2018-03-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så blev det. Så var det.

(OBS: Refshaleön = Rävsvansön pga öns utseende...
Madsen lär ha ringt ett samtal till sin hustru under natten. Kanske en pusselbit till,att poliserna blev misstänksamma + det faktum att han i anrop med räddningstjänst uppgav att "alla ombord mådde bra".
Så jag tror att S kanske valt att vittna nu. Och att det är däför de flesta vittnesmålen blir bakom stängda dörrar.
Vilket nog blev en besvikelse för teatraliska Deidre King ,att hon inte får synas och höras i sin livs största roll som Åklagarens huvudvittne.
(Tack för hjälpen med Refshaleön)
Citera
2018-03-21, 19:05
Medlem
Ifall PM inte döms för mord och således frias i den delen, kan han senare dömas för mord ifall
man hittar telefon med inspelning som styrker brott?
Citera
2018-03-21, 19:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det där har jag nog lite tänkt på tidigare på jobbet idag..

Hur polisens insats förändrades under fallets gång.

-Först ett försvinnande (Kim)
-Sedan ingen kontakt med Ubåten (befarad olycka)

-Kontakt med Ubåten (allt väl rapporterat ifrån Peter)
-Ubåten sjunker (Peter räddas, Kim steg av kvällen före)

Sedan hur nog Polisen anar ugglor i mossen.., men exakt vad som hänt kan man spekulera om då.., polisen letar efter bevis om vad som skett !

Själv trodde jag länge på ett närmande ifrån Peter till Kim, som ej accepterade invitationen.., och det klickade för Peter med tex en smäll så att hon spräckte skallen och dog = Ett dråp !
(och jag kan tänka mig att det ovanstående var en plausibel teori ifrån polisen även)

Men sedan.., går det inte bara upp "för oss" i tråden, utan för polisen även troligtvis tidigare att man har inte bara att göra med en mördare som drivs utav girighet eller hämnd tex..

Utan något mycket mera värre : Ett monster ! En sexualsadist i fingerspetsarna..!

Och just detta.., när utredningsledningen förstår att det är något mycket mera värre man har att göra med..(än bara en "simpel" mördare).., ja jag undrar nog om inte att det gick även kalla kårar på erfaret polis-folk då !
I dokumentären som hittills är två delar, anar en tredje efter dom, framgår det att Kims pojkvän och mamma dök upp när polisen satte honom i bilen och de frågade efter Kim. Kan ju bidragit till snabbare insikt?
Citera
2018-03-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Madsen lär ha ringt ett samtal till sin hustru under natten. Kanske en pusselbit till,att poliserna blev misstänksamma + det faktum att han i anrop med räddningstjänst uppgav att "alla ombord mådde bra".
Så jag tror att S kanske valt att vittna nu. Och att det är däför de flesta vittnesmålen blir bakom stängda dörrar.
Vilket nog blev en besvikelse för teatraliska Deidre King ,att hon inte får synas och höras i sin livs största roll som Åklagarens huvudvittne.
(Tack för hjälpen med Refshaleön)

Nej det är inte de flesta vittnesmål som blir stängda, då har du missförstått. Än så länge gäller det 1 vittne:
Retten har besluttet, at den del af retsmødet, hvor det pågældende vidne skal afgive forklaring, bliver holdt for lukkede døre. Retten har lagt vægt på vidnets personlige forhold, og mener ikke at et navneforbud vil være tilstrækkeligt, forklarer retsformand Anette Burkø.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Ifall PM inte döms för mord och således frias i den delen, kan han senare dömas för mord ifall

Ja.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic

Tror inspelningen finns på minnekortet til videokameran. Tror han slengde telefonerna för att inte bli spårad/ hittad.
edit: upps ser nu att jag missförstod.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-21 kl. 19:12.
Citera
2018-03-21, 19:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
I dokumentären som hittills är två delar, anar en tredje efter dom, framgår det att Kims pojkvän och mamma dök upp när polisen satte honom i bilen och de frågade efter Kim. Kan ju bidragit till snabbare insikt?

Tror jag har sagt det tidigare tråden men : Det blir nog att köpa nästa års "Nordisk kriminalkrönika"

Du har säkert rätt.., vi känner ju inte till alla vinklar och vrår i fallet.

Personligen så tror jag att Peter`s första fel var att han sänkte Ubåten.. Först försvinner Kim, och sedan försvinner Ubåten, till på köpet har han blodstänk i ansiktet när han blir räddad. Blir för många tillfälligheter för att bli bara till "otur", eller "slump", men det är ju sådant polisen fokuserar på..

Men Ubåten var han ju tvungen att sänka pga den snabba responsen. Tror inte han hade räknat med det.
Citera
2018-03-21, 19:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Från högprofilerad, raljerande och överlägsen till att verka må väsentligt sämre.
Han undrar om det är taktiskt via försvaret.

Det tror jag personligen inte, jag tror inte han håller riktigt ihop av frustration, att inte kunna agera ut denna och att det är rejält med självömkan. "Dålig dag" var väl förklaringen..

Han är nog rätt less vid fienden ÅK vid det här laget med alla sina snuskiga detaljfrågor och tjat.

Likt Johanna Möller då, hon sa ju att Wenna var den elakaste människa hon mött, Wenna köpte ju inte Johanna,s sagor precis som åklagaren i det här målet inte köper skevskallen Madsen,s teater.

Det här kommer nog att bli bra, Madsen kommer inte att klara av trycket utan han kommer att brisera.
Citera
2018-03-21, 19:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror jag har sagt det tidigare tråden men : Det blir nog att köpa nästa års "Nordisk kriminalkrönika"

Du har säkert rätt.., vi känner ju inte till alla vinklar och vrår i fallet.

Personligen så tror jag att Peter`s första fel var att han sänkte Ubåten.. Först försvinner Kim, och sedan försvinner Ubåten, till på köpet har han blodstänk i ansiktet när han blir räddad. Blir för många tillfälligheter för att bli bara till "otur", eller "slump", men det är ju sådant polisen fokuserar på..

Men Ubåten var han ju tvungen att sänka pga den snabba responsen. Tror inte han hade räknat med det.

Nej, han hadde nog tänkt sig hem til Refshaleöen, för att planta ut sina falska spår, Kims hår och trosor, som polisen hittade i ubåten. Trickster Madsen.
Citera
2018-03-21, 19:29
Medlem
allegragellers avatar
Imorgon verkar bli en viktig dag för fallet. Undrar om PM kommer att klara att sitta tyst och låta bli att ”korrigera” då rättsläkare och ubåtskunnig skall förhöras!?

»Ved retsmedicinerens afhøring skal Peter Madsens forklaringer gås efter i sømmene. Derudover kommer der et vidne ind, der ved noget om ubåde. Det bliver meget centralt og kan af- eller bekræfte hele Peter Madsens forklaring,«

Från bt.dk
Citera
2018-03-21, 19:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, han hadde nog tänkt sig hem til Refshaleöen, för att planta ut sina falska spår, Kims hår och trosor, som polisen hittade i ubåten. Trickster Madsen.

Bara för sakens skull : har det framkommit om trosorna var hela eller sönder ?
Citera
2018-03-21, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, pippalupp ....
Eller så vore Pippaunderlupp passande, nu är de väl välgranskade i kretsen.
Kollade efter en sak via henne. Kraka döptes av en långhårig kvinna med rött hår, kan vara henne han skrev om eftersom bilden hamnade mitt i texten då hon jagas av sin svartsjuka man vid hangaren.
Det är då han talar sig varm om sin gamla hammare.

Men Nautilus döptes av en i peruk med långt svart hår. Det var visst denna dam:
"Pipaluk Supernova døber Nautilus den 3. maj 2010 ved udrustningskajen på det tidligere B & W skibsværft."
https://ing.dk/blog/she-is-called-to-the-battle-189192

Jösses så stört hennes tal förefaller nu..

"Må du beskytte din besætning mod ildens hærgen og havets rasen. Må du beskytte havet mod menneskers dumhed og grådighed. Jeg overgiver dig til Havet og navngiver dig Nautilus !"
Senast redigerad av develi 2018-03-21 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in