2018-03-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tror fan det.( läste om det i Dagbladet) Oi, oi,oi hur smart han måste ha känt sig, när han planerade det här.

Ja hans förklaring till hur håret blivit avskuret håller ju inte. Han säger att han bara använde kniven till av skilja huvudet från kroppen, en hobbykniv, håret kan rimligtvis inte blivit avskuret av en sådan kniv.
Citera
2018-03-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej det är inte de flesta vittnesmål som blir stängda, då har du missförstått. Än så länge gäller det 1 vittne:
Retten har besluttet, at den del af retsmødet, hvor det pågældende vidne skal afgive forklaring, bliver holdt for lukkede døre. Retten har lagt vægt på vidnets personlige forhold, og mener ikke at et navneforbud vil være tilstrækkeligt, forklarer retsformand Anette Burkø.
Tack för glädjande nyhet! Jag möttes yrvaket av braskande rubriker,stängd rättegång. I texten läste jag att alla vittnesmål utom rättsmedicinska skulle ske bakom stängda dörrar osv.
Nu har både aftonbladet och expressen uppdaterat. Eller så har jag drömt det.
Citera
2018-03-21, 20:09
Medlem
Citat:
Jag tror fan det.( läste om det i Dagbladet) Oi, oi,oi hur smart han måste ha känt sig, när han planerade det här.
Men hur hade han tänkt hämta grejerna? Vad jag förstått är det farligt att simma in (dyka) i en sjunken ubåt.
Polisens dykare kunde ju inte det tex. Men PM är kanske riskbenägen? (Ja,det har han bevisat.)
Citera
2018-03-21, 20:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja hans förklaring till hur håret blivit avskuret håller ju inte. Han säger att han bara använde kniven till av skilja huvudet från kroppen, en hobbykniv, håret kan rimligtvis inte blivit avskuret av en sådan kniv.

Eh..jo, det kan vel det? Men det har nog inget samband med "halshuggningen". Gjort medvetet.
Citera
2018-03-21, 20:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, det har nog gått extremt kalla kårar längs ryggraden när de förstod. Detta är det vidrigaste jag läst om. Någonsin.

Just den där mentala vändningen skulle vara intressant att höra enligt mig.., men det är nog något som inte kommer att komma ut till allmänheten antar jag.., vad var polisens reaktion, vad tänkte och vad sade de till varandra ?

Jag kan tänka mig att det blev tyst i några sekunder.., kanske lite tvivel.., kanske lite : "är det möjligt ?".., kanske ett par minuter innan utredarna samlade sig och blev professionella återigen. För man hade framför sig något närmast unikt (förstå mig rätt), något som man bara läser om att händer i USA (tex).

För när det gick upp för polisen vad de hade att göra med egentligen, så antar jag att de tänkte efter den initiala chocken : Han måste vi bara få fast, han får inte slippa undan !
Citera
2018-03-21, 20:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men hur hade han tänkt hämta grejerna? Vad jag förstått är det farligt att simma in (dyka) i en sjunken ubåt.
Polisens dykare kunde ju inte det tex. Men PM är kanske riskbenägen? (Ja,det har han bevisat.)

Tror inte han planla att sänka båten. Tror han "gömde" dom så dom inte skulle bli bortspolade när han senare skulle tvetta båten.( med den omtalade vattenslangen)
Citera
2018-03-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nja, att han skulle få följa med in tll stationen blev nog klart när han sänkte ubåten. Redan där förstod ju gemene man att något var fel och garanterat polisen också. Att han dessutom sagt "alla ombord" är välbehålllna när han är ensam och kommer i land med blodstänk i ansiktet, då var det inget snack om saken.
Men polisen visste inte om att PM "sänkt" ubåten. De som blev vittnen till skumma Ubåtsolyckan, fritidsfiskarna från Helsingör, blev inte förhörda förrän den 12/8 (eller om det var sent på kvällen den 11/8.). Så det visste inte polisen något närmre om. Mer än att PM sa, i kontakt med räddningstjänst att han hade några tekniska problem och att han var på väg till Dragörs hamn.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-21 kl. 20:25.
Citera
2018-03-21, 20:24
Medlem
Citat:
Tror inte han planla att sänka båten. Tror han "gömde" dom så dom inte skulle bli bortspolade när han senare skulle tvetta båten.( med den omtalade vattenslangen)
Fetade: Har jag aldrig hört talas om?
Jag tror Madsen planerat sänkningen när någon som kunde rädda honom dök upp.
Och då kanske tagit med grejerna+mobil till land.
Han hoppades nog bara på att inte bli kontaktad av räddningstjänst före det.
Han hoppades på sin tur helt enkelt.
Citera
2018-03-21, 20:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror jag har sagt det tidigare tråden men : Det blir nog att köpa nästa års "Nordisk kriminalkrönika"

Du har säkert rätt.., vi känner ju inte till alla vinklar och vrår i fallet.

Personligen så tror jag att Peter`s första fel var att han sänkte Ubåten.. Först försvinner Kim, och sedan försvinner Ubåten, till på köpet har han blodstänk i ansiktet när han blir räddad. Blir för många tillfälligheter för att bli bara till "otur", eller "slump", men det är ju sådant polisen fokuserar på..

Men Ubåten var han ju tvungen att sänka pga den snabba responsen. Tror inte han hade räknat med det.
Hm...undrar hur han luktade när han kom upp, med blod o saltvatten o smet i kallingarna o troligen rätt mycket svett. Det kanske var rätt avslöjande också.
Citera
2018-03-21, 20:26
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara för sakens skull : har det framkommit om trosorna var hela eller sönder ?
Sönder, åkl lyfte fram deg i dagens utfrågning. Varför fick vi inte veta. PM kommer inte ihåg
Citera
2018-03-21, 20:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade: Har jag aldrig hört talas om?
Jag tror Madsen planerat sänkningen när någon som kunde rädda honom dök upp.
Och då kanske tagit med grejerna+mobil till land.
Han hoppades nog bara på att inte bli kontaktad av räddningstjänst före det.
Han hoppades på sin tur helt enkelt.
Han blev utfrågad om vattenslangen under rettegången.
Mycket detaljer här nu.
Citera
2018-03-21, 20:28
Medlem
Snapcounts avatar
Okej.., tydligen skall Peter upp i rätten igen onsdagen den 28.3 !

https://www.tv2.no/nyheter/9756400/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in