Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Peter Madsen var inte misstänkt för något brott. Misstanken väcktes möjligtvis när han steg i land ensam. Före dess var det en polisinsats med sjöräddningen om en befarad sjöolycka.
Det måste varit väldigt erfarna poliser som blev misstänksamma över att PM talade fort och mycket.
Samt att de lade märke till spår i ansiktet som kunde vara koagulerat blod ( vänster näsvinge,samt prickar vid ögonvrårna) och bestämde sig för att ta med PM direkt. Det kunde också varit mindre skickliga poliser som inte varit lika uppmärksamma. Som hade åkt till polisstationen med Madsens uppgifter och inlett en förundersökning på Rehavesöen,talat med vittnen och begärt in övervakningsfilmer. Och tagit in Madsen till förhör först när hans uppgifter inte visat sig stämma. Då hade PM under tiden hunnit göra sig av med alla spår. Det var nog så PM planerat. Men han glömde att se sig själv i spegeln,som tur var.
Det där har jag nog lite tänkt på tidigare på jobbet idag..
Hur polisens insats
förändrades under fallets gång.
-Först ett försvinnande (Kim)
-Sedan ingen kontakt med Ubåten (befarad olycka)
-Kontakt med Ubåten (allt väl rapporterat ifrån Peter)
-Ubåten sjunker (Peter räddas, Kim steg av kvällen före)
Sedan hur nog Polisen anar ugglor i mossen.., men
exakt vad som hänt kan man spekulera om då.., polisen letar efter bevis om vad som skett !
Själv trodde jag länge på ett närmande ifrån Peter till Kim, som ej accepterade invitationen.., och det klickade för Peter med tex en smäll så att hon spräckte skallen och dog = Ett dråp !
(och jag kan tänka mig att det ovanstående var en plausibel teori ifrån polisen även)
Men sedan.., går det inte bara upp "för oss" i tråden, utan för polisen även troligtvis tidigare att man har inte bara att göra med en mördare som drivs utav girighet eller hämnd tex..
Utan något mycket mera
värre : Ett monster ! En sexualsadist i fingerspetsarna..!
Och just
detta.., när utredningsledningen
förstår att det är något mycket mera värre man har att göra med..(än bara en "simpel" mördare).., ja jag undrar nog om inte att det gick även kalla kårar på erfaret polis-folk då !