2018-03-21, 18:44
Medlem
Jag har bara hört Madsen uttrycka sig med äkta emfas två ggr hittills båda innehöll ordet förfärdeligt.
Första var när han beskrev luckolyckan med krossad skalle och allt blod, den andra idag med styckningen och det oundvikliga blodflödet därefter.

Madsen använder ordet i en annan betydelse än man först tänker sig. Jag tror det var mycket mer blod än han tänkt sig och framförallt att det var betydligt arbetssammare/svårare att bli av med "avskrädet".

Och på toppen av det åkte han dit samt är Åklagare den mest förfärdeliga person han råkat ut för.

Det är förfärdeligt SYND om Madsen.
Citera
2018-03-21, 18:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Vad händer i rätten i morgon?

Tjaa.., blir ingen Peter iallafall. Det är först nästa vecka, "där det fanns hål i schemat"..., hmm..., vilken dag det nu då tänkas bli ?

-Rättsmedicinare ?
-Vittnen ?

(jag bara skjuter ifrån höften, och vet inte)

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har fram tills idag tänkt att han kommer bli fälld för mord, men efter idag är jag tveksam. Jag tror han kommer klara sig undan mord, lär bli bara brott mot griftefriden.

Nej.., vi har bara får "Peter-show" hittills.., och med tanke på att han fightas för sitt liv så borde han nog presentera mera än bara vara undvikande, översittande och svamla..

Vi har tex inte hört rättsmedicinarna ännu...

Åklagaren "spelar" schack, och inte black-jack !
Citera
2018-03-21, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan det vara hans fru? Hon har ju lycksts rätt bra med att hålla sig i bakgrunden hittills.
Vore ju inte omöjligt om hon nu väljer att vittna (Om det nu finns en anhörigregel som i Sverige?)
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag väntar bara på att han ska tala om för ÅK att "du är den elakaste människa jag har träffat" 😆
Igenkänningsfaktorn är HÖG.
Men så drama och banalt kör nog inte PM. Jag ska hugga dig i stycken är nog mer hans stil.
Citera
2018-03-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har bara hört Madsen uttrycka sig med äkta emfas två ggr hittills båda innehöll ordet förfärdeligt.
Första var när han beskrev luckolyckan med krossad skalle och allt blod, den andra idag med styckningen och det oundvikliga blodflödet därefter.

Madsen använder ordet i en annan betydelse än man först tänker sig. Jag tror det var mycket mer blod än han tänkt sig och framförallt att det var betydligt arbetssammare/svårare att bli av med "avskrädet".

Och på toppen av det åkte han dit samt är Åklagare den mest förfärdeliga person han råkat ut för.

Det är förfärdeligt SYND om Madsen.
Åklagaren är nog den mest förfärderligt,elaka och psykopatiska person som känslige Madsen någonsin träffat!
Citera
2018-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vore ju inte omöjligt om hon nu väljer att vittna (Om det nu finns en anhörigregel som i Sverige?)

Igenkänningsfaktorn är HÖG.
Men så drama och banalt kör nog inte PM. Jag ska hugga dig i stycken är nog mer hans stil.

Är det inte kvinnan som var konstnär och involverad med konstinstallationer och därmed har ett varumärke att skydda? Vad hon nu hette ...
Citera
2018-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Peter Madsen var inte misstänkt för något brott. Misstanken väcktes möjligtvis när han steg i land ensam. Före dess var det en polisinsats med sjöräddningen om en befarad sjöolycka.
Det måste varit väldigt erfarna poliser som blev misstänksamma över att PM talade fort och mycket.
Samt att de lade märke till spår i ansiktet som kunde vara koagulerat blod ( vänster näsvinge,samt prickar vid ögonvrårna) och bestämde sig för att ta med PM direkt. Det kunde också varit mindre skickliga poliser som inte varit lika uppmärksamma. Som hade åkt till polisstationen med Madsens uppgifter och inlett en förundersökning på Rehavesöen,talat med vittnen och begärt in övervakningsfilmer. Och tagit in Madsen till förhör först när hans uppgifter inte visat sig stämma. Då hade PM under tiden hunnit göra sig av med alla spår. Det var nog så PM planerat. Men han glömde att se sig själv i spegeln,som tur var.

Så blev det. Så var det.

(OBS: Refshaleön = Rävsvansön pga öns utseende...
Citera
2018-03-21, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det inte kvinnan som var konstnär och involverad med konstinstallationer och därmed har ett varumärke att skydda? Vad hon nu hette ...
Puppaluppa nånting menar du? Med sitt half machine?
Jag orkar inte leta namn men du vet vem jag har i åtanke.
Citera
2018-03-21, 18:58
Medlem
Citat:

Tänker du på Pipaluk? Jag tror att det gäller den som idag bara benämndes som D, den han hade SMS konversationen med. Eller möjligen Signe, många brudar, men vilka brudar sen
Citera
2018-03-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Puppaluppa nånting menar du? Med sitt half machine?
Jag orkar inte leta namn men du vet vem jag har i åtanke.

Ja, pippalupp ....
Citera
2018-03-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tänker du på Pipaluk? Jag tror att det gäller den som idag bara benämndes som D, den han hade SMS konversationen med. Eller möjligen Signe, många brudar, men vilka brudar sen

Just, hon var det nog ...
Citera
2018-03-21, 19:02
Medlem
Citat:
Peter Madsen var inte misstänkt för något brott. Misstanken väcktes möjligtvis när han steg i land ensam. Före dess var det en polisinsats med sjöräddningen om en befarad sjöolycka.
Det måste varit väldigt erfarna poliser som blev misstänksamma över att PM talade fort och mycket.
Samt att de lade märke till spår i ansiktet som kunde vara koagulerat blod ( vänster näsvinge,samt prickar vid ögonvrårna) och bestämde sig för att ta med PM direkt. Det kunde också varit mindre skickliga poliser som inte varit lika uppmärksamma. Som hade åkt till polisstationen med Madsens uppgifter och inlett en förundersökning på Rehavesöen,talat med vittnen och begärt in övervakningsfilmer. Och tagit in Madsen till förhör först när hans uppgifter inte visat sig stämma. Då hade PM under tiden hunnit göra sig av med alla spår. Det var nog så PM planerat. Men han glömde att se sig själv i spegeln,som tur var.
Nja, att han skulle få följa med in tll stationen blev nog klart när han sänkte ubåten. Redan där förstod ju gemene man att något var fel och garanterat polisen också. Att han dessutom sagt "alla ombord" är välbehålllna när han är ensam och kommer i land med blodstänk i ansiktet, då var det inget snack om saken.
Citera
2018-03-21, 19:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det där har jag nog lite tänkt på tidigare på jobbet idag..

Hur polisens insats förändrades under fallets gång.

-Först ett försvinnande (Kim)
-Sedan ingen kontakt med Ubåten (befarad olycka)

-Kontakt med Ubåten (allt väl rapporterat ifrån Peter)
-Ubåten sjunker (Peter räddas, Kim steg av kvällen före)

Sedan hur nog Polisen anar ugglor i mossen.., men exakt vad som hänt kan man spekulera om då.., polisen letar efter bevis om vad som skett !

Själv trodde jag länge på ett närmande ifrån Peter till Kim, som ej accepterade invitationen.., och det klickade för Peter med tex en smäll så att hon spräckte skallen och dog = Ett dråp !
(och jag kan tänka mig att det ovanstående var en plausibel teori ifrån polisen även)

Men sedan.., går det inte bara upp "för oss" i tråden, utan för polisen även troligtvis tidigare att man har inte bara att göra med en mördare som drivs utav girighet eller hämnd tex..

Utan något mycket mera värre : Ett monster ! En sexualsadist i fingerspetsarna..!

Och just detta.., när utredningsledningen förstår att det är något mycket mera värre man har att göra med..(än bara en "simpel" mördare).., ja jag undrar nog om inte att det gick även kalla kårar på erfaret polis-folk då !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in