligen skulle hota de riktiga skuggfigurerna så är han inte långvarig som offentlig person.

Glöm inte att Trump är uppbackad av militären, om man nu ska tro på allt som sägs.

Knäpper dom Trump så rycker militären in direkt, annars hade ''Deep State'' dödat honom redan.

Låter rätt troligt enligt mig.

Vem nu denna ''Q'' är så vet han mer än vad vi flesta vet, han visste tydligen att det skulle sprängas i förtid.. hur?

Han / Hon prickar ganska många rätt för att bara vara ett troll tycker jag.. men kanske har tur. Återstår att se
Senast redigerad av TokyoBarn 2018-03-21 kl. 21:27.
Citera
2018-03-21, 21:25
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Glöm inte att Trump är uppbackad av militären, om man nu ska tro på allt som sägs.

Knäpper dom Trump så rycker militären in direkt, annars hade ''Deep State'' dödat honom redan.

Låter rätt troligt enligt mig.

Ser man logiskt och objektivt på hela situationen så står den och faller med Trump, han är MAGA, skulle de knäppa han, vad stoppar dem från att trumma ut "Ryssland gjorde detta pga x" "Iran gjorde detta!"?

De har ljugit förr och Amerikanerna har köpt det med hull och hår.

Sen undrar jag också, många, framförallt på Amerikanska sidor är hypade över att Marinen skulle varit aktiverad för att slå ner på vänsterextremister vilket jag tycker är väldigt overkill, det räcker med en snabb youtube sökning för att se att vilken poliskår som helst har inga problem att slå ner en arg mobb, speciellt inte om de får befogenheter att använda hårda tag.

Att kalla in militären på standby luktar mer som att de är beredda för ett _väpnat_ uppror, och vilka har vapen i Amerika?

Vill de plocka in diverse skurkar räcker specialförband långt och väl, reguljära trupper är för större och mer hotande revolter än några feminina män och rasfrämlingar med plakat och stenar.
Citera
2018-03-21, 21:34
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Han / Hon prickar ganska många rätt för att bara vara ett troll tycker jag.. men kanske har tur. Återstår att se
Att det bara är ett "troll" kan man nog utesluta. Men detta som händer nu påminner oroväckande mycket om hur andra världskriget började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in